گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

مدهوش کننده ترین مکان های مقدس دنیا


سالیانه تعداد زیادی از مسافران و گردشگران مناطق مقدس معروف در دنیا را برای دیدن انتخاب می کنند، زیرا بعضی از این مناطق از زیباترین و مدهوش کننده ترین آثار تاریخی و باستانی جهان هستند.

سایت نیکو  - هدی سلیمی :شاید همیشه مکان های مقدس در ذهن ما با خاکروبه و تپه یکسان بوده که زیبایی ظاهری کم اما روحی سرشار از معنویت داشته است.
اما واقعیت چیز دیگری ست… سالیانه تعداد زیادی از مسافران و گردشگران مناطق مقدس معروف در دنیا را برای دیدن انتخاب می کنند، زیرا بعضی از این مناطق از زیباترین و مدهوش کننده ترین آثار تاریخی و باستانی جهان هستند. در ادامه تعدادی از این مکان ها را مشاهده می کنیم:

1-  Shwedagon Pagoda , میانمار

مدهوش کننده ترین مکان های مقدس دنیا

 این مکان در شهر یانگون پایتخت سابق کشور میانمار قرار دارد و به عنوان یکی از عجایب جهان مطرح شده است. در این پاگودا، چهار مومیایی بودا قرار دارد و این، یکی از علل اصلی شهرت این مکان است، معتقدان به آیین بودا و هندو به این معبد می آیند تا سرودهای عبادی خود را بخوانند، به عبادت بپردازند و گنبدهای درخشان آن را مشاهده نمایند.


2- Saint-Michel d’Aiguilhe Chapel , فرانسه

مدهوش کننده ترین مکان های مقدس دنیا

در مناطق جنوبی کشور فرانسه، تعداد زیادی کلیسا وجود دارد که بسیاری از آن ها بر فراز قله ها و کوهستان ها هستند اما هیچ کدام به اندازه Saint-Michel d’Aiguilhe Chapel جذاب نیستند. اگر کوهستان را به اندازه 200 قدم بالا برویم، به یک کلیسا می رسیم که در قرن دهم ساخته شده است، این کلیسا فوق العاده زیباست و مناظر بی نظیری از روستاهای اطراف را در بر دارد.


3- ایا صوفیه، ترکیه – ایا صوفیه

مدهوش کننده ترین مکان های مقدس دنیا

 یکی از زیباترین مکان های عبادی و مذهبی در جهان از لحاظ معماری است و از قدیمی ترین مناطق نیز به حساب می آید. زیبایی چشم نواز گنبدهای این مسجد از اصلی ترین عوامل شهرت آن است، کاشی ها و موزاییک هایی که در معماری این ساختمان استفاده شده و متعلق به بیزانس است نیز جلوه خاصی به آن بخشیده است. به همین دلیل است که مردم از فرهنگ ها و مذاهب مختلف برای دیدن این مکان به ترکیه سفر می کنند.


4- معبد ابو سمبل , مصر

مدهوش کننده ترین مکان های مقدس دنیا

 ابو سمبل معبدی است که توسط رامسس دوم، بین سال های 1213 – 1279 پیش از میلاد در حبشه قدیم ساخته شد. این معبد در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. یکی از خدایان خورشید، معبد ابو سمبل، درست در بالای فرورفتگی سردر ورودی آن قرار دارد. یکی از ویژگی های این معبد، چگونگی ساماندهی جهت های مختلف آن است که باعث شده دو بار در سال، در 22 فوریه و 22 اکتبر، پرتوهای خورشید دقیقا به داخلی ترین مکان مقدس معبد بتابد و در نتیجه بتواند، مجسمه های چهار خدای نشسته در آن مکان را که عبارتند از Path، Amun-Re، Ramesses II و Re-Horakhty  کاملا درخشان و روشن کند.


5- انگکور وات , کامبوج

مدهوش کننده ترین مکان های مقدس دنیا

 انگکور وات، نام مجموعه ای از معابد است که در اوایل سده دوازدهم برای شاه سوریاوارمان دوم در انگکور در کامبوج ساخته شد تا پرستشگاه حکومتی و پایتخت او قرار گیرد. این معبد که در ابتدا معبدی هندو بود و به ویشنو، خدای هندیان تقدیم شده بود پس از ورود آیین بودا به معبدی بودایی بدل شد. انگکور وات تا به امروز به خوبی حفظ شده است هنوز هم تنها پرستشگاهی است که از زمان ساختش تا کنون به عنوان یک مرکز مذهبی استفاده می شود. این معبد بزرگترین بنای مذهبی در جهان است و معماری اصیل خمری را می توان در آن مشاهده نمود. انگکور وات که اصلی ترین جاذبه گردشگری کامبوج است، نشان ملی آن کشور نیز به شمار می آید و طرح آن بر روی پرچم کامبوج نقش بسته است.


ویدیو مرتبط :
حنجره دوم مدهوش کننده وزیبا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

50 مکان در دنیا که نگران‌کننده هستند (1)


شاید بهتر بود نامش را می‌گذاشتیم: “50 مکان در دنیا که واقعا ترسناک هستند!” اما چه می‌شود اگر کمی شجاعانه‌تر برخورد کنیم و نامشان را ترسناک نگذاریم؟ زمین جاییست پر از عجایب و زیبایی‌هایی که برخی از آنان تکان‌دهنده هستند.

