گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

پارک ژوراسیک در تهران !+تصاویر



برای تماشای آثار طبیعی و حیات‌وحش نیازی به صرف هزینه و طی کردن مسافت طولانی وجود ندارد. بلکه در همین پایتخت مکانی با همین هدف در قالب موزه تهیه شده است.

 موزه طبیعت و حیات‌وحش ایران در 1372، از سوی شهرداری تهران به‌منظور آشنا کردن، مردم با میراث فرهنگی و طبیعی و شناخت اهمیت حفاظت از محیط سبز و حیوانات افتتاح شد.

این موزه در 1376 به عضویت شورای بین‌المللی موزه‌ها (ICOM) و کمیسیون آموزش و ارتباطات سازمان جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN CEC) درآمد و در همین سال نیز به شبکه جهانی اینترنت پیوست.

ساختمان موزه با مساحتی حدود 12000 مترمربع در دو طبقه، با بخش‌های متعددی چون زمین‌شناسی، پرندگان، پستانداران، سالن پروانه و کارگاه تاکسیدرمی است که هریک خود به بخش‌های مختلفی تقسیم شده است.

بخش پرندگان و پستانداران با شش سالن که به شرح ذیل است:

سالن مارها، گوزن‌ها، خرس قهوه‌ای آمریکای شمالی و پرندگان، سالن آهو، قوچ، قرقاول، خرس، پلنگ، شغال، روباه، گرگ و سالن پستانداران قاره آفریقا و سالن آب‌زیان و خزندگان.

بخش زمین‌شناسی با دو سالن که در آن ویژگی‌های دوران مختلف زمین‌شناسی از نظر محیط‌زیست جانوری و گیاهی به تصویر کشیده شده است.

سالن هشت این موزه شامل بخش پروانه‌ها، عنکبوت‌ها، رتیل‌ها و عقرب‌ها است.

در بخش کارگاه تاکسیدرمی، چگونگی فن حفظ و نگه‌داری موجودات به‌صورت غیرزنده به نمایش گذاشته شده است.

از ویژگی‌های خاص این موزه، دارا بودن بخش‌های جانوران زنده مانند پرندگان، خزندگان و دوزیستی‌ها، آبزیان، پستانداران بخصوص گربه‌سانان بزرگ و در بخش غیرزنده، نوع کمیاب پوست ببر مازندران که خود منقرض شده است و نمونه‌های پوست آن با رعایت مقررات CITES، جهت بررسی ژنتیکی به آمریکا فرستاده شده است. همچنین، دو نمونه از نادرترین و زیباترین پستانداران در حال انقراض، با نام‌های گورخر ایرانی و یوزپلنگ آسیایی در آن به نمایش گذاشته شده است.

سایر قسمت‌ها و امکانات رفاهی موزه به شرح ذیل است:
کتاب‌خانه با داشتن 15000 جلد کتاب در تمام زمینه‌های تخصصی مربوط به محیط‌زیست، از معتبرترین کتاب‌خانه‌های علوم گیاهی و جانوری در تهران به شمار می‌رود. این کتاب‌خانه در ابتدای خیابان نیاوران جنب پارکینگ طبقاتی شهرداری واقع است.

آمفی‌تئاتر با ظرفیت 60 نفر محل نمایش فیلم‌هایی درباره حیات‌وحش و هم‌چنین برگزاری سمینار و کنسرت‌های این مرکز در ایام جشنواره کودک و طبیعت و روز جهانی کودک است.

سینمای روباز که هرساله از اول تابستان تا پایان شهریور دایر است و فیلم‌های سینمایی را در سئانس 21 و 23 به نمایش درمی‌آورد ورودی سینما 1000 تومان است.

دام‌پزشکی یا کلینیک pet cheak up مرکزی است جهت معاینه و درمان حیوانات مختلف خانگی. هم‌چنین در این کلینیک حیوانات مختلف اهلی از جمله پرندگان، سنجاب، خرگوش، سگ و ماهی به فروش می‌رسد.

