گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

مکان های دیدنی شهر پاریس



پاریس یکی از معروفترین شهرهای گردشگری دنیاست که جاذبه های فراوانی در این شهر وجود دارد.

مکانهای تفریحی پاریس,دیدنی های شهر پاریس

جاذبه های دیدنی پاریس

 

پاریس، معروف ترین شهر گردشگری دنیا است و جاذبه های دیدنی بسیاری را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. با این وجود ، در صورتی که از پاریس بازدید می کنید، حتماً زمانی را برای قدم زدن در خیابان ها و محله های قدیمی شهر در نظر بگیرید، زیرا این تنها راه شناخت پاریس واقعی است.

 برج ایفل (Eiffel Tower)
برج ایفل که به احتمال زیاد شناخته شده ترین بنا در اروپا است، نماد شهر پاریس بوده و یکی از دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری این شهر می باشد. شما می توانید برای بالا رفتن از این برج، از پله ها استفاده کرده و یا با ایستادن در یک صف طولانی ، در انتظار استفاده از آسانسور بمانید.

مکانهای تفریحی پاریس,دیدنی های شهر پاریس

برج ایفل یکی از دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری پاریس

 

  موزه لوور (Louvre Museum)
یکی از مکان‌هایی که نباید در زمان بازدید از پاریس، دیدن آن را از دست بدهید، موزه لوور است که با داشتن کلکسیونی افسانه ای از اشیاء قدیمی، احتمالاً معروف ترین موزه در جهان می باشد. این موزه در داخل کاخ لوور که زمانی محل اقامت خانواده سلطنتی فرانسه بود قرار گرفته است.  

مکانهای تفریحی پاریس,دیدنی های شهر پاریس

 موزه لوور در پاریس یکی از معروف ترین موزه های جهان

 

 کلیسای نوتردام (Notre Dame Cathedral)
کلیسای نوتردام، یکی از اولین کلیساهای است که در سبک گوتیک ساخته شد. ساخت و ساز این کلیسا در سال 1163 آغاز شده و برای تقریباً دو دهه به طول انجامید. از بالای برج شمالی این کلیسا، شما می توانید نمایی عالی از شهر را مشاهده کنید.    

    مکانهای تفریحی پاریس,دیدنی های شهر پاریس

 یکی از دیدنی های شهر پاریس کلیسای نوتردام می یاشد

 

قلب مقدس (Sacré-Coeur)    
قلب مقدس، یک کلیسای سلطنتی در سبک روم شرقی است که در بالای تپه مونتمار (Montmartre) واقع شده است. ساخت و ساز این کلیسا در سال 1875 آغاز شده و در سال 1914 به پایان رسید.       

مکانهای تفریحی پاریس,دیدنی های شهر پاریس

کلیسای قلب مقدس، یکی از مهم‌ترین کلیساهای پاریس

 
شانزه لیزه (Champs-Elysées)
خیابان شانزه لیزه معتبرترین و معروف ترین خیابان پاریس و شاید تمام دنیا است . این خیابان از میدان کونکورد (Place de la Concorde) تا طاق پیروزی (Arc de Triomphe) کشیده شده است.       مکانهای تفریحی پاریس,دیدنی های شهر پاریس

خیابان شانزه لیزه، معتبرترین و معروف ترین خیابان پاریس

 

طاق پیروزی (Arc de Triomphe)
طاق پیروزی که در میدان شارل دوگل (Place Charles de Gaulle) قرار دارد، به یادگار پیروزی های امپراتور ناپلئون بنا شده است. این طاق در سال 1836، مدت ها پس از اینکه زمان حکومت ناپلئون به پایان رسیده بود ساخته شد.     

مکانهای تفریحی پاریس,دیدنی های شهر پاریس

طاق پیروزی، یکی از جاذبه های گردشگری در پاریس


کاخ ورسای (Versailles Palace)
چیزی که زمانی به عنوان یک اقامتگاه معمولی شکار ساخته شده بود، در نهایت به معروف ترین کاخ جهان و مدلی برای همه قصرهای بعدی در اروپا تبدیل گردید. این کاخ در 20 کیلومتری جنوب غرب پاریس واقع شده است. 

