گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

رومانی؛ سرزمین افسانه‌ایِ دراکولای منفور


رومانی علاوه بر فرهنگ بسیار غنی، مناظر و چشم اندازهای فوق العاده زیبایی دارد که آن را به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری تبدیل کرده است. گردشگران می توانند از انواع تفریحات در طبیعت این کشور لذت ببرند.

هفته نامه اوقات خوش - الهام صادقی: رومانی کشوری است در جنوب شرقی اروپا که با مجارستان، صربستان، مولداوی، اوکراین و بلغارستان همسایه است. شاید رومانی به اندازه دیگر کشورهایغ اروپایی شناخته شده نیست اما این کشور زیبا که در جنوب شرقی اروپا واقع شده است واقعا جالب و دیدنی است و در آن می توان مجموعه ای از دیدنی ها شامل قلعه های عظیم، شهرهای قرون وسطایی، کوهستان های سرسبز و دهکده های زیبا را دید.

رومانی؛ سرزمین افسانه ای دراکولا

این کشور با تاریخ غنی قرون وسطایی، پرشکوه ترین قصرها و دیدنی ترین مکان های تاریخی دنیا را دارد و نیز قرار گرفتن رشته کوه های «کارپات» در مرکز این کشور، چشم اندازهای بی همتا و به یاد ماندنی در آن پدید آورده است.

رومانی جنگل های فراوان و دست نخوردهای دارد (بالاترین آمار خرس های قهوه ای اروپا مربوط به جنگل های رومانی است) و تمام این موارد رومانی را به یک مقصد ایده آل برای طبیعت دوستان تبدیل می کند.

رومانی علاوه بر فرهنگ بسیار غنی، مناظر و چشم اندازهای فوق العاده زیبایی دارد که آن را به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری تبدیل کرده است. گردشگران می توانند ازانواع تفریحات در طبیعت این کشور لذت ببرند. دوچرخه سواری، کوهنوردی و اسکی تنها بخشی از آنهاست. تجربه بی نظیر و جالب در زومانی، اقامت درهتل – مزرعه ها و لذت بردن از زندگی دهکدهای برای چند روز است.

رومانی؛ سرزمین افسانه ای دراکولا

بخارست، براشو، باشی و کنستانتا شهرهای مهم رومانی هستند.

رومانی دارایآب و هوای معتدل اقلیمی با فصل های جدا از هم است و این به دلیل نزدیکی به آب های آزاد و موقعیت جغرافیایی این کشور است که در جنوب شرق اروپا قرار دارد. در صورتی که به تفریحات آبی، ساحل و کوهنوردی علاقه مند هستید تابستان بهترین زمان برای مسافرت است. در روزهای تابستان تمامی مراکز گردشگری مشغول به کارند و هوا معمولا عالی است. البته ازدحام گردشگران نیز بسیار زیاد است.

ارزان ترین شهر اروپا

بخارست یک شهر مقرون به صرفه اروپایی است که علاوه بر موزه های مهم، طبیعت بکری دارد که هر توریستی را مجذوب خود می کند. بیشتر کافه های شهر مدرن هستنداما شما می توانیدرد پای کافه های قرن 19 را هم به راحتی در شهر دنبال کنید. کلیساهای ارتدوکس و ویلاهای پر زرق و برق در گوشه های آرام شهر به زیبایی در کنار هم جمع شده اند.

بناهای قدیمی رومانی، کاخ های زیبا به سبک فرانسوی، کلیساهای تاریخی و موزه های متنوع، از عناصر اصلی شهر بخارست است. تاریخ در هر گوشه این شهر دیده می شود اما در کنار این قدمت می توان چهره تازه بخارست را مشاهده کرد. اداره های مدرن، گالری های هنری معاصر، رستوران ها و کافه های بین المللی به خوبی با چهره سنتی شهر ترکیب شده اند.

