گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

زیبایی های طبیعت با دریاچه یخ زده Superior



زیبایی های دریاچه یخ زده Superior
در حالی که زمستان گاهی سهم خود را در ایجاد مشکلات ایفا می کند زیبایی هایی نادر هم به وجود می آورد. برای اولین بار در 5 سال گذشته دریاچه Superior در جزایر ملی Lakeshore به طور کامل یخ زده است.

یخ این دریاچه به قدری ضخامت دارد که ماجراجویان بسیاری توانستند روی این دریاچه یخ زده زیبا قدم بزنند.در اطراف این دریاچه جاذبه های یخی دیگر هم به چشم می خورد که می توان به غار یخی بسیار شگفت انگیز اشاره کرد.

 

  دریاچه Superior,غار یخی

غار یخی / زیبایی های طبیعت / دریا چه Superior

 

 

 

عکس های غار یخی,غار یخی

غار یخی / زیبایی های طبیعت / دریا چه Superior

 

تصاویر غار یخی,عکسهای غار یخی

غار یخی / زیبایی های طبیعت / دریا چه Superior


دریاچه Superior,عکس های غار یخی

غار یخی / زیبایی های طبیعت / دریا چه Superior


دریاچه Superior,عکس های غار یخی,غار یخی

غار یخی / زیبایی های طبیعت / دریا چه Superior/


عجایب طبیعت,دریاچه یخی

تصاویر دریاچه Superior

 

عکس های غار یخی,غار یخی

غار یخی / زیبایی های طبیعت / دریا چه Superior

 

عکس های غار یخی,غار یخی

عکسهای دریاچه Superior

 

دریاچه Superior,عکس های غار یخی,غار یخی

عکسهای دریاچه Superior

 

منبع:topnop.ir


ویدیو مرتبط :
دریاچه یخ زده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شگفتی های یخ زده طبیعت+عکس



زمستان از جمله فصل هایی است که بسیاری از مناظر طبیعی شکل دیگری به خود می گیرند و به گونه ای شاید آن را بتوان متفاوت ترین فصل سال نام برد. زمستان همراه با یخ و سرما زیبایی های مختلف را به همراه خود می آورد:

آبشارهای یخ زده

فصل زمستان, آبشارهای یخ زده

یکی از زیباترین مناظری که می توان در زمستان آن را دید ابشارهای یخ زده است. این آبشارها معمولا همانطور که از جایی فرو میریزند یخ بسته و بسیار زیبا می شوند. معروف ترین آبشار یخ زده دنیا در پکن قرار دارد. این آبشار که "میوان" نام دارد سالانه افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند و به عنوان بزرگترین هنرنمایی طبیعت شناخته می شود.

غارهای یخی

فصل زمستان, آبشارهای یخ زده

یکی دیگر از شگفتی های زمستان را می توان در دل کوه و یا زمین دید جایی که غارهای یخی وجود دارد و هوای آن ها در تمام طول سال زیر 0 است. این غارها معمولا همیشه پوشیده از یخ هستند و آب به سختی در آن ها حرکت می کند. غار "Eisriesenwelt" در اتریش یکی از برزگترین غارهای یخی است که تا به حال انسان ها توانسته اند آن را پیدا کنند.

دایره های یخی

فصل زمستان, آبشارهای یخ زده

یکی از زیباترین اتفاقاتی که در طبیعت رخ می دهد دایره های یخی است. این پدیده به این صورت است که یک دایره یخی در میان رودخانه و یا دریاچه ای ایجاد می شود به طوری که بسیار غیر طبیعی به نظر می رسد. دلیل به وجود آمدن آن این است که گرداب های میانه های آب ممکن است بسیار آرام باشند به و هوای سرد باعث یخ زدن ان ها می شود. بزرگترین دایره های یخی معمولا 200 متر قطر دارند روی دریاچه های کشورهای نزدیک قطب ایجاد می شوند.

