گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

مکان های عجیب رستوران ها: زیر دریا یا معلق در آسمان


9 تا رستوران در جاهای عجیب برایتان معرفی کرده ایم که یا در آسمان معلق هستند یا زیر دریا ساخته شده اند.

 
 
 

صبح بخیر: بعضی از مردم دایم دنبال رستوران های شیک با منوهای عجیب و متفاوت هستند. اما شما هم جزو آنها هستید و جیبتان حسابی پر پول است و حاضرید برای تجربه های جدید و جالب و هیجان پول خرج کنید، ادامه این مطلب را بخوانید. 9 تا رستوران در جاهای عجیب برایتان معرفی کرده ایم که یا در آسمان معلق هستند یا زیر دریا ساخته شده اند.

زیر دریا

رستوران زیردریایی Ithaa

جزیره رانگالی – مالدیو (Rangali Island, Maldives)




این رستوران حدود نیم متر زیر آب در اقیانوس هند قرار دارد. هزینه ساخت دیواره شیشه ای آن حدود 5 میلیون دلار آمریکا هزینه برده است. مهمانان این رستوران می توانند چشم‌انداز 360 درجه از دنیای زیر آب و صخره ها و مرجان های دریایی و انواع ماهی ها را ببینند. حتی می توانید از نزدیک و با فاصله یک شیشه، کوسه های وحشی را نیز تماشا کنند.

در قصر یخی

رستوران قصر برفی LumiLinna

کِمی – فنلاند (Kemi, Finland)




در این رستوران باید از نوک انگشتان پا تا زیر چانه خود را حسابی بپوشانید. قرار است وارد قلعه یخی بشوید. غذاهای این رستوران احتمالا باید گرم باشند اما دمای هوا به طور ثابت، 5 درجه سانتی گراد است. این رستوران از ماه دی تا فروردین باز است و پس از آن به دلیل گرم شدن هوا، دیگر نمی توان از آن استفاده کرد. خیلی جالب است بدانید، این سازه یخی هر سال در فصل سرما دوباره بازسازی می شود تا بتوانید از آن استفاده کنید.

روی درخت

رستوران The Dining Pod

Koh Kood – تایلند




همچون یک پرنده روی درختان می توانید بنشینید و غذا بخورید. در تایلند کپسولی بزرگ از جنس بامبو با میز و صندلی های نرم وجود دارد که آن بالا می روید. می نشینید و گارسون غذا را برای شما می آورد. از بالا چشم‌انداز اقیانوس بسیار عالی است.

روی صخره های دورافتاده


رستوران The Rock

زنزیبار – آفریقا (Zanzibar, Africa)




این جزیره صخره ای بسیار کوچک در حال حاضر یکی از رستوران های معروف غذای دریایی است که ابتدا به یک ماهیگیر تعلق داشته است. هنگامی که سطح آب پایین است، می توانید از میان آب پیاده به رستوران بروید. اما وقتی سطح آب بالا است، باید از قایقی که خود رستوران در اختیار مهمانان قرار می دهد، استفاده کنید.

در لبه پرتگاه

رستوران Aescher

Wasserauen- سوئیس




در بالای پرتگاهی در بلندی های آلپ، یک کلبه چوبی قرار دارد که می توانید با تله کابین به آن برسید و از منظره بسیار هیجان انگیز و تاحدی ترسناک منطقه لذت ببرید.

گلخانه نوسازی شده

رستوران De Kas

آمستردام – هلند




در سال 2001 میلادی، سرآشپزی به نام Gert Jan Hagemen این گلخانه را که بی استفاده مانده بود را بازسازی و آن را به رستوران تبدیل کرد. بیشتر مواد خوراکی مورد استفاده در این رستوران، از همین گلخانه تهیه می شوند و کاملا تازه و ارگانیک می باشند.

در غار

رستوران Grotta Palazzese

پوگلیه – ایتالیا (Puglia, Italy)




این رستوران در دل غاری در کنار دریا ساخته شده است. این رستوران فقط در تابستان و در بین ماه های می تا اکتبر باز است. این رستوران از قرن 18 میلادی در اینجا هست و همیشه شام های فوق العاده ای سرو می کند.

در هواپیما

رستوران هواپیمایی

کلورادو – ایالت متحده آمریکا




این بوئینگ مدل KC-97 در دهه 1950 میلادی نقش سوخت رسانی به هواپیماهای دیگر را داشته است. اکنون نیز به رستورانی تبدیل شده است که ظرفیت پذیرایی از 42 نفر را دارد.

