گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

همه چیز درباره سفر به نیکوزیا


سفر به پایتخت قبرس تجربه شهری است که دوباره متولد شده است؛ شهری با تاریخچه غنی و مناظر زیبا. نیکوزیا تقریبا تمام احتیاجات گردشگران را برطرف می‌کند...


ویدیو مرتبط :
گل اول مسی به آپوئل نیکوزیا 93/9/4

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دعوت مجدد از ظریف برای سفر به نیکوزیا


وزیر خارجه قبرس با بیان اینکه نیکوزیا خود را متعهد می‌داند به تقویت روابط ایران و اتحادیه اروپایی کمک کند، ابراز امیدواری کرد که همتای ایرانی‌اش در سال جاری به این کشور سفر کند.

خبرگزاری فارس: مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نیکوزیا با مشارکت مقامات ارشد قبرس، شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی، سفرای خارجی، رهبران مذهبی و شماری از ایرانیان مقیم برگزار شد.

رئیس و نایب رئیس پارلمان، وزرای خارجه، حمل و نقل، بهداشت، فرهنگ و آموزش، دستیار رئیس‌جمهور در مذاکرات وحدت قبرس، فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل، رئیس بانک مرکزی، رئیس اتاق بازرگانی، رهبران و نمایندگان احزاب سیاسی با حضور در این مراسم پیروزی انقلاب اسلامی و موفقیت بزرگ نظام در دستیابی به توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها را به ملت و دولت ایران تبریک گفتند.

رضا زبیب سفیر جمهوری اسلامی ایران در سخنانی در این مراسم با تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی، پیروزی انقلاب را احیای استقلال سیاسی و کرامت انسانی مردم ایران دانست.

وی همچنین دستیابی به توافق هسته‌ای و اجرای آن را نمادی از سیاست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حل مسالمت‌آمیز اختلافات دانست و با اشاره به چالش ناشی از تروریسم در منطقه، بر ضرورت توجه به تهدیدات فوری و ریشه‌های تروریسم تاکید کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در قبرس ایده «مبارزه جهانی علیه خشونت و افراطی‌گری» که توسط ریاست جمهوری در سازمان ملل ارائه و با اجماع به تصویب رسید را راهکاری اجتناب‌ناپذیر برای مقابله با خشونت و افراطی‌گری در منطقه دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دست همه همسایگان و ملل دوست را برای همبستگی به منظور مبارزه با این پدیده شوم به گرمی می‌فشارد.

زبیب با اشاره به موافقتنامه‌های امضا شده و مبادله‌های هیات‌های بلندپایه سیاسی و اقتصادی بین ایران و قبرس، برداشته شدن تحریم‌ها را فرصت نوینی برای توسعه بیش از پیش روابط دانست.

یانیس کاسولیدس وزیر امور خارجه قبرس نیز در سخنان خود با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اجرای برجام به ملت و دولت ایران تصریح کرد: قبرس خود را متعهد می‌داند به تقویت روابط ایران و اتحادیه اروپایی کمک کند، زیرا این رابطه موجب بهره‌مندی طرفین خواهد بود.

وی با اشاره به حضور مقامات و بازرگانان در مراسم، برداشته شدن تحریم‌ها را فرصتی نوین برای همکاری در حوزه‌های آموزش، کشتیرانی و جهانگردی بین دو کشور دانست.

وزیر امور خارجه قبرس با اشاره به ظرفیت و نقش مثبت ایران در تحولات منطقه عنوان کرد: برای توسعه روابط سیاسی دو کشور از همتای ایرانی برای سفر به نیکوزیا دعوت کرده و امیدوار هستیم امسال شاهد انجام این سفر باشیم.

در حاشیه این مراسم، تابلوهای نقاشی استاد فخرالدین مخبری و انواع صنایع دستی ایران به نمایش گذاشته شد که مورد استقبال گسترده مهمانان قرار گرفت.