گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

مهد فرهنگ مالزی کجاست؟


ایالت کلانتان، نمونه ای بارز از حفظ میراث فرهنگی و تاریخی کشور مالزی است. به همین دلیل، مردم آن را مرکز فرهنگی کشور مالزی یا مهد فرهنگ مالزی می دانند. بیشتر جمعیت این ایالت را مالایی ها تشکیل می دهند.

 
 
 

صبح بخیر: ایالت کلانتان، نمونه ای بارز از حفظ میراث فرهنگی و تاریخی کشور مالزی است. به همین دلیل، مردم آن را مرکز فرهنگی کشور مالزی یا مهد فرهنگ مالزی می دانند. بیشتر جمعیت این ایالت را مالایی ها تشکیل می دهند.

کلانتان به خوبی همه فرهنگ و تاریخ اصیل مالزی را حفظ کرده و مملو از فرهنگ های مختلف به خصوص فرهنگ مالایی است.

دسترسی به ایالت کلانتان بسیار آسان است و از کوالالامپور حدود 3 ساعت فاصله دارد. اتوبوس های مجهز هر روز در مسیر بین کوالالامپور و کلانتان در رفت و آمد هستند. یعنی گردشگر می تواند به راحتی با کمک این اتوبوس ها از مرکز مالزی به این ایالت زیبا سفر کند.

تاریخچه

کلانتان، پادشاهی قدرتمند و با امپراطوری چین نیز روابط تجاری بسیاری خوبی داشته است. سوابق این شهر نشان می دهد این ایالت از 41 طریق با چین در تجارت بوده است. این ایالت نیز همراه با دیگر مناطق کشور مالزی در 31 آگوست سال 1957 به ایالت فدرال مستقل مالزی تبدیل شد.

آب و هوا

کلانتان آب و هوای گرمسیری دارد. دمای هوا در این ایالت بین 21 تا 32 درجه سانتی گراد متغیر است. باران نیز به طور متناوب و پراکنده در این منطقه می بارد.

جاذبه های گردشگری

مکان های تفریحی کلانتان شامل مواردی هستند که در پایین به آنها اشاره کرده ایم.

Gelanggang Seni (مرکز فرهنگی):
مرکز فرهنگی و نمایشگاه میراث فرهنگی غنی کلانتان است. در آنجا می توانید برنامه های فرهنگی و سنتی مختلف همچون هنرهای رزمی مالایی، خیمه شب بازی سایه ها، برنامه های زنده موسیقی و پرواز بادبادک های بزرگ را ببینید و لذت ببرید.

کلانتان، مهد فرهنگ مالزی

پارک ملی کوالاکوه
: در این پارک، مجموعه ای از پرندگان، حیوانات و گیاهان را در این پارک می توان دید. 

موزه و دهکده صنایع دستی: محیطی زیبا از یک روستا است. در این موزه می توان فروشگاه های صنایع دستی، رستوران ها و دستاوردهای ماندگار هنر و صنعت را از نزدیک دید و لذت برد. بسیاری از جشن های هنری و فرهنگی در این موزه برگزار می شوند.

بازارچه خدیجه: در این بازار انواع مختلف کالاها، سبزیجات و میوه جات را می توان خریداری کرد. جالب است بدانید، در این بازارچه محلی، بیشتر فروشنده ها زن هستند. زن هایی که محصولات زمین یا دام خود را برای فروش گذاشته اند.

کلانتان، مهد فرهنگ مالزی

رودخانه کروز کوالا کرای دابونگ

رودخانه کروز کوالا کرای دابونگ، یکی از جاذبه های گردشگری مالزی است که گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می کنند. شاید بتوان گفت مناظری که در این منطقه می بینید، جزو دیدنی ترین و چشمگیرترین منظره های طبیعی هستند.

کلانتان، مهد فرهنگ مالزی

منطقه توریستی رودخانه کروز کوالا کرای دابونگ، از بالای رودخانه شروع می شود و تا جنگل های انبوه Dabong ادامه دارد. منظره های جنگل های استوایی این منطقه که بسیار هم بکر و دست نخورده هستند، بسیار زیبا و نفس‌گیر هستند. این منطقه علاوه بر جنگل زیبا، شامل انواع مختلف حیوانات و پرندگان همچون مرغ های ماهی‌خور، عقاب ها، طوطی های شاخ دار و ... هستند. در این منطقه همچنین می توان انواع میمون ها و فیل ها را نیز دید.

گردشگران امکان اقامت در کلبه های ییلاقی منطقه توریستی رودخانه کروز کوالا کرای دابونگ را دارند. با تحمل خستگی یک ساعت ونیم پیاده روی، می توان به آبشار فوق العاده زیبای Jelawang رسید.

