گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

سفرهای متفاوت و هیجان انگیز


سفر کردن به طور کلی، دوست داشتنی و هیجان انگیز هست. اما برخی از سفرها هیجان بالایی دارند و به خاطراتی ماندگار و تجربیاتی فراموش نشدنی تبدیل می شوند. به طور مثال، غواصی در اقیانوس و رفتن به اعماق آب و تماشای کوسه ها ...

 
 
 
 
 صبح بخیر: سفر کردن به طور کلی، دوست داشتنی و هیجان انگیز هست. اما برخی از سفرها هیجان بالایی دارند و به خاطراتی ماندگار و تجربیاتی فراموش نشدنی تبدیل می شوند.

به طور مثال، غواصی در اقیانوس و رفتن به اعماق آب و تماشای کوسه ها یا مرجان های زیبای دریایی از نزدیک بسیار هیجان انگیز است. یا مثلا پریدن از فراز تپه ها و فرود آمدن در ساحل شنی نیز لطف خاص خود را دارد. تماشای شیرهای پرابهت و درنده از نزدیک در قلمرو و زیستگاه طبیعی خود چیزی نیست که هر کسی در زندگی خود تجربه کرده باشد. به همین دلیل، بهترین سفرهایی را برایتان نام برده ایم که حداقل یک بار در عمر خود باید بروید.



1. غواصی در بیلیز

با سواحل بسیار عالی در آمبرگریز کای، کای کالکر و پلاسنیا بعلاوه جنگل های داخل کشور، 600 گونه مختلف پرندگان (همچون مرغ طوفان و موتوموتو)  و ویرانه های برجا مانده از مایان ها، بیلیز بهشت روی زمین برای انسان های معتاد به طبیعت و زیبایی است. اما هیچ چیز به اندازه کشف دنیای زیر آب های آبی و غواصی در این منطقه، هیجان انگیز و دوست داشتنی نیست. غواصی با بهترین و کامل ترین وسایل به گردشگران اجازه می دهد تا با هیجان کامل با مرجان های رنگی، کوسه  ماهی ها، شمشیرماهی، ماهی های تخت و پهن کف دریا و انواع دیگر کوسه ها به گپ و گفت‌وگو بنشینند و از دیدن آنها لذت ببرند. بهترین فصل غواصی در این منطقه، از ماه ژوئن تا سپتامبر است.





2. سفر تفریحی روی رودخانه های اروپا

تورهای تفریحی روی رودخانه های بلند و تاریخی اروپا حال و هوای دیگری دارند. سفر با کشتی های کوچک و ساده تفریحی روی رودخانه هایی همچون دانوب، سن یا راین به این معناست که شما در شهرهای زیبای میان مسیر خود همچون پاریس توقف دارید. از اسکله تا برج ایفل مسیر کوتاهی است و می توانید حتی پیاده به دیدن برج ایفل بروید. خوراکی ها و غذاهای محلی با راهنمای خبره تور، سفری رویایی برای شما رقم می زنند. ماه های مارس تا سپتامبر و می، ژوئن و جولای (که البته گران ترین فصل به شمار می روند) بهترین زمان برای تور دریایی اروپا هستند.





3. بیابان گردی در کنیا


از زیر آب و روی آب بیرون بیایید تا سری به دشت و کویر بزنیم. خوش و بش کردن از نزدیک با شیرهای درنده، زرافه، ریبون ها و کرگدن ها یکی از هیجان انگیزترین تفریحات دنیاست. البته چنین سفری به هیچ عنوان ارزان و کم هزینه نیست اما تجربه ای باور نکردنی و غیر قابل فراموشی برای شما رقم می زند. در تورهای بیابان گردی کنیا می توانید با ماشین های مخصوص به قلمرو حیوانات وحشی وارد شوید و از نزدیک شاهد حیات و تغذیه آنها باشید.





