گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

غار «شیطان سیاه»، وحشتناک‌ترین جای زمین


در شیب کوه « کاشکولاک» واقع در سیبری جنوبی در خاک جمهوری «خاکاسی» غاری وجود دارد که از اعتبار بدی برخوردار است و بومیان آن را « غار شیطان سیاه» می نامند و معتقدند که یکی از وحشتناک ترین جاهای روی زمین است.





برترین ه
ا: در شیب کوه « کاشکولاک» واقع در سیبری جنوبی در خاک جمهوری «خاکاسی» غاری وجود دارد که از اعتبار بدی برخوردار است و بومیان آن را « غار شیطان سیاه» می نامند و معتقدند که یکی از وحشتناک ترین جاهای روی زمین است. دلایل برای چنین اظهار نظری کفایت می کند.

غار « شیطانی» اواسط قرن گذشته توسط زمین شناسان مسکو کشف شد. عمق آن 49 متر و درازای آن بیش از 800 متر است. اما نباید زیاده از حد به عمق این غار نزدیک شد. حتی شجاع ترین آدم ها که هیچ چیز را باور نمی کنند در این غار دچار ترس و وحشت غیر قابل توضیحی می شوند. به گفته ساکنان بومی، ارواح غار دوست ندارند آدمها را در مقبره سنگی خود ببینند.

بر طبق افسانه قدیمی، در دوران باستان در نزدیکی این کوه رود « طلا» جریان داشت که ارواح مردگان از طریق آبهای آن به سوی پادشاهی سایه ها شناور بودند. در غار کاشکولاک، جادو گر بزرگ، شامان، به استقبال آنها می رفت و دروازه دنیای دیگر را به روی آنها می گشود. اگر آدم زنده ای وارد غار می شد، شامان – جادوگر او را دیوانه می کرد و گاهی جانش را می گرفت.

ارواحِ غار شیطان سیاه

این باورها با « افسانه های شهری» معاصر تکمیل می شوند. می گویند در سال 1960 میلادی گروهی از 20 دانشجو به غار کاشکولاک رفتند. فقط دو دختر که تا حد مرگ ترسیده بودند از آنجا برگشتند. بعدا یکی از آنها در کلینیک روانی جان سپرد و از سرنوشت دومی خبری در دست نیست. در سال 1996 میلادی 5 توریست در این غار ناپدید شدند. تنها کسی که نجات یافت از هیولاهای پشمالو و دری آتشین در دیوار سنگی تعریف کرد. این جوان را در بیمارستان بستری کردند که دو هفته بعد بر اثر بیماری ناشناسی درگذشت.

شکاکان می گویند، این حرفها پوچ و بی اساسند. فقط داستانهای «وحشتناک» از آن نوعی است که توریست ها شبها دور هیمه آتش برای یکدیگر تعرف می کنند. اما دانشمندان نیز چیزهای عجیبی در غار دیدند. یکی از محققان در سال 1985 میلادی وارد این غار شد. ابتدا هیچ چیز عجیبی رخ نداد. پژوهشگر مأیوس داشت از غار خارج می شد که ناگهان نگاه سمج کسی را بر خود حس کرد. وقتی برگشت، پیرمردی با ریش بلند سفید را دید که چشمانش دو گلوله آتش بودند. روح، انسان را بسوی خود خواند. دانشمند گویی هیپنوتیز شده باشد بدنبال او رفت اما ناگهان دعای دوران کودکی را به یاد آورد. هیکل پیرمرد بتدریج آب و بزودی در تاریکی محو شد.

سالهاست که دانشمندان سعی می کنند توضیح علمی برای این پدیده غیر نرمال پیدا کنند. با کمک دستگاه های ما فوق حساس، توانستند ناهنجاری های عجیبی را در داخل غار به ثبت برسانند. وقتی غار خالی است هیچ اتفاقی نمی افتد، اما به محض ورود انسان طوفان مغناطیسی شروع می شود. بعلاوه دستگاه ها، سیگنال ضعیفی را دریافت کردند که منبع آن در اعماق زمین است.

عقاید دانشمندان در باره ایمپولس های غیرعادی که با فرکانس های مشخصی ظاهر می شوند با هم فرق دارد. تعدادی معتقدند که این سیگنال ها مصنوعی هستند. « شکارچیان بشقاب پرنده» نیز گزینه خاص خود را ارائه می دهند: آنها مسافران فضایی را مقصر تمام این چیزهای غیر عادی می دانند. گویا در اعماق غار « شیطان سیاه» نوعی دستگاه پنهان شده است که صد ها هزار سال پیش توسط مسافران فضایی پیشرفته کار گذاشته شده است. این دستگاه سیگنال ها را به نقاط دور کیهان می فرستد. شاید این « فانوس» ی است که به کاپیتان های سفینه های فضایی کمک می کند هنگام پرواز به زمین، راه را گم نکنند؟

متأسفانه یا خوشبختانه، « توریست های فضایی» هنوز از غار کاشکولاک دیدن نکرده اند. اما گردشگران زمینی زیاد هستند - پژوهشگران، غارنوردان و دوستداران ماجرا جویی. بت پرستان نیز به آنجا می روند و در پایه کوه کاشکولاک مراسم عجیب و غریبی برگزار می کنند. شامان های معاصر خاکاسی از رفتار بیگانگان ابراز ناراحت می کنند و نگران آنند که ارواح خشمگین غار جان کسانی را بگیرند که آرامش آنها را برهم می زنند. در این خصوص فقط باید به عاقل بودن مهمانان غار « شیطان سیاه» امیدوار بود.


