گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

قصرهای سلطنتی زیبا در جهان (+تصاویر)



کاخ های سلطنتی,زیباترین قصر های جهان,قصرهای سلطنتی زیبا

کاخ باکینگهام در لندن

 

کاخ های سلطنتی زیبا در جهان (+تصاویر)
کاخ های سلطنتی بسیار زیبایی در جهان وجود دارند که بازدید از آنها برای عموم آزاد است و هر ساله توریست های زیادی را به خود جذب می کنند. ما نام تعدادی از آنها را برایتان آورده ایم تا اگر شما هم به بازدید از این مکان های تاریخی علاقه دارید، به آنها سری بزنید.


قصر نوی‌شوان‌شتاین

 

کاخ های سلطنتی,زیباترین قصر های جهان,قصرهای سلطنتی زیبا

قصر نوی‌شوان‌شتاین در آلمان

 

قصر نوی‌شوان‌شتاین قصری است متعلق به قرن نوزدهم میلادی در جنوب استان باواریا در جنوب کشور آلمان که توسط پادشاه وقت باوریا به نام لودویگ دوم (بایرن) ساخته شد. این قصر هم اکنون یکی از محبوب‌ترین نقاط توریستی در کشور آلمان است و هر ساله 1.4 میلیون توریست از آن دیدن می کنند.

 

رویال پالاس، مادرید

 

کاخ های سلطنتی,زیباترین قصر های جهان,قصرهای سلطنتی زیبا

کاخ رویال پالاس

 

رویال پالاس محل اقامت پادشاه اسپانیا است که وسعتی حدود 135000 متر مربع با 2800 اتاق دارد. این قصر همچنان محل میهمانی های رسمی و جشن های ملی است.

 

کاخ باکینگهام، لندن

 

زیباترین قصر های جهان,کاخ های سلطنتی,قصرهای سلطنتی زیبا

کاخ باکینگهام در لندن

 

کاخ باکینگهام در لندن اقامتگاه اصلی خانواده سلطنتی بریتانیا است. این کاخ همچنین یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های سلطنتی فعال دنیا و اغلب مرکز رویدادهای عمومی ویژه و مهمانی‌های سلطنتی و در هنگام جشن‌های ملی، مورد توجه بریتانیایی‌ها است. این مکان با آثار هنری و زینتی زیادی تزیین شده است. طراحی‌های داخلی اصلی از جمله استفاده گسترده از سنگ مرمرنمای رنگارنگ و لاجوردهای آبی و صورتی، به پیشنهاد سر چارلز لانگ، که در اوایل سده نوزدهم صورت گرفتند، هنوز دست نخورده باقی مانده‌اند.

پادشاه ادوارد هفتم دستور به نوآرایی کاخ، با طرح عصر طلایی اروپا به رنگ کرم و طلایی داد. بسیاری از اتاق‌های پذیرایی کوچکتر، به شیوه سلطنت چینیان تزیین شده‌اند. باغ کاخ باکینگهام بزرگترین باغ شخصی لندن است.

 

کاخ توپ‌قاپی

 

کاخ های سلطنتی,زیباترین قصر های جهان,قصرهای سلطنتی زیبا

کاخ توپ‌قاپی در استانبول

 

کاخ توپ‌قاپی واقع در استانبول از قصرهای معروف امپراتوری عثمانی است که از ۱۴۶۵ تا ۱۸۵۳ مرکز اداری این امپراتوری بود. سلطان محمد فاتح در ۱۴۵۹ دستور ساخت این قصر را داد و کار ساختن آن در ۱۴۶۵ به پایان رسید. این قصر بین شاخ طلایی و دریای مرمره در استانبول واقع شده و چشم‌اندازی بسیار عالی به تنگه بسفر دارد.


کاخ هولی‌روود، اسکاتلند

 

کاخ های سلطنتی,زیباترین قصر های جهان,قصرهای سلطنتی زیبا

کاخ هولی‌روود در اسکاتلند

 

کاخ هولی‌روود اقامتگاه اصلی خاندان سلطنتی بریتانیا در اسکاتلند است. این کاخ از سده ۱۵ میلادی تاکنون محل رسمی اقامت خاندان سلطنتی بریتانیا بوده‌است که اکنون یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه است. گالری که در این عکس مشاهده می کنید با 96 پرتره از پادشاه تززین شده است.

