گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

چگونه انگیزه‌ی خود را برای کار در طول سفر حفظ کنیم؟


حفظ کردن انگیزه‌ی کارهای روزانه در سفر دشوار است. این‌که مقدار معین مطالعه‌ی روزانه را داشته‌باشیم، به ورزش‌مان برسیم، یا رژیم غذایی‌مان را حفظ نماییم.

وب سایت یک پزشک - فرانک مجیدی: حفظ کردن انگیزه‌ی کارهای روزانه در سفر دشوار است. این‌که مقدار معین مطالعه‌ی روزانه را داشته‌باشیم، به ورزش‌مان برسیم، یا رژیم غذایی‌مان را حفظ نماییم.

البته واقعاً سخت است که به چنین برنامه‌هایی در طول سفر، چنان‌که در خانه خود را سختگیرانه مکلف به انجام‌شان می‌کردیم، وفادار بمانیم. مثلاً در سفر واقعاً سخت است که خود را مجبور کنیم که از حد بیشتری غذا نخوریم، با این حال کمی مکث پیش از آن‌که بیش از ظرفیت لازم معده‌مان را پر کنیم، می‌تواند کمک بزرگی به حفظ رژیم غذایی‌مان باشد، stvولو اگر موفق نشویم هر روز و برای هر وعده‌ی غذایی، این الگو را رعایت کنیم.

چگونه انگیزه‌ی خود را برای کار در طول سفر حفظ کنیم؟

امروز می‌خواهیم درباره‌ی روش‌هایی برای ایجاد انگیزه برای حفظ برنامه‌های روزانه در صفر صحبت کنیم. البته می‌دانم که مسیر راحتی نیست، ولی فائق آمدن بر بحران کم آوردن انرژی برای کارها، خودش چالش جالبی است.

ممکن است بسیاری از ما این عادت را داشته‌باشیم که در طول سفر، تمام کارهای‌مان را تعطیل کنیم و برای همین، پیش و پس از سفر بطور فشرده به انجام آن وظایف مشغول شویم تا «استراحت» چندروزه را جبران کنیم. تقریباً خستگی و استرس حجم بالای کاری که ناگهان برای خود ترتیب می‌دهیم، باعث می‌شود چیزی از لذت سفر را درک نکنیم.

اگر راه تازه‌ای را امتحان کنیم، چه؟! این‌که در سفر به کارهای‌مان هم برسیم! بیایید یک بار ریسک کنیم! قبل از سفر کارهای‌مان را با آهنگ معمول انجام دهیم و این‌طور، خودمان را مجبور کنیم که در طول سفر هم به کارهای‌مان رسیدگی نماییم.

نقشه‌ی من: قبل از بچه‌ها از خواب برخیزم، به یک کافه بروم و در آن جه قبل از بیدار شدن خانواده و گذراندن وقت با آن‌ها، به کارهای‌م برسم.

آن‌چه که واقعاً رخ می‌دهد: راستش فقط چند روزی می‌شود به این روش عمل کرد. بعد از آن بهتر است برنامه را این‌طور اصلاح کنیم که در حین بیدار شدن بچه‌ها و حاضر شدن‌شان، به هر قدر از کارهای‌مان که می‌شود، برسیم.

 البته مخصوصاً اگر در سال‌های اولیه ازدواج باشیم، انجام این کار با یکی دو فرزند کوچک بسیار سخت خواهد بود، ولی این بستگی به میزان تمرکز و تمایل ما برای انجام کار دارد. البته ممکن است این سحرخیزی نسبت به سایر اعضای خانواده، تا حد زیادی انرژی‌مان را کم کند. ولی خب، ما از پس سخت‌تر از این‌ها هم برآمده‌ایم. نتایجی که این کار خواهد داشت، عبارت است از:

۱- به خودمان حق انتخاب دیگری ندهیم:

کارها واقعاً وقتی سخت می‌شود که بتوانیم به خودمان بگوییم: «آیا واقعاً مجبورم که این کار را بکنم یا نه؟!» بعد برای خود خیال می‌بافیم: ما هزاران انتخاب بهتر از این را هم داریم! مثلاً می توانیم گشتی در شبکه‌های اجتماعی بزنیم، عکس‌هایی برای دوستان‌مان ارسال کنیم و تازه‌ترین عکس‌ها و اخبار را از سوی آن‌ها پی‌گیری نماییم.

در نهایت هر انتخاب دیگری ما را به این می‌رساند که: کار بی کار! پس باید به خودمان بیرحمانه بگوییم که انتخاب دیگری وجود ندارد. من باید این کار را انجام دهم،د بحث هم ندارد! این را باید به‌مثابه یک وظیفه‌ی اصلی برای خود تعریف کنیم، مثلاً وظیفه پدر یا مادر بودن، که آن هم بحثی ندارد! گاهی وسوسه‌ی تنبلی به سراغ‌مان خواهد آمد، اما باید همه‌اش را دور بریزیم. همین که غفلت کنیم، پشیمان خواهیم شد.

