گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

شگفتی‌های یخی در سراسر دنیا


اگر حتی برف و سرما و یخ را دوست نداشته باشید هم با دیدن این ساختارهای یخی و یخرودها، آنها را بسیار دوست خواهید داشت. این ساختارها فوق العاده زیبا هستند و ما تصویر برخی از آنها را برایتان انتخاب کرده ایم.

 
 


صبح بخیر: اگر حتی برف و سرما و یخ را دوست نداشته باشید هم با دیدن این ساختارهای یخی و یخرودها، آنها را بسیار دوست خواهید داشت. این ساختارها فوق العاده زیبا هستند و ما تصویر برخی از آنها را برایتان انتخاب کرده ایم.

EISRIESENWELT – اتریش

بزرگ ترین غار یخی دنیا در Salzburg در اتریش قرار دارد و آن را دروازه جهان زیرزمینی می نامند.



جزیره OLKHON – روسیه

این جزیره بزرگ یکی از بزرگ ترین دریاچه های آب تازه را روی زمین دارد. آب این دریاچه بسیار شفاف است و تابستان ها گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند. در زمستان ها نیز سازه های یخی این آب ها بسیار جذاب هستند و مثل شیشه می مانند.



یخرود توسی – شیلی

این یخرود بزرگ و عظیم در پارک ملی  Torres del Paine قرار دارد و یکی از بزرگ ترین لایه های یخی در شیلی جنوبی است.



یخرود توسی – شیلی

در این تصویر، نمای دیگری از یخرود بزرگ شیلی را می بینید. این یخرود به قدری بزرگ است که از فضا هم می توانید از آن عکاسی کنید.



خلیج DISKO – گرینلند (دانمارک)

کوه های یخی بزرگ و زیبا در ساحل غربی گرینلند



ILULISSAT – گرینلند


این کوه های یخی بسیار زیبا حتی در تابستان نیز وجود دارند و منظره های زیبایی در Disko تشکیل می دهند.



ILULISSAT – گرینلند

با کمک قایق می توان به نزدیکی کوه های یخی رفت. این یخ‌کوه فوق العاده در خلیج Disko قرار دارد.



یخرود MENDENHALL – آلاسکا

این یخرود عظیم در نزدیکی Juneau در آلاسکا واقع شده است.



آبشارهای MINNEHAHA – مینه سوتا


شاید این آبشارها جزو یخرود یا سازه های یخی دسته بندی نشوند، اما آبشارهای فوق العاده ای هستند.



یخرود UPSALA – آرژانتین

این لایه های یخی زیبا را فقط می توانید در پارک ملی Los Glaciares در آرژانتین بیابید.



ویدیو مرتبط :
شگفتی های دنیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شگفتی سازهای طبیعت; اشک انسان غذای زنبورها/ رونمایی از زشت ترین جوجه دنیا



شگفتی سازهای طبیعت

اشک انسان غذای زنبورها/ رونمایی از زشت ترین جوجه دنیا

اخبار - زنبوری که از اشک انسان تغذیه می کند، کشف نوعی عنکبوت بدون چشم، راز صدا کردن دلفین ها و پیدا کردن یک کره چشم بسیار بزرگ در ساحل دریا از جمله شگفتی هایی بود که در دنیای طبیعت و حیات وحش رقم خورد.

کشف عنکبوت بدون چشم در لائوس

به گزارش خبرنگار مهر، دانشمندان در سالی که گذشت موفق به کشف نوعی عنکبوت هانتسمن بدون چشم شدند. این عنکبوت که نخستین نوع از این موجود است Sinopoda scurion نام گرفته است.این عنکبوت که طول پاهایش فقط شش سانتی متر و طول بدنش حدود 12 میلی متر است، قطعا یکی از بزرگ ترین نمایندگان از این نوع جانور است که بیش از هزار 100 گونه دارد.

 

اخبارعلمی,اخبار امروز,خبر

 

تصاویر زشت‌ترین جوجه دنیا

جوجه طوطی kea که پس از تولد از سوی والدینش رها شد، دارای ظاهر و صورتی است که تنها یک مادر می‌تواند او را دوست داشته باشد.

