گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

غذاهای معروف مراکشی



 مراکش کشوری در شمال غربی آفریقا است که سبک و سیاق آشپزی اش ترکیبی از آفریقا ،خاورمیانه،هند ،چین و مالزی است.البته در این میان کمی تاثیر پذیری از اسپانیا ؛پرتغال و فرانسه نیز مشهود است.

 در هر سرزمینی عقاید مذهبی هم بر شیوه غذا خوردن ساکنان تاثیر می گذارد.

در مراکش استفاده از قاشق و چنگال مرسوم اما در مناطق روستایی خوردن غذا با دست بیشتر طرفدار دارد اما به یاد داشته باشید که آنها در خوردن غذا با دست "راست" تاکید فراوان دارند.

تقریبا هیچ غذایی بدون نان در مراکش خورده نمی شود. مراکشی ها نان را خیلی دوست دارند و زیاد می خورند.

طعم اصلی غذاهای مراکشی را در رستورانها نمی شود فهمید یا باید مهمان خانه های مراکشی شوید یا غذاهای خیابانی را امتحان کنید. 

دیدنی های مراکش,جاهای دیدنی مراکش

تقریبا هیچ غذایی بدون نان در مراکش خورده نمی شود

 

"طاجین" نام غذا و ظرفی است سفالی که در آن انواع گوشت ها با ادویه جات و میوه های مختلف طبخ می شود.

دیدنی های مراکش,جاهای دیدنی مراکش

"طاجین" نام غذا و ظرفی است سفالی است که در مراکش در آن غذا طبخ میکنند

 
سوپ "حریرا"،سوپ سنتی و محبوب مراکشی ها به ویژه در ماه رمضان است که با گوجه فرنگی ،عدس ،نخودفرنگی،پیاز ،برنج ،گوشت و ادویه جات و گیاهان خشک و کمی روغن زیتون تهیه می شود.  

دیدنی های مراکش,جاهای دیدنی مراکش

 سوپ "حریرا"،سوپ سنتی و محبوب مراکشی ها است

 

ماهی "چرمولا" با مخلوطی از ادویه جات و گیاهان خشک شده آغشته می شود و سپس روی زغال ،گریل شده و با سس خورده می شود. 

دیدنی های مراکش,جاهای دیدنی مراکش

ماهی "چرمولا" یکی از غذاهای مراکشی است


"ماکودا" یا کیک سیب زمینی مراکشی است که ساده یا ساندویچی اغلب در خیابانهای مراکش تهیه و خورده می شود.علاوه بر سیب زمینی ،پیاز سرخ کرده ،سیر ،گشنیز و زیره سبز هم به آن اضافه می شود.   

دیدنی های مراکش,جاهای دیدنی مراکش

"ماکودا" یا کیک سیب زمینی مراکشی است که در خیابانهای مراکش تهیه و خورده می شود

 

"زالوک" نوعی سالاد پخته شده مراکشی است که با گوجه فرنگی ،بادمجان ،فلفل سبز ،هویج و زیره تهیه می شود.  

دیدنی های مراکش,جاهای دیدنی مراکش

"زالوک" نوعی سالاد پخته شده مراکشی است

 

"چای نعناع" نوشیدنی مورد علاقه مردمان این سرزمین است.چای شیرین شده با قند و چند برگ نعناع و استکان های چای که مدام سر ریز می شوند.   

دیدنی های مراکش,جاهای دیدنی مراکش

"چای نعناع" نوشیدنی مورد علاقه مردمان مراکشی است

 

"پاستیلا" ترکیبی از مزه شور و شیرین است که توسط مهاجران به این سرزمین آورده شده است.این غذا با کبوتر و امروزه با مرغ خرد شده و لایه ای از بادام و دارچین که در خمیر شیرینی پیچیده می شود،درست می شود.     

