گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

ماجراجویی و هیجان در پارک های ملی آمریکا


آمریکا بیش از 84 میلیون آکر (جریب) پارک ملی دارد که ما در اینجا 7 تجربه هیجان انگیز این پارک ها را معرفی کرده ایم.




صبح بخیر: آمریکا بیش از 84 میلیون آکر (جریب) پارک ملی دارد که ما در اینجا 7 تجربه هیجان انگیز این پارک ها را معرفی کرده ایم.


1. کلک سواری در رودخانه وحشی - پارک ملی گراند کانیون، آریزونا


یکی از هیجان انگیزترین تفریحاتی که می توانید در پارک های ملی آمریکا انجام دهید، کلک سواری در رودخانه وحشی کلورادو است که به گراند کانیون سرازیر می شود. این پارک در فاصله 4.5 ساعتی از لاس وگاس قرار دارد. گراند کانیون (دره بزرگ) بیش از 442.5 کیلومتر مساحت و 1.6 کیلومتر عمق دارد.



سفرهای مختلفی برای کلک سواری روی رودخانه کلورادو وجود دارد. از جمله می توان به سفر 3.5 روزه و پیمودن 142 کیلومتر مسافت را نام برد که هزینه آن از 1080 دلار آمریکا آغاز می شود. البته این هزینه برای حمل و نقل، خوراک و اقامت است.


2. تماشای گرگ ها – پارک ملی سنگ زرد، مونتانا و وایومینگ

پارک ملی سنگ زرد، سالانه حدود 3.4 میلیون بازدیدکننده دارد که از چشمه های آب گرم و مناظر فوق العاده آن دیدن می کنند. اما در دهه 1990 میلادی در این پارک برنامه توسعه طرح بازیابی گرگ های توسی به اجرا رسید و تماشای گرگ ها از دیگر جاذبه های این پارک به شمار می رود.



بهترین فصل برای بازدید از گرگ ها، بهار و زمستان است. تورهای یک روزه ای برای این منظور وجود دارند که حدود 6 تا 7 ساعت طول می کشند و حدود 600 دلار آمریکا برای یک گروه 5 نفره هزینه دارند. برای اینکه بدون تور به دیدن گرگ ها بروید بهترین منطقه روستاهای هایدن و لمبر هستند.


3. کایاک رانی – پارک ملی اورجلیدز، فلوریدا

در فاصله اندکی از جنوب فلوریدا، پارک کوچکی قرار دارد که انواع حیوانات دوست داشتنی در آن زندگی می کنند. این پارک، پارک ملی اورجلیدز نام دارد. پارک ملی اورجلیدز با باتلاق سیاه، درختان چندل و جنگل پوشیده شده است و حدود 1.5 میلیون آکر وسعت دارد. این پارک محل زندگی انواع حیوانات وحشی همچون تمساح، کروکودیل و پلنگ های وحشی است.



در این پارک، رودخانه کوچکی نیز وجود دارد که می توانید کایاک یا کانو رانی را روی آن تجربه کنید. برای تجربه این هیجان دوست داشتنی باید برای هر نفر 495 دلار آمریکا هزینه کنید.


4. کلبه به کلبه کوهنوردی – پارک ملی گلاسیر، مونتانا

بدون نیاز به حمل وسایل زیاد و سنگین، می توانید چندین روز را در دل کوه سپری کنید. در پارک ملی گلاسیر قدم به قدم کلبه های گرم با غذای گرم و محل استراحت و خواب وجود دارند. یعنی گردشگر می تواند در انتهای روز در یکی از همین کلبه ها استراحت کند. اقامت و سه وعده غذا، 195 دلار آمریکا و فقط جای خواب 94 دلار آمریکا هزینه دارد.




5. کوهنوردی در ماه کامل – پارک ملی بریسه کانیون، یوتا

هر ماه به مدت دو تا سه روز که قرص ماه کامل است، پارک ملی بریسه کانیون برنامه کوهنوردی شبانه دارد حدود 1.6 تا 3 کیلومتر پیاده روی دارد. این نوع کوهنوردی در نور ماه بسیار هیجان انگیز و جالب است. البته افرادی که از سایه خود یا صداهای طبیعت در شب می ترسند نباید هرگز به این سفر بروند.




6. کوهنوردی – پارک ملی دینالی، آلاسکا

بلندترین کوه قاره آمریکا در بزرگ ترین ایالت این قاره، یک پارک ملی بزرگ به نام دینالی و 6 میلیون آکر مساحت دارد. رسیدن به 6 کیلومتری کوه مک‌کینلی یا همان دینالی یکی از دشوارترین کارها است. این قله نوردی با دوره آموزشی خود  حدود 21 روز زمان می خواهد و حدود 6800 دلار آمریکا هزینه دارد. این هزینه شامل راهنما، لباس کوهنوردی، پروازهای داخل کوه و خوراک است.




7. بالن سواری – پارک ملی آرچز و پارک ملی کانیون لند، یوتا

داخل بالن های پارک های ملی آرچز و کانیون لند شهر یوتا می توانید مناظر چشمگیری مشاهده کنید. بر فراز پارک ملی آرچز، شگفتی های بسیاری خواهید دید. اما هزینه بالن در پارک ملی کانیون لند ارزان تر است و از 260 دلار آمریکا برای بزرگسالان آغاز می شود.



ویدیو مرتبط :
مستند هیجان در پارک Carowinds آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمریکا به دنبال احداث پارک ملی در ماه!



احداث پارک ملی در ماه,آمریکا,تأسیس پارک ملی در محل‌ فرود آپولو بر روی ماه

آمریکا به دنبال احداث پارک ملی در ماه!

لایحه‌ تأسیس پارک ملی در محل‌ فرود آپولو بر روی ماه، تسلیم کنگره امریکا شد.

به گزارش ایسنا، این لایحه که «میراث فرود آپولو بر روی ماه» نام گرفته، هشتم جولای توسط دونا ادوارد و ادی برنایس جانسون از اعضای جمهوری‌خواه تسلیم گنگره شد.

لایحه مزبور به «کمیته علم، فضا و فناوری» و همچنین کمیته مسؤول منابع طبیعی مجلس ارجاع داده شد.

 

ارائه‌کنندگان لایحه با تکیه بر این عقیده که برنامه آپولو در ماه یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای تاریخ امریکا به شمار می‌رود،اعلام کرده‌اند که چون شرکت‌های تجاری و ملل خارجی به توانایی فرود بر روی ماه دست یافته‌اند، اکنون حفاظت از محل‌های فرود آپولو بر روی این قمر ضروری به نظر می‌رسد.

 

آنها همچنین تاکید دارند که ایجاد چنین پارکی در ماه،‌محافظت از مکان‌های فرود آپولو را بسط داده و شناخت و درک عمومی بیشتری را برای این دستاورد منحصربه‌فرد ارائه می‌دهد.

در این لایحه، "مکان‌های فرود آپولو بر روی ماه" به تمامی نواحی اشاره دارد که فضانوردان و ابزار مرتبط با برنامه آپولو بین سال‌های 1969 و 1972 با سطح ماه تماس داشته‌اند./ایسنا