این جوجه طوطی که بی تردید می تواند داعیه دار عنوان زشت ترین پرنده جهان باشد از سوی پدر و مادرش پس از سردرآوردن از تخم در باغ وحش برگزوو در آلمان رها شد.اگرچه نلسون می تواند دست کم با علم به اینکه روزی به یک طوطی از نژاد Kea تبدیل خواهد شد، احساس آرامش کند اما درحال حاضر به عنوان ترکیبی از یک موجود فضایی و یک جوجه سوخاری توصیف شده است. این جوجه طوطی تنها جوجه ای بود که از سه تخم دیگر تبدیل به جوجه شد، اما ماه گذشته درست پس از تولد از سوی والدینش رها شد.

 

اخبارعلمی,اخبار امروز,خبر

 

نجات سمی‌ترین جاندار جهان از خطر انقراض

قورباغه "نیزه سمی طلایی" که سمی‌ ترین جاندار جهان شناخته می‌شود در نخستین پناهگاهی که برای نجات این دوزیست مرگبار و در معرض انقراض در نظر گرفته شده بود،‌ اقامت گزید.

سم این قورباغه به قدری خطرناک و مهلک است که حتی تماس با این قورباغه به کمک دستمال کاغذی هم می تواند مرگبار باشد. هرکدام از این قورباغه های 5 سانتیمتری برای کشتن 10 بزرگسال در عرض چند دقیقه کافی است. پوست طلایی و روشن این قورباغه با سم کشنده شبه قلیایی پوشانده شده است. این سم در کار اعصاب بدن اختلال ایجاد کرده و ماهیچه ها را در حالت دائمی انقباض نگه می دارد که در نهایت به سکته قلبی منتهی می شود و مرگ ظرف چند دقیقه از راه می رسد.

 

اخبارعلمی,اخبار امروز,خبر

 

کشف یک کره چشم شگفت انگیز

یک کره چشم مرموز و غول آسا سال گذشته در سواحل فلوریدا کشف شد که به گفته دانشمندان  احتمالا متعلق به یک شمشیرماهی بزرگ است. اثر برش بر روی کره چشم حاکی از آن بود که این کره چشم توسط یک ماهی گیر که ماهی را از دریا گرفته، از سر ماهی در دریا جدا شده است.دانشمندان معتقدند از آنجا که برشهای مستقیمی در اطراف چشم دیده می شود این کره چشم توسط یک ماهی گیر از بدن ماهی جدا شده است.

 

اخبارعلمی,اخبار امروز,خبر

 

یک نهنگ ناشناخته در سواحل نیوزیلند مشاهده شد

در سال گذشته نهنگی که تاکنون تقریبا از چشم علم دور مانده بود برای نخستین بار و در سواحل نیوزیلند مشاهده شد.

محققان دانشگاه اوکلند می گویند این نهنگ های دندان دار و منقار دار موسوم به Mesoplodon traversii گونه ای هستند که پیش از این فقط از روی چند استخوان شناسایی شده بودند و این نخستین بار است که این گونه نهنگ که بیش از پنج متر طول دارد به طور کامل مشاهده می‌شود.

تصاویر زنبوری که از اشک چشم انسان تغذیه می‌کند

دانشمندان گونه جدیدی از زنبور را کشف کردند که از خوردن هیچ چیز به اندازه اشک انسان لذت نمی برد.

این گونه از زنبورها که "لیسوتریگونا" (lisotrigona) نام گرفته اند به آرامی زیر پلک انسان می نشیند و حتی برخی از افراد ممکن است اصلا آن را احساس نکند و یا هیچ حسی نسبت به آن نداشته باشد و پس از آن مکیدن اشک چشم یا مایعی که تخم چشم را پوشانده را آغاز می کند.  براساس گزارش انجمن حشره شناسی کانزاس، حتی بستن چشمها هم به این روند کمک نمی کند.

 

اخبارعلمی,اخبار امروز,خبر

 

دلفینها یکدیگر را با اسم صدا می زنند

محققان در سالی که گذشتند با مطالعه صدای سوت و ناله دلفین هایی که با یکدیگر صحبت می کنند اعلام کردند که  احتمالا این موجودات یکدیگر را با اسم صدا می کنند. یک دلفین می تواند یک دلفین خاص دیگر را با تلقید صدای منحصر به فرد آن دلفین خاص صدا بزند. "راندال ولز" پژوهشگر این مطالعه گفت: این سوت ها در واقع اسم دلفین ها هستند. اینها اسامی انتزاعی هستند که در قلمرو حیوانات بی سابقه است. هر دلفین سوت منحصر به فرد خود را تولید می کند که هویت فردی او محسوب می شود./مهر