رومانی؛ سرزمین افسانه ای دراکولا

بخارست ارزان ترین شهر اروپاست که به تدریج به مقصدی جدید برای گردشگران بین المللی تبدیل شده است. در نگاه اول شاید بخارست خیلی دلچسب به نظر نرسد اما با کمی صبر و جستجو به زیبایی های این شهر تاریخی پی خواهید برد؛ شهری که معماری قدمت دارش، نمایشی جالب از گذشته و حال است. تعداد زیادی موزه، مکان های تاریخی، قبرستان ها، مراکز خرید و مناظری با معماری فوق العاده وجود دارد که حتما باید از آنها دیدن کنید.

فرصت خرید

در سال های اخیر فروشگاه ها و بوتیک های آخرین مدل و برندهای بسیار معروف و محبوب راه شان را به بازار بخارست باز کرده اند. حضور گالری ها و برندهای محبوب در مراکز خرید آفی پالاس و سان پلاتزا از معروف ترین مراکز خرید بخارست هستند. مال بناسا در مرکز پارک تجاری باتسا کمی آن سوتر از فرودگاه قدیم بخارست واقع شده است. در این پارک تجاری علاوه بر بازار بتاسا، مراکز خرید ایکئا، کارفور، برکوستور و کحوبکسپرت هم واقع شده اند.

رومانی؛ سرزمین افسانه ای دراکولا

همچنین اگر ماه ژوئن در بخارست بودید فرصت خرید از نمایشگاه صنایع دستی بزرگ را که هر سال دراین ماهبرگزار می شود دارید.افراد از سراسر رومانی برای فروش کالاها و محصولات خانگی خود به این نمایشگاه می آیند. شما می توانید ظروف سفالی، منبت کاری، شیشه های دمیده، قالیچیه ها، لباس ها و پارچه های رنگی بافته شده، قلاب دوزی ها و تخم مرغ های رنگ شده را بیابید.

اقامت در بخارست

تصور کنید در یک خانه قرن 17 با امکانات مدرن روز اقامت دارید. بخارست شهری است که می تواند این تصور را به واقعیت تبدیل کند. بخارستاز آن شهرهایی است که هر روز چهره آن عوض می شود؛ بسیاری از هتل های اینش هر تازه ساز هستند و مابقی آنهاغ در سال های اخیر بازسازی شده اند. کیفیت خدمات، معماری زیبا و دکوراسیونه سنتی هتل های این شهر زبانزد است.

رومانی؛ سرزمین افسانه ای دراکولا

غذاهای منحصر به فرد

رومانی در طول سال های متمادی در اشغال ترک ها، مجاریها، اتریشی ها، لهستانی ها و روس ها بوده، بنابراین می توان رد هر یک از این ملت ها را در غذای مردم این کشور دید. غذاهای رومانی، به علت استفادهاز مواد غذایی تازه و طرز تهیه پیچیده، منحصر به فرد است. سوپ پیاز با نام چوربا دی بورتا، کوفته سوخاری و گوشتی کیفتله (Chiftele)، رول های گوشت تنوری میتیتی (Mititei) و سارما غذاهای معروف رومانی هستند.

رومانی؛ سرزمین افسانه ای دراکولا

سارما غذایی است متشکل از گوشت چرخ کرده، برنج و انواع مغزها که آن را با یکی از برگ های انگور، کلم، چغندر و گاهی اوقات خمیر شیرین می پیچند. توصیه می کنیم غذا را با سالاد مخصوص رومانی شروع کنید. مردم اروپای شرقی عاشق ژامبون و سوسیس هستند؛ ژامبون های خانگی و سوسیس هایی که خودشان درخانه هایشان درست می کنند و در صبحانه و ناهار و شام و حتی میان وعده هم می توانی بو و مزه شان را پیدا کنی. برای همین هم هست که در بیشتر غذاهای مجلسی و رسمی مردم این منطقه ژامبون هم دیده می شود. خوراک گوشت و پاستا غذای رسمی مردم رومانی است اما با اینکه بر پایه گوشت و پاستا است حتما باید 100 گرم هم ژامبون داشتهب اشد.