چگونه انگیزه‌ی خود را برای کار در طول سفر حفظ کنیم؟

۲- چالش مسئولیت را بپذیریم:

باید چنان رفتار کنیم که انگار قرار است از عملکردمان در طول سفر، یک گزارش تحویل بدهیم طبعاً هیچ‌کدام از ما نمی خواهد لیستی از تنبلی‌ها و شکست‌هایش را گزارش کند. بنابراین انتخابی منطقی خواهیم داشت بین عملکرد خوب و یا شکست.

همه‌ی ما این ذهنیت را برای عملکرد مفید و منطقی داریم، اما کمتر متوجه می‌شویم که هر لحظه، بایستی این ذهنیت را در خود آگاهانه بیدار نگاه داریم. بنابراین این چالش به ما کمک می‌کند که در هر لحظه، عملکردی آگاهانه داشته‌باشیم.

۳- برای خود افرادی را تعریف کنیم که منتظر ارائه‌ی کار ما هستند:

به‌عنوان یک وبلاگ‌نویس، باید این تعهد کاری را داشته‌باشم که قرار نیست مدت خیلی زیادی خواننده‌هایم را منتظر بگذارم. باید کاملاً به مسئولیتی که پذیرفته‌ایم، آگاه باشیم و اجازه ندهیم مخاطبان ما، از ما ناامید شوند. بنابراین، چنین تعریفی باعث می‌شود که به خودمان اجاز‌ی تسلیم و تنبلی ندهیم و برای کار، انگیزه پیدا کنیم.

۴- رهایش کنیم و دیگر فکرش را هم نکنیم!:

وقتی که با خانواده بیرون هستیم، سعی می‌کنیم شهر و محیطی را که برای مسافرت انتخاب نموده‌ایم، کشف کنیم و از غذاهای محلی‌اش لذت ببریم، دیگر وقتش نیست که این زمان ارزشمند را صرف نگرانی و استرس درباره‌ی حجم کارهای باقیمانده نماییم.

این خودش یک عامل انگیزه است: این‌که کارهای‌مان را به موقع انجام دهیم که بعداً مدام استرس باقی ماندنش را تحمل نکنیم! اتفاقاً این انگیزه، به خوبی می‌تواند کمک‌مان کند که با تمرکز بالا روی کارمان دقیق شویم. پس فقط یک راه می‌ماند: کارمان را درست، در حداقل زمان و به بهترین نحو انجام دهیم. جایزه‌اش هم می‌شود این که بقیه‌ی روز را با خانواده خوش باشیم و لازم نباشد در ساعات با هم بودن، به کار فکر کنیم.

چگونه انگیزه‌ی خود را برای کار در طول سفر حفظ کنیم؟

کافی است واقعاً سعی‌مان را بکنیم. لازم نیست همه‌چیز در حد کمال انجام شود. همه‌ی ما انسانیم و خیلی وقت‌ها خسته و تنبل می‌شویم. گاهی بیمار می‌شویم و کسالت بیماری، توانِ کار را از ما می‌گیرد. گاهی ممکن است برنامه های در سفر و گردش را زودتر از زمان معمول، آغاز کنیم. در تمام این احوال، وسوسه‌ای به ما می‌گوید که سراغ کار را نگیریم. فقط کافی است سعی‌مان را بکنیم که تا حد امکان، کارهای‌مان را انجام دهیم.

شاید بشود این نوشته را «در ستایش کار بدون تعطیلی» دسته‌بندی کرد. خب این روش کار بد هم نیست، ما توانسته‌ایم هر قدر که برای‌مان مقدور بوده، به وظایف‌مان رسیدگی کنیم. بعدش که از سفر برگردیم، می‌بینیم حجم قابل توجهی از کارها انجام شده که شاید اگر همان زمان را در خانه می‌ماندیم، خود را مقید به انجامش نمی‌نمودیم. این روش، می‌تواند یک تمرین حفظ تعهد برای ما باشد.


ویدیو مرتبط :
پنج فعالیت صبحگاهی برای حفظ کارایی شما در طول روز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه انرژی خود را در طول روز حفظ کنیم؟



 

 

چگونه انرژی خود را در طول روز حفظ کنیم

 

طی یک بررسی بر روی متابولیسم بدن ،خواب و استرس ،زمان‌هایی که بدن در برابر خستگی آسیب پذیر می‌شود را تعیین کردند و یک برنامه‌ کلی برای مقابله خستگی ارائه دادند.

 

با رعایت کردن نکات زیر میتوانید در طول روز پرانرژی تر ظاهر شده و از بروز خستگی های شدید جلوگیری کنید.

 

این نکات عبارتند از :


1) کی از خواب برخیزیم؟

 

به جای آن که صبح بیش از حد در رختخواب بمانید، بیدار شوید و یک دوش بگیرید. این کار به چرخه ی شبانه روزی بدن کمک می کند که با دوره ی 24 ساعته ی روز منطبق شود. در غیاب نور، چرخه ی بیداری تمایل به تاخیر انداختن بیداری به مدت 12 دقیقه و کار کردن در یک دوره ی 24.2 ساعتی را دارا می باشد. هر چند دانشمندان دلیل این تمایل را نیافته‌اند، اما می توان به هم ریختن این چرخه را طی روزهای متوالی دلیلی برای خستگی عنوان کرد.