4. گلایدینگ در لس آنجلس

شاید در نگاه نخست چندان تمایل نداشته باشید که با بال های آلومینیومی و از روی یک صخره بپرید و در هوا معلق شوید تا به زمین برسید. اما باید بدانید این کار بسیار ساده و البته بسیار جذاب است و حتما از آن خوشتان می آید. برخی از این گلایدرها دو نفره هستند و می توانید با یک نفر که در این کار استاد است همراه شوید تا خیالتان جمع باشد که مشکلی پیش نمی آید. شاید در مورد پرواز در آسمان ریو زیاد شنیده باشید اما در آمریکا نیز مکانی با سلسله کوه های کوتاه و سواحل طولانی وجود دارد که معلق بودن در هوا را برای شما لذت بخش می کند. ابتدا روی شن های ساحل سبک پریدن را تمرین کنید و هنگامی که یاد گرفتید، از بالای صخره بپرید و هیجان مطلق را تجربه کنید. 





5. کلاس های آشپزی در توسکانی

اگر عاشق پاستا و غذاهای دریایی یا هر نوع غذای دیگر هستید شاید برایتان جالب باشد بدانید این غذاها چگونه تهیه می شوند. زمان آن رسیده است در کلاس های آشپزی سرآشپزهای مشهور توسکانی ثبت نام کنید. شاید این کار همچون غواصی زیرآب، سافاری در کنیا یا کروز در اروپا هیجان انگیز به نظر نرسد اما این را در نظر داشته باشید که می توانید پاستاهای فوق العاده خوش طعم را خودتان تهیه کنید و از خوردن آنها لذت ببرید. البته از این کلاس ها در کشورهای دیگر همچون ایتالیا نیز می توانید بهره بگیرید و نحوه تهیه تیرامیسو یا بروشتا را یاد بگیرید.





6. سفرهای داوطلبانه

بسیاری از جهانگردان و افرادی که زیاد سفر می کنند دوست دارند راهی برای بهتر کردن دنیا پیدا کنند. اگر فردی هستید که دوست دارند در کارهای خیریه شرکت کنند، هیچ چیز بهتر از سفرهای داوطلبانه نیست. در این سفرها همراه با یک متصدی با تجربه تور، می توانید در پروژه های کمک رسانی به کودکان تنگدست و فقیر، آموزش یا ساخت پروژه های مسکونی حضور داشته باشید. به طور مثال، می توانید به کودکان مقیم در یتیم‌خانه های هند به طور رایگان درس هنر یا صنایع دستی بدهید. یا برای فقیرهای آفریقا غذای سالم و آب پاکیزه تهیه کنید.  


ویدیو مرتبط :
پرواز هیجان انگیز با وسیله ای متفاوت !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طراحی متفاوت و هیجان انگیز شهر کتاب فرشته


شهر كتاب فرشته با طراحی متفاوتش، فضایی هیجان‌انگیز برای دوستداران فرهنگ مهیا كرده.

مجله منزل - سمانه رحیمی: وارد شهر كتاب فرشته كه می‏شوی، احساس می‏كنی قبلا آنجا بوده‏ای و در عین حال با آن فضا غریبه‏ای. از پله‌های مرمری طبقه اول كه بالا می‏روی، حس می‏كنی این خانه را در یكی از فیلم‏ها دیده‏ای؛ یك فیلم قدیمی كه اسمش را فراموش كرده‏ای. كاشی‏های بین پله‎ها، همان جایی كه می‏گویند قبلا حوض خانه بوده، آینه‌كاری‏های طبقه دوم و كمد چوبی جلوی اتاق‏ها را مطمئنی قبلا در یك جایی دیده‏ای اما ستون‏های گچی پهنی كه جلوی كافه سر پا شده‏اند، برایت آشنا نیستند. شهر كتاب فرشته آشناست چون یك خانه است چون تركیب یک خانه قدیمی با كتاب، نور و رنگ سفید به آدم حس آشنایی می‌دهد؛ دل آدم را گرم می‌كند و باعث می‏شود بی‏اختیار بنشیند روی یكی از صندلی‏های چوبی سفیدرنگ و ردیف گلدان‏ها و كتاب‏هایی را دید بزند كه هیچ طاقچه‏ای از حضورشان خالی نیست.

