گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

قبرستان‌ های توریستی دنیا +عکس


بیشتر ما با شنیدن نام قبرستان به یاد قبرها و همچنین افرادی می افتیم که برای سرزدن به قبور اقوام و یا دوستانشان راهی این مکانها می‌شوند، اما در دنیا قبرستانهایی نیز وجود دارند که مقاصد جهانی گردشگری بوده و سالانه میزبان هزاران گردشگر هستند.

خبرگزاری فارس: بیشتر ما با شنیدن نام قبرستان به یاد قبرها و همچنین افرادی می افتیم که برای سرزدن به قبور اقوام و یا دوستانشان راهی این مکانها می‌شوند، اما در دنیا قبرستانهایی نیز وجود دارند که مقاصد جهانی گردشگری بوده و سالانه میزبان هزاران گردشگر هستند.

در این میان 5 قبرستان در کشورهای عراق، فرانسه، آلمان، گوآتمالا و آمریکا، مشهورترین قبرستانهای جهان برای گردشگران بوده که به شرح زیر است:
 
قبرستان "وادی‌السلام" در عراق

قبرستان‌ های توریستی

قبرستان "وادی‌السلام" در عراق یکی از بزرگترین و شگفت‌انگیزترین قبرستان‌های جهان است. این قبرستان که در دوران اشغال عراق توسط آمریکایی‌ها صدمات زیادی به آن وارد شد، در قسمت شمالی حرم امام علی (ع) در شهر مقدس نجف واقع شده و علاوه بر قبور حضرت هود (ع) و حضرت صالح (ع)، در آن بسیاری از نامداران و شخصیت‌های دینی مسلمان و نیز شخصیت‌های غیر دینی دفن شده‌اند.

 قبرستان‌ های توریستی

قبرستان "پر-لاشز" در فرانسه


قبرستان‌ های توریستی

 قبرستان "پر-لاشز" با 43 هکتار مساحت، در شهر زیبای پاریس، پایتخت فرانسه و مقصد نخست گردشگری جهان واقع شده و مشاهیر فراوانی از جمله اسکار وایلد، داستان‌نویس و نمایش نامه نویس ایرلندی، فردریک شوپن، پیانیست و آهنگساز لهستانی، مولیر، نمایش نامه نویس فرانسوی، آنتونیو روسینی، موسیقی دان ایتالیایی، انوره دو بالزاک، نویسنده فرانسوی و آمادئو مودیلیانی، نقاش و مجسمه ساز ایتالیایی و صادق هدایت در آن دفن شده اند. این قبرستان زیبا با دارا بودن مجسمه ها و بناهای زیبا و دیدنی ، مکانی بسیار جالب و پارک مانند است.

قبرستان‌ های توریستی

قبرستان‌ های توریستی

قبرستان "باشگاه فوتبال شالکه 04" در آلمان

قبرستان‌ های توریستی

قبرستان "باشگاه فوتبال شالکه 04" در سال 2012 در شهر گلزنکیرشن در ایالت نوردراین-وستفالن آلمان در نزدیکی استادیوم فوتبال فلتینس آرنا توسط مسئولان باشگاه فوتبال شالکه 04 افتتاح شد. این قبرستان که به شکل یک زمین فوتبال است، گنجایش 1904 قبر را داشته و ویژه طرفداران دو آتیشه باشگاه فوتبال شالکه 04 است که در سال 1904 تاسیس شد و تا کنون هفت بار قهرمان بوندس لیگا و یکبار قهرمان جام یوفا را بدست آورده است. قیمت اولیه برای خریداری هر قطعه قبر برای مدت ۲۵ سال، ۵ هزار و ۴۰۶ یورو تعیین شده است.

قبرستان‌ های توریستی

قبرستان "ورین" در گوآتمالا

قبرستان‌ های توریستی

قبرستان "ورین" در شهر گوآتمالاسیتی، پایتخت کشور گواتمالا واقع شده و در آن قبر دائمی برای مردگان وجود نداشته و قبرها به خانواده مردگان اجاره داده می شوند. در بیشتر مواقع خانواده مردگان پس از مدتی از پرداخت اجاره بهای قبر خودداری کرده و به همین دلیل کارگران اجساد را از قبرها خارج می کنند که در بیشتر بقایای مردگان این قبرستان عجیب توسط کرکسها خورده می شود. نکته جالب درباره این قبرستان این است که قبرها درون دیوار کنده میشوند نه بر روی زمین.

قبرستان‌ های توریستی

قبرستان "راکویل یونیون" در آمریکا

قبرستان‌ های توریستی

 قبرستان "راکویل یونیون" با حدود سه قرن قدمت در شهر راکویل ایالت مریلند آمریکا واقع شده و در سالهای اخیر پس از اکران فیلم گتسبی بزرگ با بازی لئوناردو دی کاپریو که اقتباس از رمانی به همین نام نوشته اسکات فیتز جرالد، از مدفونان در قبرستان راکویل یونیون است، گردشگرانش رشد چشمگیری یافته، این در حالیست که روی  سنگ قبر فیتز جرالد نیز جمله پایانی گتسبی بزرگ نقش بسته است.