ویدیو مرتبط :
غار هامپوئیل؛۲۰۰ متر زیر زمین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دام سیاه ۳ جوان شیطان برای ۲ خواهر خردسال




 

 

دام سیاه ۳ جوان شیطان برای ۲ خواهر خردسال

 

 

۳جوان شرور كه به بهانه جابه جایی مسافر، دو خواهر ۱۰ و ۱۳ ساله را ربوده و با انتقال به باغ متروكه ای در حومه شهریار، مورد آزار و اذیت قرار داده بودند، دستگیر شدند.

 

راز فعالیت مجرمانه ۳ جوان شرور، روز ۲۱ مرداد با شكایت ۲ خواهر در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهریار فاش شد.

 

۲ شاكی كه همراه والدین خود در دادسرا حضور یافته بودند، با ارائه شكایتی عنوان كردند در یكی از محله های شهریار از سوی ۳ سرنشین یك خودروی پژو ربوده شده و پس از انتقال به باغ متروكه ای مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

 

با ثبت شكایت این دو خواهر ۱۰ و ۱۳ ساله، با دستور ویژه قاضی طاووسی دادستان شهریار جستجو برای یافتن ۳ جوان شرور آغاز شد و با شروع تحقیقات ویژه، ابتدا ماموران كلانتری ۱۱ مركزی شهریار با احضار ۲ شاكی به مركز پلیس به تحقیق از آنها پرداختند و با اطلاعاتی كه از این دو خواهر ـ شاكیان ـ به دست آوردند، به چهره نگاری رایانه ای از شرورهای فراری پرداختند. ماموران در ادامه تحقیقات پی بردند تصویر رایانه ای یكی از متهمان فراری با یك شرور سابقه دار كه از اراذل و اوباش شهریار است، مطابقت دارد. با مشخص شدن این موضوع، تصویر وی را به ۲ شاكی نشان دادند كه آنها با دیدن تصویر متهم، او را شناسایی كردند. با شناسایی شرور سابقه دار، پاتوق های احتمالی او زیر نظر گرفته شد تا این كه چند روز بعد از حادثه وی در خانه اش در یكی از محله های شهریار شناسایی و در اقدامی ضربتی دستگیر شد.

 

● اعتراف به نقشه شیطانی

متهم با اعتراف به ربودن و آزار و اذیت این دو خواهر گفت: روز حادثه همراه ۲ نفر از دوستانم با خودروی پژو در حال تردد در شهر بودیم كه متوجه این دو دختر شدیم كه در حاشیه خیابان منتظر تاكسی بودند من و دو همدستم با دیدن آنها وسوسه شدیم این دو دختر را ربوده و مورد آزار و اذیت قرار دهیم.

 

متهم ادامه داد: وقتی یكی از دختران مقصد خود را گفت، خودرو را متوقف و او و دختر همراهش را سوار كردیم.

 

شرور سابقه دار افزود: پس از طی مسافتی، تغییر مسیر دادم كه ۲ دختر مسافر به اوضاع مشكوك شده و فریاد زنان از ما خواستند خودرو را متوقف و آنها را رها كنیم. اما من بدون توجه به التماس های آنها، به مسیر ادامه دادم. ۲ همدستم نیز با چاقو آنها را به مرگ تهدید می كردند.

 

متهم اضافه كرد: پس از طی مسافتی خودرو را مقابل یكی از باغ های متروكه حومه شهر متوقف و آن دو دختر را كشان كشان به داخل باغ منتقل كردیم و بعد از این كه هر سه نفر آن دو را مورد آزار و اذیت قرار دادیم، آنها را در یكی از محله های شهر رها كرده و متواری شدیم. با ثبت اظهارات این مرد، ۲ همدستش هم تحت تعقیب قرار گرفتند و چند روز پیش دستگیر و به كلانتری ۱۱ مركزی شهریار منتقل شدند.

 

متهمان در مواجهه حضوری با شاكیان و همدست خود، به همكاری در ربودن ۲ شاكی و آزار و اذیت آنها اعتراف كردند.

 

بنابراین گزارش، ۳ جوان شرور با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند. تحقیقات تكمیلی برای فاش شدن دیگر جرایم آنها ادامه دارد..../ جام جم آنلاین