زمین خنجرهای یخ زده

فصل زمستان, آبشارهای یخ زده

یکی از زیباترین پدیده های طبیعی که تنها در شیلی می توانید آنرا ببینید، خنجرهای یخ زده است. این پدیده روی کوه ها بیشتر اتفاق می افتد و به علت سرد بودن بیش از اندازه هوا و همچنین حالت بارش برف به وجود می آید. برف و یخ مانند خنجرهایی از دل زمین بیرون آمده و شکل جالبی به منطقه می دهند. البته قدم زدن در میان آن ها بسیار سخت و خطرناک است.

قفسه های یخی

فصل زمستان, آبشارهای یخ زده

یکی دیگر از زیباترین پدیده های جغرافیایی که می توانید در صورت یخبندان مشاهده کرد قفسه های یخی است. در این حالت زمین به صورت قفسه های مختلف بخش بنده شده و یخ ها بخش های مختلف را از یکدیگر جدا می کند. البته این پدیده چند سالی است که کمتر دیده می شود و از سال 2008 اخطارهایی برای نابودی آن داده شده است. این پدیده به علت گرمایش زمین به این صورت در اماده است.

گل های یخ زده

فصل زمستان, آبشارهای یخ زده

یکی از شگفتی های قطب جنوب گل های یخ زده است. این گل ها از یخ زدن آب هایی به وجود می آید که روی شاخه ها هستند و همچنین وقتی آب از لای شکاف های یخ هیا سطح دریاچه خارج می شود مولکول به مولکول به شکل گل در می آید و بسیار جالب و زیبا می شود. البته همچنان دانشمندان راز به وجود آمدن آن ها به شکل گل را نمی دانند.

یخچال "Jostedalsbreen"

فصل زمستان, آبشارهای یخ زده


بزرگترین یخچال طبیعی اروپا"Jostedalsbreen" نام دارد و البته حالت شکل گیری آن بسیار جالب است. این یخچال طبیعی در میان کوه های شرق نروژ قرار دارد و شکلی بسیار جالب دارد. انتهای این یخچال طبیعی به صورت رودخانه ای همیشه یخ زده به یک دریاچه کوچک می ریزد که همیشه محلی برای استقرار گردشگران بوده است.

نقاشی روی برف

فصل زمستان, آبشارهای یخ زده


یکی از جدیدترین هنرنمایی های که در برخی از مناطق برفی دنیا انجام می شود، نقاشی کردن روی برف است. "جیم دنوان" یکی از نقاشان حرفه بر روی برف است که چند سال پیش نقاشی به قطر 9 کیلومتر مربع روی برف کشید و اسم خودش را وارد کتاب گینس کرد. البته بدی نقاشی های او این است که دوام چندانی ندارند و با اولین باد از بین می روند.

دریاچه بایکال

فصل زمستان, آبشارهای یخ زده

یکی دیگر از مناطق بسیار زیبای دنیا در فصل سرما دریاچه بایکال است. این دریاچه قدیمی ترین و همچنین عمیق ترین دریاچه دنیا است. محققان سن آن را 25 میلیون سال و همچنین عمقش نیز به 744 متر می رسد. در زمستان با توجه به اینکه این دریاچه در سیبری قرار دارد تماما یخ می زند و فضای بسیار زیبا و شگفت انگیزی را ایجاد می کند.

حباب زیر یخ

فصل زمستان, آبشارهای یخ زده

دریاچه ابراهام یکی از زیباترین مناظر را در زمستان دارد. این دریاچه در زمستان به دریاچه حباب ها شناخته می شود چرا که با یخ بستن سطح اب دیگر راهی برای خروج گازهایی که گیاهان کف دریاچه ایجاد می کنند نیست و آن ها قبل از رسیدن به سطح آب یخ می زنند. این باعث شده است که سطح زیرین این دریاچه تماما از حباب های یخ زده پر شده باشد.

منبع:yjc.ir