گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

در مالزی چی بخوریم؟


تعداد غذاهای متنوعی که در کوالالامپور برای توریست ها موجود است، حقیقتا بی شمار است. هرچند قیمت های مناسبی هم دارند. از غذاهای مالزیایی و هندی گرفته تا غذاهای کره ای و غذاهای غربی را می توانید در رستوران های این شهر تجربه کنید.

هفته نامه اوقات خوش - محمدعلی مهدی: راهنمای نسبتا مناسبی برای غذاهایی که ایرانی ها می توانند با خیال راحت در طول مدت اقامت خود در مالزی امتحان کنند.

گشت و گذار، خرید کردن و بسی کارهای دیگر هست که باید در سفر انجام داد.

خوردن را به لیست برنامه های خود اضافه کنید؛ چرا که تجربه غذاهای یک کشور از قسمت های فراموش نشدنی، هیجان انگیز و لذت بخش یک سفر است. بسیاری از ترس خراب شدن یک هفته سفر، از لذت کشف مزه های جدید صرف نظر می کنند. اما این بخش راهنمای نسبتا مناسبی است برای غذاهایی که با طبع و ذائقه ایرانی سازگارند و می توانید با خیال راحت در طول مدت اقامت خود در مالزغذای امتحان کنید و لذت ببرید.

ضمنا برای کسانی که نگران حرام بودن غذاهای خارجی هستند باید بگوییم که غذاهای این مجموعه همگی حلال هستند. اگر غذاهای دیگری دیدید و خواستید امتحان کنید، دقت داشته باشید که بیشتر رستوران ها در مالزی گواهی نامه غذای حلال دارند و اگر آرم حلال را ندیدید می توانید از گارسون سوال کنید.

در مالزی چی بخوریم؟

تعداد غذاهای متنوعی که در کوالالامپور برای توریست ها موجود است، حقیقتا بی شمار است. هرچند قیمت های مناسبی هم دارند. از غذاهای مالزیایی، هندی و چینی گرفته تا غذاهای تایلندی، کره ای و  غذاهای غربی را می توانید در رستوران های بی شمار این شهر تجربه کنید. با در نظر گرفتن تمام اینها، اکثر مراکز غذاخوری مجهز به سیستم تهویه هوا هستند و هر نوع غذایی را برای اهالی مالزی و توریست ها به طور یکسان تهیه می کنند. اما دستفروش های خیابانی در کوالالامپور همان غذاهای رستوران را با مدت زمان کم تر اما با قیمتی ارزان تر به شما ارائه می دهند.

اما کسانی که غذای آماده را ترجیح می دهند، می توانند رستوران های فست فود بسیاری را در کوالالامپور بیابند. مردم مالزی معمولا زود غذا می خورند و اکثر رستوران ها بعد از ساعت 10 شب تعطیل می شوند. اما دکه های دوره گردان که در خیابان های اصلی فراوان هستند، در هر زمانی غذای آماده دارند. مردم مالزی هم چنین بسیار سحرخیزند و صبحانه را معمولا خیلی زود میل می کنند. غذاخوری های خانگی معمولا تمام روز از صبحانه تا ناهار و شام باز و حتی کافی شاپ های مرکز شهر هم در طول روز و شب مشغول به کار هستند.

فست فود

فست فودها، شامل برگر کینگ، مک دونالد، ساب وی و کی اف سی و غذاهایی هستند که با قیمت پایین و کیفیتی متناسب با همان قیمت عرضه می شوند. از آنجا که تمام فست فودیهای معتبر از استانداردی مشخص و متعارف پیروی می کنند، نسبتا قابل اعتماد هستند و اگر بین راه گیر کردید می توانید به عنوان یک گزینه خوب و دم دست روی آنها حساب کنید.

در مالزی چی بخوریم؟

اما برگرکینگ که عمده ساندویچ های منوی آن را انواع مختلف همبرگر تشکیل می دهد، به خاطر استفاده از مواد تازه تر و گوشت مرغوب در بین ایرانی ها طرفدار بیشتری دارد. فیش برگر را حتما امتحان کنید.

در مالزی چی بخوریم؟

اگر دکتر خوردن غذاهای چرب را برای تان قدغن کرده، از مرغ کنتاکی های کی اف سی پرهیز کنید.

