گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

مسجد عبودیه در مالزی (+تصاویر)



مسجد عبودیه در مالزی, مسجد عبودیه واقع در کوالاکانگسار, تصاویر مسجد عبودیه

مسجد عبودیه در مالزی

 

مسجد عبودیه در مالزی (+تصاویر)
"مسجد عبودیه" واقع در "کوالاکانگسار" در ایالات "پراک" مسجدی زیبایی‌است که از دور با گنبد طلایی درخشانش خودنمایی می‌کند.
مسجد عبودیه بین سال‌های 1913 تا 1917 میلادی ساخته و طی این سال‌ها بارها مرمت شده است. معماری بیرونی مسجد عبودیه بیشتر شبیه به سبک معماری مسجدهای هندوستانی است اما وقتی داخل آن می‌شوید تلفیقی زیبا و شکوهمند از معماری اصیل و سنتی اسلامی آمیخته با ذوق و سلیقه ایرانی را می‌توان به وضوح دید.

 

مسجد عبودیه در مالزی,تصاویر مسجد عبودیه, مسجد عبودیه واقع در کوالاکانگسار

نمای بیرونی مسجد عبودیه

مسجد عبودیه در مالزی, مسجد عبودیه واقع در کوالاکانگسار, تصاویر مسجد عبودیه

معماری بیرونی مسجد عبودیه بیشتر شبیه به سبک معماری مسجدهای هندوستانی است

مسجد عبودیه در مالزی,مکانهای دیدنی مالزی, تصاویر مسجد عبودیه

مسجد عبودیه بین سال‌های 1913 تا 1917 میلادی ساخته شده است

 

 منبع : yjc.ir


ویدیو مرتبط :
دیدار از یک مسجد در مالزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر محل ضربت خوردن امام علی (ع) در مسجد کوفه



امام علی (ع),محل ضربت خوردن امام علی (ع),مسجد کوفه

تصاویر محل ضربت خوردن امام علی (ع) در مسجد کوفه
هنگامی که سه نفر از باقیمانده خوارج در مکه هم‌قسم شدند تا نقشه شوم خویش را در ماه رمضان سال 40 هجری قمری عمل کنند، زمان زیادی نگذشت، دو نفر از آن‌ها که برای قتل معاویه و عمرو بن عاص رهسپار محل مأموریت خود شدند، در اجرای نقشه خود ناکام ماندند و تنها عبدالرحمن بن ملجم مرادی در شب نوزدهم ماه رمضان فرق مظلوم‌ترین فرد عالم را شکافت.


عبدالرحمن بن ملجم مرادی همراه با شبیب بن بجره اشجعی در سحرگاه شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد کوفه کمین کرد و هنگامی که امیرالمؤمنین(ع) سر بر سجده نهاد، شمشیر زهرآگین خود را فرود آورد، در این هنگام حضرت علی(ع) در محراب مسجد افتاد و فرمود: «بسم الله و بالله و علی ملّة رسول الله فزت و ربّ الکعبه»، سوگند به خدای کعبه که رستگار شدم.

 

امام علی (ع),محل ضربت خوردن امام علی (ع),مسجد کوفه

 

امام(ع) در حالی که خون از سر و صورت شریفش جاری بود، فرمود: «هذا ما وعدنا الله و رسوله»، این همان وعده‌ای است که خداوند متعال و رسولش به من داده‌اند، در این زمان چون امام توان برگزاری نماز جماعت را نداشت، به امام حسن(ع) فرمود نماز را ادامه دهد و خود نشسته نماز را اقامه کرد.

 

امام علی (ع),محل ضربت خوردن امام علی (ع),مسجد کوفه

 

نقل شده است که جبرئیل در میان آسمان و زمین ندا داد و گفت: «تهدّمت والله ارکان الهدی وانطمست أعلام التّقی وانفصمت العروه الوثقی قُتل ابن عمّ المصطفی قُتل الوصیّ المجتبی قُتل علیّ المرتضی قَتَله أشقی الْأشقیاء»، سوگند به خدا که ارکان هدایت در هم شکست و ستاره‌های دانش نبوت تاریک و نشانه‌های پرهیزکاری بر طرف شد و عروه الوثقی الهی گسیخته شد، زیرا پسر عموی رسول خدا(ص) شهید شد، سید الاوصیا و علی مرتضی به شهادت رسید، وی را سیاه بخت‌ترین اشقیاء به شهادت رسانید.
منبع: farsnews.com