گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

کشورهایی که سفر به آنها ارزان است



این روزها همه برای رفتن به سفر چرتکه می‌اندازند؛ حق هم دارند زیرا هزینه‌های اقتصادی آن‌قدر زیاد هست که جایی برای سفر در سبد خانوارها بسختی پیدا می‌شود. این حساب و کتاب نه فقط برای مسافران که برای دولت و سیاست‌هایش هست. مانند اجرای سیاست‌های سفرهای لیزینگی و سفرهای قسطی و... .
 
همین است که وقتی ترکیب «سفر ارزان» را می‌شنویم گوشمان تیز می‌شود تا متوجه شویم رفتن به سفر و حال و هوا عوض کردن، چقدر برایمان آب می‌خورد. یا آن‌قدر هست که تاثرات ناشی از وضع بد مالی‌مان بعد از سفر تمام حلاوت مسافرت را برایمان زهر کند یا نه خاطره‌ای خوش در ذهنمان بسازد.

وقتی حرف از سفر خارج می‌شود، معمولا همه‌مان تصویری در ذهنمان نقش می‌بندد که خودمان را با کوله و کیفی با کلاه آفتابگیر و شلوارک در حال عکس گرفتن از برج ایفل تصور می‌کنیم. یا اگر کمی واقع‌نگرتر باشیم، خودمان را در مراکز پرزرق و برق خرید در شهرهای حاشیه‌ای خلیج فارس و دبی و... می‌یابیم. در حالی که سفرهای خارجی پیوندی دیرینه با گرانی در اذهان ما دارد، باید بگوییم هستند مقاصد بسیاری در جهان که خیلی هم گران نیستند و اگر ذهنیت‌تان را از تمام تبلیغات آژانس‌های گردشگری پاک کنید، شاید بتوانید با صرف هزینه اندکی راهی این کشورها شوید؛ کشورهایی که هزینه سفر به آنها شاید بسیار کمتر از سفر به شهرهای دیگر ایران باشد.

 نپال
کشورهای ارزان‌تر هم وجود دارند. هرچند کشور نپال را به واسطه قلل مرتفعش در جهان می‌شناسند و همین است که بین ورزشکاران و البته کوهنوردان معروف شده، اما این سرزمین برای گردشگران تاکنون ناشناخته مانده است؛ به همین دلیل چند وقتی است که غیر از کوهنوردان و ورزشکاران، مسافران معمولی هم راهی نپال می‌شوند تا از طبیعت بی‌نظیر و بکرش لذت ببرند. 

کشورهایی که سفر به آنها ارزان است

هزینه ارزان اقامت و گشت و گذار در این سرزمین بلند باعث شده تا امروزه در میان گردشگران نیز بسیار مشهور شود و علاقه‌مندان زیادی را وادار به بستن چمدان به قصد این کشور کند. شاید هنوز مراکز اقامتی مناسبی در دسترس نباشد، اما اگر کمی سختی به خودتان بدهید، می‌توانید خیلی ارزان در این کشور گشت و گذار کنید. اگر واقعا سفری ارزان‌قیمت را در نپال دنبال می‌کنید حتی می‌توانید با روزی حدود هشت دلار هم به این کشور سفر کنید؛ اما هزینه یک شبانه‌روز اقامت در این کشور معادل 20 دلار تعیین شده است یعنی چیزی حدود 60 هزار تومان.

اندونزی
نام این کشور بنا به دلایل‌ سیاسی برای مدت کوتاهی از فهرست گردشگری جهانی و مقصد سفر گردشگران خارج شده بود، اما پس از برطرف شدن مشکلات، دوباره به عنوان مقصد بسیاری از گردشگران و ماجراجویان خارجی که به دنبال سفری ارزان‌قیمت بودند، لحاظ شد.

   کشورهایی که سفر به آنها ارزان است

 سواحل بسیار زیبا در کنار هوای گرم این کشور باعث شده تا بسیاری از گردشگران اروپایی آب و هوای سرد کشورشان در این فصل از سال را رها کرده و به گرمای سواحل اندونزی پناه برند. خرید از بازارهای محلی یکی از جالب‌ترین قسمت‌های سفر این گردشگران است.

به یاد داشته باشید که سفر به اندونزی برای شما روزانه بین 15 تا 20 دلار هزینه خواهد داشت، اما اگر کمی پولدارتر هستید و به حقوق ماهانه خود برای این سفر اکتفا نکرده‌اید، با روزانه 40 دلار سفر خوبی را در این کشور تجربه می‌کنید.