وبسایت ترنجی - سحر حاصلی: شاید بهتر بود نامش را می‌گذاشتیم: "50 مکان در دنیا که واقعا ترسناک هستند!” اما چه می‌شود اگر کمی شجاعانه‌تر برخورد کنیم و نامشان را ترسناک نگذاریم؟ زمین جاییست پر از عجایب و زیبایی‌هایی که برخی از آنان تکان‌دهنده هستند. اما این منزل بزرگ هرچقدر هم وهم‌آور باشد، خانه ماست و جاییست که در آن آرامش گرفته‌ایم. کره‌ای به مساحتی بزرگ که از کوه و دشت و دریا و خشکی و انواع حیوان و پرنده و  انسان پر شده است.

در این دسته از مطالب ادامه‌دار قرار است به 50 مکان در دنیا که اسراری مرموزانه در دل خود نهفته دارند، سربزنیم و کمی خانه‌ی بزرگ خودمان را بهتر بشناسیم.

در ادامه به 5 مکان اول لیست سری می‌زنیم تا اولین پنج مکان فریبنده‌ی زمین را بیشتر بشناسیم:

1. The Door to Hell  :  دروازه‌ای به جهنم

50 مکان در دنیا که به طور جدی نگران‌کننده هستند؛ شماره 1

اگر از خوانندگان خیلی قدیمی "مطلب ساعت 24 ” بوده باشید حتما دروازه جهنم را خاطرتان هست. گودالی که به شکلی ترسناک آتشین و بزرگ است. گفته شده که دلیل صورت سرخ و آتشین این گودال متصاعد شدن گاز طبیعی می‌باشد. ترکمنستان جاییست که می‌توانید دروازه جهنم را از نزدیک تماشا کنید و از هیبت ترسناکش لذت ببرید. همچنین قضیه جالب‌تر می‌شود وقتی که بدانید از سال 1971 میلادی تا کنون (2016 میلادی) همچنان این گودال به سوخته شدن ادامه می‌دهد!



2. Bisti/De-Na-Zin Wilderness  :  بیابان Bisti/De-Na-Zin

50 مکان در دنیا که به طور جدی نگران‌کننده هستند؛ شماره 1

41170 هکتار بیابان که به دلیل فرسایش به مکانی کاملا متروکه تبدیل شده است. منطقه San Juan County واقع در نیومکزیکو (New Mexico) میزبان این بیابان سراسر اسرار است. به گفته محققان در این بیابان هیچ موجود زنده‌ای یافت نمی‌شود. با این حال تعدادی فسیل دیده شده که شاید سر نخ‌هایی از کلاف سردرگم گذشته به دست محققان بسپارد.



3. The Island of Dolls  :  جزیره عروسک‌ها

50 مکان در دنیا که به طور جدی نگران‌کننده هستند؛ شماره 1

حتی نامش هم ایجاد وحشت می‌کند چه برسد به این که واقعا در چنین مکانی حضور داشته باشید! در جنوب شهر مکزیک شما می‌توانید این عروسک‌ها را تماشا کنید. این جنگل که سراسر پوشیده شده از عروسک‌هایی شبح‌وار است، با قصد خاصی ساخته شده است. به گفته افسانه‌ها، این عروسک‌ها هدایایی هستند به دخترکی که سال‌ها پیش در کانال غرق شده است. حال آن که واقعیت را چه کسی می‌داند، اطلاعی موجود نیست…



4. Suicide Forest  : جنگل خودکشی

50 مکان در دنیا که به طور جدی نگران‌کننده هستند؛ شماره 1

دیگر وقت آن رسیده که به ژاپن منطقه Fuji سفر کنیم و از جنگلی سراسر سبزی و آرامش لذت ببریم. اینجا پوشیده شده از زمین‌هایی سنگلاخی و غارهایی یخی است. با وجود این زیبایی‌های طبیعی، این جنگل که معروف به خودکشی است، معروف‌ترین مکان برای خودکشی در ژاپن شناخته می‌شود! حال آن که واقعا چطور می‌شود با دیدن این مناظر و غرق شدن در اکسیژن‌های پاک، باز هم به چنین عمل دردناکی دست زد؟



5. The Skull Chapel  :  کلیسای جمجمه

50 مکان در دنیا که به طور جدی نگران‌کننده هستند؛ شماره 1

کلیسایی لهستانی که به سبب جمجمه‌ و استخوان‌های آدمیزاد تزیین شده است. قبلا هم این کلیسای عجیب را معرفی کرده بودیم و توضیحاتی مفصل از آن ارایه کردیم. اجازه بدهید ماجرا را اینطور برایتان تعریف کنم که این کلیسا در غاری ترسناک واقع شده است؛ علاوه بر این، تزیینات جمجمه‌ای و استخوانی کلیسا خبر از بیش از 3000 انسان می‌دهد که این آمار برای استخوان‌های نیمه کامل به 20000 عدد هم می‌رسد…