دیدنی های مراکش,جاهای دیدنی مراکش

"پاستیلا" ترکیبی از مزه شور و شیرین است که توسط مهاجران به مراکش آورده شده است

 
سوپ "حلزون" مراکشی ها با 15 ادویه مخصوص تهیه می شود.

دیدنی های مراکش,جاهای دیدنی مراکش

سوپ "حلزون" مراکشی ها با 15 ادویه مخصوص تهیه می شود

 

بادمجان سرخ شده نوعی غذای خیابانی و مخصوص گیاهخواران است.تکه های بادمجان آغشته به فلفل قرمز شیرین دودی شده کاملا سرخ می شوند.   

دیدنی های مراکش,جاهای دیدنی مراکش

 بادمجان سرخ شده نوعی غذای خیابانی و مخصوص گیاهخواران در مراکش است


گوشت شتر یکی دیگر از غذاهای خیابانی محبوب در مراکش است.

دیدنی های مراکش,جاهای دیدنی مراکش  گوشت شتر یکی از غذاهای خیابانی محبوب در مراکش است

  

منبع:tourismonline.co
 


ویدیو مرتبط :
غذاهای معروف و سنتی کشور زیبای لبنان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

غذاهای برنجی معروف آسیا


چند نوع غذای برنجی از چند کشور مختلف در اینجا معرفی می کنیم و دستور پخت آن را ارائه می دهیم تا بتوانید آن را در منزل تهیه کنید.




صبح بخیر: تنها چیزی که در همه فرهنگ های کشورهای آسیا مشترک است چیست؟ درست است، برنج. این ماده غذایی معروف ترین و متداول ترین غذای آسیایی است که وعده های خوشمزه ای می توان از آن درست کرد. نودل هم در آسیا متداول است، ولی برنج از آن رایج تر است. چند نوع غذای برنجی از چند کشور مختلف در اینجا معرفی می کنیم و دستور پخت آن را ارائه می دهیم تا بتوانید آن را در منزل تهیه کنید.

کاسه های کوچکی از بهشت

ادویه نیز در آسیا کاربرد فراوانی دارد. در این تصویر چند نمونه از آن را مشاهده می کنید:

(سمت راست): برنج جاسمین، گشنیز آسیاب شده، لیمو، زنجبیل، سیر، زنجبیل سفید، زردچوبه تازه، فلفل قرمز خشک، زردچوبه آسیاب شده، فلفل سبز و در مرکز برنج باسماتی دانه بلند.

(سمت چپ): برگ بو، برنج چسبناک دانه بلند، هل سیاه، برگ لیمو و برنج چسبناک قهوه ای.



ژاپن

یاکی اونیجیری

در قرن شانزدهم، جنگجویان سامورایی برای آنکه نیروی خود را در میدان جنگ حفظ کنند، به غذای اونیجیری وابسته بودند. امروزه توپ های برنج که جلبک دریایی به دورشان بسته می شود، بخش بزرگی از غذای روزانه ژاپنی ها را تشکیل می دهند. این غذا را در رستوران های باکلاس و حتی در فروشگاه های ژاپن می توانید بیابید. در رستوران ریتز-کارلتون توکیو، سرآشپز تاتسواکی کازاموتو، اونیجیری های ترد و کبابی با برنج مرغوب سوشی می پزد و آن را با اومبوشی (آلوی کنسروی) تزئین می کند.

دستور پخت (برای 1 نفر):

این سرآشپز می گوید: «اونیجیری خوب نباید زیاد سفت یا زیاد شل باشد. با دست خیس باید یک گلوله اندازه کف دست از برنج سوشی دانه کوتاه پخته بردارید و آن را به شکل مثلث دربیاورید و سعی کنید آن را زیاد سفت نکنید. فقط به اندازه ای که بهم بچسبد. حالا این توپ برنجی را روی حرارت متوسط کباب کنید تا ترد و طلایی شود. سپس آن را با دانه کنجد، آلو و جلبک خشک (که در فروشگاه های اختصاصی ژاپن موجود است) تزئین کرده و سرو کنید.»



