گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

شهر سبز رامسر جاذبه ای توریستی با امکانات رویایی


هر زمان که احساس خستگی کردید به آسودگی میتوانید با یک تماس و رزرو سوییت یا کلبه در مجموعه تله کابین رامسر برای خود سفری یک هفته ای تدارک ببینید و مطمن باشید که کوله بار خستگی هایتان را در برگشت با کوله باری از لذت، آرامش و شادی جابجا نموده اید و آماده اید برای ماه یا حتی سال کاری متفاوت.

در تمام دنیا سواحل دریا یکی از محبوبترین گردشگاه های توریستی بحساب می آیند، از طرفی جنگل های سرسبز و بکر نیز جذابیت‌ خاص خود را همواره برای گردشگران داشته است. بر همین اساس بخش هایی از سواحل شمال ایران که این دو ویژگی را باهم دارند طبیعتا محبوبیتی دو چندان نزد مسافران ایرانی و خارجی پیدا کرده اند، به ویژه بخش هایی ازآن که علاوه بر ساحل وجنگل، کوه را در کنار خود دارد.

با بررسی ساده در میان  مراکز توریستی تفریحی جهان خواهید دید که از میان انبوه این مراکز در سراسر کره زمین نقاطی محدود وجود دارند که این 3 جاذبه طبیعی (دریا، جنگل، کوه) را درکنار هم دارا می باشند. تا به اینجای این گزارش شما نیز چون من می توانید بخود و کشور عزیزمان ایران از داشتن چنین موهبات الهی ببالید، در این میان همانطور که مسولین نیز بیان میدارند، مشکل بزرگ ایران بزرگ و جذابمان بی تردید کمبود مراکز اقامتی با کیفیت ست (به اصطلاح 5 ستاره و لوکس).

مجموعه تفریحی رامسر

در میان همه این داستان ها زمانی که به شهر سبز رامسر مینگریم  براستی میتوان برگ زرینی یافت در صنعت توریسم و گردشگری، چرا که مدیران و سرمایه گذارانی باهوش گرد هم آمده اند تا در کوه های مشرف به سواحل زیبای خزر، نه تنها یک هتل جنگلی لوکس، که مجموعه ای کامل از ملزومات تفریحی و گردشگری با بالاترین استانداردهای روز جهان ایجاد نمایند، تا در کنار پرسنل آموزش دیده و حرفه ای در پذیرایی، مجموعه ای سازند در خور ایران و ایرانی که هر خانواده ایرانی میتواند با اطمینان چندین روز را در آنجا به تفریح و استراحت گذرانده و اطمینان داشته باشد که مدیران این شهر برای تمام ساعات و لحظات سفر او برنامه ای مفرح فراهم آورده اند.

در یک کلام  هر زمان که احساس خستگی کردید به آسودگی میتوانید با یک تماس و رزرو سوییت یا کلبه در مجموعه تله کابین رامسر برای خود سفری یک هفته ای تدارک ببینید و مطمن باشید که کوله بار خستگی هایتان را در برگشت با کوله باری از لذت، آرامش و شادی جابجا نموده اید و آماده اید برای ماه یا حتی سال کاری متفاوت.

مجموعه تفریحی رامسر

من شخصا بارها به این مجموعه سفر کرده بودم. زمانی که مهندس نجفی از من خواستند تا به مناسبت افتتاح اولین سالن کنسرت موسیقی حرفه ای شمال ایران در مجموعه تله کابین رامسر یک رپرتاژ خبری تهیه کنم، کافی بود تا خاطرات شیرین خود را مرور کرده تا بسادگی همه ایرانیان با خواندن این خبر نه تنها برای سفر و بازدید از این مجموعه ترغیب شوند که همچون من و بسیاری که به این شهر سفر کرده اند، از داشتن چنین مجموعه تفریحی گردشی به خود ببالند.

باخود می اندیشیدم شاید اگر امروز خواجه حافظ شیرازی زنده بود، برای تصویر سازی بیت معروف:

چون کوی دوست هست به صحرا چه حاجتست

این بار می فرمود:

چون تله کابین رامسر هست***سفر به سواحل آنتالیل چه حاجتست.

