گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

شهرهایی برای تنها سفر کردن زنان


در اینجا لیستی از مقاصد گردشگری را معرفی کرده ایم که گفته می شود در عرصه جهانی، برای تنهایی سفر کردن مناسب است. هر کدام از این مکان ها که چشم اندازهای زیبایی دارند می توانند احساس امنیت را برای مسافر به همراه داشته باشند.





روزنامه اقتصادی آسیا: تنهایی سفر کردن تجربه رهایی بخشی است که به خودشناسی کمک می کند، منطقه راحتی شما را گسترش می دهد و احساسات تان را نیز تغذیه می کند.

شما آزادید برنامه خودتان را داشته باشید و هر زمان که می خواهید اجتماعی باشید و هر زمانی هم که خواستید استراحت کنید. سفر به تنهایی دریچه ملاقات با مردم را به روی تان می گشاید و روابط قوی تری را نسبت به زمانی که همسفری دارید، برایتان شکل می دهد.

تنهایی سفر کردن، چه به انتخاب خودتان باشد چه به این دلیل که برنامه تان با کسی جور درنمی آید، تجربه ای است که هر کسی به ویژه زنانی که امکانش را دارند، حداقل یک بار در زندگی باید تجربه اش کنند.

شهرهایی برای تنها سفر کردن زنان

یکی از مسائل و مشکلات پیش روی این سفر مسئله ایمنی است. البته تعجب برانگیز هم نیست که 47 درصد آژانس های مسافرتی اظهار داشتند بزرگ ترین نگرانی شان برای مسافران زن تنها مواجه شدن آنها با شرایط خطرناک است.

اما قبول کنید شما چه در خانه باشید، چه با دیگران سفر کنید یا حتی زمانی که به تنهایی سفر می کنید لازم است حواس تان به اطراف باشد. احتیاط و اعتماد میانه روانه و معقول بودن و استفاده از غرایز در تصمیم هایی که می گیرید باید همیشه و هر جا که هستید و با هر کسی که هستید روش کار اصلی باشد.

در اینجا لیستی از مقاصد گردشگری را معرفی کرده ایم که گفته می شود در عرصه جهانی، برای تنهایی سفر کردن مناسب است. هر کدام از این مکان ها که چشم اندازهای زیبایی دارند می توانند احساس امنیت را برای مسافر به همراه داشته باشند. در این جاها مسافر می تواند به راحتی دوست پیدا کند و کارهای زیادی نیز انجام دهد.

ایتالیا، رم (Rome, Italy)

شهرهایی برای تنها سفر کردن زنان

رم پایتخت کشوری است که برای رمانتیک و احساسی بودن، غذاهای خوشمزه، مردم مهربان و مد الهام بخشش شناخته شده است. این شهر تجربه ای است که تمام حواس پنجگانه فرد را برمی انگیزد.

قدم زدن در خیابان های این شهر مملو از جنب و جوش، احساس زندگی و قدرت می دهد. به علاوه اینکه حتی ممکن است بتوان در این شهر دوستان خوبی هم پیدا کرد. می توانید با یک تور دوچرخه سواری، این شهر را از نزدیک ببینید و طعم های بستنی ایتالیایی را بچشید که پیش از آن نچشیده بودید و حتی تعجب می کنید پاستا با اینکه به این سادگی درست می شود اما آنقدر خوشمزه است.

زمانی که از بناهای تاریخی و قدیمی رم مانند آمفی تئاتر Coliseum و معبد پانتئون (Pantheon) دیدن می کنید، شکوه، عظمت و جلال کامل امپراطوری رم در پیش چشم مجسم می شود. در بازدید از رم حتما از خانه پاپ در کلیسای سنت پیتر و شهر واتیکان هم دیدن کنید. کفش های راحت بپوشید و مسیرهای سنگفرش شده شهر و پیتزاهای آن را کشف کنید و از چشمه ها، آب تمیز بنوشید.


