گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

همه تفریحات دنیا را اینجا تجربه کنید (2)


کانکون یک مکان عالی برای تجربه مکزیک قرن 21 است و شما در این جزیره تمام تفریحاتی راکه برای تعطیلات می‌خواهید می‌توانید یک‌جا تجربه کنید.

وب سایت همشهری شش و هفت - فاطمه عسگری‌آزاد: سفر به کانکون سفر به دو شهر در هم تنیده‌ است؛ منطقه پر زرق و برق با سواحل سفید معروف که صحنه رقابت هتل‌ها و رستوران‌های مشهور دنیاست یک بخش شهر است و بخش دیگر بافت محلی است که رنگ و بوی سنت در آن همچنان زنده است.

 اگر از زرق و برق بخش توریستی خسته شدید کافی است به مرکز شهر بروید و در آنجا به موسیقی محلی گوش دهید. کانکون که ملقب به شهر همیشه بهار است، در شبه جزیره یوکاتان و در بخش شرقی کشور مکزیک واقع شده.

جزیره‌ای زیبا و رویایی که در سال‌های اخیر گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. کانکون یک مکان عالی برای تجربه مکزیک قرن 21 است و شما در این جزیره تمام تفریحاتی راکه برای تعطیلات می‌خواهید می‌توانید یک‌جا تجربه کنید.

تجربه همه تفریح‌های دنیا در این شهر (2)

 خرید، ورزش، چشمه‌های آب معدنی و سواحل بکر در کانکون فرهنگ مکزیکی همراه با زیبایی‌های طبیعی دست به دست هم داده‌اند تا شما یک سفر خاطره انگیز را تجربه کنید. کانکون شهر همیشه بیدار است.


72 ساعت در جزیره قرن 21

سواحل و ورزش‌های آبی، وقت بسیاری از گردشگران کانکون را پر می‌کنند؛ در عین حال مسافران این شهر نباید از دیدن جاذبه‌های فرهنگی و هنری شهر غافل شوند.

 گرچه کانکون یک شهر جوان است اما  مردم و مدیران آن به خوبی می‌دانند چگونه گردشگران را به خود جذب کنند. 35 سال پیش زمانی که این سرزمین یک جزیره آرام بود تصمیم گرفته شد تا این شهر به پایگاه تعطیلات قرن 21 تبدیل شود؛ هدفی که امروز تا حدود زیادی تحقق یافته است.

شهر همیشه بهار

 آثار  تاریخی

کانکون یک شهر تازه مطرح شده است اما در اطراف این شهر، آثار باستانی بسیاری وجود دارد که تماشای آن برای علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ جذاب است.

 یکی از هفت عجایب دنیا

چیچن ایتسا در لغت به معنای کنار دهانه چاه ایتسا و یک اثر باستانی ارزشمند از تمدن مایاست که جزو میراث جهانی یونسکو و یکی از هفت عجایب دنیا محسوب می‌شود.

 محوطه چیچن ایتسا شامل قلعه، معبد جنگجویان، محوطه بازی و چندین معبد است. در گذشته در این معابد برای خدایان قربانی‌های مختلفی صورت می‌گرفته و بر اساس استخوان‌های به جای مانده مشخص شد که انسان هم در این معابد قربانی می‌شده است.

تجربه همه تفریح‌های دنیا در این شهر (2)

 گرچه این محیط همیشه مملو از توریست است اما خرابه‌های به جای مانده به قدری دیدنی هستند که ارزشش را دارند. از کانکون تا رسیدن به این اثر تاریخی دو ساعت و نیم با ماشین راه است.

 خرابه‌های تاریخی

گرچه ممکن است الری روینز(EL rey ruins) یا ویرانه‌های ری به اندازه چیچن ایتسا جذابیت نداشته باشد اما برای علاقه مندان به تاریخ یکی از بایدهای کانکون است.

 این خرابه‌های تاریخی در منطقه هتل‌های کانکون قرار دارند و بازدید از آنها برای عموم آزاد است. بسیاری از توریست‌ها، این منطقه را نه به خاطر آثار تاریخی، بلکه به خاطر گرفتن عکس‌های فراموش نشدنی انتخاب می‌کنند.

 این خرابه‌ها با نمای زیبایی از طبیعت سرسبز از ساعت هشت صبح تا پنج  بعد از ظهر باز است و برای ورود باید سه دلار هزینه کنید.

شهر همیشه بهار

 موزه کانکون

اگر به کشف تاریخ کهن و فرهنگ ساکنان سنتی کانکون علاقه مند هستید موزه کانکون مایا، بهترین مکان برای شماست. این موزه در نوامبر سال 2012 افتتاح شد تا آثار باستانی و نمایشگاه‌هایی از هنر مدرن را در معرض دید مردم قرار دهد.

شهر همیشه بهار

در این موزه 350 اثر از مصنوعات مایایی وجود دارد. اسکلتی از زنی که10 هزار سال پیش در این منطقه می‌زیسته و در غارهای زیر آبی کشف شده یکی از دیدنی‌ترین آثار این موزه است.