رومانی؛ سرزمین افسانه ای دراکولا

مردم رومانی معتقدند ژامبون و سوسیس هایی که در خانه و با دست خودشان درست می کنند، سلامتی و آرامش را برای آنها هدیه می آورد. خوراک گوشت و پاستا غذای مخصوص جشن های کوچک این مردمان است.

پنیرهای رومانی هم طعم خاصی دارند؛ پنیر گاو، بوفالو و بز دوست داشتنی هستند و مطمئن باشید نظیرش را در هیچ جای دنیا نخواهید دید. نان پنیری رومانی پاسکا هم واقعا خوشمزه است. این نان بیشتر در نواحی شرق رومانی طبخ می شود و یک نوع نان پنیری محسوب می شود.

دیدنی های رومانی

محبوبیت دراکولای منفور

قلعه بران رومانی یا قلعه دراکولا هماخن قلعه ای است که داستان های ترسناک دراکولا از آن نشأت گرفته است. دراکولا شخصیتی واقعی در تاریخ کشور رومانی بوده که در اصل، کنت دراکولا نام داشته و سابقه وحشتناکی در شکنجه بردگان و مردم بی گناه دارد و تاکنون فیلم ها و داستان های زیادی درباره زندگی وی ساخته و نوشته شده است.

او در زمان زندگی خود، به قدری در آزار زیردستان و کشتن بی گناهان دست داشت که مردم اروپای شرقی در مورد او کم کم شروع به ساختن داستان هایی آمیخته با افسانه های غیرقابل باور کردند و اینچنین دراکولا شهرتی جهانی به عنوان یک موجود منفور و شیطانی پیدا کرد.

رومانی؛ سرزمین افسانه ای دراکولا

شهرت این منطقه، پس از ساخت فیلم مشهو ردراکولا کسب شد و پس از اکران این فیلم بود که مردم در سطح جهان از وجود این قلعه ها باخبر شدند و بازدید از محل زندگی شخصیت ترسناک این فیلم، به عنوان یک نام گردشگری بین مردم محبوبیت یافت.

قلعه بران در سیگیشوآرا ا(Sighisoara) واقع است. این شهر که مربوط به قرن 12 است یکی از زیباترین و حفاظت شده ترین شهرهای قرون وسطی است. سیگیشوآرا یک میراث جهانی محسوب می شود و در آن تعداد زیادی برج های بزرگ، کلیساهای زیبا و خانه هایی را که در طول خیابان های سنگفرش شده است، می بینید.

تماشای معماری زیبا و بناهای تاریخی در براشو

براشو هفتمین شهر بزرگ رومانی در مرکز این کشور قرار دارد و با کوه های کارباتین احاطه شده است. مناظر کوهستانی حیرت انگیز و قرون وسطایی شهر بر زیبایی آن افزوده است. براشو به همراه سینایا و مناطق ییلاقی دور و بر آن و پویانا براشو بیشترین بازدید کننده و توریست در رومانی را به خود اختصاص داده اند.

رومانی؛ سرزمین افسانه ای دراکولا

در براشو آثار زندگی مدرن و مناظر زیبای قدیمی و مسحور کننده یک جا دیده می شود. غذاهای فوق العاده، رستوران های عالی، محله های بسیار تمیز و بناهای تاریخی و زیبا توریستها را تحت تاثیر قرار می دهند.

تجربه زندگی ساده در مزرعه های مارامورش

مارامورش منطقه ای تاریخی است در عرض بخش شمال شرقی کشور رومانی، نزدیک اوکراین. اساسا این منطقه یک دره به شمار می رود که در میان کوه ها احاطه شده است. رودخانه ها و نهرها، جنگل های انبوه و مهم تر از همه طبیعت بکر و دست نخوردهاز این ناحیه جواهری واقعی در دل اروپا ساخته است.