تایلند، چیانگ مای (Chiang Mai, Thailand)

شهرهایی برای تنها سفر کردن زنان

چیانگ مای در کوهپایه های شمالی تایلند قرار دارد و فاصله اش از بانکوک فقط به اندازه یک پرواز یک ساعته است. این شهر فرهنگ سنتی تایلندی را به نمایش می گذارد و در عین حال به شما این امکان را می دهد که آرامش را بیابید و بتوانید بر تمرین های مکتب ذن نیز تمرکز کنید.

چیانگ مای با فراوانی غذاهای گیاهی، وجود مجموعه ای از انواع مختلف سبک های یوگا و بیش از 300 معبد بودایی پراکنده در سراسر شهر، مقصد مناسبی برای جستجوگران و مسافران آگاه نسبت به سلامت شان است.

پیاده روی در خیابان ها و حتی کوچه های خلوت این شهر امن است. چیانگ مای شهری است مملو از رستوران های سالم و معابد پنهانی که می توان کشف شان کرد. در این شهر می توانید تفریحاتی همچون قایق سواری بامبو، فیل سواری و بازدید از روستای گردن درازها داشته باشید.

برای خرید هم بازار یکشنبه شب که نمایشگر کالاهای صنعتی محلی و غذاهای دلپذیر تایلند شمالی است را از دست ندهید.


هند گوا (Goa, India)

شهرهایی برای تنها سفر کردن زنان

گوا با هوای گرم در تمام طول سال و درختان نخل گسترده در ساحل های آن، سالانه پذیرای بیش از دو میلیون گردشگر است. این ایالت ساحلی فضای غربی تر و آرام تری را برای تان فراهم می کند که در آن شیوه لباس پوشیده ساده و معمولی که در سایر قسمت های هند حاکم است، کاهش می یابد. همچنین این ایالت جایی است که زنان در آن احساس امنیت بیشتری می کنند و می توانند در اطراف آن آزادانه گردش کنند.

سواحل شمالی آرامبول (Arambol) و ماندرم (Mandrem) و سواحل جنوبی پالولم (Palolem) و پاتنم (Patnem) مکان بسیار خوبی برای خنک شدن در تخت های آفتابی و گوش دادن به موسیقی است، در حالی که نوشیدنی لاسی (Lassi، نوشیدنی هندی با مواد اصلی تشکیل دهنده ماست یا دوغ با آب انبه را جرعه جرعه می نوشید.

بیندیشید، در کلاس های یوگا شرکت کنید و در حالی که غروب آفتاب را بر فراز اقیانوس تماشا می کنید، از انواع غذاهای بین المللی لذت ببرید.

زمانی که در شمال هستید، بازار هفتگی Anjuna Flea چهارشنبه ها را از دست ندهید و اگر در جنوب بودید بدانید که هر شنبه شب در ساحل پالولم مراسم رقص در سکوت برگزار می شود و هر کسی با هدفون در گوشش می رقصد.


استرالیا، ملبورن (Melbourne, Australia)

شهرهایی برای تنها سفر کردن زنان

ملبورن که برای فرهنگ هنری، غذاهای برنده جایزه، موسیقی زنده و بهترین مراکز خریدی که در استرالیا دارد شناخته شده است، یک شهر امن، جالب و پر جنب و جوش برای توریست ها و حتی زنانی است که تنها به آنجا سفر می کنند.

در این شهر بهتر است از سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد آن استفاده کنید و با تراموا به خیابان Kilda بروید که در آنجا می توانید به راحتی در یک کافه لم بدهید و کتاب بخوانید یا می توانید به پارک تفریحی تاریخی لونا پارک بروید. برای خریدهای تان هم می توانید سری به خیابان چاپل (Chapel) در Prahran یا خیابان برانسویک (Brunswick) در Collingwood و Fitzroy بزنید.