تایلند

کاو نیو ما موانگ

در تایلند، دسر سنتی شامل برنج چسبناک با خامه و انبه تازه می شود. رستوران ماندارین اورینتال دارا دوی در چیانگ می تایلند، تغییر جالبی در این غذای محبوب تایلندی داده و فقط از برنج ارگانیک محلی استفاده می کند و برای تزئین و مزه بهتر، روی آن برنج قهوه ای اضافه می شود. زیرا مزه شیرینی دارد.

دستور پخت (برای 4 نفر):

نیم فنجان برنج چسبناک قهوه ای و نیم فنجان برنج چسبناک سفید را یک شب بگذارید در آب خیس بخورد. برنج خیس خورده را بگذارید 15 تا 20 دقیقه جداگانه بخارپز شود تا بپزد (برنج قهوه ای بیشتر طول می کشد تا بپزد).

در قابلمه سه چهارم خامه نارگیلی را با نیم فنجان شکر و نیم قاشق غذاخوری نمک ترکیب کنید و بگذارید بجوشد تا وقتیکه شکر آب شود.

برنج سفید و قهوه ای را مخلوط کنید و آرام هم بزنید. خامه نارگیلی داغ را به برنج گرم اضافه کنید و بگذارید نیم ساعت بپزد.

انبه را پوس بکنید و به برش های نازک ببرید و در چهار کاسه بریزید. روی هر کدام یک قاشق بزرگ برنج چسبناک و نیم قاشق غذاخوری لوبیای مانگ خشک بپاشید.



بالی

ناسی گورنگ

این غذای راحت و کلاسیک اندونزیایی که ناسی گورنگ نام دارد و غذای ملی این کشور نامیده می شود، برای مغازه داران گرسنه بازارهای شبانه جاکارتا، غذای اصلی است. این غذا آنقدر محبوب و راحت است که در منوهای رستوران های باکلاس کشور هم وجود دارد. سرآشپز رستوران اوما بای کومو، هایدی فلاناگان پیشنهاد می کند که از برنج فریزری استفاده کنید: «وقتی برنج سرد و سفت باشد، مزه این غذا را بهتر می کند و نمی گذارد که دانه های برنج بهم بچسبند و باعث می شود که سس روی همه دانه ها پخش شود.»

دستور پخت (برای 1 نفر):

در ماهیتابه، 1 حبه سیر کاملاً ریز شده را روی حرارت به مدت نیم دقیقه تفت دهید.

یک چهارم فنجان میگوی درشت و یک هشتم فنجان ماهی مرکب باریک بریده شده اضافه کنید و حرارت را کم و زیاد نکنید. بگذارید بپزد.

به آن سمبل اضافه کنید. برای درست کردن سمبل اینها را در هاون بکوبید: نیم فنجان سیر، هفت هشتم فنجان پیازچه، ربع فنجان فلفل قرمز، دو سوم فنجان گوجه فرنگی ریز شده و نمک و فلفل به میزان لازم.

سپس 1 فنجان برنج سفید دانه بلند بخارپز شده بیفزایید.

1 قاشق غذاخوری سس سویا و 1 قاشق غذاخوری سس ماهی به آن اضافه کنید که به آن طعم بدهد.



سنگاپور

پلومرغ

پلومرغ سنگاپور که اغلب "چیکن رایس" نامیده می شود در اصل متعلق به چین است، ولی کلاً به آسیای جنوب شرقی و خصوصاً سنگاپور نسبت داده می شود. سرآشپز هتل فولرتون بی، اندریا ساکی، مرغ بخارپز و برنج معطر را با سس فلفل، سس سویا و زنجبیل و پیازچه می پزد.

دستور پخت (برای 4 نفر):

یک مرغ یک و نیم کیلویی را خوب بشویید و 1 قاشق غذاخوری نمک دریایی به داخلش بمالید.