این موزه غیر از ایام سوگواری و روزهای شنبه در مابقی روزها از ساعت 8-30 تا 12.30 و از ساعت 13.30 تا 20.30 پذیرای بازدیدکنندگان است.

آدرس: خیابان نیاوران، دارآباد

 پارک ژوراسیک در تهران,پارک ژوراسیک,گردشگری

  پارک ژوراسیک در تهران,پارک ژوراسیک,گردشگری

  پارک ژوراسیک در تهران,پارک ژوراسیک,گردشگری

  پارک ژوراسیک در تهران,پارک ژوراسیک,گردشگری

  پارک ژوراسیک در تهران,پارک ژوراسیک,گردشگری

  پارک ژوراسیک در تهران,پارک ژوراسیک,گردشگری

  پارک ژوراسیک در تهران,پارک ژوراسیک,گردشگری

  پارک ژوراسیک در تهران,پارک ژوراسیک,گردشگری

  پارک ژوراسیک در تهران,پارک ژوراسیک,گردشگری

منبع: بازارخبر


ویدیو مرتبط :
پارک ژوراسیک تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

(تصاویر) بزم شبانه معتادان در پارک‌های تهران



بر اساس آخرین گزارشات در استان تهران نزدیک به 15 هزار معتاد خیابانی وجود دارد که شمارشان روز به روز در حال افزایش است.

گرچه آمار دقیقی از تعداد معتادان خیابانی در تهران وجود ندارد اما استاندار تهران چندی پیش در نخستین جلسه قرارگاه آسیب‌های اجتماعی استان تهران اعلام کرد پایتخت ایران 15 هزار معتاد خیابانی دارد که نزدیک به 70 درصد از آنها تهرانی نیستند.

 

این افراد در طول روز و غالبا شب به شکل علنی در سطح شهر اقدام به مصرف مواد مخدر می‌کنند.

 

شماری از این معتادان همه روزه توسط نیروی انتظامی جمع آوری و به کمپ های ترک اعتیاد منتقل می‌شوند اما شمار بیشتری در خیابان باقی‌ می‌مانند.

هم اکنون سه مرکز در شهر تهران با ظرفیت 3 هزار نفر آماده پذیرش معتادان است و قرار است به زودی این رقم به ظرفیت 6 هزار نفر افزایش یابد.

 

با این وجود بسیاری از معتادان پر خطر همچنان در سطح شهر رها هستند و گزارشات حاکی از آن است عمدتا نیمه‌های شب در پارک‌ها، حاشیه اتوبان‌ها و معابر اجتماع کرده و به صورت علنی مواد مخدر مصرف می‌کنند.

سعید خلیلی عکاس جام جم که گزارشی از یک شب معتادان خیابانی در سطح شهر تهران تهیه کرده است اجتماع معتادان برای مصرف مواد مخدر را به "بزم شبانه" تشبیه کرده است و تصاویری از مصرف علنی مواد مخدر در سطح یکی از پارک‌های پایتخت عکاسی کرده است.

 

او که اشاره ای به محل عکس برداری نکرده در ابتدای گزارش خود نوشته: «با مردمان این شهر غریبه هستند و در دنیای خود زندگی می کنند.

 

شب ها در پارک ها جمع می شوند و دور هم مهمانی شبانه را با مواد مخدر جشن می گیرند. شبیه هم هستند با لباسی کهنه و قامتی خمیده».

 

اخبار,اخبار اجتماعی,معتادان

 

اخبار,اخبار اجتماعی,معتادان

 

اخبار,اخبار اجتماعی,معتادان

 

اخبار,اخبار اجتماعی,معتادان

 

اخبار,اخبار اجتماعی,معتادان

 

اخبار,اخبار اجتماعی,معتادان

 

اخبار,اخبار اجتماعی,معتادان

 
اخبار اجتماعی - فرارو