گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

در ماه اسفند به کجا سفر کنیم؟


برای علاقمندان به محیط زیست و حیات وحش چند مکان سفر انتخاب کرده ایم. مکان های زیبایی که همین اسفند ماه میتوانید آنها را ببینید، و آب و هوای مطبوعی خواهند داشت.

وب سایت گردالی: برای علاقمندان به محیط زیست و حیات وحش چند مکان سفر انتخاب کرده ایم. مکان های زیبایی که همین اسفند ماه میتوانید آنها را ببینید، و آب و هوای مطبوعی خواهند داشت. بخصوص که اسفندماه هنوز پرندگان مهاجر سفر نکرده اند.

دشت ناز: دشت ناز منطقه ای در شمال شرقی ساری است. پناهگاه حیات وحش این دشت، مرکز اصلی تکثیر در اسارت گونه ی درآستانه انقراض گوزن زرد ایرانی است. دشت ناز برای علاقمندان به طبیعت منطقه ای جذاب است. گردشگران با مجوز از سازمان محیط زیست میتوانند از این منطقه دیدن کنند و از تماشای گوزن زرد، قرقاول، شوکا و گربه ی جنگلی لذت ببرند.

در ماه اسفند به کجا سفر کنیم؟

در ماه اسفند به کجا سفر کنیم؟



جزیره شیدور: پناهگاه حیات وحش جزیره شیدور در استان هرمزگان واقع شده است. این جزیره ی غیرمسکونی مامن پرستوها، مارها، لاک پشتهای دریایی، حواصیل و بسیاری پرندگان دیگر است.  چشم اندازهای بدیع این جزیره مکان مناسبی برای طبیعت دوستان و عکاسان است. البته بازدید از این جزیره نیز به مجوز احتیاج دارد.(البته گرفتن مجوز بسیار کار ساده ایست و وقتی از شما نمیگیرد. نکته ی مهم اینست که وسایل شکار و ماهیگیری همراه نداشته باشید)

در ماه اسفند به کجا سفر کنیم؟

در ماه اسفند به کجا سفر کنیم؟



انگوران: پناهگاه حیات وحش انگوران در زنجان قرار دارد و مکان زندگی قوچ و میش ارمنی، آهو، پرندگان شکاری و روباه است. این منطقه ی روستایی به خاطر پوشش گیاهی اش بسیار دیدنی است و مکان های گردشگری زیادی دارد.

در ماه اسفند به کجا سفر کنیم؟

در ماه اسفند به کجا سفر کنیم؟



تالاب شادگان: این تالاب که در استان خوزستان واقع شده است ثبت جهانی شده است و یکی از تالابهای مهم ایران است. پرندگان مهاجر زیادی دراین تالاب وجود دارند. همچنین ماهی های مختلف و البته مهم ترین پستاندار این تالاب، دلفین است. این پناهگاه محل مناسبی برای طبیعت دوستان است.

در ماه اسفند به کجا سفر کنیم؟

در ماه اسفند به کجا سفر کنیم؟



پناهگاه حیات وحش درانجیر و نی باز: این پناهگاه در یزد قرار دارد که درآن یوزپلنگ آسیایی نیز مشاهده شده است. این منطقه با پوشش گیاهی خاص و دارا بودن گونه های مختلف پلنگ، یوزپلنگ، پرندگان مختلف و روباه، مکان مناسبی برای بازدید طبیعت گردان میباشد.

در ماه اسفند به کجا سفر کنیم؟

در ماه اسفند به کجا سفر کنیم؟


ویدیو مرتبط :
سفر کربلا اهالی بهار اردهال . اسفند ۹۲

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش هزینه سفر به عتبات از 21 اسفند ماه



اخبار,اخبار اجتماعی,اخبار عتبات عالیات

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، از افزایش 200 هزار تومانی هزینه سفر به عتبات عالیات از 21 اسفند ماه به علت حذف ارز تعادلی از هزینه های ارزی عتبات خبر داد و گفت: از 21 اسفند ماه، هزینه های ارزی زائران با ارز آزاد پرداخت می شود.

محسن گفت: این افزایش 200 هزار تومانی به علت تفاوت نرخ ارز تعادلی و ارز آزاد است.

وی گفت: این مساله به ارز همراه زائران هیچ ارتباطی ندارد و همچنان به زائرانی که از طریق کاروان های سازمان حج و زیارت اعزام می شوند، 300 دلار ارز تعادلی تعلق می گیرد.

** حداقل و حداکثر هزینه سفر هوایی و زمینی به عتبات در ایام نوروز
نظافتی درباره حداقل و حداکثر هزینه سفر به عتبات در ایام تعطیلات نوروز افزود: حداقل هزینه سفر به عتبات یک میلیون و یکصد هزار تومان و به صورت زمینی است و حداکثر هزینه سفر نیز یک میلیون و 600 هزار تومان و هوایی است.

به گفته مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، پس از پایان اعزام های نوروزی از هزینه سفر به عتبات عالیات حدود 10 درصد کم می شود.

** اعزام روزانه چهار هزار نفر به عتبات در ایام نوروز
نظافتی با بیان اینکه اعزام های نوروزی عتبات عالیات از 24 اسفند ماه آغاز و تا هشتم فروردین ماه ادامه خواهد داشت، افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، در این ایام روزانه یکصد کاروان معادل چهار هزار نفر در روز، به زیارت عتبات عالیات اعزام می شوند.

** چهار بسته اقامتی استفاده زائران در ایام نوروز
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه زائران ایرانی می توانند در ایام نوروز از بسته های اقامتی سه، چهار، شش و هفت روزه استفاده کنند، گفت: اعزام های بسته اقامتی سه و چهار روزه به صورت هوایی، بسته اقامتی شش روزه به صورت زمینی و بسته اقامتی هفت روزه به صورت زمینی و هوایی است.

** تدوین بسته اقامتی جدید برای اعزام های پس از نوروز
نظافتی با بیان اینکه بسته اقامتی 10 روز که قبل از اعزام های نوروزی فعال بود به علت اعزام تعداد بیشتری از متقاضیان اکنون متوقف شده، افزود: پس از اعزام های نوروزی، علاوه بر فعال شدن بسته اقامتی 10 روزه، متقاضیان سفر به عتبات می توانند از بسته اقامتی 14 روزه نیز بهره مند شوند.

به گفته وی، در بسته اقامتی 14 روزه، زائران شش روز در نجف اشرف، شش روز در کربلای معلی و دو روز نیز در کاظمین اقامت می کنند.

** اعزام مجدد زائران به سامرا در آینده نزدیک
نظافتی درباره اعزام مجدد زائران به زیارت حرم امامین عسکریین(ع) در سامرا که اکنون متوقف است، ابراز امیدواری کرد با تلاش های ارتش و نیروی بسیج عراق و تامین امنیت این منطقه، اعزام ها زائران ایرانی به سامرا بزودی آغاز شود.

** انجام پروازهای عتبات با قیمت سابق
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به افزایش قیمت بلیت های هواپیما در ایام نوروز گفت: خوشبختانه قیمت بلیت های سفر هوایی به عتبات در ایام نوروز هیچگونه افزایشی نخواهد داشت و طبق نرخ قبلی محاسبه می شود.

وی افزود: اکنون قیمت بلیت آزاد تا یک میلیون و یکصد هزار تومان افزایش یافته اما هزینه رفت و برگشت سفرهای هوایی زائران سازمان حج به عتبات، حدود 430 هزار تومان است.

 

اخبار اجتماعی - ایرنا