 

کاخ شون‌برون، وین

 

زیباترین قصر های جهان,کاخ های سلطنتی,قصرهای سلطنتی زیبا

کاخ شون‌برون

 

کاخ شون‌برون به معنای «چشمه زیبا»، اقامتگاه تابستانی پادشاهان اتریش در وین پایتخت اتریش بوده‌ است و اکنون یکی از آثار مهم فرهنگی این کشور است که تا سال ۱۹۶۰ بنا شده ‌است. این کاخ که بیش از ۱۴۰۰ اتاق دارد و به سبک روکوکو تزیین شده ‌است یکی از جاذبه‌های مهم توریستی وین به شمار می‌آید. کاخ‌ها و باغ‌ها نشان دهنده سلیقه‌ها، علایق و آرزوهای پادشاهان این کشور است.

 

کاخ زمستانی، روسیه

 

کاخ های سلطنتی,زیباترین قصر های جهان,قصرهای سلطنتی زیبا

کاخ زمستانی در روسیه

 

نام قصری در شهر سن پترزبورگ روسیه است که از سال ۱۷۳۲ میلادی تا سال ۱۹۱۷ میلادی که سال سقوط تزارها بود، محل سکونت تزارهای روسیه بوده است. این ساختمان بیشتر به عنوان موزه ارمیتاژ شناخته می شود.

 

شهر ممنوعه

 

کاخ های سلطنتی,زیباترین قصر های جهان,قصرهای سلطنتی زیبا

شهر ممنوعه به روایتی وسیع‌ترین و کامل‌ترین مجموعه معماری چوبی در جهان است

 

شهری قدیمی در منطقه پکن، پایتخت کشور چین است و یکی از مهمترین دیدنی‌های تاریخی این کشور بشمار می‌آید. شهر ممنوعه به روایتی وسیع‌ترین و کامل‌ترین مجموعه معماری چوبی در جهان است. تعداد قصرها و اتاق‌ها در شهر ممنوعه بسیار زیاد است. می‌گویند جمعاً ۹۹۹۹۵ اتاق در آن وجود دارد. به اعتقاد پیشینیان چینی، اقامتگاه امپراتوران آسمانی دارای ۱۰ هزار اتاق است و امپراتورانی که پسر امپراتور آسمانی دانسته می‌شدند باید خویشتندار بوده و نمی‌بایست از شمار اتاق‌های امپراتور آسمانی تجاوز می‌کردند. از این رو شمار اتاق‌های شهر ممنوعه نیم اتاق کمتر از شمار اتاق‌های کاخ آسمانی است.

 

کاخ بزرگ، بانکوک

 

کاخ های سلطنتی,اماکن تاریخی جهان,قصرهای سلطنتی زیبا

کاخ بزرگ اکنون به عنوان یکی از جاذبه های توریستی بانکوک به شمار می آید

 

کاخ بزرگ مجموعه‌ای از ساختمانهای سلطنتی در بانکوک پایتخت تایلند است که از قرن هجدهم میلادی تا کنون، محل اقامت رسمی پادشاهان آن کشور بوده‌ است. ساخت این مجموعه، از سال ۱۷۸۲ میلادی آغاز شده و بطور مداوم گسترش یافته‌است. کاخ بزرگ اکنون به عنوان یکی از جاذبه های توریستی بانکوک به شمار می آید.

 

قصر هافبرگ، وین

 

زیباترین قصر های جهان,کاخ های سلطنتی,قصرهای سلطنتی زیبا

قصر هافبرگ

 

این کاخ از سال ۱۲۷۹ اقامتگاه برخی از قدرتمندترین اشخاص تاریخ اتریش، از جمله شاهان سلسله هابزبُرگ و فرمانروایان امپراطوری اتریش بوده است. امروزه گردشگران می توانند رد پایی از زندگی روزمره این پادشاهان را در این مکان ببینند. به عنوان مثال وسایل ورزشی او همچنان از چهارچوب در آویزان است.

 

کاخ ورسای

 

کاخ های سلطنتی,زیباترین قصر های جهان,قصرهای سلطنتی زیبا

کاخ ورسای

 

کاخ ورسای مجموعه کاخ‌هایی در شهر ورسای در نزدیکی پاریس است که به عنوان بزرگترین کاخ‌های سلطنتی جهان شناخته می‌شود. این کاخ به عنوان یکی از میراث جهانی توسط یونسکو انتخاب شده‌است.

 

کاخ گلستان

 

کاخ های سلطنتی,قصرهای سلطنتی زیبا,زیباترین قصر های جهان

کاخ گلستان در تهران

 

کاخ گلستان مجموعه‌ای از بناهاست که در میدان ارگ تهران قرار دارد. بناهای این کاخ در زمان‌های مختلف ساخته و نام آن از تالار گلستان واقع در عمارت خروجی گرفته شده‌است. کاخ گلستان در سی و هفتمین اجلاس سالانه کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو در پنوم پن، پایتخت کامبوج، در فهرست آثار جهانی به ثبت رسید. این اثر شانزدهمین اثر ایرانی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو جای می‌گیرد. کاخ گلستان فضایی از ارگ سلطنتی تاریخی بوده است. آثار هنری این مکان الهام بسیاری از هنرمندان معاصر شده است.