‌مهمانی نور و كتاب و فرشته

شهر كتاب فرشته یك خانه قدیمی است كه همین حالا هم در دو واحد بالای سرش، دو خانواده زندگی می‌كنند. اینجا یك خانه است و شهرداری این اجازه را می‌دهد كه در خانه‌ها كتاب چید، اسم خانه‌ها را كتابفروشی گذاشت و درشان را باز گذاشت تا آدم‏ها داخل شوند و كتاب بخرند. از زمستان 92 كه این خانه از مالكش اجاره و درش باز شد تا 7 شهریور 93 كه رسما به عنوان یك كتابفروشی افتتاح شد، آدم‏ها آمدند، خرید كردند، درباره فضایش نظر دادند و با توجه به همان نظرات، جزییات كتابفروشی تكمیل شد. از همان اول اما قرار بر این بود كه فضای خانه را زیاد تغییر ندهند و بگذارند این خانه با اتاق‌های متعدد كوچك و بزرگش، همان حس آرامش خانه‌های قدیمی، همان صمیمیت و گرما را به مخاطبان محصولات فرهنگی انتقال بدهد.


‌مهمانی نور و كتاب و فرشته

كافه شهر كتاب، در محوطه حیاط پشتی خانه برپا شده است. تا قبل از افتتاح شهر كتاب این محوطه استخر خانه بود. برای افتتاح كافه روی استخر را پوشاندند و میز و صندلی و كتابخانه چیدند. بهشتی می‏گوید: «سعی كردیم كافه را متناسب با فضای حیاط طراحی كنیم؛ طوری كه در عین حال فضای صمیمی داشته باشد و مردم بتوانند در آن كتاب بخوانند.»      

‌مهمانی نور و كتاب و فرشته



فرشته‌های گچی كه تقریبا در همه جای شهر كتاب فرشته دیده می‏شود، از همان روز اول روی دیوارها نصب شدند و نماد اینجا هستند.          

‌مهمانی نور و كتاب و فرشته



یكی از ویژگی‏های شهر كتاب فرشته، جزییاتی است كه در گوشه و كنار آن به چشم می‏خورد؛ از طبقه‌های كوچكی كه همه جا، مثل همین ایوان نصب شده ‏اند و روی‌شان كتاب قرار گرفته تا كمدها و لوسترهای كوچك و بزرگی كه در فضای خانه كار شده است. بهشتی می‏گوید همه این جزییات به مرور زمان و بعد از تعامل با مخاطبان اتفاق افتاده.

‌مهمانی نور و كتاب و فرشته



سر در اینجا همان سر در شهر كتاب است كه در شهر كتاب فرشته با جزییات بیشتری كار شده است. شهر كتاب‏ها در طراحی فضای داخلی‏شان كاملا آزاد هستند  ولی باید مواردی مثل استفاده از لگوی شهر كتاب و رنگ آبی را رعایت كنند.     

‌مهمانی نور و كتاب و فرشته



سه بخش صنایع دستی، اتاق كودك و لوازم‌التحریر در پاركینگ خانه قرار دارد. موسسان شهر كتاب سعی كردند از تمام فضای خانه استفاده بهینه كنند.

‌مهمانی نور و كتاب و فرشته



قرار است به زودی یك تماشاخانه با ظرفیت 100 نفر در گوشه حیاط، پشت كافه، افتتاح شود. بعد از شهر كتاب بخارست، این دومین شهر كتابی است كه صاحب تماشاخانه می‏شود.

‌مهمانی نور و كتاب و فرشته