مارامورش در واقع یک مکان ویژه در قلب قاره همیشه سبز است. بسیاری از نقاط و معماری های این منطقه به ثبت یونسکو رسیده اند. سنت های محلی، غذا و نوشیدنی از جمله مواردی هستندکه در اینجا برای کشف کردن وجود دارد. فرهنگ روستایی در این شهرستان پر رونق است و هنوز ترکیب فوق العاده ای از موسیقی سنتی، لوازم دست ساز چوبی و نپاچه های رنگارنگ وجود دارد که بسیار دیدنی است و شما را به زمان های دور خواهد برد.

رومانی؛ سرزمین افسانه ای دراکولا

مارامورش با غذای اساطیری، مناظر چشمگیر و آداب و رسوم بسیار کهن است که فرهنگ، سنت ها و شیوه زندگی از گذشته دهقانان قرون وسطی در آن حفظ شده است. آخرین فرهنگ دهقانی اروپا را در اینجا می توان تجربه کرد. دروازه چوبی باستانی، موسیقی سنتی، لباس های رنگارنگ و جشنواره بخشی از جاذبه های این منطقهاست که به عنوان قلب و روح روستایی رومانی لقب گرفته است.

شادترین قبرستان دنیا به نام ساپانتا در این منطقه است. با اینکه اکثر قبرستان های دنیا حالتی غم انگیز دارند، در ساپانتا، رنگ حرف اول را می زند. صلیب های بالای هر قبر رنگی و شاد و در زیر آن تصویری از زندگی قبل از مرگ فرد متوفی نقاشی شده است.

رازها و رمزهای ترانسیلوانیا

ترانسیلوانیا به عنوان یک سرزمین مرموز شناخته می شود، شهری که در کتاب ها به نام شهر زوزه گرگ مشهور شده است. ترانسیلوانیا در کشور رومانی، چشم اندازهایی روشن از کوه ها، قلعه ها، کلیساهای مستحکم و خانه های مرموز دارد. اگر عاشق تاریخ و طبیعت هستید این شهر برای شما یک مقصد جالب خواهد بود. در ترانسیلوانیا می توانید غارنوردی کنید، از صخره های هولناک بالا روید و در بالای فلات یوکگی دوچرخه سواری کنید. شهر ترانسیلوانیا یکی از نقاط نگردشی فریبنده اروپاست؛ شهری که آمیزه ای از معماری های تاریخی، کافه های شیک و طبیعت ماجراجویانه است. قدمت کلیساهای این شهر به بیش از 2 هزار سال می رسد و هنوز هم برخی از مردان شهر با کلاه کابوی سیاه و زنان آن با دامن های قرمز رنگ در شهر تردد می کنند.

لغت ترانسیلوانیا به معنای «شهر هفت قلعه» است و علت این نامگذاری هم به قرن 12 و ایجاد قلعه های متعدد برای دفاع از تهاجم های گوناگون به شهر بازمی گردد.

برای یک سفر ماجراجویانه و هیجان انگیز می توانید به ترانسیلوانیا بروید و مطمئن باشید این شهر شما را ناامید نخواهد کرد زیرا طبیعت بکر آن هر گردشگری را مجذوب خود خواهد کرد و قلعه ها و معماری تاریخی آن چشمان مسافران را به خود خیره می کند.

رومانی؛ سرزمین افسانه ای دراکولا

ترانسیلوانیا مخلوطی از جاذبه های طبیعی، تاریخی و هنری است که هر گردشگری را به خود جذب می کند. شما ممی توانید سه رو زمفرح را همراه با تجاربی ناب در این شهر پشت سر بگذارید. برای گردش در ترانسیلوانیا باید روحیه ماجراجویی داشته باشید زیرا این شهر مملو از هیجان است.