شهر همیشه بهار

ساحل گردی

ساحل گردی یکی از تفریحات اصلی توریست‌های کانکون است؛ اگر به این شهر سفر کردید بهتر است سری به سواحل مختلف آن بزنید تا از تماشای ویژگی‌های منحصر به فرد آنها غافلگیر شوید.

تجربه همه تفریح‌های دنیا در این شهر (2)

جزیره زنان

برای فرار از شلوغی‌ها و سواحل لوکس کانکون بهترین مکان جزیره ایسلاموخرس(Islamujeres) یا جزیره زنان است که هشت مایل از جزیره یوکاتان فاصله دارد. با وجود شهرت این منطقه به جزیره خواب آلود این مکان امروز توریست‌های زیادی را به خود جذب کرده است.

 عمارت مونداکا که متعلق به یک تاجر برده قرن 19 است یکی از دیدنی‌های این جزیره محسوب می‌شود. از سوی دیگر لاک پشت‌های عظیم الجثه دریایی در آکواریوم این منطقه هم بسیار دیدنی هستند.

 ساحلی دنج

پلایا تورتاگاس(Playa Tortugas) یکی از بهترین سواحل کانکون به شمار می‌رود. فضای آرام و سواحل تمیز این منطقه بسیاری از توریست‌ها را جذب کرده است.

این منطقه چندین رستوران دریایی و کافه دنج دارد که برای آن‌هایی که دوست دارند غذایشان را با منظره دریا و صدای موج‌ها میل کنند بهترین انتخاب است.

شهر همیشه بهار

 ساحلی برای خیال بافی

اگر از سواحل استاندارد اطراف مناطق هتل خسته شدید بهتر است سری به ساحل پلایا دلفینز بزنید. ساحلی آرام با طبیعتی منحصر به فرد که هر بیننده‌ای را مسحور می‌کند.

 این ساحل در بین مسافران به ساحل ناب برای خیال بافی مشهور است. منطقه‌ای که تا چشم کار می‌کند امواج پر تلاطم است و آب‌های  آن خشن. برای دسترسی به این ساحل می‌توانید از اتوبوس یا تاکسی استفاده کنید.

شهر همیشه بهار

ماجراجویی

تفریحات آبی اصلی‌ترین ماجراجویی گردشگران این شهر است؛ در کانکون باید غواصی کنید تا با زندگی موجودات زیر آب آشنا شوید.

 پیش به سوی گلف

اگر تا به حال در زندگی‌تان گلف بازی نکرده‌اید باشگاه گلف کانکون نقطه شروع خوبی است. این باشگاه توسط معمار مشهور روبرت ترنت جونز در انتهای شمالی بلوار کوکولکان (Kukulkán) ساخته شده است.

 اگر می‌خواهید در پولتان صرفه جویی کنید بعد از ساعت دو بعد از ظهر به باشگاه مراجعه کنید زیرا در این ساعات تخفیف‌هایی برای ورزشکاران در نظر گرفته می‌شود.

شهر همیشه بهار

 آکواریوم

اگر همراه بچه‌ها به کانکون آمده‌اید باید حتما سری به آکواریوم شهر بزنید که فاصله اندکی با منطقه هتل‌های جزیره دارد. بازدید از این آکواریوم اطلاعات کاملی در مورد زندگی موجودات دریایی منطقه به شما می‌دهد.

در این آکواریوم می‌توانید دلفین‌ها را لمس کنید و به کوسه‌ها غذا دهید و به نوعی با ساکنان زیر آب ارتباط برقرار کنید. آکواریوم از ساعت 10.30 صبح تا 7.30 بعد از ظهر باز و هزینه ورودی آن 14 دلار است اما اگر به صورت آنلاین بلیت رزرو کنید تخفیفاتی برایتان در نظر گرفته خواهد شد.

شهر همیشه بهار

 دلفین‌های رویایی

اگر شما هم جزو کسانی هستید که رویای شنا کردن در کنار دلفین‌ها را دارید در کانکون این رویایتان به واقعیت می‌پیوندد.

 مرکز دلفین دریمز برنامه‌های متنوعی دارد. به عنوان مثال، شما می‌توانید با کمک یک مربی در طول روز تکنیک‌های ارتباط و نگهداری از دلفین‌ها را بیاموزید  یا در ساعاتی مشخص در کنار دلفین‌ها شنا کنید.

برای اطلاع از ساعت برنامه‌ها و قیمت آنها می‌توانید به وب سایت مجموعه مراجعه کنید اما این توضیح را بدهیم که استفاده از برنامه‌ها برایتان آنقدر آب نمی‌خورد که خریداری عکس‌ها هزینه بر است.


ویدیو مرتبط :
و حالا اند خوشحالی رو اینجا تجربه کردم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

همه تفریحات دنیا را اینجا تجربه کنید (1)


خرید، ورزش، چشمه‌های آب معدنی و سواحل بکر در کانکون فرهنگ مکزیکی همراه با زیبایی‌های طبیعی دست به دست هم داده‌اند تا شما یک سفر خاطره انگیز را تجربه کنید. کانکون شهر همیشه بیدار است.