آویزان از جرثقیل


رستوران «شام در آسمان»

متغیر – جای آن عوض می شود




اگر هیجان زیاد دوست دارید، می توانید دوستان خود را به رستوران چرثقیلی دعوت کنید. این رستوران در ارتفاع 50 متری از زمین قرار دارد. آن بالا جان می دهد برای مهمانی گرفتن و شادی کردن. این رستوران در شهرهای مختلف اروپا و آمریکا برگزار می شود.


ویدیو مرتبط :
رستوران عجیب شام در آسمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عجیب‌ ترین رستوران‌های جهان



 

 

عجیب‌ ترین رستوران‌های جهان

 

گاهی بعضی از رستوران‌ها را نه به خاطر غذاهای‌شان بلكه به خاطر محیط و ویژگی‌های محلی و شرایط خاص‌شان انتخاب می‌كنیم. موارد زیر رستوران‌هایی هستند كه همه مراجعان آن‌‌ها را به خاطر عجیب و غریب بودن‌شان انتخاب كرده‌اند.

 

 

«سفر بدون مزه كردن غذاهای محلی آنجایی كه به آن سفر كرده‌اید بی‌معنی است.» این نصیحت پدربزرگ‌هاست كه معمولا هم به آن عمل می‌كنیم اما گاهی بعضی از رستوران‌ها را نه به خاطر غذاهای‌شان بلكه به خاطر محیط و ویژگی‌های محلی و شرایط خاص‌شان انتخاب می‌كنیم. موارد زیر رستوران‌هایی هستند كه همه مراجعان آن‌‌ها را به خاطر عجیب و غریب بودن‌شان انتخاب كرده‌اند، در واقع این فهرست «عجیب‌وغریب‌ترین» رستوران‌های جهان است.

 

رستوران اسكای،‌ صوفیه،‌ بلغارستان

رستوران پرنده

وقتی شما می‌توانید در یك هواپیمای پارك شده در زمین شام بخورید، شاید بتوانید در یك میز رفته به آسمان هم شام بخورید. این فرصتی است كه در رستوران اسكای برای شما فراهم شده است؛ این رستوران در واقع از یك میز و 12 تا 16 صندلی تشكیل شده است؛ همه وسایل پذیرایی از شما و مهمانان‌تان روی میز چیده می‌شود و بعد ... بعد شما و میز و صندلی‌ها به آسمان می‌روید! در واقع یك جرثقیل شما و میزتان را بلند می‌كند و در نتیجه شما می‌توانید در فاصله 50متری از زمین شام‌تان را نوش‌جان كنید. حالا این ایده در بسیاری از نقاط جهان به كار گرفته شده است.

 

 

عجیب‌ ترین رستوران‌های جهان

 

 

قصر یخی، كمی،‌ فنلاند

مواظب باشید یخ نزنید

این رستوران دركل آدم را سرد می‌‌كند،‌ این رستوران كه در كنار هتلی به همین نام واقع است تقریبا هر ساله یا از اول ساخته می‌شود یا این‌كه مورد بازسازی و تعمیر قرار می‌گیرد زیرا با هر بار آب شدن یخ‌ها در بهار و تابستان آسیب زیادی به آن وارد می‌شود. این رستوران در داخل یخ درست شده است و دمای داخل آن بین 5 تا 10 درجه زیر صفر است اما غذاهایی كه در آن طبخ می‌شود گرم است و غذاها و نوشیدنی‌ها شما را گرم می‌‌كنند. معروف‌ترین غذای این رستوران خوراك ماهی‌های قطبی است.

 

 

عجیب‌ ترین رستوران‌های جهان

 

 

رستوران سولو، كلرادواسپرینگ

غذای خوشمزه داخل هواپیما

معمولا هیچ‌كس از غذاهای هواپیماها و خطوط هوایی خوشش نمی‌آید، یعنی این غذاها جایی در برترین غذاهای محبوب افراد ندارد اما رستوران سولو یك استثنا در این میان محسوب می‌شود زیرا اكثر كسانی كه در آن غذا خورده‌اند از كیفیت غذای آن اظهار رضایت كرده‌اند. در رستوران سولو شما در داخل یك هواپیما غذای‌تان را صرف خواهید كرد اما خب فرقش این است كه این بار هواپیمایی كه در آن غذا می‌خورید روی زمین پارك شده است. رستوران سولو در داخل یك هواپیمای بوئینگ kc-27 درست شده است و شما در داخل آن توسط مهمانداران خطوط هوایی پذیرایی خواهید شد،‌ هرچند وقت یك بار هم خلبان به وسیله میكروفن با شما صحبت خواهد كرد.