مکانهای تفریحی پاریس,دیدنی های شهر پاریس

 کاخ ورسای، معروف ترین کاخ جهان در پاریس

 

باغ لوکزامبورگ (Jardin du Luxembourg)
باغ لوکزامبورگ احتمالاً محبوب ترین پارک در پاریس  است. این پارک در قرن 17 به عنوان پارک خصوصی ماری مدیچی _ همسر شاه هنری چهارم _ ساخته شده و در قرن نوزدهم برای بازدید عموم باز شد.           

مکانهای تفریحی پاریس,دیدنی های شهر پاریس

باغ لوکزامبورگ، محبوب ترین پارک در پاریس

  

مرکز پمپیدو (Centre Pompidou)
مرکز پمپیدو یک مرکز فرهنگی در قلب تاریخی پاریس است. این مجموعه در سال 1977 توسط رنزو پیانو و ریچارد راجرز ساخته شد. در این مرکز، یک موزه هنر مدرن و یک کتابخانه بزرگ قرار دارد.       

مکانهای تفریحی پاریس,دیدنی های شهر پاریس

مرکز پمپیدو، بزرگ‌ترین موزۀ هنر مدرن در جهان

      
میدان کنکورد (Place de la Concorde)
میدان کنکورد که بزرگترین میدان در پاریس است،  تویلری (Tuileries) را به شانزه لیزه  متصل می کند. در مرکز این میدان، یک هرم سنگی (Obelisk) 3200 ساله _ که در قرن 19 از مصر به پاریس انتقال داده شده بود _ قرار دارد.      

مکانهای تفریحی پاریس,دیدنی های شهر پاریس

 میدان کنکورد، بزرگترین میدان در پاریس

 

باغ تویلری (Jardin des Tuileries) 
باغ تویلری، یک پارک محبوب در سبک رسمی فرانسوی است که بین موزه لوور و میدان کنکورد قرار دارد. در این باغ مجسمه های متعدد و چندین موزه وجود دارد.  

مکانهای تفریحی پاریس,دیدنی های شهر پاریس

 باغ تویلری، یک پارک محبوب در سبک رسمی فرانسوی

 
 موزه اورسی (Musée d'Orsay)
موزه اورسی در یک ایستگاه راه آهن بزرگ که در سال 1900 در کنار رودخانه سن ساخته شده بود قرار دارد. این موزه که مجسمه ها و نقاشی های زیادی از سبک  امپرسیونیست را در خود جای داده ، تبدیل به یکی از محبوب ترین موزه های پاریس شده است.    

مکانهای تفریحی پاریس,دیدنی های شهر پاریس

موزه اورسی، یکی از محبوب ترین موزه های پاریس

 

مون مارتر (Montmartre)
علی رقم وجود تعداد زیادی گردشگر، مون مارتر که زمانی پناهگاه هنرمندان پاریس بود، توانسته است فضای جذاب و روستا مانند خود را حفظ کند. معروف ترین جاذبه مون مارتر، کلیسای قلب مقدس است.     

مکانهای تفریحی پاریس,دیدنی های شهر پاریس

مون مارتر یکی از جاذبه های گردشگری پاریس

 

لا دیفانس (La Défense)
لا دیفانس محله اداری اصلی پاریس است. بسیاری از بلندترین ساختمان های پاریس و هم چنین نسخه مدرن طاق پیروزی که به نام طاق بزرگ دفاع (Grande Arche de la Défense) معروف است را می توان در این منطقه پیدا کرد.     

مکانهای تفریحی پاریس,دیدنی های شهر پاریس

یکی از دیدنی های شهر پاریس,محله  لا دیفانس است

 

اپرای پاریس گارنیر (Opéra de Paris Garnier)
این ساختمان مجلل در سبک امپراتوری دوم باروک، که در حال حاضر به عنوان کاخ گارنیر معروف است، بین سال های 1862 و 1875 به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های اپرا که تا آن زمان ساخته شده بود، ساخته شد.    

