گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

«چشمه میشی» کجاست؟ +عکس


«چشمه میشی» در فصول مناسب سال پذیرای خیل عظیمی از دوستداران طبیعت و گردشگرانی است که از سراسر کشور به این منطقه سفر می‌کنند.

ایسنا: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: «چشمه میشی» در فصول مناسب سال پذیرای خیل عظیمی از دوستداران طبیعت و گردشگرانی است که از سراسر کشور به این منطقه سفر می‌کنند.

«چشمه میشی» کجاست؟+عکس

الماس قبادی افزود: این چشمه‌ سحر‌انگیز و اسطوره‌ای به لحاظ موقعیت جغرافیایی در فاصله‌ پنج کیلومتری شمال شرقی شهر سی‌سخت قرار گرفته که در مرزغربی منطقه حفاظت شده دنا واقع شده و از ارتفاعات دنای سربلند سرچشمه می‌گیرد.

وی اظهارکرد: سردی آب این چشمه به حدی است که تا فاصله 800 متری از محل جوشش نمی‌توان دست را در آن نگه داشت. در اسطوره‌ها آمده که کی‌خسرو به امیر اهورامزدا در این چشمه سر و تن بشست و در غاری آرامید.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این چشمه علاوه بر تأمین آب‌شرب شهر سی‌سخت تأمین کننده آب کشاورزی باغات سیب و انگور و گردوی سی‌سخت و روستاهای پایین دست است. آب زلال و گوارای آن خستگی هر رهگذری را از تن خارج می‌کند.

قبادی تصریح کرد: «چشمه میشی» در فصول مناسب سال پذیرای خیل عظیمی از دوستداران طبیعت و گردشگرانی است که از سراسر کشور به این منطقه سفر می‌کنند.

وی ادامه داد: «چشمه میشی» ‌چشمه‌ای همیشگی و از مهمترین چشمه‌های منطقه سی‌سخت به شمار می‌رود که در امتداد دره‌ای طولانی با شیب نسبتاً تند روان است و جویبار پرآب و سپیدرنگ آن همچون رشته‌های مروارید زینت‌بخش دره‌ای است که آب‌چشمه را به زمین‌های کشاورزی پایین دست آن می‌رساند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در ادامه این مسیر به سوی شرق که جاده‌ای کوهستانی مسافران مسیر را هدایت می‌کند، رودخانه پر آبی جریان دارد که از آب چشمه‌ها و چشمه‌سارهای بالادست روان شده است.

قبادی عنوان کرد: این مسیر از دره‌های کم عرض گذر می‌کند که در سمت شمال جاده صخره‌های سنگی و بلند دامنه‌های دنا بر خوف ناکی طبیعت آن می‌افزاید و در سمت جنوب جاده، دامنه کوهپایه به بلندی‌های برفگیر کوه‌های روبه‌روی دنا می‌رسد.

وی اظهارکرد: این جاده در فاصله چند کیلومتر بالاتر از «چشمه میشی» به پایان راه آسفالت می‌رسد که در آنجا کافه‌ای برای پذیرایی از مسافران ساخته شده است.

«چشمه میشی» کجاست؟+عکس

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه‌کرد: در این نقطه و در ادامه راه کوهستان که راهی شوسه است و به تدریج بر سنگلاخی آن افزوده می‌شود، چشمه دیگری از زمین می‌جوشد. در بالادست این نقطه و بر بلندی‌های جنوب جاده، آبگیر زیبایی در دامنه کوه‌های برف پوش شکل گرفته که دریاچه کوه گل نامیده می‌شود.

چشمه میشی در فاصله پنج کیلومتری شمال شرقی شهر سی سخت، مرکز شهرستان دنا قرار گرفته است.


ویدیو مرتبط :
چشمه میشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معروف ترین چشمه های آبگرم دنیا +عکس


آبفشان‌ها و چشمه‌های آب گرم پدیده‌هایی طبیعی بوده که ناشی از گرم شدن آب‌های عمقی زمین توسط نیروی گرمایی آن می‌باشند .