گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

معبد سه برج بانکوک



معبد سه برج بانکوک,معابد بانکوک,مکانهای تاریخی کشور تایلند

معبد سه برج بانکوک
Phra Prang Sam Yot و یا " معبد سه برج" واقع شده در جاده وبچیان بانکوک در کشور تایلند می باشد که قدمت آن به قرن سیزدهم می رسد.این بنا شاید بهترین معبد مخروبه باقی مانده از دوران سوکوتاهی باشد.سبک معماری بکار رفته و متصل به هم این بنای مخروبه را منحصر بفرد کرده است.

معبد سه برج بانکوک,معابد بانکوک,مکانهای تاریخی کشور تایلند

هنوز بسیاری از ساختار این برج و نقاشی ها و حکاکی های عجیب آن قابل مشاهده است.تمثیل های بودا در درون معبد بسیار بدیع می باشد که یادآور دوران کوهن سوکوتاهی می باشند.در ساختن این معبد از شن و ماسه استفاده شده است و نمای بیرونی آن با گچ تزیین شده است.سه برج به معنی تثلیث هندو از خالق برهما ، ویشنو نگاهبان و شیوا ویرانگر، می باشد.

معبد سه برج بانکوک,معابد بانکوک,مکانهای تاریخی کشور تایلند

این بنا در طول سلطنت پادشاه نارای به صومعه بودایان تبدیل شد و تا سالیان متمادی از مراکز مذهبی بودایی محسوب می شد.بعد از آنکه پادشاه ناری این صومعه را یک پرستشگاه بودایی خواند، تندیس های بودایی زیادی به آن اضافه شد.
منبع:parsacity.com


ویدیو مرتبط :
معبد فیل 3 سر در بانکوک (www.Thaigasht.com)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر زمان در تور سه بعدی تولد برج ایفل با ابتکار مهندس ایرانی



سفر زمان در تور سه بعدی تولد برج ایفل با ابتکار مهندس ایرانی

با بازسازی سه بعدی فوق دقیق، علاقه‌مندان می‌توانند به زمان گذشته برگشته و برج ایفل را درست پس از اتمام ساخت آن نظاره کنند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

اخبار - به گزارش ایسنا، مهدی تیوبی و همکارانش در فرانسه طراح این برنامه معرفی شده‌اند.

ساختمان‌های موجود در این فیلم ویدیوئی به اندازه‌ای دقیق‌ هستند که جزئیات بسیار ریز از قبیل پرچم‌های موجود بر روی عمارت اصلی نیز قابل مشاهده‌اند.

این سطح دقت با مراجعه به آرشیوی از طرح ساختمان‌ها، طراحی‌ها، نقشه‌ها و همچنین ارتباط با مشاوران تاریخی ارائه شده است.

در این پروژه، مدل‌بندی کردن یک ساختمان منفرد، چندین ماه زمان برده و در بسیاری از موارد، فضای داخل بناهای مشهور نیز به صورت مجازی قابل دیدن هستند.

فیلم پاریس تنها نمونه‌ای از بازه‌های زمانی موجود در این پروژه است که شهر را از دوران قرون وسطی تا زمان حال به نمایش می‌گذارد.

مدل مزبور بر روی طیفی از پلت‌فرم‌ها از آنلاین و برنامه‌های تبلت گرفته تا یک کتاب واقعیت افزوده، مستند یا حتی تجربه واقعیت مجازی قابل مشاهده است.

توالی‌های تعاملی در این مدل نشان می‌دهند که برای مثال ساختمان‌ها چگونه بنا شدند. همچنین با کمک واقعیت افزوده، یک ناحیه می‌تواند در لحظات مختلف از طریق مدل‌های موجود مشاهده شود.

به گفته ژن-مارک لری مدیر موزه Carnavalet در پاریس و یکی از حاضرین در این پروژه، تجسم‌ بخشیدن به شهر پاریس با چنین دقتی درک وی از مناسبت‌های تاریخی را تغییر داده است.

برای مثال، زندان باستیل که محل وقوع انقلاب فرانسه در سال 1789 بوده، بسیار کوچک‌تر از نمایش‌های هنری پیشین است و این بدین معناست که تسخیر آن به احتمال فراوان بسیار آسان‌تر از روایت‌های ارائه شده بوده است.

تیم طراح مدعی است که حتی قدیمی‌ترین مدل‌ها به دلیل اطلاعات گسترده موجود در آرشیوهای ملی فرانسه بی‌نهایت واقعی هستند و این که این دنیای مجازی می‌تواند با یافته‌های جدید به روز شود.

تاکنون تمرکز مهندسان بر روی بازتولید ساختمان‌ها بوده، اما سایر جوانب زندگی روزمره نیز در نسخه‌های آتی مورد ملاحظه قرار خواهند گرفت.

آن‌ها در نظر دارند تجربیات مشابهی را برای سایر شهرها در آینده صورت دهد.

گفتنی است، برج ایفل (Tower Eiffel)‏ برجی فلزی در میدان شان دو مارس و در کنار رود سن واقع در شهر پاریس است. برج ایفل که امروزه به عنوان نماد فرانسه شناخته می‌شود، پربازدیدترین و یکی از شناخته‌شده‌ترین بناها در جهان است.

ساخت برج ایفل در سال ۱۸۸۷ آغاز و در ۳۱ مارس ۱۸۸۹ به پایان رسید. در آغاز برج ایفل برای نمایشگاه جهانی و به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه ساخته شد ولی پس از ساخت این بنا مورد قبول همگان واقع نشد و ۳۰۰ نفر که در بین آنها می‌توان از امیل زولا، گی دو موپاسان، شارل گارنیه و هم چنین الکساندر دوما نویسنده شهیر فرانسوی نام برد، به ساخت آن شدیداً اعتراض کردند.

نام برج ایفل از نام سازنده‌اش گوستاو ایفل گرفته شده است./ایسنا