گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

سفر مجازی در "نرماندی" فرانسه !



نورماندی به منطقه‌ای جغرافیایی واقع در شمال غربی فرانسه گویند. این منطقه در سال ۹۱۱ توسط شارل ساده پادشاه فرانک‌های غربی به وایکینگ‌های نروژی که آنان را نورمان می‌نامیدند به صورت دوک نشین بخشیده شد تا از یورش‌های همیشگی آنها به خاک فرانسه جلوگیری شود. به این ترتیب این منطقه را نورماندی نامیدند. نورماندی در طول تاریخ به یکی از قدرتمندترین دوک نشین‌های اروپا تبدیل شد و قدرت دوک نورماندی باقدرت پادشاه فرانسه برابری می‌کرد.

 

اما نرماندی به غیر از موزه و یادگاریهای آن زمانها،چیزهای دیگری از جمله جاذبه های طبیعی، عمارت های تاریخی و ... دارد که سبب شده نگاه گردشگران را تا حدودی از پاریس برداشته و به سوی خود جلب کند.

در ادامه طی یک سفر مجازی، در نرماندی گردش می کنیم:
جزیره "مونت سنت میشل" و قلعه مشهوری که در وسط آن جا خوش کرده است.این جزیره با اینکه بسیار کم جمعیت است اما سالانه 3 میلیون بازدیدکننده دارد.جزر و مدهای فراوان آبهای اطراف جزیره مدام مسیرهای اتصال را قطع و وصل می کند.

جاذبه های گردشگری نرماندی فرانسه نورماندی به منطقه‌ای جغرافیایی واقع در شمال غربی فرانسه گویند

 
صخره های "Etretat" یک روستای ساحلی بسیار کوچک است که به خاطر صخره های سفید و 3 طاق طبیعی زیبا مشهور و الهام بخش نقاشان بسیاری بوده است.  

جاذبه های گردشگری نرماندی فرانسهصخره های "Etretat" یک روستای ساحلی بسیار کوچک است

نرماندی فرانسه,تصاویر نرماندی فرانسه صخره های "Etretat" به خاطر صخره های سفید و 3 طاق طبیعی زیبایش  الهام بخش نقاشان است


"بایو" شهر زیبایی است که علاوه بر گوشه های دنج و تاریخی اش ، دارای یک اثر هنری به نام"فرشینه بایو"-پارچه گل دوزی شده که با تکنیک سوزن دوزی بافته شده- و در حقیقت پرده 70 متری که 50 صحنه از تسخیر انگلستان را توسط نورمن ها به تصویر کشیده است و در موزه شهر نگهداری می شود.

تصاویر نرماندی فرانسه,جاهای دیدنی نرماندی فرانسه بایوشهر زیبایی است که علاوه بر گوشه های تاریخی اش، دارای یک اثر هنری به نام"فرشینه بایو" میباشد


"ژیورنی" دیگر روستای کوچک نرماندی است که به خاطر وجود باغ و خانه زیبای"کلود مونه"-نقاش مشهور- بسیار مورد توجه است.

جاذبه های گردشگری نرماندی فرانسهژیورنی روستای کوچک نرماندی است که به خاطر وجود باغ و خانه زیبای"کلود مونه" بسیار مورد توجه است

جاذبه های گردشگری نرماندی فرانسه  " ژیورنی" روستای کوچک نرماندی

 
کلیسای جامع "روان" با ارتفاع 151 متر یکی از بلندترین کلیساهای دنیا محسوب می شود و البته از لحاظ معماری نیز بسیار قابل توجه است.

  جاذبه های گردشگری نرماندی فرانسه

 کلیسای جامع "روان" با ارتفاع 151 متر یکی از بلندترین کلیساهای دنیا محسوب می شود

 

منبع: tourismonline.co


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر کاروان فرانسه به المپیک، ارزان تر از دستمزد یک ساله ایبرا



سفر کاروان فرانسه به المپیک، ارزان تر از دستمزد یک ساله ایبرا

رسانه های فرانسوی نسبت به پرداخت دستمزد بالا به زلاتان ایبراهیموویچ انتقادات زیادی کرده اند

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

هزینه برآورد شده برای حضور کاروان ورزشی فرانسه دربازیهای المپیک لندن، حدود 11.344.946 یورو برآورد شده است که این مبلغ، از رقم دستمزد یک ساله زلاتان ایبراهیموویچ که با امضای قراردادی جدید به پاری سن ژرمن پیوسته کمتر است.

دستمزد سالانه ایبرا در این تیم 14.5 میلیون یورو خواهد بود. این درحالی است که مسئولان کمیته المپیک فرانسه اعلام کرده بودند که هزینه این تیم در بازیهای المپیک 7.244.946 یورو خواهد بود که این نصف حقوق ایبرا بود که با اضافه شدن پاداشهای احتمالی به قهرمانان فرانسوی، این مبلغ حداکثر به 11 میلیون یورو خواهد رسید.

پاداش درنظر گرفته شده برای برنده مدال طلا در تیم المپیک فرانسه، 50هزار یورو، برنده مدال نقره 20 هزار یورو و برنده مدال برنز 13 هزار یورو خواهد بود.

 

پرداخت دستمزد سالانه 14.5 میلیون یورویی به ایبرا، جنجال فراوانی را در فرانسه به راه انداخته  و حتی سیاستمداران هم دراین باره به اظهارنظر پرداخته اند.

این درحالی است که بودجه درنظر گرفته شده برای کاروان اعزامی فرانسه به بازیهای المپیک لندن، در مقایسه با المپیک پکن افزایش چشمگیری داشته و در آن رقابتها، درمجموع 6.818.934 یورو خرج شد که 2.875.696 یوروی آن صرف اقامت و غذا،2.11.600 خرج رختکن های تیم های ملی  و 542.500 هم خرج حمل و نقل تیمها شد.

در مجموع و طبق برآوردها، برای هر یک از 333 ورزشکار فرانسوی شرکت کننده در بازیهای المپیک لندن، مبلغ 34.069 یورو خرج خواهد شد  و البته باید سرمایه گذاری سالانه برروی تک تک ورزشکاران، که به عنوان مثال برای یک شناگر، سالانه 100هزار یورو است را نیز در نظر داشت./سایت گل