گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

هم‌نشینی با موجودات فضایی در دره ستاره‌ها


ماندن در دره ستاره‌ها پس از غروب آفتاب برای عده‌ای، نگران كننده است، چون با سكوت شب موجودات فرازمینی در استاره كفته گرد هم می‌آیند.

جزیره قشم بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس و دارای طبیعتی شگفت انگیز و پیچیده است. به دلیل جاذبه‌های طبیعی این جزیره، آن را عجایب هفتگانه می‌خوانند و بسیاری عقیده دارند در پهنه‌ای 1400 كیلومتر مربعی، وجود چنین طبیعتی تنها با واژه "بی نظیر" قابل توصیف است. این جزیره از شمال به شهر بندرعباس، مرکز بخش خمیر و قسمتى از شهرستان بندر لنگه، از شمال‌شرقى به جزیره‌ى هرمز، از شرق به جزیره‌ى لارک، از جنوب به جزیره‌ هنگام و از جنوب غربى به جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسى محدود مى‌شود.

آن‌هایی که در تابستان به قشم سفر کرده‌اند، می‌گویند که آب و هوای قشم در تابستان خوب است و گرمای بدی ندارد. بنابراین برخی از مکان‌های دیدنی و جذاب که برای گردشگری مناسب است را معرفی می‌کنیم که در ادامه می‌خوانید:

گنبد نمکى نمکدان
کوه نمکى ـ کوه نمکدان ـ در قسمت جنوب غربى جزیره، ویژگى عمده مجموعه کوهستانى غربى را تشکیل مى‌دهد. این کوه که به شکل مخروط است تا ارتفاع 397 متر (قله کوه نمکدان) مى‌رسد. ساختار نمکى این کوه از انباشته شدن صخره‌هاى آذرین با رسوبات تشکیل شده است. کوه گنبد نمکى، با بقایاى معادن نمک باستانى و چشمه‌هاى آب شور، به خودى خود یک اثر تاریخى طبیعى دیدنی با امکانات آموزشى و تفریحى را به وجود آورده است.

دلفین‌های قشم
دلفین‌ها همان‌طور که ناگهان پیدایشان مى‌شود، ناگهان مى‌روند و دور مى‌شوند و باز دریاى گسترده و بى‌کران دوباره عظمت جاودانه خود را بر بیننده تحمیل مى‌کند. اما در سراسر خلیج فارس در هیچ ناحیه‌اى از دریا به اندازه‌ آب‌هاى پیرامون جزیره قشم و تنگه هرمز دلفین دیده نمى‌شود.





دره ستاره ها یا ستاره افتاده
ضلع شمالی جزیره قشم در نزدیكی روستای بركه خلف، عارضه زمین شناسی عجیب خود را به نمایش گذاشته است. اهالی محلی عقیده دارند ستاره‌ای از آسمان افتاده و اشكال عجیبی را از خاك و سنگ و ماسه پدید آورده است. برای این محل كه در اصطلاح محلی "استاره كفته" نامیده می‌شود، داستان‌های وهم آلود و خیال انگیز فراوانی ساخته شده است.



ماندن در این نقطه از جزیره پس از غروب آفتاب برای عده‌ای، نگران كننده است. چون می‌پندارند با سكوت شب موجودات فرازمینی در استاره كفته گرد هم می‌آیند. دره ستاره‌ها به شكل تندیس‌های بلندقامت و ستون كاخ‌هایی قدیمی است. این اشكال مختلف حاصل فعالیت باد و آب است كه با فرسایش بی وقفه، این سازه را همچون مجسمه‌هایی انسان ساخت، جلوه می‌دهد.


درخت لور یا انجیر معابد
درختان محلی جزیره قشم، به عنوان گنجینه های طبیعی، جذاب و زیبا هستند. درخت لور یا انجیر معابد، معروفترین درخت جزیره است. این نوع درخت در نواحی جنوبی ایران رشد می‌کند. پوست کهنسال درخت لور و برگ‌ها و ریشه‌هایش که از بدنه اصلی آن آویزان هستند، آنرا از سایر انواع درختان متمایز می‌سازد. این درختان ریشه هایشان طوری رشد می کند که مانند چتری بر روی زمین سایه می افکند و ممکن است تا چند صد سال عمر کنند.




غارهای خریس

در 15 كیلومترى غرب شهر قشم در سمت راست جاده قشم- درگهان، در دل ارتفاعات این منطقه، آثار باشكوهى از معمارى صخره‌اى دیده مى‌شود كه به عقیده برخى، نیایشگاه پیروان آیین میترائیسم یا آناهیتا بوده است.





در کنار این غارها، چند غار جدید دیگر ساخته شده تا بر جذابیت اثر افزوده شود. درون غارهای جدید با تصاویر شخصیت‌ها و نوشته‌های مختلف پر شده که تا حدود زیادی باعث افزایش جلوه مصنوعی غارها شده است.

منبع : خبرگزاری برنا
باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
‫10 مورد واقعی دیده شدن سفینه های فضایی و موجودات فضایی در جهان 2017‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موجودات فضایی سرانجام پیغام فرستادند + تصاویر



اخبار علمی - موجودات فضایی سرانجام پیغام فرستادند + تصاویر

دانشمندان سرانجام پیام‌هایی عجیب از طرف موجودات فضایی و یا پدیده‌های علمی کشف نشده، دریافت کردند.

کار‌شناسان حوزه فضا به تازگی خبر داده‌اند که پیام‌های رادیویی پر راز و رمز و همین طور فرکانس‌های عجیبی از خارج از کهکشان راه‌شیری توسط ماهواره‌های گیرنده امواج صوتی خود، دریافت نموده‌اند.

 

اخبار , اخبار علمی , موجودات فضایی

 

گفتنی است، براساس ادعای کار‌شناسان این سیگنال‌های عجیب و غریب برای مدت چند میلی ثانیه شنیده می‌شود و بعد به طور ناگهانی خاموش می‌شوند.

 

اخبار , اخبار علمی , موجودات فضایی

 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، اولین بار این سیگنال‌های مرموز در سال ۲۰۰۷ شناسایی شدند و حال دوباره در سال ۲۰۱۴ این امواج فضایی ردیابی شده‌اند.

 

کار‌شناسان اعتقاد دارند، این امواج یا یک پدیده نجومی ناشناخته علمی است و یا یک پدیده غیرمعمول که علم نمی‌تواند، پاسخی برای آن در اختیار قرار دهد.

 

اخبار , اخبار علمی , موجودات فضایی

 

در حال حاضر، کار‌شناسان به شدت در حال پیگیری دریافت سیگنال‌های جدید‌تر و همینطور رمزگشایی از امواج دریافتی هستند.

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران