گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

زیباترین جاذبه های گردشگری هلند


هلند زمانی قدرت دریایی قابل توجهی بود و امروز یکی از پرتراکم ترین کشورهای روی زمین است. بیشتر قسمت های این کشور در سطح دریا یا پایینتر از سطح دریا قرار دارند. مناظر و چشم اندازهای زیبای زیادی در این کشور وجود دارد.





صبح بخیر: هلند زمانی قدرت دریایی قابل توجهی بود و امروز یکی از پرتراکم ترین کشورهای روی زمین است و حدود 15 میلیون نفر در این کشور کوچک زندگی می کنند. زمانی نیمی از زمین های هموار آن زیر آب بود و هنوز هم بیشتر قسمت های این کشور در سطح دریا یا پایینتر از سطح دریا قرار دارند. مناظر و چشم اندازهای زیبای زیادی در این کشور وجود دارد، فقط باید بدانید که این مناظر را چطور پیدا کنید. از شهرهایی با آبراه های زیبا گرفته تا پارک های ملی و جنگل های انبوه، در اینجا بعضی از زیبایی های هلند را برایتان معرفی کرده ایم:

پارک ملی هوخه ویلوه (Hoge Veluwe National Park)

پارک ملی هوگ ولووه بزرگترین پارک ملی در هلند است و چشم اندازهای طبیعی و زیبای فراوانی دارد. گوزن ها، گرازهای وحشی و جنگل های انبوه از خصوصیات این پارک ملی هستند. این مکان هم جای آرام و زیبایی است و هم بهترین مکان برای مشاهده حیات وحش است. در اینجا می توانید با استفاده از دوچرخه رایگان بگردید و از زیبایی طبیعت لذت ببرید.




منطقه یوردان، امستردام (Jordaan District, Amsterdam)

امستردام، پایتخت هلند، بخاطر کافی شاپ هایش معروف است. برای آنکه زیبایی واقعی هلند را بیابید، به منطقه جوردان بروید. این منطقه قبلاً متعلق به طبقه کارگر بوده است، ولی کم کم ترقی طبقاتی نموده و یکی از خاص ترین منطقه های این شهر شده است. خیابان های تو در تو، کافی شاپ های فراوان، نگارخانه ها و فروشگاه ها و بوتیک هایی که آخرین محصولات برندها را می فروشند، در این منطقه زیادند.




اوترخت (Utrecht)

اوترکت قدیمی ترین شهر هلند است و یکی از جذاب ترین و مهمان نوازترین شهرهای هلند نیز هست. محله های قرون وسطایی و عناصر گوتیک آن جاذبه هنری شگفت انگیزی به مکان های توریستی آن داده اند. حتماً از دومتورن (بلندترین کلیسای گوتیک شبه برج در هلند) و باغچه های اطرافش هم دیدن کنید.




باغ های کوکنهوف (Keukenhof Gardens)

هیچکس نباید بدون دیدن لاله های هلند این کشور را ترک کند. اگر در فصل بهار از هلند دیدن کنید، می توانید بهترین زمان باغ های کوکنهوف را مشاهده کنید که در نزدیکی لیس قرار دارد. این باغ ها، "باغ اروپا" نیز نامیده می شوند، زیرا بزرگترین باغ گل و قطعاً یکی از زیباترین مکان های هلند هستند. در این باغ ها ردیف های مواجی از گل های بنفش و زرد و لاله های قرمز زیادی را خواهید دید و می توانید بهترین عکس های عمرتان را در این باغ ها بگیرید.




لایدن (Leiden)

لیدن در حدود 25 مایلی امستردام قرار دارد. این شهر کوچک و زیبا بخاطر قدیمی ترین دانشگاه کشور معروف است و زادگاه رامبراند نیز هست. جمعیت فراوان دانشجویان به این شهر حالت جوانانه ای داده است، ولی فضای آن خیلی سنتی است. در این شهر شاهد آبراه ها و کانال های آرام، موزه های مهم و شهر قدیم زیبایی با معماری چند قرن پیش خواهید بود.




کیدردیک (Kinderdijk)

کیندردیک که فقط 16 کیلومتر از رتردام فاصله دارد، دهکده ای است که می توانید در آن نوزده آسیاب بادی متعلق به قرون وسطی را بیابید. این دهکده مکانی مسحورکننده و یکی از مهمترین مکان های گردشگری هلند محسوب می شود. در سال 1997 یونسکو آن را میراث جهانی نامید. سعی کنید سفر خود را در بازه دوم تا هفتم سپتامبر تنظیم کنید تا از از رویداد محبوب و رایگان Mills in Floodlight هم بازدید کنید که در طی این رویداد، شب ها نورپردازی زیبایی روی آسیاب بادی ها صورت می گیرد.




پارک ملی بیس بوسخ (Biesbosch national park)

پارک ملی بیسبوچ آخرین منطقه جزر و مد آب شیرین است که در اروپا باقی مانده است. این منطقه نتیجه بهم رسیدن چندین رود به هم و شکل گرفتن یک دلتای جالب است که حیوانات و گیاهان منحصر بفردی در آن وجود دارند. در این منطقه می توانید دوچرخه سواری، پیاده روی و اسب سواری، قایق سواری و کارهای فراوان دیگری انجام دهید.




ایسومیر (Ijsselmeer)

این دریاچه کم عمق و وسیع که در نتیجه ساخت سدی تشکیل شده است، بزرگترین دریاچه کشور است. زیبایی آن شگفت انگیز است که در روزهای سرد و مه آلود زیبایی اش بیشتر می شود. در این منطقه محافظت شده طبیعی می توان فعالیت های زیادی انجام داد از جمله موج سواری، شنا و قایق سواری.




دلفت (Delft)

این شهر کوچک و خوش منظره در کوهپایه های جنوبی هلند واقع شده است و یکی از خوش منظره ترین و تاریخی ترین شهرهای این کشور است. می توانید در خیابان های آرام آن قدم بزنید و کانال های زیبای آن را ببینید و هلند قدیمی را مشاهده کنید. حتماً به کلیسای قدیمی هم بروید. هنردوستان نباید کلکسیون هنرهای تزئینی هلندی بی نظیر موزه استدلیک را از دست بدهند.




جزایر فریزیان (Frisian Islands)

جزایر فریزیان زنجیره ای از جزایر هستند که از هلند تا دانمارک کشیده شده اند و در سال 2009 بالاخره توسط یونسکو میراث جهانی نامیده شدند. دهکده های تاریخی و جزایر کوچک آن بسیار باشکوه اند. از خصوصیات آنها می توان به سواحل شنی زیبا و پوشش گیاهی انبوه و رمه های گاو و گوسفند اشاره کرد. در این جزایر می توانید پیاده روی و دوچرخه سواری کنید یا گوشه ای لم بدهید و چشم اندازهای بکر را تماشا کنید.


ویدیو مرتبط :
جاذبه های گردشگری پایتخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش



 زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش

زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش

کشور اتریش با هوای کوهستانی تازه و مناظر نفس گیرش معروف است و در عین حال مکان های فرهنگی و موزه ها و نگارخانه های مدرن و معماری بسیار چشمگیری دارد. اتریش قطعاً یکی از مقاصد گردشگری برای دوستداران سفر محسوب می شود. در اینجا به 10 مکان زیبا و جالب اشاره می کنیم که گردشگران می توانند آنها را در فهرست خود یادداشت کنند:


وین (Vienna)
وین، پایتخت اتریش نماد زندگی اتریشی است. وین با وجود تئاتر های خیابانی، باله، اپرا، نمایش های موزیکال، نگارخانه ها و ... پر از هیجان است و شهری زنده و دینامیک برای بازدید است. ولی این از جلوه های سنتی این شهر نمی کاهد. چندین قصر سلطنتی، موزه های شگفت انگیز و همچنین هوفبورگ، منزل حاکمین هابزبورگ نیز در این شهر قرار دارد. زندگی مدرن پرسرعت در کنار معماری تاریخی جذاب باعث شده که این شهر شهری باشکوه برای بازدید باشد.

  زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش

 هالستات (Hallstatt)
این دهکده خوش منظره کوچک که اغلب به عنوان یکی از زیباترین مکان های اتریش برای بازدید نامیده می شود، مشرف به آبهای آرام دریاچه هالستات است. در این دهکده می تواند کوهنوردی، پیاده روی و قایق سواری کنید و از چند مکان جالب دیدن کنید. از خانه استخوانی Beinhaus دیدن کنید. در این مکان شاهد بقایای استخوان های انسان ها خواهید بود که به دلیل کمبود جا برای قبرستان در این مکان دفن شده بودند. با آنکه ترسناک به نظر می رسد ولی تجربه متفاوتی است. غارهای یخی و غارهای نمکی در این منطقه هم ارزش بازدید را دارند.

   زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش

 سالزبورگ (Salzburg)
سالزبورگ قطعاً یکی از بهترین مکان ها برای دوستداران موسیقی است. این شهر زادگاه موتزارت است و گردشگران می توانند از محل تولد و نمایشگاه های مربوطه در این شهر بازدید کنند. گردشگران می توانند به گالری ها، موزه ها و رستوران ها و مراکز خرید و بازار کشاورزان بروند و لذت ببرند.

   زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش

 اینزبروک (Insbruck)
کوه های برفی و ساختمان های رنگی بلند اینزبروک مناظر چشمگیری دارند که برای کارت پستال مناسب اند. افرادی که به کوهنوردی علاقه دارند می توانند به مراکز اسکی و مراکز ورزش های زمستانی بروند این شهر بروند. از مکان های دیدنی دیگر این شهر می توان به قلعه امبراس، موزه هنر مردمی و کلیسای کورت اشاره کرد. سواری با درشکه و اسپا های لوکس نیز از دیگر تفریحات متعدد در این شهر محسوب می شوند.

   زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش

 الپباچ (Alpbach)
این دهکده زیباترین دهکده در اتریش نامیده شده است و البته تعجبی هم ندارد. این دهکده زیبا بین یک سری کوه پربرف باشکوه واقع شده است و شیب های عالی برای اسکی دارد و فرهنگ سنت کوه های آلپ در آن حفظ شده است. الپباچ پر از خانه های چوبی زیبا، مزارع دام پروری و بومی هایی است که صنایع دستی سنتی درست می کنند. اگر علاقمندید بدانید که اتریش در قدیم چطور بوده است و از تجربه توقف زمان قدیم لذت ببرید، الپباچ مقصدی مناسب برای شماست.

    زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش

جاده آلپی گراس گلاکنر (Grossglockner Alpine Road)
این جاده خوش منظره و زیبا قطعاً ارزش دیدن را دارد. این جاده شما را به پارک ملی هوهه تائرن و ارتفاعات گراس گلاکنر (بلندترین کوه های اتریش) می رساند و از میان یخچال طبیعی پاسترز می گذرد. این جاده بهترین مسیر برای تجربه چشم انداز اتریش است، زیرا از میان جنگل های کوهستانی، علفزارهای آلپ و دشت های یخ و صخره های تند عبور می کنید. می توانید اتومبیلی کرایه کنید، اتوبوس بگیرید یا با موتورسیکلت، دوچرخه یا حتی با پای پیاده این مسیر را تجربه کنید، در هر صورت این تجربه ای فراموش نشدنی در کل زندگی تان خواهد بود.

  زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش

 موست ویرتل (Mostviertel)
موست ویرتل مسحور کننده ترین منطقه جنوب اتریش است. علفزارهای سبز در شمال با قله های پربرف در جنوب در این منطقه به هم می پیوندند. این پیوند مناظر به این مناطق جذابیتی بی نهایت می بخشد. مناظر باشکوه آن جزو عجایب چشمگیر برای کودکان و بزرگسالان است و فعالیت هایی برای آنها فراهم می کند و امکان اسکی کردن نیز در این منطقه وجود دارد.

   زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش

 قلعه هوچواسترویتز (Hochosterwitz Castle)
بسیاری این قلعه را باشکوه ترین قلعه در اتریش می دانند و دلیل خوبی هم دارند. این قلعه بر قله یک صخره دولومیتی بلند به ارتفاع 160 متر قرار دارد که آن را شبیه به قلعه های داستان های تخیلی می کند. هرساله بین عید پاک و پایان اکتبر، بازدیدکنندگان می توانند از بخش هایی از این قصر بازدید کنند. گردشگران می توانند در مسیر 620 متری بین 14 دروازه این قلعه راه بروند و در آخر به نمای شگفت انگیز آن برسند.

   زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش

 کرمز آن در دونو (Krems an der Donau)
این دهکده خوش منظره در کنار رود دانوب در دره واچو واقع شده است. این دهکده بخاطر مرکز تاریخی زیبایش معروف است که به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. این دهکده که در دروازه چشم انداز فرهنگی میراث جهانی واچو قرار گرفته است، در واقع در یکی از شگفت انگیزترین دره رودها در کل اروپا است.

  زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش

  فاکر سی (Faaker See)
فاکر سی یک دریاچه در میان کوه های آلپ در منطقه کارینتیای اتریش است. این دریاچه پنجمین دریاچه بزرگ کشور و یکی از زیباترین دریاچه ها است که بخاطر آبهای نیلگون و زلالش معروف است. مانند بومی ها و گردشگران می توانید در این دریاچه شنا کنید، ماهی بگیرید و قایق سواری کنید و از مناظر اتریش لذت ببرید.

   زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش

 
منبع:bartarinha.ir