گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

سئول، خواهرخوانده جذاب تهران!


در سال 1351 و در پی سفر شهردار وقت تهران به کره جنوبی، سئول به عنوان خواهر شهر تهران برگزیده شد. خیابان تهران در سئول در منطقه گنگنم قرار دارد؛ مرکز تجمع ساختمان های بزرگ و دفاتر شرکت های عمده تجاری، بانک ها و شرکت های صنعتی.

هفت صبح: کره جنوبی در شرق آسیا، در نیمه جنوبی شبه جزیره کره، بین کره شمالی و دریاهای ژاپن، چین شرقی و دریای زرد قرار گرفته است. این کشور از نظر بزرگی یکصد و هشتمین کشور جان به شمار می رود، 49/2 میلیون نفر جمعیت دارد و از این نظر بیست و چهارمین کشور پرجمعیت جهان محسوب می شود.

سئول پایتخت کره جنوبی است. این شهر بیش از دو هزار سال است که از سکونتگاه های اصلی منطقه خود به شمار می آید و بنیاد آن به سال 18 پیش از میلاد بازمی گردد. باکجه یکی از سه پادشاهی اصلی کره، پایتخت خود را در جایی که هم اکنون جنوب خاوری سئول است، قرار داد.



این شهر پایتخت دودمان گوجوسان هم بوده است. پس از تشکیل کشور کره جنوبی در سال 1948، سئول به عنوان پایتخت این کشور برگزیده شد. واژه سئول در زبان کره ای خود به معنای پایتخت است.

مانند سایر مردمان آسیای دور، مردم کره یکی از با اخلاق ترین و از نظر زبانی همگن ترین مردم جهان هستند، سالمندان از ارزش و احترام خاصی در میان مردم برخوردارند و خانواده، مهمترین بخش زندگی مردم کره است.

به این دلیل، رفاه خانواده دارای ارزش ویژه ای است. در زمان دیدار از خانواده کره ای حتما هدیه ای برای آنها تهیه کنید. هدایای کوچک مناسب تر هستند. آنها معمولا روی زمین می نشینند، غذا می خورند و می خوابند. از این رو آنها انتظار دارند که کفش خود را قبل از ورود به منزل آنها از پا دربیاورید. در زمان سفر یا برنامه گروهی هزینه ها بین افراد تقسیم می شود. نحوه تقسیم بندی هزینه ها توسط مسن ترین فرد گروه کنترل می شود. در سفر به کره جنوبی به یاد داشته باشید که انعام دادن به افراد، جزو آداب کره ای ها نیست از این رو پرداخت آن الزامی ندارد مگر اینکه فرد اصرار در کمک داشته باشد.



خیابان تهران



در سال 1351 و در پی سفر شهردار وقت تهران به کره جنوبی، سئول به عنوان خواهر شهر تهران برگزیده شد و نامگذاری خیابان تهران در سئول و خیابان سئول در تهران به همین مناسبت انجام شده است. خیابان تهران در سئول در منطقه گنگنم قرار دارد؛ مرکز تجمع ساختمان های بزرگ و دفاتر شرکت های عمده تجاری، بانک ها و شرکت های صنعتی مانند سامسونگ و ال جی است.



خیابان تهران در سئول که یکی از بهترین، زیباترین و گران قیمت ترین خیابان های سئول است، از یک سو به مرکز شهر متصل است و از سوی دیگر به ورزشگاه المپیک کره.





آسمانخراش موجی شکل در سئول



این آسمانخراش 130 متری به تازگی توسط یک شرکت هلندی به اتمام رسیده است. نوع موجی که در طراحی این ساختمان به کار رفته باعث شده تا نمای ساختمان از هر طرف متفاوت باشد.





به یاد داشته باشید

1) جرائم علیه خارجیان به طور کلی پایین گزارش می شود هر چند لازم است از تردد به تنهایی بعد از تاریکی خودداری کنید.

2) توصیه می شود بعد از تاریک شدن هوا به جای تاکسی از مترو و اتوبوس استفاده کنید و در صورت لزوم فقط سوار تاکسی های آرم دار بشوید.

3) آمار خارجیانی که در این کشور به علت استفاده یا حمل داروهای ممنوع و مواد مخدر دستگیر شده اند رو به افزایش است، قوانین این کشور در رابطه با مواد مذکور بسیار سختگیرانه بوده و مصرف مواد مخدر حتی به تنهایی و در منزل شخصی، حبس های طولانی، جریمه های سنگین و نهایتا اخراج از این کشور را در پی خواهد داشت.