 

کاخ فونتن بلو، فرانسه

 

کاخ های سلطنتی,زیباترین قصر های جهان,قصرهای سلطنتی زیبا

کاخ فونتن بلو در فرانسه

 

این کاخ که حدود یک ساعت از فرانسه فاصله دارد، حدود 7 قرن خالی از سکنه بوده است و اکنون به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری فرانسه شناخته می شود.

 

منبع : bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
خانه بازیگران آمریکایی یا قصرهای هالیوودی + تصاویر...!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

11 کاخ زیبا و معروف در جهان (+تصاویر)



11 کاخ زیبا و معروف در جهان (+تصاویر)

اقامتگاه رسمی مکانی است که در آن رئیس دولت یا دیگر چهره های ارشد رسما اقامت دارند. اغلب اقامتگاه ها بخش مهمی از تاریخ یک کشور هستند ؛ کاخ یا قلعه ها توسط پادشاهان قرن ها مورد استفاده قرار می گرفت. از آنجایی که این ساختمان ها هنوز مورد استفاده هستند ، دسترسی به آن ها محدود می باشد ، اما حتی  اگر شما بتوانید تنها قسمت بیرونی را ببینید باز هم ارزش دیدن را دارند. در زیر لیستی از معروف ترین اقامت گاه های رسمی وجود دارد.

 

1- لافورتالزا (La Fortaleza)

 

قلعه لافورتالزا, قلعه, قلعه های تاریخی جهان

قلعه لافورتالزا

 

 قلعه لافورتالزا محل اقامت رسمی فعلی فرماندار پورتوریکو (Puerto Rico) است. این قدیمی ترین عمارت اجرایی در دنیای امروز است. این قلعه بین سال های 1533 و 1540 برای دفاع از بندر سان خوآن یا سان جوآن (San Juan) (پایتخت و بزرگ ترین شهرستان پورتوریکو) ساخته شد که اولین سری از ساختارهای نظامی برای حفاظت از شهر بود.

 

2- کاخ سلطنتی آمستردام (Koninklijk Paleis Amsterdam)

 

کاخ, قلعه, قلعه های تاریخی جهان

کاخ سلطنتی آمستردام

 

  کاخ سلطنتی یکی از 4 کاخ در هلند است که در اختیار ملکه بئاتریکس می باشد. این کاخ از سمت غرب میدان دام در مرکز آمستردام واقع شده است. این کاخ به عنوان سالن شهر در قرن 17 در دوران طلایی هلند ساخته شد و بعد از خانه سلطنتی هلند ، کاخ سلطنتی پادشاه لویی ناپلئون شد.


3- کاخ  درُتنینگهُلم (Drottninghom Palace)

 

کاخ, قلعه, قلعه های تاریخی جهان

کاخ درُتنینگهُلم

 

کاخ درُتنینگهُلم در اصل در قرن 16 ساخته شد و محل اقامت خصوصی و رسمی خانواده سلطنتی سوئد می باشد. باغ ها و پارک اطراف کاخ را احاطه کرده اند و ساختمان هایش به یکی از جاذبه ها برای گردشگران تبدیل شده است که هرساله از کاخ بازدید می کنند. همچنین این کاخ دارای سالن اپرا و تئاتر می باشد که هنوز هم استفاده می شود.


4- کاخ امپراتوری هُفبورگ (Hofburg Imperial Palace)

 

کاخ,کاخ امپراتوری توکیو, قلعه های تاریخی جهان

کاخ امپراتوری هُفبورگ

 

کاخ امپراتوری هُفبورگ واقع در وین به عنوان محل اقامت رسمی رئیس جمهور اتریش در نظر گرفته می شود ، اینجا محل  اقامت زمستانی اصلی هابسبورگ (Habsburg) بود ، در حالی که کاخ شونبرون محل اقامت آن ها در فصل تابستان بود. از 1438 تا 1583 و از 1612 تا 1806 اینجا مقر پادشاهان و امپراتوران مقدس روم بود و پس از آن تا سال 1918 مقر امپراتوری اتریش بود.


