گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

مناطق عجیبی که توریست‌ها از آن غافل شدند



 احتمالاً شما هم دفعات زیادی کلمات عجایب جهان را شنیده‌اید. اولین موضوعی که در هنگام شنیدن این لغات به ذهن ما خطور می‌کند عجایب هفتگانه مشهوری است که در زمان‌های بسیار دور ساخته شده بودند.

افرادی که به سفر و گشت و گذار در جهان علاقه‌مند هستند، مطمئناً آرزو دارند تا روزی از عجایب معروف جهان همانند دیوار چین و اهرام مصر بازدید کنند.

با این حال باید در نظر داشته باشیم که نقاط زیبای بسیاری در جهان وجود دارد که از شهرت سایر بناها برخوردار نیستند.

در این گزارش تعدادی از عجیب‌ترین و زیباترین نقاط جهان را به شما معرفی می‌کنیم که نسب به بسیاری از مکان‌ها از شهرت کمتری برخوردار هستند.

مزارع بانائو - فیلیپین
یکی از جالب‌ترین و دیدنی‌ترین نقاط کشور فیلیپین مزارع برنجی هستند که نزدیک به 2000 سال پیش ساخته شدند. این مزارع با استفاده از روش ساختی پله ای توانسته‌اند به شکل بسیار خوبی از آب بهره ببرند. اکنون پس از گذشت این مدت زمان کشاورزان هم چنان از این مزارع برای کاشت برنج استفاده می‌کنند.

مناطق عجیبی که توریست‌ها از آن غافل شدند,گردشگری,تور گردشگری

برج هرکول - اسپانیا
همانند فانوس دریایی اسکندریه در مصر، این فانوس دریایی نیز عمری بسیار طولانی دارد و 2000 سال پیش ساخته شده است. این بنا امروزه هم به عنوان یک فانوس دریایی استفاده می‌شود و توسط سازمان‌های بین‌المللی به عنوان یک بنای تاریخی ثبت شده است.

  مناطق عجیبی که توریست‌ها از آن غافل شدند,گردشگری,تور گردشگری

 شهر ترونی - لهستان
در اروپا شهرهای بسیاری وجود دارد که توانسته‌اند ظاهر تاریخی و اصلی خود را حفظ کنند. در این میان شهر ترونا در لهستان یکی از شهرهایی است که به شدت ظاهر و جو قرون وسطایی خود را حفظ کرده و توانسته هر سال بازدید کنندگان بسیاری را به همین علت جذب کند.

  مناطق عجیبی که توریست‌ها از آن غافل شدند,گردشگری,تور گردشگری

 متورا - یونان
کلمه متورا به معنای میان آسمان است که درباره این بنا چندان هم از واقعیت دور نیست. ساختمان‌هایی که در این مکان ساخته شده‌اند بر سخره‌هایی بلند قرار دارند. پیشنهاد می‌کنیم که اگر تصمیم دارید جالب‌ترین نقاط جهان را مشاهده کنید حتمآ به این مکان هم سری بزنید. 

مناطق عجیبی که توریست‌ها از آن غافل شدند,گردشگری,تور گردشگری

 باگان - میانمار
آسیا مرکز ساختمان‌ها و بناهای خاص بسیاری است که در هیچ کجای جهان نمونه ای ندارند. باگان نام منطقه ای است که در آن نزدیک به 10000 معبد قرار داشته اما امروزه تنها 2000 هزار ساختمان قدیمی در آن باقی مانده است. با این حال این منطقه همچنان یکی از توریستی‌ترین مناطق این کشور محسوب می‌شود. بهترین روش برای بازدید از این مناظر استفاده از یک بالون در هوای صاف و آرام است. 

مناطق عجیبی که توریست‌ها از آن غافل شدند,گردشگری,تور گردشگری

 کتابخانه سلسوس - ترکیه
ترکیه در میان کشورهایی است که به علت موقعیت جغرافیایی‌اش در طول زمان جنگ‌ها و تمدن‌های بسیاری را به خود دیده است. به همین علت این کشور آثار تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. یکی از جالب‌ترین بناهای باقی مانده در این کشور کتابخانه سلسوس است که امروزه تنها خرابه های آن برجا مانده است. این بنا زمانی 12 هزار کتاب را در خود جای داده بود و به عنوان یکی از مراکز اصلی تحقیق و دانش در ترکیه محسوب می‌شد.