 

 

عجیب‌ ترین رستوران‌های جهان

 

 

تری ‌هاوس رستوران، ال‌بوندرا، كاستاریكا

به یاد بچگی

یكی از تفریح‌های دوران بچگی‌های خیلی از ما بالا رفتن از درخت‌ها بود. خیلی از ماها بالای درخت‌ها اقامتگاه یا پناهگاه یا حتی‌ خانه‌های كوچك می‌ساختیم و «درخت بازی» جزو تفریحات عالی‌مان بود، حالا به یاد آن دوران خوش گذشته می‌توانید سری به این رستوران بزنید. این رستوران در بالای یك درخت غول‌پیكر ساخته شده و باید با یك پله طنابی به آن برسید. در این رستوران و كافی‌شاپ با غذاهای گیاهی و میوه‌های تازه از شما پذیرایی خواهد شد.

 

 

عجیب‌ ترین رستوران‌های جهان

 

 

رستوران كلینیك، سنگاپور، سنگاپور

غذا خوردن در اتاق عمل

اگر عاشق فضای بیمارستان هستید، یا پزشك و پرستار بودن را دوست دارید حتما به این رستوران سر بزنید. این رستوران در واقع بیمارستانی است كه در آن غذا سرو می‌شود! در این بیمارستان همه چیز به رنگ سفید است و غذا توسط پرستارها سرو می‌شود و سس غذا كه در داخل آمپول است توسط پزشك مربوطه (كه همان سرآشپز رستوران است) به غذا  اضافه می‌شود. سرو بعضی از غذاها در این رستوران شما را به یاد اتاق‌های عمل و انجام جراحی‌های مهم می‌اندازد.

 

 

عجیب‌ ترین رستوران‌های جهان

 

 

دینیگ پود، ماتاواری،‌ تایلند

وسط پرنده‌ها غذا بخورید

یك نوع دیگر از غذا خوردن در هوا را می‌توانید در تایلند تجربه كنید. در رستوران دینیگ‌پود شما و مهمانان‌تان سوار یك اتاقك ننو مانند می‌شوید كه میز پذیرایی وسط آن است، بعد شما را بالا می‌كشند و در حال معلق بودن غذای‌‌تان را نوش‌جان خواهید كرد. هر وقت هم كه بخواهید سفارش جدید بدهید شما را بالا یا پایین خواهند كرد تا خدمتكار بتواند به شما سرویس بدهد. لذت اصلی غذا خوردن در این رستوران لذت بردن از منظره جنگلی اطراف و تماشای حیوانات و پرنده‌هایی است كه در اطراف شما می‌گردند.

 

 

عجیب‌ ترین رستوران‌های جهان

 

 

ایتاها آندرس، مالدیو،‌ مالدیو

دریایی غیردریایی

این رستوران از آن رستوران‌هایی است كه در داخل آن احساس آرامش و راحتی بی‌نظیری خواهید كرد البته اگر از دریا و غواصی می‌ترسید به این رستوران مراجعه نكنید. این رستوران در عمق هشت متری زیر آب درست شده است و در  زمان غذا خوردن كلی ماهی و موجودات دریایی دیگر در نزدیك‌ترین فاصله با شما شنا خواهند كرد. كل این رستوران با شیشه ساخته شده و جالب این‌كه در آن هیچ غذای دریایی سرو نمی‌شود!

 

 

عجیب‌ ترین رستوران‌های جهان

 

 

خانه پو، آستین

خانه پو

این رستوران قطعا محبوب بچه‌ شما خواهد بود، البته اگر خودتان هم به كاراكتر «پو» علاقه دارید شما هم از آن لذت خواهید برد. این رستوران به شكل خانه «پو»، عروسك محبوب كارتونی ساخته شده است و در آن تمام گارسون‌ها لباس‌ها و ماسك‌های «پو» و دوستانش را برتن ‌دارند، تمام وسایل این رستوران هم به شكل اسباب‌بازی و وسایل موجود در مجموعه كارتون‌های این كاراكتر محبوب است. می‌گویند بچه‌‌هایی كه به این رستوران می‌روند دل‌شان نمی‌آید از آن بیرون بیایند.

 

 

عجیب‌ ترین رستوران‌های جهان

 

 

 

رستوران كاله اولهو، ولكانوكاله، هاوایی

در دل آتشفشان

رفتن به این رستوران را خیلی توصیه نمی‌كنیم زیرا یك‌بار یكی از مراجعان به این رستوران مجروح شد! این رستوران در نزدیك‌ترین فاصله به قله آتش‌فشانی كاله درست شده است، اگرچه این آتش‌فشان غیرفعال است اما گاهی سنگ‌ و گدازه‌ای از داخل این كوه به بیرون پرتاب می‌شود كه یك بار سنگ كوچكی از همین گدازه‌ها به سر یكی از مراجعان برخورد و او را مجروح كرد.

 

 

عجیب‌ ترین رستوران‌های جهان

 

 

منبع:Bartarinha.ir