5- کاخ امپراتوری توکیو (Tokyo Imperial Palace)

 

کاخ,قلعه های تاریخی جهان, قلعه

کاخ امپراتوری توکیو

 

کاخ امپراتوری توکیو مانند پارکی بزرگ می باشد که محل اقامت اصلی امپراتوران ژاپن است. در اوج رفاه ژاپن در دهه 1980 ، ارزش زمین های کاخ از تمام املاک و مستغلات در ایالت کالیفرنیا کمی بیشتر بود. باغ ها و ساختمان های داخلی کاخ به جز در تاریخ 2 ژانویه و 23 دسامبر هنگامی که خانواده های سلطنتی در جمعیت ظاهر می شوند ، به روی عموم مردم بسته است.

 

6- کاخ سلطنتی مادرید (Palacio Real)

 

کاخ,قلعه های تاریخی جهان, قلعه

کاخ سلطنتی مادرید

 

کاخ سلطنتی مادرید * محل اقامت رسمی پادشاه اسپانیا می باشد اگرچه پادشاه جان کارلوس در کاخ سلطنتی کوچکتر در حومه مادرید اقامت دارند. ریشه های این کاخ به قرن 10 بازمی گردد که در طی آن مورها (Moors) ، قلعه ای دفاعی را در این محل ساختند. کاخ سلطنتی بین سال های 1738 و 1755 ساخته شد و پادشاه کارلوس سوم در سال 1764 در این کاخ اقامت کردند.

 

7- کاخ باکینگهام (Buckingham Palace) 

 

کاخ, قلعه, قلعه های تاریخی جهان

کاخ باکینگهام در لندن

 

کاخ باکینگهام در لندن محل اقامت اصلی ملکه الیزابت دوم است با این وجود متعلق به دولت بریتانیا است و جز اموال شخصی پادشاه نیست. جلوی کاخ باکینگهام برای تغییر نگهبانان استفاده می شود که جز مهم ترین مراسم و جاذبه های گردشگری هستند. بین ماه های مه و جولای نگهبان ها هر روز صبح ساعت 11.30 دقیقه تغییر می کنند. بقیه سال ، نگهبان ها به صورت یک روز در میان تغییر می کنند. 

 

8- قصر سویل (Alcazar of  Seville)

 

کاخ,قصر سویل, قلعه های تاریخی جهان

قصر سویل

 

قصر سویل یکی از بهترین نمونه های باقی مانده از معماری اسلامی در اسپانیا است. در اصل در قرن 10 ساخته شد و در طول قرن بعدی توسط حاکم سلسله آلمُهادس گسترش یافت. پس از اشغال دوباره ، پادشاهان پی در پی به قصر سویل اضافه کردند. سطوح بالای قصر هنوز هم توسط خانواده سلطنتی به عنوان محل اقامت رسمی استفاده می شود.


9- کاخ بزرگ (Grand Palace)

 

کاخ, قلعه, قلعه های تاریخی جهان

کاخ بزرگ

 

ساخت و ساز کاخ بزرگ در سال 1782 زمانی آغاز شد که پایتخت سیام از تُنبوری به بانکوک منتقل شد. این کاخ به عنوان محل اقامت پادشاه تایلند تا مرگ مرموز پادشاه آناندا ماهیدل در سال 1946 در نظر گرفته می شد. برادرش که بعد از او به پادشاهی رسید به کاخ چیترالادا نقل مکان کرد. با این حال کاخ بزرگ هنوز هم محل اقامت رسمی می باشد و اغلب برای مراسم رسمی استفاده می شود.

 

10- کاخ سفید (White House)

 

کاخ, کاخ سفید, قلعه های تاریخی جهان

کاخ سفید

 

 کاخ سفید در واشنگتن محل اقامت رسمی و دفتر رئیس جمهور ایالت متحده می باشد. این کاخ بین سال های 1792 و 1800 ساخته شد و برای اولین بار توسط رئیس جمهور جان آدامز مورد استفاده قرار گرفت. پس از حملات 11 سپتامبر بازدید از کاخ سفید دشوارتر شد و امروزه برای تورهای 10 نفره یا کمی بیشتر در دسترس می باشد و در خواستشان باید از طریق عضو کنگره یا سفیر آمریکا شش ماه در نوبت باشد.


11- کاخ کرملین مسکو (Moscow Kremlin)

 

کاخ,قلعه های تاریخی جهان, قلعه

کاخ کرملین

 

کاخ کرملین ، مسکو یک مجتمع بزرگ غنی شده شامل 4 قصر ، 4 کلیسا و دیوار کرملین با برج های آن می باشد. کرملین به عنوان محل اقامت رسمی رئیس جمهور روسیه در نظر گرفته می شود. اگرچه دو سوم از قلمرو کرملین به روی گردشگران بسته می باشد، یک سوم باقی مانده به اندازه کافی شامل گنجینه هایی می باشد که زمان گشت و گذار را پر کند.
منبع : iranmatlab.ir