مجموعه تفریحی رامسر

باتوجه به محدودیت فضای خبری و گستردگی بالای جاذبه های توریستی شهرسبز رامسر در ادامه تنها به معرفی بخشی از امکانات و تفریحات جذابی که در این مجموعه تفریحی گردشگری فراهم آمده است می پردازیم. شما عزیزان می توانید جهت آشنایی کاملتر با این مجموعه به سایت: www.telecabinramsar.com مراجعه کرده و یا جهت رزرو اتاق و سوالات تکمیلی با شماره تلفن های 01155266519، 09125363519 تماس داشته باشید.

لازم به ذکر است از یکسو  مجموعه سوییت و کلبه های جنگلی اقامتی در دل کوه ساخته شده و در نتیجه تعداد آنها محدود می باشد و از طرفی ایام پایانی سال و عید نوروز از فصل های توریستی و پر سفر سواحل شمالی بشمار می آیند، شاید بهتر باشد هرچه سریعتر نسبت به رزرو اتاق خود اقدام نمایید و مطمن باشید پس از این مسافرت شما نیز به انبوه گردشگران که پس از یکبار سفر به شهرسبز رامسر آنرا مقصد محبوب خود برای سفر قرار داده اند خواهید پیوست.

معرفی مختصر درباره هتل و امکانات تفریحی آن

1. هتل بام

هتل بام سبز تله کابین رامسر به عنوان بخش اقامتی مجتمع شهر سبز رامسر در ارتفاع 700 متری قله ایل میلی قرار گرفته است. این هتل از دو بخش دهکده جنگلی و سوئیت های VIP تشکیل شده است. ساختمان اصلی هتل در شش طبقه از نمای جنوبی و سه طبقه در ضلع شمالی تشکیل شده است. ایستگاه تله کابین در طبقه پنجم همین ساختمان واقع شده است که از بالای آن امکان مشاهده همزمان ساحل آبی خزر و جنگل های سرسبز مازندران را خواهید داشت.

مجموعه تفریحی رامسر


2- تله کابین رامسر

از لحاظ جغرافیایی  میان دو استان مازندران و گیلان در 5 کیلومتری غرب رامسر قرار گرفته است. از شمال در ساحل زیبای دریای خزر و از جنوب در کوهپایه های قله ایل میلی با 1200 متر ارتفاع واقع شده است. فاصله بسیار کم ارتفاعات سبز و آبی دریا از شگفتی های بدیع این منطقه است.

مجموعه تفریحی رامسر


3- شهر بازی

که با هیجان انگیزترین بازی ها و سرگرمی های تفریحی خود میتواند یکی از دلایل هر علاقه مند به شادی و هیجانی را ترغیب به سفر نماید. بازی هایی جهت تمام سنین از کودکان کم سن و سال تا جوانان و بزرگسالان عاشق هیجان، همگی تفریح محبوب خود را دراین شهربازی خواهند یافت.

مجموعه تفریحی رامسر


4- پیست کارتینگ

مدیران مجموعه علاقه مندان به اتومبیل و مسابقات کارتینگ را نیز فراموش نکرده اند، در سایت کوهپایه ای تله کابین رامسر یکی از مجهزترین پیست های کارتینگ شمال ایران قرار دارد. پیست کارتینگ راکارت با امکانات مدرن و با طراحی طبق استانداردهای جهانی به طول 600 متر و عرض 8 متر و با استفاده از بهترین کارت های Birel مدل 2014 ساخت کشور ایتالیا و سیستم ثبت زمان فرصت طلایی دوست داران کارت سواری و رانندگان حرفه ای بشمار می رود.

مجموعه تفریحی رامسر


5- زیپ لاین

تجربه سرخوردن از میان انبوه درختان در حالی که دره یی در زیر پایتان قرار دارد، بی تردید علاقه مندان به هیجان را بسوی خود فرا می خواند.

مجموعه تفریحی رامسر


6- ورزش های آبی

مدیران مجموعه از ساحل زیبای خزر و امکان تبدیل آن به جذابیتی ورای شنای معمول غافل نبوده اند، درهمین راستا تفریحاتی چون: جت اسکی، پاراسیلینگ (که ورزشی هوایی نیز محسوب می گردد) را درکنار کشتی تفریحی و... در کلوپ دریایی خود  مهیا ساخته اند تا سفر هر گردشگری را بیش از پیش خاطره انگیز نمایند.

