گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

در سفر به چین از چه مکان هایی دیدن کنیم؟


این روزها با وجود خطوط هواپیمایی ارزان قیمت، سفر به قدیمی ترین کشور جهان یعنی چین آسان تر شده است. بنابراین تصمیم گرفته ایم تا بعضی مکان های دیدنی این کشور را به شما معرفی کنیم.

 
 
 
 
 صبح بخیر: این روزها با وجود خطوط هواپیمایی ارزان قیمت، سفر به قدیمی ترین کشور جهان آسان تر شده است. در این کشور مکان هایی وجود دارد که همه آنها را می شناسند، مثلا شهر ممنوعه، میدان تیان آن من و دیواربزرگ چین. همه ما این مکان ها را می شناسیم و اگر به چین سفر کنیم مطمئنا سری به آنها خواهیم زد. بنابراین تصمیم گرفته ایم تا مکان هایی را به شما معرفی کنیم که کمتر با آنها آشنا هستید:

10. موزه یادبود قتل عام نانجینگ

این روزها توجه افراد به دوره های سیاه تاریخ جلب شده و گردشگری تاریک پدیده ای است که روز به روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. مثلا کشتارهای کمبوجیه و هیروشیما دو مورد جذاب هستند که گردشگران زیادی را به خود جلب می کنند.

در چین نیز آثاری از کشتارهای بیرحمانه ژاپنی ها در سال 1973 وجوددارد. در آن زمان ژاپنی ها به مدت 6 هفته چین را محاصره کردند. سربازهای ژاپنی 200000 مرد، زن و کودک چینی را مورد تجاوز، شکنجه و قتل قرار دادند.

امروزه مردم چین یاد و خاطره کشته شدگان این حادثه تلخ را گرامی می دارند. در این موزه تصاویر، مجسمه ها و شرح خاطرات بازماندگان در دسترس بازدیدکنندگان قرار می گیرد.  

9. شهر لی جیانگ



شاید بتوان لی جیانگ را ونیز از نوع چینی دانست. اگرچه بخش عمده این شهر مدرن و پرجمعیت است، "لیجیانگ قدیم" منطقه ای روستایی مملو از کانال ها، پل های سنگی، معماری سنتی چین و فرهنگ و سنت اصیل چینی است، که دیگر نمی توان آن را به اسانی در چین مدرنیزه شده پیدا کرد.

8. جشنواره یخ و برف هاربین



دمای هوا در طول این جشنواره یک ماهه تا 40- درجه می رسد. این دما حتی از دمای شهر ولادی وستک روسیه هم پایین تر است. در چنین دمایی برف و یخ به وفور یافت می شود وچینی ها به همین دلیل هرسال جشنواره ای را برگزار می کنند که شاید بتوان آن را یکی از 4 جشنواره بزرگ زمستانی جهان به شمار آورد.

تیم هایی از سراسر جهان با ساختن مجسمه های یخی بزرگ و خلاقانه به شکل انسان، منظره یا اشیا در مسابقه یخ و برف شرکت می کنند. بازدیدکنندگان همچنین می توانند در فعالیت های دیگری نظیر یخ نوردی شرکت کنند.

7. غارهای ژیجین



این غارهای عظیم الجثه مساحتی معادل 30000 متر مربع را پوشش داده و ارتفاع سقف آنها گاهی به 185 متر می رسد. اگرچه رودخانه ای که سال ها پیش این غارها را به وجود آورد دیگر جریان ندارد، هنوز نهرها و جریان های آب زیرزمینی راه خود را به سمت ساختارهای سنگی عجیب می پیمایند.

6. گویلین



این شهر را زیباترین شهر چین می دانند. گویلین در کنار رودخانه لی در جنوب چین قرار گرفته  و جنگل های سرسبز و طبیعت فوق العاده چین آن را احاطه کرده اند. علیرغم گرایش روزافزون چین به غرب و فرهنگ غربی، گویلین همچنان تاریخ غنی خود را حفظ کرده است.

تپه خرطوم فیل، رودخانه شکوفه های هلو، و آبشار گودنگ جزو جاذبه های این شهر محسوب می شوند.

5. کوه چان بای شان



رودخانه ای به نام رودخانه بهشت در کنار این آتشفشان خاموش جریان دارد. این منطقه بهارهای گرمی دارد و پارک ملی که در کنار آن واقع شده است محل زندگی گونه های جانوری مختلفی از جمله خرس ها، گوزن ها، پلنگ ها و غیره است.

4. پارک ملی Sanqingshan و پارک جنگلی Zhangjiaji



جزیره های جنگلی که در فیلم آواتار دیده می شود، با الهام از پارک جنگلی Zhangjiajiساخته شده اند. مجموعه شگفت انگیزی از ستون های شنی جمعیت را به سمت خود جذب می کنند و ستونی به ارتفاع 4000 فوت در مرکزیترین نقطه پارک قرار گرفته است.

اما پارک ملی Sanqingshan نیز به همین اندازه جذاب است، ستون های گرانیتی، جنگل های متراکم و انواع و اقسام گیاهان و جانوران در این پارک یافت می شوند.