مکانهای تفریحی پاریس,دیدنی های شهر پاریس

کاخ گارنیه یا اپرا گارنیه محل برگزاری اپراهای شهر پاریس بین سال های 1862 و 1875

 

پونت نوف (PONT NEUF)
پونت نوف قدیمی ترین و معروف ترین پل در پاریس است. فرمان ساخت این پل در قرن 16 توسط شاه هنری چهارم صادر شد . زمانی که این پل در سال 1607 افتتاح گردید ، تنها پلی در پاریس بود که خانه ای بر روی آن ساخته نشده بود.    

 مکانهای تفریحی پاریس,دیدنی های شهر پاریس

 پونت نوف قدیمی ترین و معروف ترین پل در پاریس

 
پانتئون (Panthéon)
پانتئون یک ساختمان قرن 19 است که برای اولین بار به عنوان یک کلیسا طراحی شده ولی بعدها تبدیل به یک معبد مدنی شد. در سردابه آن چندین تن از افراد مشهور فرانسه دفن شده اند.  

مکانهای تفریحی پاریس,دیدنی های شهر پاریس

پانتئون بنایی در محلهٔ لاتَنِ شهر پاریس 

 

هرم لوور (Louvre Pyramid)
هرم لوور در سال های 1980 به عنوان ورودی اصلی موزه لوور ساخته شد. طراحی مدرن شیشه ای این هرم، تضاد خوبی با معماری تاریخی کاخ لوور ایجاد کرده است.       

مکانهای تفریحی پاریس,دیدنی های شهر پاریس

هرم لوور یک هرم بزرگ شیشه و فلز می باشد که توسط سه هرم کوچکتر احاطه شده

   

هتل اینولید (Hôtel des Invalides)
هتل اینولید، یک مجتمع پیچیده قرن هفدهمی است که در اصل برای جا دادن جانبازان جنگی ساخته شده بود. در حال حاضر، این مجتمع مکان چندین موزه است که یک موزه بزرگ نظامی هم جزء آنها می باشد.      

مکانهای تفریحی پاریس,دیدنی های شهر پاریس

هتل اینولید یکی از جاذبه های دیدنی پاریس

 

میدان ووژ (Place des Vosges)
میدان ووژ، قدیمی ترین میدان پاریس است. تمام ساختمان های هم مرز این میدان، دارای نمایی مشابه از آجر قرمز هستند. در یکی از خانه های مشرف به این میدان با شکوه ، موزه ویکتور هوگو قرار گرفته است.        

مکانهای تفریحی پاریس,دیدنی های شهر پاریس

 میدان ووژ، قدیمی ترین میدان پاریس

 

منبع:wiki.5040.ir


ویدیو مرتبط :
10 مکان دیدنی در پاریس که نباید از دست داد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مکان های دیدنی شهر مالاکا، یکی از شهرهای زیبای مالزی



مالاکا یکی از شهرهای بسیار زیبای کشور مالزی و در واقع مرکز تجاری این کشور است. زیبایی آن را می توان در بناهای تاریخی و معماری ساختمان هایش دانست. در مالاکا موز ه ها و بناهای تاریخی فراوانی وجود دارد که توسط هلندی ها بنا شده اند. آب و هوای مالاکا نیز بسیار دلچسب و معتدل است و مسافران از بودن در آنجا لذت خواهند برد.

مکان های دیدنی شهر مالاکا

موزه فرهنگی
موزه فرهنگی مالاکا ماکتی از کاخ معروف سلطان منصور شاه است  که از سال 1456 تا 1477 میلادی در این منطقه حکومت می کرده است. باید گفت این موزه، ویترینی برای نمایش فرهنگ و سنت های مالاکاست.

همه معماری و طراحی این موزه نمونه کپی شده از کاخ سلطان منصور است. یعنی خلاقیت جدیدی در آن به کار نرفته است و فقط به صورت ماکتی بزرگ از ساختمان کاخی موجود، ساخته شده است.

در کل این موزه حدود 1350 آیتم مختلف به نمایش گذاشته شده است. این آیتم ها شامل عکس ها، مصنوعات، تسلیحات و نقاشی های مختلف هستند. همه آنها نمایشگر فرهنگ و سنت مالاکایی ها و میراث بر جا مانده از سال های دور هستند. قدمت آنها مربوط به قرن های 15 و 16  میلادی است.