همچنین می توانید در یک یاز فستیوال های متعددی که در این شهر برگزار می شود شرکت کنید یا اگر در ژانویه به این شهر می روید، می توانید بازی زنده تنیس را نیز تماشا کنید.


مکزیک، تولوم (Tulum, Mexico)

شهرهایی برای تنها سفر کردن زنان

تولوم که در کنار دریای کارائیب قرار دارد و از جنوب فقط چند ساعت با کانکون (Cancun) و پلایا دل کارمن (Playa Del Carmen) فاصله دارد، سواحل شنی سفید و آب های زمرد کبودی دارد که برای استراحت هر کسی مناسب است.

تولوم، مکانی زیبا، امن و ساکت تر از مناطق توریستی اطرافش، مخفیگاهی گرمسیری است که به مسافران تنها حق انتخاب می دهد تا یک ساحل آرامش بخش و تعطیلات همراه با یوگا داشته باشند و بتوانند با سایر مسافران و مردم محلی که رفتار دوستانه دارند معاشرت کنند.

می توانید در خرابه های تولوم کاوش کنید و در چشمه های طبیعی (حفره های آب) آن نیز شنا کنید. بهترین ایده در طول روز این است که در ساحل برای خودتان بانوج (تخت توری آویزان) نصب کنید و در شب هم برای غذای ارزان و موسیقی زنده به شهر بروید. یک خودرو کرایه کنید و برای مدیتیشن به ویرانه هیا Chichen Itza Mayan بروید یا در ساحل Akumal با لاک پشت ها شنا کنید.


هاوایی، مائوئی (Maui, Hawaii)

شهرهایی برای تنها سفر کردن زنان

اجازه دهید مائوئی با خط ساحلی زیبا و فراوانی گل های رنگارنگش قلب تان را تسخیر کند. مائوئی جزیره امنی است و ماجراجویی های زیادی دارد که زنان هم به تنهایی می توانند واردشان شوند.

معمولا دیده می شود که توریست ها ی سارونگ دور کمرشان می بندند و یک گل یاسمن به موها سنجاق می کنند تا کاملا حس فردی شان را منتقل کنند. اگر به دنبال خرید غذاهای سالم هستید می توانید از حومه شهر در پایا (Paia) از خواروبار فروشی Mama Foods خرید کنید.

البته جشن خیابانی رایگان Makawao که سومین سه شنبه هر ماه در نزدیکی شهر برگزار می شود را از دست ندهید. در جاده خوش منظره و زیبا به مقصد Hama رانندگی کنید و از شنا در آبشارها و استخرهایی که در مسیر است لذت ببرید. ساعت را کوک کنید و زود بیدار شوید تا بتوانید طلوع آفتاب را از دهانه آتشفشان Haleakala تماشا کنید. یکی از شیوه های لذت بردن تان از طبیعت اجاره یک دوچرخه است که با آن می توانید از طبیعت زیبا و کم نظیر مائوئی لذت ببرید.


ویدیو مرتبط :
شهرهایی که ترکیه، النصره و تروریسم را شکست داده اند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیماری‌های شایع زنان باردار در سفر



 

بیماری های زنان باردار, زنان باردار

 

زنان باردار پیش از سفرهای نوروزی، باید از وضعیت بهداشت و موادغذایی و آب‌وهوای منطقه مقصد اطلاعات کافی کسب کنند.

دکتر لادن سیفی، جراح زنان و مامایی درباره مشکلات و بیماری های شایع در زنان باردار در طی مسافرت می گوید:

 مسمومیت غذایی در اثر مصرف موادغذایی آلوده، عفونت‌های ادراری ناشی از رعایت نکردن بهداشت ناحیه تناسلی، دردهای عضلانی و شکمی در اثر خستگی یا کم‌خوابی سفر، لخته‌شدن خون در عروق در اثر بی‌حرکتی، کم‌آبی بدن و عفونت‌های ایجادشده از شایع‌ترین خطراتی هستند که ممکن است، زنان باردار را حین سفرهای نوروزی تهدید کنند.

