گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

راه‌های رفع کسالت در ساعات انتظار فرودگاه‌ها


تاخیر در زمان پرواز، امروزه جزئی لاینفک از برنامه خطوط هوایی شده است. امری که بالاجبار فرودگاه‌ها را تبدیل به استراحتگاه‌هایی کرده تا در مدت زمان حضور یا سرگردانی مسافران نقش یک سرپناه مناسب را ایفا کنند.

 
 
 
 
 هفت صبح: تاخیر در زمان پرواز، امروزه جزئی لاینفک از برنامه خطوط هوایی شده است. امری که بالاجبار فرودگاه‌ها را تبدیل به استراحتگاه‌هایی کرده تا در مدت زمان حضور یا سرگردانی مسافران نقش یک سرپناه مناسب را ایفا کنند.

آنچه که در ادامه می‌آید، برگزیده‌ای از تجارب برخی مسافران است که در چنین زمان‌هایی برای رهایی از کسالت لحظات انتظار در فرودگاه‌ها خلق شده‌اند. راهکارهایی به ظاهر پیش پا افتاده اما کاملا کاربردی در کوتاه کردن زمان‌های از دست رفته.

بازی در پایانه فرودگاه: اگر به صورت گروهی به مسافرت می‌پردازید، یک راه و ایده مناسب می‌تواند ذهن و حس شما را از خمودگی به وجود آمده به وضعیت دیگری بکشاند و آن روی آوردن به بازی‌های ساده است.

بازی‌های گروهی که می‌تواند زمان را به نفع شما به حرکت درآورد. قایم‌باشک‌بازی، بازی‌های فکری و بسیاری از بازی‌های دیگر که در حالت عادی تنها در دنیای کودکان قابل رویت هستند، بهترین روش وقت‌گذرانی در فرودگاه‌های پر‌تأخیر به شمار خواهند رفت.



کتاب‌خوانی: یک کتاب خوب بسیار سریع‌تر از هواپیما، شما را به مکان مورد علاقه‌تان می‌فرستد. معمولاً در تمام فرودگاه‌ها کتاب‌ها و مجلات مختلفی به زبان‌های خارجی دیده می‌شوند که همراه مناسبی در طول تأخیرهای چندساعته پرواز‌ها به شمار می‌روند. کتاب‌هایی که امروزه در دست تمام مسافران از راه مانده‌ای که در انتظار زمان پرواز خود در فرودگاه‌ها پرسه می‌زنند، دیده می‌شود.

تمرین آرامش: با کمی حرکت کششی، حالت منقبض شده خود را از بین برده یا در طول محوطه پایانه برای آرامش اعصاب قدم زده یا در صورت امکان به نرمش‌های فکری همچون یوگا روی ‌آورید. تمرین و روی آوردن به حرکات ورزشی نه تنها به تناسب اندام می‌انجامد بلکه بهترین راه برای آرامش اعصاب نیز خواهد بود.



تماشای هواپیماها: سرگرم‌‌کننده‌ترین فعالیت مسافران خیره شدن چند ساعته به پنجره‌های فرودگاه و اطمینان دادن به خود در خصوص برخاستن یا فرود آمدن موفقیت‌‌آمیز هواپیما‌هایی بود که در واقعیت وجود نداشتند.

حدس زدن مقصد مسافران: در زمان‌هایی که در فرودگاه‌ها با تأخیر پرواز مواجه شدید، می‌توانید با تماشای دیگر مسافران حدس بزنید از چه منطقه‌ای آمده‌اند. این بازی تا حدودی نیاز به مهارت و تمرین دارد.

 معمولاً با دقت کردن روی وسایل همراه مسافران همچون کت‌های زمستانه، اتیکت روی چمدان‌ها یا کفش‌های بعضا عجیب و غریب می‌توان منطقه یا مقصد مورد نظر آنها را فهمید و در انتها در صورت عدم موفقیت، ساده‌ترین راه، پرسیدن از آنها خواهد بود
     


ویدیو مرتبط :
برای رفع بی میلی و کسالت در نماز چه کنیم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رفع توقیف هواپیمای حامل 1.5 تن طلای ایران در فرودگاه استانبول



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

رفع توقیف هواپیمای حامل 1.5 تن طلای ایران در فرودگاه استانبول

مقامات ترکیه گفته اند با تکمیل مدارک درخواستی از هواپیمای توقیفی حامل طلا در استانبول، این هواپیما می تواند به پرواز خود ادامه دهد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، شرکت مالک این هواپیما (یو ال اس) باید 67 دلار جریمه به دلیل نقص مدارک و 1910 دلار بابت هزینه توقف در فرودگاه آتاتورک استانبول بپردازد.

قبل از این مطبوعات و شماری از منابع آگاه رسمی در ترکیه گفته بودند مقصد نهایی این هواپیما ایران است تا بتواند محموله طلای خود را تحویل دهد.

گفته می شود این محموله طلا بابت بدهی کشور غنا به ایران ارائه شده است. این هواپیما نیز از غنا عازم دبی بود ولی قصد داشت در نهایت به ایران سفر کند. تعیین دبی به عنوان مقصد این هواپیما نیز برای جلوگیری از جلب توجه انتقال این محموله از طلا بوده است.

در این ارتباط، هیچ یک از مقامات ایرانی به تایید یا تکذیب این خبر نپرداختند.

ایران به دلیل تحریم های بانکی، بخشی از مبادلات مالی خود را به وسیله طلا انجام می دهد. ترکیه نیز بابت خرید گاز از ایران، طلا می دهد.

مقامات ترکیه 17 روز پیش این هواپیما را که در فرودگاه استانبول فرود آمده بود به دلیل نقص مدارک، توقیف کردند و مانع از ادامه پرواز آن شدند.

این هواپیما برای سوختگیری و تغییر کادر پرواز در استانبول فرود آمد ولی به دلیل ارائه نکردن مدارک درخواستی، توسط گمرک ترکیه توقیف و از ادامه پرواز آن جلوگیری شد./عصرایران