در مالزی چی بخوریم؟

ساب وی را به هیچ وجه از دست ندهید. ساندویچ های کالباس ساب وی با نان تازه از پرطرفدارترین فست فودها بین ایرانیان هستند. درضمن محتویات ساندویچ تان را هم خودتان می توانید انتخاب کنید.

در مالزی چی بخوریم؟

نکته دیگر اینکه فست فودها آن قدر زیادند که برای پیدا کردن آنها نیازی به نقشه ندارید. قیمت تقریبا همه غذاهای فست فودهای ذکر شده در بالا به همراه یک نوشابه کمتر از 20 دقیقه رینگت (حدود 20 هزار تومان) است.

تپان یاکی

غذایی ساده و مقوی حاوی اسفناج، سیر و جوانه گندم بخارپز همراه با ادویه هایی که برای ما ناآشناست. تپان یاکی که در اصل یک غذایی ژاپنی است معمولا با گوشت، مرغ یا میگوی سرخ شده در روغن زیتون یا کره درست می شود. بسته به انتخاب، شما معمولا یک کاسه برنج کته و گاه یک کاسه سوپ سبزیجات نیز کنار غذای شما سرو می شود.

در مالزی چی بخوریم؟

در فود کورت پاویلیون طبقه زیرزمین یک آشپزخانه ژاپنی است که غذا را روی بار رو به روی شما می پزد و همان جا سرو می کند. قیمت هر پرس حدود 15 (حدود 15 هزارتومان) رینگت است. حتما با سس سیر مخصوص که خودتان باید از میز سس بردارید. میل کنید ارزش امتحان کردن دارد. بیف تپان یاکی فود کورت klcc را هم از دست ندهید.

همبرگر و استیک

همبرگر غذایی نیست که فقط در فست فودها پیدا شود. همبرگر واقعی وقتی با گوشت تازه و شیوه طبخ خاص چیز دیگری است. با پرداخت حدود 40 رینگت (کمتر از 30 هزار تومان) می توانید همبرگری واقعی به همراه یک سبد سیب زمینی و یک نوشیدنی خنک نوش جان کنید. من از چند آشپز حرفه ای شنیده ام بهترین همبرگر کوالالامپور را هاردراک کافه دارد؛ اما به نظر من در کنار هاردراک کافه، کیفیت رستوران های t.g.i Friday’s و chili’s نیز عالی است.
÷
در مالزی چی بخوریم؟

اگر chili’s می روید حتما بیف چیلی سس همراه با چیپس هم سفارش دهید. نکته دیگر اینکه نوشیدنی در چیلیز free refill است. همین رستوران ها استیک و  غذاهای وسترن دیگر هم سرو می کنند. اما گل سرسبد رستوران های کوالالامپور در طبخ استیک رستوران delicious است. یک برش گوشت تازه 300 گرمی به همراه چند تکه سیب زمینی و سیر و مارچوبه تمام آن چیزی است که delicious را جزء سه انتخاب برتبر طرفداران استیک قرار می دهد.

در مالزی چی بخوریم؟

اگر مایلید استیک تان در حالی که در یک ظرف چدنی جلز و ولز می کند برای تان سرو شود، به گارسون بگویید سفارش تان sizzling باشد. در این رستوران ها وقتی سفارش همبرگر یا استیک می دهید، گارسون حتما از شما میزان پخت را می پرسد.

در مالزی چی بخوریم؟

اگر دوست دارید گوشت تان آب دار باشد، بگویید medium و چنانچه مایلید گوشت کاملا پخته شده باشد، بگویید medium well done. well done هم حالتی ست بین این دو. بسته به رستوران و نیز گوشتی که برای طبخ استیک استفاده می شود، قیمت تمام شده یک پرس استیک با مخلفات و نوشیدنی چیزی بین 30 تا 60 رینگت (بین 30 تا 60 هزار تومان) خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
قبل از ورزش چی بخوریم ؟؟ + زیرنویس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در سفر به قزوین چی بخوریم؟


قزوین دارای انواع غذاهای سنتی و خوش طعم است که برخی از آنها در مناسبت های ویژه و تعداد بسیاری نیز به شکل عادی در طی سال تهیه می شود.