 زنان باردار باید پیش از سفرهای نوروزی، از وضعیت بهداشت و مواد غذایی و آب و هوای منطقه مقصد اطلاعات کافی کسب کنند.

 تغذیه زنان باردار
عواملی مانند استرس، به هم خوردن وضع تغذیه، وجود بیش از حد نمک در انواع آجیل‌ها، چیپس‌ و پفک و غذاهای شور مانند خیارشور و ماهی شور نه‌تنها در زنان باردار، بلکه در سایر افراد نیز می‌تواند باعث افزایش فشار خون شود.

 بنابراین زنان باردار باید حین سفر از مواد غذایی سالم و مطمئن، کم‌چرب، کم‌نمک و لبنیات پاستوریزه استفاده کنند.

زنان باردار باید از پوشیدن لباس‌های تنگ یا ساق تنگ پرهیز کنند، اما پوشیدن جوراب واریس برای این افراد توصیه می‌شود

هرچند لبنیات محلی خوشمزه‌تر هستند اما احتمال آلودگی آنان بیشتر است و دارای چربی فراوانی هستند که برای زنان باردار توصیه نمی‌شود.

 در ضمن باید این افراد، مایعات فراوان مانند آب سالم، دوغ کم‌نمک و میوه‌های آبدار مصرف کنند، زیرا زنان باردار در معرض خطر لخته شدن خون در عروق هستند که کم‌آبی بدن، این حالت را تشدید می‌کند.

هر نوع بیماری از جمله مسمومیت‌های غذایی در زنان باردار نسبت به زنان غیرباردار خطرناک‌تر است، زیرا ویروس‌ها می‌توانند از جفت عبور کرده و سلامتی جنین را تهدید کنند. بنابراین زنان باردار باید غذای خود را از مکان‌هایی که مورد تایید وزارت بهداشت است، تهیه کنند.
ماشین گرفتگی

سرگیجه و بیماری حرکت
زنان باردار برای جلوگیری از سرگیجه و تهوع یا ماشین‌گرفتگی که به اصطلاح بیماری حرکت گفته می‌شود، می‌توانند از داروهای ضدتهوع یا متوکلوپرامید به صورت قرص استفاده کنند.

 البته استفاده از این قرص‌ها برای موارد خفیف و متوسط توصیه نمی‌شود و در موارد شدید نیز باید تحت نظر پزشک معالج استفاده شود.

 زنان باردار می‌توانند تا ابتدای ماه نهم با هواپیما سفر کنند. ولی زنان بارداری که زمینه زایمان زودرس، خونریزی یا جفت سر راهی دارند، طبیعی تلقی نمی‌شوند و باید از سفر کردن با هواپیما پرهیز کنند.

 همچنین ممکن است رگ‌های زنان باردار به علت کم‌تحرکی در هواپیما و ماشین لخته شود. این زنان برای پیشگیری از این مورد باید هر یک تا دو ساعت یکبار به مدت 5 دقیقه راه بروند و پاهایشان را موقع نشستن حرکت بدهند.

 در ضمن زنان باردار باید از پوشیدن لباس‌های تنگ یا ساق تنگ پرهیز کنند، اما پوشیدن جوراب واریس برای این افراد توصیه می‌شود.

 همچنین رفتن زنان باردار به مناطقی که تیم پزشکی آنجا مستقر نیست، مانند کوه و بیابان توصیه نمی‌شود، زیرا هر لحظه می‌تواند شرایط این افراد غیرطبیعی شود.

 ضمنا زنان باردار باید قبل از سفر با پزشک معالج خودشان مشورت کنند و هرگاه حین سفر علائم خطرناکی مانند ورم پا همراه با درد یا تغییر رنگ، خونریزی یا ریزش آب و قطع حرکات جنین مشاهده کردند باید در اسرع وقت نزد پزشک مراجعه کنند تا به طور اورژانسی درمان شوند.

منبع: jamejamonline.ir