اطلاعات زیادی در مورد تاریخچه رودخانه کروز کوالا کرای دابونگ کمی در دست نیست. به طور دقیق نمی توان در مورد تاریخ شکل گیری این منطقه صحبت کرد. اما آنچه از تاریخچه این رودخانه مشخص است، در اواخر سال 1998 میلادی برای نخستین بار، اولین تور گردشگری به این منطقه رفته است. این روند آنقدر تکرار شده که امروزه یکی از جاذبه های بسیار محبوب میان گردشگران است.

پارک ایالتی جیونانگ استانگ


این پارک که ترکیبی از زیبایی طبیعی و سازه های دست‌ساز انسان هاست، یکی از جاذبه های اصلی ایالت کلانتان در کشور مالزی به شمار می رود.  پارک ایالتی جیونانگ استانگ، در واقع نوعی پارک جنگلی است و تا حدی بکر بودن خود را حفظ کرده است. منظره غروب آفتاب، آبشارهای زیبا و درخت های سر به فلک کشیده زیبایی های طبیعی این پارک جنگلی را تشکیل داده اند. کلبه هایی نیز برای اقامت مسافران در این پارک وجود دارد.

کلانتان، مهد فرهنگ مالزی

آبشارهای پارک جنگلی جیونانگ استانگ یکی از اصلی ترین دلایل جذب گردشگر است. جالب است بدانید، یکی از بزرگ ترین آبشارهای کشور مالزی در این پارک قرار دارد. این آبشار به قدری بزرگ است که از کیلومترها فاصله نیز می توان آن را دید.

علاوه بر درختان، آبشار، محیط آرامش بخش و ارضای حس ماجراجویی گردشگرها، حیواناتی همچون فیل، خوک های خرطوم دراز مالایی، خرس و دیگر گونه های وحشی حیوانات نیز در پارک جنگلی جیونانگ استانگ وجود دارند و بر جذابیت آن اضافه می کنند.

پارک جنگلی جیونانگ استانگ، حدود 21 هزار و 962 هکتار مساحت دارد و در فهرست 5 منطقه محیط زیستی و گردشگری کشور مالزی قرار دارد.

ساحل مهتاب و ساحل ملودی


سواحل مالزی جزو جاذبه های اصلی این کشور هستند. در میان آنها، Kelantan بسیار مشهور است. کلانتان سواحل بسیار زیبایی دارد. مشهورترین و زیباترین آنها نیز سواحل مهتاب و ملودی هستند. این دو ساحل شن های سفید و براق و زیر نور آفتاب جذابیت خاصی دارند. درختان نخل و نارگیل نیز در آنجا، بر جذابیت این ساحل ها افزوده اند. این درختان جو بسیار خوب و مطبوعی ایجاد کرده اند و گردشگران در آنجا احساس راحتی و آرامش می کنند. جذاب ساحل های مهتاب و ملودی در روزهای آفتابی بیشتر می شود.

از سوی دیگر، Pantai Irama در فاصله 25 کیلومتری از Kota Bhura در منطقه Bachok قرار دارد. این ساحل که به ساحل ملودی شهرت دارد، یکی از بهترین مناطق برای تفریح خود مالایی ها نیز به شمار می رود.

کلانتان، مهد فرهنگ مالزی


ویدیو مرتبط :
آموزش رقص و فرهنگ غربی در یکی از مهد کودک های تهران!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس جمهوری: فارس مهد تمدن، فرهنگ و معنویت کشور است



اخبار,اخبار سیاسی,سفر  های  استانی رییس‌جمهور

رییس جمهوری گفت: استان فارس در جنوب ایران مهد تمدن کهن ، فرهنگ و علم و ادب و یک پایگاه مهم معنوی است.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام دکتر حسن روحانی چهارشنبه در بدو ورود در فرودگاه شیراز در جمع خبرنگاران افزود: شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت ، مرکزیت فرهنگ و ادب با حافظ و سعدی و مرکزیت تمدن کهن باستانی با تخت جمشید و پاسارگاد و حضور عشایر غیور، ویژگی ها و لیاقت های خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: در سفر استانی ، پروژه های سال های 94 و 95 و برخی پروژه های سال 96 که در هیات دولت تصویب شده در دیدارعمومی به اطلاع مردم خواهد رسید و جزییات آنها در نشست شورای اداری استان مورد بررسی قرار می گیرد.

رییس جمهوری بیان کرد :همچنین نظرات و مطالبات مردم را در این سفر می شنویم و امیدواریم نتایج آن برای مردم همراه با خیر و برکت باشد.

 

 اخبار  سیاسی  -  ایرنا