گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

ونیز، دومین شهر بد بوی جهان!


به دنبال انتشار فهرست پنج شهر بدبوی جهان، ونیز در رده دوم این فهرست جای گرفته است. ونیز به دلیل آب‌‌راه‌های مشهور و کوچه های آبی تاریخی و توریستی‌اش، دومین شهر بدبوی جهان معرفی شده است.

گروهی از متخصصان وحامیان محیط زیست اخیرا نام پنج شهر را در جدول بدبو ترین شهرهای جهان قرار داده اند که ونیز توریستی ترین شهر ایتالیا، دومین شهر بدبوی جهان  معرفی شده است.
 
در این فهرست استان کانکان در مکزیک در بالای جدول جای گرفته که علت اصلی بدی هوا و بوی بد آن ناکارآمدی سیستم فاضلاب شهری در این منطقه است.
 
شهر توریستی ونیز در ایتالیا  هم به رغم شهرت تاریخی و جایگاه فرهنگی آن به عنوان شهر رویایی برای هزاران توریست شناخته شده و  سالانه بیشترین تعداد توریست را از سراسر جهان به خود جذب می کند ، در ردیف دوم این فهرست طبقه بندی شده است. بنابراین توریست هایی که آرزو دارند در نهرهای تاریخی و مشهور ونیز قایقرانی کنند و از خیابان های باریک و تاریخی این شهر عبور کنند، ناچارند صبر و تحمل زیادی را برخود هموار کنند ، زیرا خیابان های ونیز بوی چندان خوشایندی ندارند و نکته اصلی هم همان جاذبه این شهر یعنی کانال ها و راه آب هایی است که این شهر تاریخی و موزه های آن  را با شهرتی جهانی محبوب همگان کرده است.
 
سومین شهر بدبوی جهان شهری است به نام رتوروا در کشور نیوزیلند که به طور شبانه روزی بویی شبیه به تخم مرغ گندیده دراین شهر به مشام می رسد. درواقع علت اصلی این بوی بد و انتشار آن منابع زمین گرمایشی است که در این منطقه از زمین به ویژه بسیار زیاد است و با انتشار انواع مواد آلی از اعماق زمین محیط شهر را بدبو می کند. 
 
چهارمین شهر بدبوی جهان در این جدول نیز سنت هلن واقع در اوکلند انگلستان است که در اصل محل کشت پیاز و پوشیده از مزارع پیاز است.
 
و بالاخره پنجمین و آخرین شهر بدبوی جهان در این جدول شهر توریستی دیگری است در فرانسه که محل تولید پنیر مخصوص محلی به نام کوت – د- اور  بوده که به رغم شهرت و محبوبیت بسیار بوی بدی دارد اما باوجود بوی بد هنوز هم محبوب توریست های بسیاری است که به قصد چشیدن این نوع پنیر به این منطقه سفر می کنند.

منبع:خبرگزاری میراث فرهنگی

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
آیا اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان را دیده اید؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوجوانی با بوی بد دهان که به تحت تعقیب ترین فرد جهان تبدیل شد + تصویر



رسانه های امریکایی اعلام کردند که مقام های پنتاگون گفته اند که 99 درصد درباره کشته شدن جلاد داعش اطمینان دارند. فیلم هایی از او منتشر شده که مربوط به دوران نوجوانی اش و زمانی هستند که در آکادمی کوئینتین کیناستون در کوئین پارک بریتانیا تحصیل می کرد."محمد اموازی" به گفته همکلاسی هایش در نوجوانی دانش آموزی با بوی بد دهان و خجالتی بود.

اخبار,اخباربین الملل,جلاد داعش

 

  "محمد اموازی" به گفته همکلاسی هایش در نوجوانی دانش آموزی با بوی بد دهان و خجالتی بود. او اما بعدها به جلاد داعش تبدیل شد شخصی که آن گروه تروریستی از وی به عنوان ویترین اقدامات جنایتکارانه اش در بریدن سر گروگان های خارجی استفاده می کرد. او اخیرا در جریان حمله موشکی نیروهای امریکایی در سوریه کشته شده است.


 رسانه های امریکایی اعلام کردند که مقام های پنتاگون گفته اند که 99 درصد درباره کشته شدن جلاد داعش اطمینان دارند. فیلم هایی از او منتشر شده که مربوط به دوران نوجوانی اش و زمانی هستند که در آکادمی کوئینتین کیناستون در کوئین پارک بریتانیا تحصیل می کرد.

 اخبار,اخباربین الملل,جلاد داعش

 

رسانه های بریتانیایی درباره او نوشتند:"فیلم ها و عکس های بدست امده از دوران نوجوانی او نشان می دهند که او در اطراف زمین بازی مشغول راه رفتن بوده و جلوی دهان خود را می گرفته تا مبادا در دوران دبیرستان همکلاسی هایش متوجه بوی بد دهانش شده و او را مسخره کنند". این فیلم تنها چند ساعت پس از آن منتشر شد که پنتاگون اعلام کرد "اموازی" 27 ساله بر اثر حمله ای موشکی در "رقه" سوریه کشته شده است.


اموازی مستقیما در گردن زدن دو امداگر بریتانیایی نقش داشت. رسانه های بریتانیایی اعلام کرده اند که او در دوران تحصیل دانش آموز بسیار آرامی بوده است.

 

اخبار,اخباربین الملل,جلاد داعش

 

اخبار,اخباربین الملل,جلاد داعش

 

اخبار,اخباربین الملل,جلاد داعش

 

اخبار,اخباربین الملل,جلاد داعش

 

اخبار,اخباربین الملل,جلاد داعش

 

اخبار,اخباربین الملل,جلاد داعش

 اخبار  بین الملل  -  خرداد