3. هاینان



هاینان یکی از استان های گرمسیری چین است که بیشتر به یک جزیره در اقیانوس آرام شباهت دارد. تپه های گرمسیری، سواحل شنی، و جنگل های انبوه این جزیره را به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری چین تبدیل می کند.

امروزه نقطه اصلی جزیره پر از رستوران ها و مراکزی است که به روس ها تعلق دارند. بازدیدکنندگان می توانند به جزیره میمون ها بروند و آنها را تماشا کنند، غذاهای دریایی بسیار تازه میل کنند و آفتاب بگیرند.

2. راه آهن چینگهای، تبت



این راه آهن متفاوت و منحصر به فرد مرتفع ترین راه آهن جهان است و پنجره های قطارهای آن به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند اکسیژن کافی به داخل بفرستند.

ارتفاع این خط آهن 1956 کیلومتری به 4000 متر و سرعت آن به 120 کیلومتر بر ساعت می رسد. بهای بلیط های این قطار از 226 یوان شروع می شود و حتی مسیر پکن تا لهاسا تنها 1260 یوان هزینه خواهد داشت.

این قطار از کوهستان ها، رودخانه ها و علفزارهای دورافتاده می گذرد. در طول مسیر پکن به لهاسا حدود 49 ایستگاه وجود دارد. بنابراین مسافران می توانند از قطار پیاده شوند و به اطراف سری بزنند.

10. پارک ملی دره 9 روستا





شهرت این پارک ملی به آبشارها، روستاهای تبتی، رودخانه های خوشرنگ و جانوران منحصر به فردی که دارد بر می گردد. این پارک بیشتر به رویا شبیه است تا واقعیت. در بعضی از 9 روستایی که این دره نام خود را از آنها گرفته است هنوز ساکنانی وجود دارد.

گردش در سراسر این پارک و مشاهده ویژگی های منحصر به فرد آن حدود 3 روز وقت لازم دارد.


ویدیو مرتبط :
19 استعداد چین زیر نظر ماتیاس سامر در سفر چین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلیل سفر احمدی نژاد به چین چیست؟



دلیل سفر احمدی نژاد به چین چیست؟

وال استریت ژورنال نوشت: این نشست فرصتی برای برای چین و روسیه فراهم می کنند که در فضایی دوستانه نسبت به جلسات با غربی ها ، ایران را متقاعد کنند که اقدامات تحریک امیز! خود را کاهش دهد.

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب:وال استریت ژورنال در تحلیلی در خصوص سفر احمدی نژاد به چین نوشت: رئیس جمهور ایران روز چهارشنبه طی نشست رهبران آسیای مرکزی در چین، به دنبال جلب حمایت روسیه و چین در خصوص مسئله هسته ای است.

 

سفر احمدی نژاد به چین, دلیل سفر احمدی نژاد به چین

 

 

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، در همین حال، این نشست فرصتی برای برای چین و روسیه فراهم می کنند که در فضایی دوستانه نسبت به جلسات با غربی ها ، ایران را متقاعد کنند که اقدامات تحریک امیز! خود را کاهش دهد.

از آنجا که ایران به دنبال جلب حمایت روسیه و چین در مواجهه با امریکا و اروپا بر سر برنامه هسته ای است،  روابط استراتژیک و نزدیک چین و روسیه با ایران نقش مهمی در مذاکرات این هفته ایفا می کند.

به نوشته ی وال استریت، ایران احتمالا به دنبال نرم کردن چین است که موضعش به تازگی به موضع غرب نزدیک شده است.

 

 

سفر احمدی نژاد به چین, دلیل سفر احمدی نژاد به چین

 

 

بر اساس این گزارش، در مذاکرات بغداد پیشرفتی حاصل نشد و مقامات چینی به طور رسمی خواستار بهبود روابط ایران و آژانس شده است.

مایکل میدن، یک تحلیلگر در گروه اوراسیا می گوید: چین سعی خواهد کرد که ایران را متقاعد به انعطاف پذیری بیشتر می کند.

به گفته ی این تحلیلگر، ،احمدی نژاد به احتمال زیاد خواستار تضمینی از چین بر سر روابط تهران و پکن در حوزه انرژی می شود.

ایران یکی از تامین کنندگان عمده نفت چین است اما خرید نفت از ایران به دلایل تجاری کاهش یافته است.

 

تحلیلگران می گویند امضات توافقنامه در حوزه انرژی با ایران اقدامی بسیار تحریک امیز است و احتمالا پکن هم در این خصوص به ایران هشدار خواهد داد.

به نوشته ی وال استریت ژورنال، عربستان در سال جاری بییشترین نفت را به چین فروخته است. پس از عربستان ، انگولا در جایگاه دوم قرار دارد.

بر اساس این گزارش، ایران در سال جاری به سومین فروشنده نفت به چین تبدیل شده است.

همچنین، انتظار می رود که روسیه و چین در مورد مسئله سوریه به بحث بنشیند. این دو کشور تاکنون از دخالت نظامی غرب در سوریه جلوگیری کرده اند..../انتخاب