این موزه به شکل ساختمان سه طبقه است که از چوب ساخته شده است. ساختمان موزه به هشت اتاق مجزا تقسیم شده است و سه گالری دارد. گالری ها، محلی برای نمایش سلاح های جنگی، وسایل سلطنتی، هنرهای تزئینی و دیگر اقلام فرهنگی است. سه سالن دیگر به نام های سالن حضار، مسلمانان و تفریحی نیز در موزه فرهنگی وجود دارد.

گالری ها شامل ماکت ها و نقاشی های مربوط به جنگ های مشهور مالایی ها به نام های Hang Jebat و Hang Tuah هستند. سالن شبستان سطلنتی نیز نمای بسیار زیبایی دارد. ماکتی از قصر سلطان منصور شاه، لباس های عروسی های سنتی، زیورآلات مالایی، سلاح های جنگی نیز دیگر مواردی هستند که در موزه فرهنگی به چشم می خورند.

  سفر به مالاکا، یکی از شهرهای زیبای مالزی,گردشگری

 معبد چنگ هون تِنگ
معبد چنگ هون تِنگ، برای تائوئیست هاست. ساختمان این معبد در خیابان شماره 25 جالان توکونگ است. این معبد را باید یکی از قدیمی ترین معابد کشور مالزی معرفی کرد.

این معبد برای برپایی مراسم مذهبی برای چینی های مقیم مالاکا ساخته شده است. معبد چنگ هون تِنگ، بر سه مذهب تائویسم، بودیسم و کنفوسیوس استوار است. در این معبد انواع مناسک چینی و مراسم روحانی نیز برگزار می شود. کاهنان آنجا مدام در حال خواندن دعا و آمرزش طلبیدن برای مرده و از دنیا رفته ها هستند. 

چنگ هون تِنگ، معبد بسیار زیبایی است. مساحت آن به بیش از 4600 مترمربع می رسد. معماری داخلی این معبد کمی پیچیده و شامل سالن ها متعدد برای نماز و عبادت است. نمازخانه یا محراب اصلی این معبد به الهه رحمت آنها یعنی Kuan Yin اختصاص داده شده است.
ستون های قرمز رنگی در این معبد وجود دارد که رو به سمت سالن اصلی دعاست. طراحی ساختمان این معبد بر اساس معماری چینی ساخته شده است. در ضمن، در آن اصول فنگ شویی نیز به طور کامل رعایت شده است. در امتداد خیابانی که معبد در آن قرار دارد، سالن تئاتری اپرا دارد که به خود معبد مرتبط می شود.

    سفر به مالاکا، یکی از شهرهای زیبای مالزی,گردشگری

 موزه نیونیا بابا
موزه Baba Nyonya، آمیزه ای از فرهنگ چینی و مالایی است. این موزه بیشتر برای آشنایی با فرهنگ  بابا نیونیا که ترکیبی از دو فرهنگ چینی و مالایی است، مناسب است.

موزه نیونیا بابا در قلب شهر مالاکا واقع شده است. نیونیا بابایی ها در اصل فرزندان و نوادگان چینی هایی هستند که زمان حکومت بریتانیایی ها به مالزی مهاجرت کرده بودند. این چینی ها با زنان محلی و اهل مالزی ازدواج کردند و حاصل ازدواج آنها نسلی به نام Baba Nyonya بوده است.

نسلی که امروز با نام نیونیا بابا یاد می شوند در واقع ترکیبی از مالایی ها و چینی ها هستند. «بابا» به معنای «مرد» و « نیونیا » به معنای «زن» است. ترکیب آنها فرهنگ جدیدی به همان نام را ساخته است.

این موزه مملو از مبلمان های چوبی و کنده کاری شده عتیقه، لباس های سنتی و ظروف غداخوری با ارزش و قدیمی است. طراحی و نوع سخت میزها و صندلی ها همه نشان دهنده سبک زندگی و فرهنگ Baba Nyonya هستند. ظروف و لباس هایشان نیز نشان دهنده سبک زندگی آنها در زمان های قدیم هستند. 

