گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

سفر به «زنگبار»، شهر قصه های سندباد


قدم زدن در کنار یک ساحل بکر و بی نظیر، سفر به شهر قصه های بازرگانان شیرازی و سندباد، گذر در اقامتگاه شاهزادگان سواحیلی و سلاطین عمان و شهری که پر است از عطر هند، تنها در یک مقصد خلاصه می شود و آن هم زنگبار است.


ویدیو مرتبط :
دانلود برنامه کودک شهر قصه شکلات خرمالویی؛ شهر قصه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر به شهر ارواح!



 

سفر به شهر ارواح

 

 

فاجعه چرنوبیل را به یاد دارید؟ انفجار نیروگاه اتمی چرنوبیل روسیه که 25 سال قبل بر اساس اشتباه یکی از پرسنل نیروگاه رخ داد و بزرگترین فاجعه اتمی تاریخ این کشور را رقم زد. این حادثه اگرچه منجر به خالی شدن شهر چرنوبیل و نقص ژنتیکی کودکان نسل های بعد شد، اما این روزها از گوشه و کنار شنیده می شود چرنوبیل تبدیل به قطبی گردشگری در روسیه شده است! بهشتی برای گردشگران ماجراجو!

 

این در حالی است که از نظر متخصصان امر، هنوز هم مناطق رادیواکتیویته اطراف چرنوبیل، دارای تشعشات اتمی هستند و می توانند سلامتی گردشگران را به خطر بیندازند. گردشگرانی که حاضرند برای تماشا و تجربه این سرزمین نفرین شده تا 160 دلار ورودی پرداخت کنند!

 

سفر به شهر ارواح

 


آمارها نشان می دهد که در سال گذشته بیشتر از 7500 بازدید کننده، از متخصصان انرژی اتمی گرفته تا گردشگران و جهانگردان معمولی جذب این منطقه و جاذبه نهفته در آن شده اند! آن هم در شرایطی که بر اساس قوانین داخلی روسیه، هیچ فردی بدون داشتن مجوز حق ورود به مرکز چرنوبیل را ندارد.

 

تورهای گردشگری چرنوبیل هم با ون‌های مخصوص که در مقابل تشعشعات اتمی مقاومت دارند، بعد از اخد تعهدنامه و مجوزهای قانونی، راهی این منطقه آلوده می شوند و از خرابی های به جا مانده و خانه های متروک دیدن می کنند.

 

 

سفر به شهر ارواح

 

بر اساس این تعهد نامه، گردشگران موظف نمی شوند که در مدت حضور در چرنوبیل، غذا نخورند،‌ سیگار نکشند، به اشیای اطراف دست نزنند، روی زمین ننشینند و به هیچ عنوان لوازم شخصی همراه خود را روی خاک چرنوبیل زمین نگذارند.



روس ها، شهر چرنوبیل را «شهر ارواح» و «شهر منجمد شده در تاریخ» لقب داده اند که آثار دیدنی و گنجینه‌های مخصوص به خود را دارد. کتاب‌ها و اسباب بازی‌های رها شده در ساختمان‌ها، صدها ماسک گاز موجود روی کف خیابان‌ها و رستوران‌ها و هر چیزی که نشانه ای از حیات به یکباره رها شده در این منطقه دارد.

 

سفر به شهر ارواح