 سودان
شاید نام این کشور همیشه با جنگ و خونریزی به گوشتان خورده باشد، اما بالاخره از قدیم گفته‌اند هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست! اگر قصد ماجراجویی و سفر دارید و به همان نسبت آهی در بساط ندارید، مقصدی جز این کشورها در انتظارتان نیست.

 کشورهایی که سفر به آنها ارزان است

  هر چند آن‌قدر‌ها هم که فکر می‌کنید بد نیست؛ زیرا این کشور با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی خود توانسته نظر بسیاری از گردشگران حرفه‌ای و البته پولدار را هم به خود جلب کند. گردشگران علاقه‌مند سودان می‌توانند با هزینه‌ای حدود روزانه ده دلار از دیدنی‌های این کشور لذت ببرند. قیمت دلار را به بهای روز محاسبه کنید و ببینید ارزش چمدان بستن دارد یا نه.

 لهستان
اما اگر فکر می‌کنید کشورهای پیشرفته و مدرن و اروپایی در این فهرست جایی ندارند، باید بگوییم که سخت در اشتباهید؛ زیرا یک کشور اروپایی هم جزو فهرست مقاصد ارزان قرار گرفته که می‌توانید با جیب خالی به آن سفر کنید!

 کشورهایی که سفر به آنها ارزان است

 لهستان. بله این کشور اروپایی یکی از مقاصد ارزان برای گردشگران است. می‌توانید در لهستان به بازدید از بازمانده‌های جنگ بروید. هزینه اقامت در این کشور برای سفری ارزان‌قیمت حدود 25 دلار آمریکا محاسبه شده است، اما اگر ولخرجی نکنید و بین 35 تا 40 دلار هزینه کنید، سفری بسیار جالب را در لهستان تجربه می‌کنید.

 هندوستان
شاید باورتان نشود، اما عین حقیقت است که سفر به هندوستان از لحاظ آمار و ارقام و هزینه‌هایش بسیار ارزان‌تر از سفر به بسیاری از شهرهای داخلی است.

  کشورهایی که سفر به آنها ارزان است

  این کشور یکی از مقاصد مهم گردشگران جهان است. بسیاری از گردشگران سودای تماشای تاج محل را دارند و از جاذبه‌های نوینش همچون بالیوود دیدن می‌کنند. جالب است بدانید که هزینه روزانه سفر به هندوستان فقط 25 دلار است؛ یعنی حدود 80 هزار تومان در روز.
 
مراکش
مراکش یکی از بهترین انتخاب‌ها در این فهرست برای ارزان سفر کردن است. هزینه کم اقامت و زیبایی این کشور حتما شما را شگفت‌زده خواهد کرد. اگر پیش از آن به ترکیه هم سفر کرده باشید متوجه شباهت‌های فراوان این کشور با ترکیه می‌شوید، البته با این تفاوت بزرگ که سفر به مراکش برایتان خیلی ارزان‌تر از سفر به ترکیه تمام می‌شود.

  کشورهایی که سفر به آنها ارزان است

 این کشور تاریخی یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای تعطیلات است. بازدید از اماکن تاریخی و هزینه خوراک و اقامت روزانه گردشگران در این کشور زیبای عربی، روزانه حدود 40 دلار خواهد بود.

 منبع:jamejamonline.ir
 


ویدیو مرتبط :
دیدنی های استانبول - ارزان سفر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارزان سفر کنید !



 

ارزان سفر کنید

 

حتما نیازی نیست که به آفریقای جنوبی و بازدید از بازار صنایع دستی آن بروید و یا برای این که آرامش دریا را تجربه کنید سواحلی در جنوب یک قاره را انتخاب کرده و به دنیای خوراک های مختلف سفر کنید تا تعطیلات نوروزی پرخاطره ای را برای خود و خانواده رقم بزنید.

 

ارزان ولی شیرین

قبل از هر چیز این باور را که سفر باید حتما در مسافت های دور و دراز و به مدت طولانی انجام شود در ذهن خود و خانواده تغییر دهید. چنین باوری باعث می شود یا به کلی قید سفر را بزنید یا هزینه های زیادی را متقبل شوید و کیلومترها برای دیدن دریا، تماشای فلان آثار باستانی یا بازدید از فلان دریاچه و جنگل سفر کنید و از بسیاری از جاذبه هایی که در همین نزدیکی شماست غافل بمانید.

 

در بسیاری از مواقع می توان با طی مسافت بسیار کوتاه به یک منطقه طبیعی جالب مانند یک آبگرم طبیعی و یا یک اثر تاریخی مسافرت کرد. این ذات سفر است که می تواند در بهبود روحیه و کسب تجارب جذاب و جدید برای شما و خانواده تان موثر باشد، نه مقاصد دور و سفرهای پرهزینه!

