گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

سفر به کرمانشاه با طعم دنده کباب!


کرمانشاه یکی از کهن ترین شهرهای ایران است و در دوران باستان نام هایی چون الیپی، کانبادین و قرمسین به آن اطلاع می شد و بعدها نام کرمانشاهان و کرمانشاه به خود گرفته است.


ویدیو مرتبط :
دنده کباب آمریکایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دنده کباب، داستان استخوان‌ها



روش پخت دنده کبابی, مزه دار کردن دنده کبابی
كباب دنده در بین ایرانی‌ها كه خود در تهیه و پخت انواع كباب صاحب سبك هستند جایی ندارد. برای ملتی كه عادت كرده‌اند تكه‌های قلمبه راسته را نوش‌جان كنند.
كباب دنده در بین ایرانی‌ها كه خود در تهیه و پخت انواع كباب صاحب سبك هستند جایی ندارد. برای ملتی كه عادت كرده‌اند تكه‌های قلمبه راسته را نوش‌جان كنند، به نیش كشیدن چند تكه استخوان كه به زحمت می‌توان كمی گوشت و دنبه در آن یافت، جذابیت ندارد ‌اما اگر دنده توسط یك حرفه‌ای آماده شده باشد، می‌توانید آن را یک خوراکی فوق‌العاده بیابید و از خوردن تكه‌های گوشت نرم و چرب بین دنده‌ها لذت ببرید. برای همین حتما از یك قصاب بخواهید كه دنده را برای كباب آماده كرده و به شما بدهد. پس از آن جز طعم‌دار كردن و میل كردن آن كار دیگری برای شما نمی‌ماند.

مواد لازم برای 4 نفر:

 دنده گوسفندی  24 عدد
 شكر قهوه‌ای  یك قاشق غذاخوری
 سس كچاپ  یك‌چهارم پیمانه
 سس سویا  یك‌چهارم پیمانه
 آبلیمو 6 قاشق غذاخوری
سس فلفل 6 قاشق غذاخوری
سیر 2 حبه، رنده شده
پودر خردل یك قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه یك‌چهارم قاشق چای‌خوری


روش تهیه:
همه مواد را با هم مخلوط كرده و دنده‌ها را حداقل یك ساعت در آن بخوابانید. اگر آنها را از شب قبل آماده كنید بهتر است.
توری كباب‌پز را روی منقل یا كباب‌پز قرار دهید. دنده‌ها را از مایه خارج كرده و سس اضافی را از روی آن پاك كنید تا در منقل نچكد. دنده‌ها را حدود 15 دقیقه كباب كنید، سپس با نان، پیاز، جعفری، گوجه‌فرنگی و مخلفاتی كه دوست دارید، سرو كنید.

نکات:
1- به جای سس تند  می‌توانید از سس باربیكیو كه در بازار موجود است استفاده كنید.
2- در یک روش دیگر، دنده‌ها را پس از طعم‌دار كردن در فویل پیچیده و یك ساعت و نیم در طبقه وسط فر با دمای 170 درجه سانتی‌گراد می‌پزند. در این روش دنده‌‌ها آب می‌اندازد. برای همین در نیم‌ساعت آخر فویل را باز كنید تا خشك و برشته شوند.
3-در مدت كباب كردن دنده‌ها روی آن از مایه باقیمانده كه با 4 قاشق غذاخوری روغن مخلوط شده است، بمالید.
4-برای مغزپخت‌تر شدن بهتر است توری را طوری قرار دهید تا دنده‌ها از آتش حداقل 8 سانتی‌متر فاصله داشته باشند و گهگاه آن را باد بزنید.

منبع : مجله ایده آل