 

به منظور حفظ چرخه ی استاندارد 24 ساعته ی روزانه و بیدار شدن به موقع، اولین 30 دقیقه برنامه ی روزانه ی خود را به کارهای سبک اختصاص دهید. حتی در روزهای تعطیل نیز این شیوه ی برنامه ریزی را اعمال کنید.

 

2) چه نوع غذاهایی باید مصرف کرد؟

 

به جای مصرف کربوهیدرات ها به میزان زیاد سهمی هم برای پروتئین در نظر بگیرید. افرادی که به جای مصرف کربوهیدرات ها در رژیم غذایی‌شان پروتئین ها را مصرف کردند، انرژی بیشتر در طول روز را گزارش کردند. چرا که مصرف زیاد کربوهیدرات ها طبق مطالعات انجام شده، به تخلیه ی انرژی بدن منجر می شود. بنابراین مصرف هیدروکربن ها در روز باید به کمتر از 150 گرم در روز برسد. دو وعده میوه، پنج وعده سبزی و سه یا چهار وعده کربوهیدرات نشاسته دار مانند نان، برنج یا سایر غلات می تواند یک ترکیب مناسب تخصیص یافته به این نیاز بدن باشد.

 

3) کی قهوه بنوشیم؟

 

کافئین با غیرفعال کردن اثرات آدنوزین، بدن را در پر انرژی نگاه می دارد. آدنوزین ماده ای است که القاکننده ی خواب بوده و در طول روز در بدن تجمع می یابد. هنگامی که آدنوزین در بدن به میزانی می رسد که احساس خواب الودگی به انسان دست می دهد، تاثیر کافئین استفاده شده در صبح از بین می رود. بنابراین نوشیدن 1 فنجان قهوه یا مقدار کافئین معادل آن در بعدالظهر خستگی شما را کاهش می دهد.

 

4) وعده های غذایی منظم

 

به جای خوردن غذا به طور نامنظم در طول روز، وعده های غذا را هر روز در زمان مشخص میل کنید. آن چه شما را خسته می کند، آن است که بدن انتظار داشته باشد در ساعت 7 صبح صبحانه میل شود و این زمان تغییر کند. بی نظمی در صرف وعده های غذایی منجر به گرسنگی بیشتر نیز می گردد. و از آنجا که سیستم انرژی بدن به چرخه ی منظم روزانه بستگی دارد، به هم ریختگی فعالیت های روزانه منجر به صرف انرژی بیشتر توسط بدن می شود.

 

5) استرس خود را فروبنشانید

 

به جای مدیتیشن 20 دقیقه ای، در زمان های کوتاه تر و دفعات بیشتر این کار را انجام دهید. حتی تمرکز در یک بازه ی زمان سه دقیقه ای می تواند به کاهش هورمون های استرس زا، که عامل گرفتگی عضلات و تنگ شدن رگ ها هستند، کمک کند. همچنین تمرکز کردن، میزان اندورفین را می افزاید.

 

برای انجام این کار، ابتدا یک مکان ساکت مشخص بیابید. در آن جا بنشینید و چشمانتان را ببندید. نفس عمیق بکشید و به افکار مزاحم توجه نکنید. در این وضعیت، فردی یا محلی که شما را خوشحال می کند (مثل جایی که قبلا به مسافرات رفته‌اید، کسی که به او علاقه دارید یا کاری که از انجام آن لذت می برید.) را تصور کنید.

 

6) غلبه بر کسالت بعدازظهر

 

به جای چرت زدن بعدازظهر، به قدم زدن در بیرون بپردازید. به علت شیوه ی برهم کنش سیستم شبانه روزی و تعادل حیاتی بدن، اکثر افراد 17 تا 18 ساعت بعد از شروع خواب شب قبل، به یک آرامش نسبی می رسند که موجب خواب آلودگی می شود. برای غلبه بر این حالت می توان فعالیت هایی مانند انجام خرید های جزئی، دیدار یک آشنا یا تماس تلفنی با او و حتی تماشای فضای بیرون از پنجره را انجام داد.

 

7) موسیقی گوش کنید.

 

فعالیت ورزشی با خستگی بعد از آن همراه است. موسیقی به شما کمک می کند تا خستگی را فراموش کنید. افرادی که به انجام تمرین های ورزشی به همراه گوش دادن موسیقی طی 30 دقیقه پرداختند، خستگی کمتر ناشی از انجام ورزش را احساس کردند.

 

8) به فکر چرخه ی طبیعی بدن باشید .

 

به جای چک کردن وضعیت های فیس بوک، کتاب بخوانید یا تلویزیون تماشا کنید. مطالعات نشان داده اند که نور خیلی کم تقریبا معادل روشنایی صبح زود، فعالیت مغز را افزایش می دهد. برخی دانشمندان بر این عقیده‌اند که نور منتشر شده توسط مونیتور کامپیوتر در آخر شب می تواند چرخه ی طبیعی خواب و بیداری را به هم بریزد. بنابراین حداقل یک ساعت قبل از خواب باید کامپیوتر را خاموش کرد.

سلامت نیوز