گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

دیدنی ترین شهرهای مکزیک



 مکزیک کشور شگفت انگیزیست که تاریخ تمدن های مختلف را در خود جای داده است. فرهنگ مکزیک بسیار نزدیک به اسپانیایی است. در این مطلب دیدنی ترین شهرهای مکزیک را به شما معرفی می کنیم.

مکزیکو سیتی
پایتخت مکزیک یک شهر خیره کننده با آمیزه ای از فرهنگ ها و تمدن هاست و برخورد سنت و مدرنیته است. مکزیکوسیتی پرجمعیت ترین و یکی از بزرگترین شهرهای جهان است.

این شهر توسط آزتک ها در قرن چهاردهم بنا و تنوشتیتلان نام گذاشته شد. چند قرن بعد مکزیکوسیتی به یک موزه واقعی زیر آسمان باز با هزارو پانصد اثر تاریخی، صدها موزه و مناطق باستان شناسی جالب تبدیل شد. و البته غذاهای معروف مکزیکی را فراموش نکنید.

 مکانهای تفریحی مکزیک,دیدنی های مکزیک

مکزیکوسیتی پرجمعیت ترین و یکی از بزرگترین شهرهای جهان است

   
گوادالاخارا
اگر درباره گروه موسیقی ال ماریاچی شنیده باشید، باید بدانید که زادگاه این سبک موسیقی اینجاست. این شهر همچنین به ساختارهای زیبای معماری، پارک های سبز و پرگل و غذاهای خوشمزه مکزیکی اش مشهور است. این شهر همچنین بزرگترین منطقه برای نمایش های سوارکاری است. گوادالاخارا پایتخت فرهنگی این کشور به شمار می رود.  

مکزیک,جاهای دیدنی مکزیک،مکانهای تفریحی مکزیک

شهر گوادالاخارا به ساختارهای زیبای معماری، پارک های سبز و غذاهای خوشمزه اش مشهور است

 

آکاپولکو
آکاپولکو یک بندر و یکی از مراکز اصلی توریستی مکزیک است که علاقمندان همه اشکال تفریح از سراسر ایالات متحده و بخش های مختلف جهان به خود جذب می کند. کارشناسان گردشگری سفر به سواحل آکاپولکو را در زمستان توصیه می کنند. آکاپولکو مرکز تفریحات شبانه مکزیک معرفی می شود.

مکانهای تفریحی مکزیک,دیدنی های مکزیک

آکاپولکو یک بندر و یکی از مراکز اصلی توریستی مکزیک است

 

 موریلیا
مرکز تاریخی موریلیا با مشهورترین بناهای تاریخی معماری از آجر صورتی ساخته شده و به همین دلیل است که شهر صورتی نامیده می شود. به لطف این ساختمان ها که قلب توریست ها را مجذوب خود می کند این شهر در سایت میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.   

مکزیک,جاهای دیدنی مکزیک،مکانهای تفریحی مکزیک

مرکز تاریخی موریلیا با مشهورترین بناهای تاریخی معماری از آجر صورتی ساخته شده است

 

مونتری
مونتری بخاطر مجاورت جغرافیایی و تجارت و روابط اقتصادی قوی با آمریکا، آمریکایی ترین شهر مکزیک است. همچنین گفته می شود مونتری امن ترین شهر مکزیک و همچنین سراسر آمریکای لاتین است. البته نباید موزه هنر مدرن و موزه تاریخ مکزیک را در این شهر از یاد برد. مشهورترین جاذبه طبیعی شهر و بخش جدایی ناپذیر چشم انداز آن کوههای «سرو د لا سیلا» است.  

مکزیک,جاهای دیدنی مکزیک،مکانهای تفریحی مکزیک

 مونتری بخاطر مجاورت جغرافیایی و تجارت و روابط اقتصادی قوی با آمریکا، آمریکایی ترین شهر مکزیک است


پوئبلا
با دو ساعت رانندگی از پایتخت به راحتی می توان به این شهر رسید. در سال 1987 این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد. این شهر تنها شهر جهان است که بین 4 آتشفشان واقع شده است. پوئبلا برای چشمها یک شهر لذتبخش است به این دلیل که ساختمان های آن از رنگ های متضاد درخشان تشکیل شده اند. در این شهر می توانید سوغاتی های چرمی، سفالی و سنگی تهیه کنید.    

مکزیک,جاهای دیدنی مکزیک،مکانهای تفریحی مکزیک

 شهر پوئبلا تنها شهر جهان است که بین 4 آتشفشان واقع شده است

 
گوآناخوآتو
یکی دیگر از شهرهای ثبت شده مکزیک در یونسکوست. تا پیش از قرن بیستم، تاریخ و توسعه گوآناخوآتو وابسته به استخراج از معادن نقره بود و امروز خیابان های پیچ در پیچ آن است که توریست جذب می کند. بسیاری از ساختمان های شهر از زیباترین نمونه های باروک مکزیکی هستند. یکی از جاذبه های این شهر موزه مومیایی که از اوایل قرن نوزدهم کار می کند. 

مکزیک,جاهای دیدنی مکزیک،مکانهای تفریحی مکزیک

یکی از جاذبه های شهر گوآناخوآتو موزه مومیایی که از اوایل قرن نوزدهم کار می کند

 

لئون د لس آلداما
این شهر در دوره های مختلف به مردم مختلفی تعلق داشته است و معماری های متنوع سبک های مختلف در آن به چشم می خورد. یکی از جاذبه های اصلی لئون، معبد کفاره قلب مقدس مسیح یکی از مشهورترین ساختمان های معماری به سبک گوتیک است. یکی دیگر از آثار چشمگیر این شهر طاق نصرت از قهرمانان با شیر است که بارها از نو ساخته شده است.     

مکزیک,جاهای دیدنی مکزیک،مکانهای تفریحی مکزیک

 شهر لئون د لس آلداما در دوره های مختلف به مردم مختلفی تعلق داشته است

 

سان فرانسیسکو
سان فرانسیسکو د کامیچه، روستای مایان سابق، در قرن شانزدهم مورد حمله فاتحان اسپانیایی قرار گرفت. در قرن هفدهم ساخت قلعه آغاز شد. سان فرانسیسکو سرشار از تاریخ است. این شهر محصور با ساختمان های مستعمراتی رنگ روشن هر ساله میلیون ها توریست را از سراسر جهان به سوی خود جذب می کند. این شهر در سال 1999 در یونسکو ثبت شد.

   مکزیک,جاهای دیدنی مکزیک،مکانهای تفریحی مکزیک

سان فرانسیسکو هر ساله میلیون ها توریست را به سوی خود جذب می کند

 

منبع: bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
معرفی برخی مکان های دیدنی شهرهای عزیز کشورمان ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس های دیدنی از سایه شهرهای بزرگ