4) برای رانندگی در کره جنوبی باید گواهینامه ملی این کشور یا یک گواهینامه بین المللی (IDP) در اختیار داشته باشید. (IDP) یک مجوز بین المللی برای رانندگی است که دارندگان آن قادر خواهند بود بدون نیاز به گذراندن دوره های آموزش رانندگی یا شرکت در امتحانات راهنمایی و رانندگی در بیش از 160 کشور جهان رانندگی کنند، مضاف بر اینکه این مجوز به عنوان یک سند معتبر بین المللی، می تواند تعیین و تأییدکننده هویت دارنده آن به شمار آید.

متقاضیان این نوع گواهینامه می توانند در داخل کشور با مراجعه به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، معاونت راهنمایی و رانندگی و با ارائه گواهینامه ایرانی معتبر خود، نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

5) به علت عدم وجود قرارداد انتقال محکومین از حبس میان دو کشور، در صورتی که فرد به هر عنوان توسط مقامات قضایی این کشور به زندان محکوم شود، باید دوران محکومیت خود را در زندان های محلی سپری کند.

6) چنانچه به هر دلیل توسط پلیس محل بازداشت شدید، بلافاصله از ماموران بخواهید به استناد ماده 36 کنوانسیون وین ناظر بر امور کنسولی، مراتب را سریعا به سفارت یا نزدیک ترین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران اطلاع دهید و چنانچه زبان محلی را نمی دانید از امضای هرگونه اوراق و اسناد خودداری کنید. البته باید مطلع باشید شما در این کشور تحت حاکمیت قوانین و مقررات محل بوده و وظایف نمایندگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارائه خدمات کنسولی به معنای نقض مقررات کشور متوقف فیه نیست.



ویدیو مرتبط :
تیر خلاص اف سی سئول به استقلال در سئول

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاش های عمو "شین" برای حفظ روابط تجاری تهران - سئول + تصویر



تایمز کره جنوبی در ادامه اشاره می کند که "شین" این ادعا که ایران قصد توسعه طلبی را دارد رد کرده و می گوید:"ایران مردمانی صلح طلب دارد و تمایل بسیار کمی به درگیری با کشورهای همسایه دارد. او می گوید که قرار گرفتنش در کنار ایران سبب شده بود تا اتهام لابی گری به او وارد شود و میزان اسیب پذیری وی در شغلش افزایش یابد".او پیش بینی کرده که لوازم ارایشی و پوشاک کره ای نیز احتمالا در دوران پسا تحریم از سئول به تهران صادر می شوند.

اخبار,اخباراقتصای , روابط  ایران و کره جنوبی

 "شین جائه هیون" وکیلی کره ای است که در صدایش می شود هیجان را درباره زمانی که اموال مسدود شده ایران پس از لغو تحریم ها ازاد شد احساس کرد. این خبری بود که او مدتها انتظارش را می کشید از سال 2010 میلادی که کره جنوبی نیز به کارزار تحریمی ضد ایرانی به رهبری امریکا پیوست.

به گزارش خرداد، تایمز" کره با انشار گزارشی درباره تلاش های این وکیل کره ای برای حفظ روابط تجاری تهران – سئول در دوران تحریم های وضع شده علیه ایران می نویسد:"از او به عنوان یکی از بی مانندترین و بهترین کارشناسان مسائل ایران در کره جنوبی یاد می شود. او اخیرا به "سونگدو" در نزدیکی بندر "اینچئون" سفر کرد تا با "علی معصومی فر" پسر سفیر سابق ایران در کره یعنی "احمد معصومی فر" دیدار کند. پس از آن علی برای حضور در دانشگاه ایالاتی آن منطقه دعوت شد. ایران از "شین" با عنوان "عمو" یاد می کنند چرا که او با سفیر پیشین ایران در کره جنوبی در طول مدتی که در سئول به سر می برده روابط بسیار دوستانه و نزدیکی داشته است".
 
این روزنامه در ادامه اشاره می ند که "شین" از شنیدن خبر توافق هسته ای هیجان زده شده بود. او که 70 ساله است یکی از معدود کره ای هایی است که شبکه گسترده ای از ارتباطات با مقام های عالی رتبه ایران را دارا می باشد. او گفته او ایران یکی از کشورهایی است که دارای جاذبه های مقاومت ناپذیری برای خارجی ها است. او در این باره می گئید:"ایرانی ها مردمانی تحصیلکرده و باهوش هستند. در این کشور شما با فرهنگی غنی و تاریخی مواجه می شوید".

 

او می افزاید:"ایران کشوری بزرگ است و وسعتش ده برابر بیش از مجموع وسعت ارضی دو کره شمالی و جنوبی در کنار یکدیگر است. به نظر من آن کشور دارای ظرفیت های قوی برای تبدیل شدن به یک قدرت منطقه ای است که تحریم ها مانعی بر سر آن بودند. تحریم ها سبب شدند تا نتوان از منابع انسانی و سنت های فرهنگی قوی ایران بهره برداری کرد".