مجموعه تفریحی رامسر

باتوجه به محدودیت فضای گزارشی و تعدد بالای امکانات تفریحی شهرسبز رامسر از توضیح بخش های دیگر چون: انواع رستوران های ایرانی و فرنگی؛ انواع سالن های بازی چون بیلیارد، پینت بال و... بناچار صرف نظر می کنیم؛ باذکر این نکته که گرچه قیمت های اقامتی مجموعه مناسب می باشد، اما مدیریت با لطف خاصی که به سایت صبح بخیر دارند، تا پایان سال برای میهمانانی که هنگام رزرو اتاق نام سایت صبح بخیر را اعلام می کنند تخفیف ویژه ای در نظر گرفته اند، که مطمئن باشید از شنیدن آن خوشحال خواهید شد.

در پایان با این مطلب که علت این گزارش افتتاح سالن کنسرت حرفه ای 1000 نفره مجموعه شهرسبز رامسر در آینده ای نزدیک بود با معرفی دوباره سایت و تلفن های مجموعه از شما دعوت می کنم تا دست کم یکبار به این مجموعه سفر کنید تا بخیل علاقه مندان آن بپیوندید. چرا که در این شهرسبز می توانید آرامش، هیجان، سرگرمی ،شادی و کیفیت واقعی پذیرایی را درکنار هم تجربه کنید.

گزارشگر: بهمن پناهی نیکو


مجموعه تفریحی رامسر آدرس سایت جهت مشاهده کامل امکانات مجموعه: www.telecabinramsar.com


ویدیو مرتبط :
تصاویر زیبا و رویایی از شهر توریستی سرعین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حافظیه یکی از جاذبه های مهم توریستی شیراز



۱۹۱۱۶ حافظیه نام مجموعه آرامگاه شاعر برجسته ایرانی، حافظ شیرازی است که در شهر شیراز قرار دارد.

 

آرامگاه حافظ در شمال شهر شیراز، پایین‌ تر از دروازه قرآن ، در یکی از قبرستان های معروف شیراز به نام خاک مصلی قرار دارد و مساحت آن متر مربع است. این مکان یکی از جاذبه‌های مهم توریستی شهر شیراز به ‌شمار می‌رود.

 

 

حافظیه

 

۶۵ سال پس از درگذشت حافظ، در سال ۸۵۶ هجری قمری (۱۴۵۲ میلادی)، شمس‌الدین محمد یغمایی وزیر میرزا ابوالقاسم بابر گورکانی (پسر میرزا بایسنغر نواده شاهرخ بن تیمور) حاکم فارس، برای اولین بار ساختما نی گنبدی شکل را بر فراز مقبره حافظ بنا کرد و در جلو این ساختمان، حوض بزرگی ساخت که از آب رکن‌آباد پر می‌شد.

 

 

حافظیه

 

 

این بنا یک بار در اوایل قرن یازدهم هجری و در زمان حکومت شاه عباس صفوی، و دیگر بار ۳۵۰ سال پس از وفات حافظ به دستور نادرشاه افشار مرمت شد. در سال ۱۱۸۷ هجری قمری، کریم خان زند بر مقبره حافظ، بارگاهی به سبک بناهای خود،شامل تالاری با چهار ستون سنگی یکپارچه و بلند و باغی بزرگ در جلو آن ساخت و بر مزارش سنگ مرمری نهاد که امروز نیز باقی است.

 

 

 

قبر حافظ

 

بعد از عمارتی که کریم خان زند بر مقبره حافظ ساخت در طول یکصد و شصت سال تعمیرات زیادی به وسیله اشخاص خیرخواه انجام گرفت تا آنکه در سال ۱۳۱۵ به کوشش شادروان علی اصغر حکمت بنای کنونی با بهره گیری از عناصر معماری روزگار کریم خان زند و یادمانهای حافظیه توسط آندره گدار فرانسوی طراحی و اجرا شد.