 

گروهی سفر کنید

دسته جمعی سفر کردن به معنای قسمت کردن هزینه ها و مسوولیت های سفر هم هست و این چیزی است که در نوروز احتمالا خیلی به کارتان خواهد آمد! برای این سفر گروهی می توانید موضوع را با چند نفر از بستگان نزدیک خود نیز در میان بگذارید و با آنها همسفر شوید.

 

این کار هم تا حد زیادی هزینه ها را کاهش خواهد داد و هم لذت سفر را دو چندان خواهد کرد، علاوه بر این که تجربه بسیار مفیدی در زمینه تعاملات اجتماعی برای فرزندانتان خواهد بود.

 

بی گدار به آب نزنید

بدون برنامه و به امید آنچه پیش آید، راهی سفر نشوید. قبل از سفر اطلاعاتی در زمینه اماکن اقامتی، قیمت ها و امکانات مقصد انتخابی خود به دست آورید. بهتر است بی گدار به آب نزنید. حتی ممکن است تورهای گروهی یک یا دو روزه ارزان قیمت را پیدا کنید که سفر خاطره انگیزی را برای شما رقم بزند.

 

بعد از انتخاب مقصد مورد نظر خود برای سفر باید هزینه های سفر را ارزیابی و برای آن برنامه ریزی کنید. باید ببینید چقدر پول دارید و چقدر می توانید برای این سفر کنار بگذارید. تا حد ممکن هزینه های اضافی را حذف کنید. برای اقامت، خورد و خوراک و هزینه های پیش بینی نشده مبلغی را در نظر بگیرید.


چادر مسافرتی

تهیه یک چادر مسافرتی مناسب و باکیفیت، اگر چه ممکن است گران به نظر آید، ولی با صرفه جویی در هزینه محل اقامت خیلی زود هزینه شما را جبران خواهد کرد.

 

ضمن اینکه اقامت در چادر و در طبیعت، برای بسیاری لذت بخش تر از ماندن در زیر سقف هتل ها و ویلاهای گرانقیمت است، اگر هوا خوب است از این تجربه لذت ببرید اما در صورت نامساعد بودن هوا در خیلی جاها می توانید در منازل اهالی محل اقامت کنید، با آنها دمخور شوید و از مصاحبت با آنها، آداب و رسومشان و غذاهای محلی آنها لذت ببرید. مواد اولیه غذا را هم همراه ببرید تا در سفر غذای خود را تهیه کنید.



سفر یک روزه هم سفر است

اما اگر این نوع مسافرت را نمی پسندید و دوست دارید در مسافرت آب از آب تکان نخورد و ترجیح می دهید در هتل اقامت کنید، یک سفر یکروزه می تواند برای شما مناسب باشد.

 

می توان اتاقی را برای یک شب در یکی از شهرهای توریستی و یا زیارتی رزرو کرد و برای صرفه جویی در هزینه ها با اتوبوس یا قطار مسافرت کرد.

 

یک یا دو مورد از دیدنی های شهر را انتخاب و از آن بازدید کنید. مدتی را به استراحت و گشت و گذار در فضای هتل اختصاص دهید. دور شدن از فضای روزمره زندگی حتی برای همین چند ساعت تاثیرر زیادی بر روحیه و نشاط مسافران خواهد گذاشت.

 

از جاده لذت ببرید

درصد قابل توجهی از دیدنی ها و لذت سفر در طول سفر اتفاق می افتد، نه در مقصد. در طول سفر می توانید اطلاعات مختلفی جمع آوری کنید. همان اطلاعاتی که باعث می شود شما و فرزندانتان در پایان سفر پخته تر و باتجربه تر به نظر برسید. برای بازدید از مسیر، جاده ها و روستاهای اطراف وقت بگذارید و سعی کنید سفر را در راه تعریف کنید نه در مقصد.


در شهر سفر کنید

ارزان ترین نوع سفر، سفرهای درون شهری است. می توانید دست خانواده تان را بگیرید و سری به دیدنی های شهر خودتان بزنید. سفرهای یک روزه و نیم روزه به اطراف شهر را هم از دست ندهید. کمی وقت برای تحقیق بگذارید و ببینید که مناطق دیدنی اطراف شهرتان کدامند؟ کدام یک از مناطق یا اماکن را تا به حال ندیده اید؟ بعد دست خانواده را بگیرید و یک روز متفاوت را در این مناطق بگذرانید. این طور نه هزینه حمل و نقل شهر به شهر را می پردازید و نه هزینه اقامتگاه و خورد و خوراک.

 

منبع: جام جم، ایران