تایمز کره جنوبی در ادامه اشاره می کند که پیوند او با ایران از مه سال 2008 میلادی آغاز شد زمانی که نخستین بار سفری به کشورهای خاورمیانه از جمله ایران بود اما در آن زمان "لی میونگ باک" رییس جمهوری پیشین کره وی را متهم به همکاری در حوزه منابع طبیعی و انرژی با ایران و نقض قوانین بین المللی و ملی کرد. او اشاره می کند که برای افزایش کسب و کار با مردم ایران و تقویت روابط دو جانبه به ایران سفر کرده بود و طرفین ایرانی نیز از این موضوع استقبال کرده بودند".

او اشاره می کند که بیش از 30 بار به ایران سفر کرده است. تایمز کره اشاره می کند که مقام های ایرانی به تدریج از او استقبال کردند و دیدگاه های خود را درباره روابط دوجانبه و استفاده از فرصت های تجاری شرکت های کره ای پس از توافق هسته ای در اختیار او قرار دادند.

این نشریه در ادامه می افزاید:"روابط میان ایران و کره جنوبی اما همواره بدون دغدغه نبوده است. می توان به پیوستن کره به جمع کشورهای تحریم کننده ایران در سال 2010 میلادی به رهبری امریکا اشاره کرد. در آن زمان ایران نیز کره جنوبی را تهدید کرد که مقابله به مثل انجام خواهد داد و کالاهای چینی را خریداری نخواهد کرد.

اخبار,اخباراقتصای , روابط  ایران و کره جنوبی

"شین" در آن زمان گفت که کره دوست نزدیک ایران است و ایران نیز سزاوار تحریم نیست. او برای توضیح به مقام های ایرانی درباره علت پیوستن سئول به کارزار تحریمی ضد ایران به تهران سفر کرد. او می گوید که پس از توضیحات او مقام های ایرانی شرایط را درک کردند".

 این نشریه اشاره می کند که علیرغم آن که وظایف او در فوریه سال 2013 میلادی به پایان رسید و هم چنین پس از بازنشستگی رییس جمهور "لی" او به سفرهای خود به ایران ادامه داد و در این باره می گوید:"علیرغم پایان مدت زمان قانونی وظیفه ام برای خدمت به دولت احساس کردم که باید برای ایجاد پلی میان دو کشور در دوران تحریم نفش مهمی را ایفا کنم".

این روزنامه در ادامه اشاره می کند که با اخذ مجوز از سوی دولت امریکا، شین به بانک مرکزی ایران کمک کرد تا حساب سپرده ای را در بانک صنعتی "ووری" کره جنوبی باز کند. این نشریه می افزاید:"دولت کره جنوبی و بانک مرکزی ایران بر این اساس یک سیستم کلیرینگ برای کمک به 23 هزار شرکت کوچک کره ای و صادرات محصولات به ایران را فراهم کردند. او در این راستا از تعدادی از روزنامه نگاران کره ای نیز خواست تا در قبال ایران و جایگاه آن در منطقه و سیاست های داخلی و خارجی اش اطلاعات لازم را به افکار عمومی کره جنوبی ارائه کنند تا تبلیغات غلط رسانه های غربی را خنثی کنند".

&nbsp

اخبار,اخباراقتصای , روابط  ایران و کره جنوبی

;تایمز کره جنوبی در ادامه اشاره می کند که "شین" این ادعا که ایران قصد توسعه طلبی را دارد رد کرده و می گوید:"ایران مردمانی صلح طلب دارد و تمایل بسیار کمی به درگیری با کشورهای همسایه دارد. او می گوید که قرار گرفتنش در کنار ایران سبب شده بود تا اتهام لابی گری به او وارد شود و میزان اسیب پذیری وی در شغلش افزایش یابد".

 آقای شین اشاره می کند که لوازم خانگی و وسایل الکترونیکی کره ای در ایران محبوب هستند. او پیش بینی کرده که لوازم ارایشی و پوشاک کره ای نیز احتمالا از جمله اقلامی باشند که در دوران پسا تحریم از سئول به تهران صادر می شوند. او البته معتقد است که اگر بازرگانان کره ای بخواهند بدون شراکت با طرفین ایرانی در ایران کار کنند فرصت هایی را از دست خواهند داد. وی در این باره می افزاید:"فکر می کنم در حال حاضر زمان آن رسیده که بازرگانان کره ای درباره چکونگی مشارکت با شرکت های ایرانی برای استفاده از بازار ایران فکر کنند. آنان می توانند با انتقال فناوری یا سرمایه گذاری در این زمینه با شرکت های ایرانی به آن ها نیز سود برسانند".
 
او هم چنین به رییس جمهوری کره جنوبی توصیه کرده که به فکر اعزام یک فرستاده ویه برای گسترش روابط تهران – سئول به ایران باشد.

 

  اخبار اقتصادی -  خرداد