یک قابلمه آب (به اندازه مرغ) بجوشانید و ربع فنجان زنجبیل خرد شده و نیم فنجان هویج خرد شده به آن اضافه کنید. وقتی آب جوش آمد، مرغ را چند ثانیه داخل آب فرو کنید تا آنکه پوستش چروک شود، این کار را سه بار تکرار کنید.

دوباره مرغ را در آب فرو ببرید و شعله را خاموش کنید و بگذارید 1 ساعت بماند.

سپس مرغ را از قابلمه درآورده و چند ثانیه در ظرفی از آب سرد بگذارید تا سرد شود. سپس آن را دربیاورید و داخل پارچه ای کنار بگذارید.

وقتی دمای مرغ به دمای اتاق رسید، سینه مرغ را از استخوانش جدا کنید و روی تخته بگذارید و کمی فشار دهید تا آبش دربیاید. بعد آن را به برش های یک سانتی ببرید.

بقیه مرغ را در کیسه فریزر بگذارید. این برش های مرغ را در بشقابی با باک چوی (کلم برگ چینی)بگذارید. روی آن روغن کنجد و روغن پیازچه بریزید. رویش را با برش های خیار و شاخه های گشنیز تزیین کنید.

3 قاشق غذاخوری پیازچه خرد شده و سیر خرده شده را در 6 قاشق غذاخوری روغن مرغ تفت دهید تا طلایی شود و عطرش دربیاید. 2 فنجان برنج را با روغن مرغ مخلوط کنید؛ و به آن 30 گرم زنجبیل خرده شده و 3 شاخه کوچک برگ لیمو به آن اضافه کنید. دو و نیم فنجان آب مرغ به آن بیفزایید. 1 قاشق غذاخوری نمک بزنید و بگذارید بجوشد و بعد حرارت را پایین آورده و بگذارید 10 دقیقه دیگر بپزد و آب آن خشک شود. سپس آن را با مرغ سرو کنید.



چین

برنج سرخ شده

آیا چیزی هست که بیش از برنج سرخ شده ما را یاد آشپزی آسیایی بیندازد؟ این نوع برنج که خانم های خانه دار چین آن را اختراع کرده اند از بقیه غذاهای مانده درست می شود و ترکیب ها و دستورهای مختلفی دارد. هر نوع گوشت و سبزیجاتی را می توان در آن ریخت. ولی چند نکته مهم در درست کردن این غذا وجود دارد. سرآشپز رستوران هوانگ تینگ پکن می گوید: «برنج بخارپز شده نباید بیشتر از یک روز مانده باشد و برنج تازه هم رطوبت زیادی دارد. قبل از آنکه زیر غذا را خاموش کنید، باید شعله زیر غذا را چند ثانیه خیلی زیاد کنید تا طعم همه مواد آن دربیاید.»

دستور پخت (برای 3-4 نفر):

نیم فنجان چوی سوم (ساقه کلم چینی) و پیازچه را نگینی کنید و بجوشانید و کنار بگذارید.

سه چهار میگوی متوسط را آبکشی کنید و بجوشانید. سپس آنها را تفت دهید تا طلایی شوند و کنار بگذارید. 7 صدف دریایی را آبکشی کنید و خرد کنید. روی آن نمک بپاشید و تفت دهید تا طلایی شود و آن را نیز کنار بگذارید.

سه و نیم قاشق غذاخوری روغن سبزیجات در ماهیتابه ای بریزید. 3 تخم مرغ بزرگ در ظرفی بشکنید و خوب بزنید و در ماهیتابه بریزید. 2 فنجان برنج دانه بلند بخارپز داخلش بریزید و با تخم مرغ ها هم بزنید. سپس نمک و سس سویا اضافه کنید تا طعم بگیرد. همه موادی را که کنار گذاشته بودید اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کنید.