قبرستان‌ های توریستی


ویدیو مرتبط :
غمگین ترین قبرستان دنیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عجیب‌ترین جاذبه‌های توریستی دنیا +عکس



 

 

هفته نامه سیاحت و تجارت نوشت:گردش، تفریح، مسافرت و دیدن جاذبه‌های طبیعی، از جمله لذت‌بخش‌ترین برنامه‌های زندگی است و آن را نمی‌توان با هیچ شادی دیگری مقایسه کرد، ضمن اینکه در این بین هستند کسانی که به رفتن به هر جایی راضی نمی‌شوند و تفریحشان لزوماً باید با تجربه‌ای تازه و متفاوت و البته هیجان‌انگیز و خطرناک همراه باشد. این گزارش، ویژه کسانی است که از خطر کردن لذت می‌برند!

 

کنار کروکودیل» در قفس مرگ

استرالیا: تصور کنید شانس شنا کردن در آبی را داشته باشید که یک «کروکودیل» در آن منتظر دیدار چهره به چهره با شماست! صد البته باید بسیار شجاع باشید که خطر چنین کاری را به جان بخرید. اما اوضاع هم به این خطرناکی نیست، چراکه مسئولان استرالیایی این جذبه تفریحی عجیب، فکر همه جا را کرده‌اند و کروکودیل را در محاففظه‌ای شفاف و شیشه‌ای نگهداری می‌کننند. کروکودیل در این محفظه شیشه‌ای که به آن «قفس مرگ» می گویند، منتظر دیدار آدم‌های شجاع است!

 

 

جاذبه‌های توریستی, عجیب‌ترین جاذبه‌های توریستی

 

 

پرواز از فراز صخره‌های وحشت

نروژ: از جمله کشور‌هایی است که چشم‌انداز دیدنی کم ندارد، به ویژه صخره‌های سر به فلک کشیده‌اش که به صخره‌های «وحشت» معروف است، از دوستداران پرش دعوت می‌کند تا هیجان یک پرش خاطره‌انگیز را در این کشور تجربه کند .

وقتی بالای صخره‌ای می‌ایستید، نگاه کردن به پایین از آن بالا ترسناک است، تا چه رسد به اینکه بخواهید پروازی را از فراز آن برای صعود به یک منطقه خطرناک را تجربه کنید. البته پرش از صخره برای علاقه‌مندان به این کار، حتماً ارزش چنین خطر بزرگی را دارد!

 

 

جاذبه‌های توریستی, عجیب‌ترین جاذبه‌های توریستی

 

 

قایق‌سواری در دامنه آبشار!

آرژانتین و برزیل: قایق‌‌سواری آن هم در دامنه آبشاری که بلند‌تر از نیاگارا است، کار چندان ساده‌ای به نظر نمی‌رسد، اما برای علاقه‌مندانی که به آبشار «ایگواسو» در بزیل و آرژانتین می‌روند، همه سختی‌ها می‌توانند همراه شود.

در سال 2011 دو آمریکایی و 5 نفر دیگر هنگام قایق‌سواری در این منطقه کشته و زخمی شدند، که این موضوع نشان دهنده لزوم رعایت بیشترین احتیاط در این منطقه است.

 

 

جاذبه‌های توریستی, عجیب‌ترین جاذبه‌های توریستی

 

 

پیاده‌روی روی لبه‌های برج

فرض کنید روزی فرا برسد که علاوه بر دیدن داخل برج میلاد، بتوانید روی لبه‌های آن پیاده‌روی کنید، بدون اینکه خطر پرت شدن از ارتفاع زیاد شما را تهدید کند!

کسانی که به برج «CN در تورنتوی کانادا می‌روند، این فرصت را دارند که 15 متر روی لبه برج پیاده‌روی کنند و از دیدن چشم‌انداز این شهر لذت ببرند. البته آنها با طناب‌هایی که از قبل به خود بسته‌اند، تعادلشان را در طول این پیاده‌روی حفظ می‌کنند.

 

پرتاب به درون آتشفشان گداخته؟

شیلی: آتشفشان از جمله پدیده‌های منحصر‌به‌فرد طبیعی است که حتی نگاه کردن به آن هم وحشتناک به نظر می‌رسد و شجاعت خاصی می‌خواهد، اما برای کسانی هم که سرشان برای خطر کردن و ماجراجویی درد می‌کند، بستن یک طناب ارتجاعی به پا و پرش به سوی آتشفشان، نباید چندان خطرناک باشد!

کسانی که می‌خواهند این پرش منحصر‌به‌فرد را تجربه کنند، باید طناب به پای خود ببندند و دقایقی بین زمین و آسمان معلق بمانند.../هفته نامه سیاحت و تجارت