    سفر به مالاکا، یکی از شهرهای زیبای مالزی,گردشگری

 کلیسای سنت پیتر
کلیسای سنت پیتر یک شاهکار معماری است. شاهکاری که در ساخت آن از هر دو معماری شرقی و غربی استفاده شده است. این کلیسا که قرن ها پیش ساخته شده است همچنان مورد استفاده مسیحی های کاتولیک مالزی است.

کلیسای سنت پیتر، در سال 1710 میلادی ساخته شده است. این کلیسا زمانی ساخته شده است که هلندی ها به مردم مالاکا اجازه انتخاب مذهب کاتولیک را دادند.

این کلیسا توسط سربازان پرتغالی ساخته شده است. در زیر نیمکت های این کلیسا، سنگ قبرهایی وجود دارند که دیدنشان خالی از لطف نیست. کلیسای سنت پیتر محلی برای جمع شدن و ملاقات و دیدار کاتولیک های سراسر جهان با ملیت های مختلف است. این کلیسا از قدیمی ترین کلیساهای رومی در مالزی است. زنگ این کلیسا در سال 1608 میلادی از گوا به اینجا آورده شده است.

    سفر به مالاکا، یکی از شهرهای زیبای مالزی,گردشگری

 قلعه پورتا دسانتیاگو
پورتا دسانتیاگو (Porta De Santiago)، یکی از جاذبه های ایالت مالاکا در مالزی است. این بنا را قرن ها پیش پرتغالی ها ساخته اند. این ویرانه های تاریخی را با نام A’Famosa نیز می شناسند. این ساختمان، در واقع قلعه ای محکم بوده و در طول سال ها از بین رفته است و فقط ویرانه هایی از آن برجای مانده است.

شهرت این بنا برای قدمت آن و ویرانه بودنش است. پرتغالی های چهار دروازه اصلی برای این بنا گذاشته اند. معماری این بنا جذابیت خاص خود را دارد. دیوارهای آن حدود 3 متر ضخامت دارند! این ضخامت برای محافظت کامل در برابر دشمنان در نظر گرفته شده است. در ضمن، یک برج مراقب با ارتفاع 40 متری نیز دارد و باز برای محافظت و نگهبانی در برابر حملات ناگهانی دشمنان لازم و ضروری بوده است.

    سفر به مالاکا، یکی از شهرهای زیبای مالزی,گردشگری

 کلیسای مسیح - مالاکا
شاهکار معماری هلندی ها تبدیل به مکانی دیدنی در مالاکای مالزی شده است. کلیسای مسیحی های این شهر یکی از قدیمی ترین کلیساهای مالاکاست. این کلیسا همچنان کار می کند و مسیحیان در آن فرائض دینی خود را به جا می آورند.

وقتی وارد کلیسا می شوید تازه متوجه معماری زیبا آن می شوید. یعنی بیشتر زیبایی معماری این بنا در داخل آن است. تیرها و نیمکت های این کلیسا همه دست ساز هستند و می توان به جرات گفت شاهکار واقعی هستند.

کلیسای مسیح، سازه ای بسیار شگفت انگیز و جالب توجه است. تیرها سقف این کلیسا با تنه های درختان بزرگ بدون هیچ فاصله ای ساخته شده اند. این نوع معماری هلندی بسیار خیره کننده است. تصور کنید بدون اینکه فاصله ای بین تیرها باشد با تنه های درختان به صورت یکپارچه تهیه شده اند.

از دیگر جاذبه های این کلیسا، کتاب مقدس برنجی است. روی  این کتاب مقدس یادی از سنت جان به زبان هلندی حکاکی شده است. همچنین در کف زمین نیز سنگ قبرهایی وجود دارند که با زبان ارمنی روی آنها نوشته شده است.

نقاشی معروف «شام آخر» نیز با کاشی های براق و لعابی با رنگ های مختلف در این کلیسا کشیده شده است. این نقاشی درست مشابه نمونه اصلی آن ترسیم شده است. تنها فرق آنها زمینه نقاشی است؛ نقاشی روی کرباس کشیده شده است و نمونه ای که در کلیسای مسیح قرار دارد روی کاشی های لعابی طراحی شده است.

  

 

 

  سفر به مالاکا، یکی از شهرهای زیبای مالزی,گردشگری

 

منبع:bartarinha.ir