طبیعت ترانسیلوانیا یکی از معدود طبیعت های دست نخورده در اروپاست. هنوز در کوه های این شهر، حیوانات وحشی آزادانهزندگی می کنند. زندگی روستایی در ترانسیلوانیا جریان دارد.

در حالی که ترانسیلوانیا مانند یک گوهر از چشم توریست های اروپایی مخفی مانده اما در عوض کوهنوران به خوبی این شهر را می شناسند. شهر ترانسیلوانیا یکی از شهرهای هیجان انگیز رومانی است. شما می توانید در این شهر به تماشای حیوانات عظیم الجثه بروید، در بازار صنایع دستی قدم بزنید یا در یکی از جاده های شگفت انگیز اروپا رانندگی کنید.

ترانسیلوانیا یکی از شهرهای مهم دنیا برای شناخت قرون وسطی است. معماری قدیمی، سبک نقاشی خانه ها، سنگفرش خیابان ها و برج ساعت های قدیمی انگار شما را به قرن 14 می برند. مغازه های کوچک عتیقه فروشی و محصولات دست ساز صنعتگران و هنرمندان محلی ترانسیلوانیا دیدنی است. قلعه های ترانسیلوانیا هم با برج های سر به فلک کشیده شان که تنها راه حفاظت از شهر بودند، حال و هوای قرون وسطایی دارند.

جاذبه نمکی

Turda معدن نمکی قدیمی واقع در رومانی و در شهر ترانسیلوانیا است که به موزه ای بسیار بزرگ و مکانی برای تفریح و سرگرمی تبدیل شده است. این معدن به قرن های قبل برمی گردد و در قرون وسطی از آن بسیار استفاده می کردند.

رومانی؛ سرزمین افسانه ای دراکولا

با نصب و راه اندازی نرده های زیبا و ایجاد فضای منحصر به فرد و چشمگیر سالانه تعداد زیادی توریست از این مکان دیدن می کنند. این موزه جالب و هیجان انگیز، زمین کوچک گلف، چرخ و فلک، حلقه های بسکتبال و حتی رودخانه ای زیرزمینی دارد که می توانید با قایق در آنجا تفریح کنید. این معدن در ارتفاع 112 متر زیر زمین واقع شده و چشمه آب معدنی نیز دارد و گردشگران برای درمان نیز به آنجا می روند.طرح بندی این موزه بسیار تمیز و مرتب است و اگر شما در حوالی آن بودید شک نکنید که ارزش دیدن را دارد.

معجزه دره کوچک

آبشار بیگار (Bigar) در منطقه کاراس سورین در غرب کشور رومانی واقع است. افراد محلی این آبشار را به نام «معجزه دره کوچک» می شناسند. ارتفاع خزه های پوشاننده محل ریزش آبشار در حدود 8 متر است که یکی از زیباترین آبشارهای جهان را خلق کرده است. این آبشار از سوی مردم این کشور، جهت بیان آرزوهای افراد در دوران زندگی شان به شهرت رسیده است.

رومانی؛ سرزمین افسانه ای دراکولا

از این رو هر ساله تعداد زیادی از گردشگران جهت دیدن این آبشار به رودخانه «مینیس» می روند. این زیباترین و شگفت انگیزترین آبشار جهان است که در دره مینیس در شهرستان کاراس – سورین کشور رومانی است که در یک زاویه 45 درجه قرار گرفته و باعث می شود که آب مستقیم به پایین سقوط کند و چشم انداز زیبایی را به وجود آورد.


ویدیو مرتبط :
افسانه جومونگ و سرزمین بادها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر به چین؛ سرزمین اژدها و افسانه


چین پرجمعیت ترین کشور دنیا است. چین باستان یکی از کهن ترین تمدن های تاریخ را دارد. این کشور پهناور که خود همچون یک دنیای بزرگ است، مملو از معابد مذهبی و افسانه های جالب توجه است.