  مناطق عجیبی که توریست‌ها از آن غافل شدند,گردشگری,تور گردشگری

 تونل عشق - اوکراین
در کشور اوکراین در قسمتی از یک خط راه آهن تونلی قرار دارد که از میان جنگل عبور کرده است و منظره بی نظیری را به وجود آورده. این روزها افراد بسیاری هزینه ای را پرداخت می‌کنند تا بتوانند برای یک بار هم که شده از درون این تونل 3 کیلومتری عبور کنند.

  مناطق عجیبی که توریست‌ها از آن غافل شدند,گردشگری,تور گردشگری

 ساحل قرمز - چین
برخلاف نامش این مکان در چین هیچ ارتباطی با دریا ندارد و به همین دلیل یک ساحل شناخته نمی‌شود. این منطقه با گیاهان خاصی پوشانده شده که در طول فصل‌های مختلف تغییر رنگ می‌دهند و در نهایت در فصل پاییز به رنگ قرمز در می‌آیند. 

مناطق عجیبی که توریست‌ها از آن غافل شدند,گردشگری,تور گردشگری

 تونل ویستریا - ژاپن
اگر دوست دارید از تونلی عبور کنید که ظاهری فرا زمینی دارد بهتر است تا در فصل بهار به ژاپن سفر کنید و سری به تونل ویستریا بزنید. ژاپن به در اختیار داشتن مناظری معروف است که بسیار زیبا و غیر طبیعی به نظر می‌آیند و این تونل نیز با استفاده از همین گیاهان ساخته شده است. بهترین فصل بازدید از این مکان فصل بهار است. 

مناطق عجیبی که توریست‌ها از آن غافل شدند,گردشگری,تور گردشگری

 غار جادویی - برزیل
یکی از جالب‌ترین مناظر موجود در برزیل غاری است که در آن آب آن چنان شفاف است که شما می‌توانید به راحتی تمامی سطح سخره های داخل آن را ببینید. این استخر آب در بعضی قسمت‌ها چندین متر عمق دارد ولی با این حال می‌توان به دلیل گسترش خاص نور در این مکان عمق آن را به راحتی مشاهده کرد.

  مناطق عجیبی که توریست‌ها از آن غافل شدند,گردشگری,تور گردشگری

منبع:bazarkhabar.ir


ویدیو مرتبط :
گزارشی از مناطق آزاده شده القلمون (مناطق مرزی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد



 

 

 

 

اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد

 

از سوي رئيس جمهور ابلاغ شد؛

قانون اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی


بر اساس این قانون تاسیس و فعالیت موسسات بیمه ایرانی و خارجی و شعب و نمایندگی آنها و موسسات کارگزاری بیمه در مناطق آزاد تجاری-صنعتی ایران تابع مقرراتی است که به پیشنهاد بیمه مرکزی ایران به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.

ایلنا: ريیس جمهور قانونی را ابلاغ کرد که بر اساس آن تاسیس و فعالیت شعب و نمایندگی مؤسسات خارجی و مؤسسات کارگزاری بیمه خارجی مجاز و تابع مقرراتی خواهد بود که به پیشنهاد بیمه مرکزی به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.
به گزارش ايلنا،‌ قانون اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی که در مجلس شورای اسلامی تصویب و از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام موافق با مصلحت نظام تشخیص داده شد برای اجرا ابلاغ شد.
بر اساس این قانون، تبصره "حکم مذکور در این ماده شامل شعب و نمایندگی مؤسسات خارجی و مؤسسات کارگزاری بیمه خارجی نیز خواهدبود" به ماده (28) الحاقی قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1378 الحاق می شود.
بر اساس ماده 28 این قانون، تاسیس و فعالیت موسسات بیمه ایرانی و خارجی و شعب و نمایندگی آنها و موسسات کارگزاری بیمه در مناطق آزاد تجاری-صنعتی جمهوری اسلامی ایران مجاز و تابع مقرراتی است که به پیشنهاد بیمه مرکزی ایران به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.
بر اساس این قانون، یک بند به عنوان ماده 29 به قانون مذکور اضافه شده است که بر اساس این بند، تأسیس و فعالیت بورسها با سرمایه داخلی و خارجی در مناطق آزاد براساس مقررات مجاز و تابع آئین‌نامه‌ای است که ظرف مدت شش ماه از تاریخ تصویب این قانون با پیشنهاد شورای عالی بورس و اوراق بهادار به تصویب هیئت وزیران خواهدرسید...../تحلیل:خبرگزاری ایلنا