گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

در دامان دِنا


همسایگی بلوط ها و چنارها، زیستگاه حیات وحش، وجود چشمه ها و کوهساران و هزار تصویر دیگر، شاید فقط بتواند کمی از زیبایی ها «دنا» بازگو کند.برای رسیدن به تعریفی از این منطقه طبیعی، باید ساعت ها در آن قدم زد و به تماشای لحظه لحظه زیبایی هایش نشست.


ویدیو مرتبط :
دامان ام البنین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برادران برای تخریب هاشمی دست به دامان خادم امام می شوند!



هاشمی رفسنجانی , حذف شعار مرگ بر آمریکا

برادران برای تخریب هاشمی دست به دامان خادم امام می شوند!

ظاهرا برادران این شوخی را جدی فرض کرده اند و با پیدا کردن حاج عیسی آبدارچی امام که قبل از این کار، جگرکی داشته و فردی عامی و دور از مسایل سیاسی است از وی مصاحبه ای علیه آقای هاشمی گرفته اند.جالب اینجاست که این برادران در حالی در دقت سخنرانی های هاشمی به دلیل سن بالای او تشکیک می کنند که حاج عیسی نه تنها از هاشمی بلکه از آیت الله جنتی نیز چند سال بزرگتر است.

آینده؛ با وجود آنکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات سال ۱۳۶۲ خود که هفت سال قبل و در ابتدای دولت احمدی‌نژاد منتشر شده است، خاطره‌ای را درباره موافقت امام با حذف شعار مرگ بر آمریکا از صداوسیما مطرح کرده است رسانه‌های وابسته به یک نهاد خاص، با استفاده از آّبدارچی امام به تخریب هاشمی پرداخته‌اند.

چندی پیش یکی از کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک در مطلب طنزآمیزی با اشاره به اینکه یاران، خانواده و نزدیکان امام که در جریان مسایل کشور بوده‌اند، اعتبار خاطرات آقای هاشمی را تایید می‌کنند و تلاش برادران برای خدشه در این خاطرات بی‌نتیجه مانده است، به رسانه وابسته به یک نهاد نظامی توصیه کرده بود برای زیرسوال بردن خاطرات آقای هاشمی، به حاج عیسی (جگرکی) آبدارچی امام متوسل شوید.

ظاهرا برادران این شوخی را جدی فرض کرده‌اند و با پیدا کردن حاج عیسی آبدارچی امام که قبل از این کار، جگرکی داشته و فردی عامی و دور از مسایل سیاسی است از وی مصاحبه‌ای علیه آقای هاشمی گرفته‌اند.

جالب اینجاست که این برادران در حالی در دقت سخنرانی‌های هاشمی به دلیل سن بالای او تشکیک می‌کنند که حاج عیسی نه تنها از هاشمی بلکه از آیت الله جنتی نیز چند سال بزرگ‌تر است و مشخص نیست چگونه نظرات و تفسیرهای فردی که در جوانی نیز در مسایل سیاسی سررشته‌ای نداشته، در اوج کهولت اعتبار دارد.

نکته دیگر آنکه مهم‌ترین فراز سخن حاج عیسی، خارج بودن هاشمی از مسیر جمهوری اسلامی در ابتدای انقلاب است و وی مدعی شده امام برای آنکه آقای هاشمی را مهار کنند، وی را از دروازه دولت به جماران آورده‌اند، در حالیکه هاشمی قبل و ابتدای انقلاب در دزاشیب سکونت داشته و پس از ترور او توسط گروهک فرقان که با واکنش تاریخی امام خمینی با تعبیر «هاشمی زنده است تا نهضت زنده است» روبرو گردید، منزل او با دستور امام به خانه‌ای در مجاورت منزل امام منتقل گردید.

تخریب هاشمی با توسل به آبدارچی امام در حالی صورت می‌گیرد که منتسب کردن نظرات وی به امام از نظر برادران، نیازمند هیچگونه سند کتبی یا نوار نمی‌باشد.

با این وصف، خاطره و نقل قول این فرد با وجود آنکه نوار و سندش موجود نیست، معتبر و خاطراتی که هاشمی در‌‌ همان سال ۶۲ نوشته و چند سال بعد منتشر کرده، نامعتبر است.

رسانه برادران نوشته است: حاج عیسی جعفری فرزند اسدالله، پیرمرد فرزانه‌ای که در میان مردم ایران به «خادم امام» اشتهار دارد، در سال ۱۳۰۶ در روستایی نزدیک قم به نام ابرجس به دنیا آمد. وی قبل از پیروزی انقلاب در قم دکان جگرکی داشت.

 

با پیروزی انقلاب و اقامت حضرت امام در جماران، مرحوم حاج احمدآقا که در جستجوی فردی مطمئن بود تا بتواند امور دفتر و منزل حضرت امام را به او بسپارد، از طریق خواهر حاج عیسی که اقلیم خانم نام داشت و مدت‌ها در نجف خدمتگزار بیت حضرت امام بود، حاج عیسی را به تهران فرا می‌خواند و او با‌‌ رها کردن کار و کسب و منزل خود به تهران می‌آید و از سال ۱۳۶۰ جزو اولین کسانی می‌شود که به خدمت صادقانه در دفتر حضرت امام می‌پردازد.

 وی در در خصوص نقل قول‌های منتسب به امام (ره) از سوی برخی‌ها طی روزهای گذشته اظهار داشت: نباید به سخنان بعضی‌ها اهمیت داد؛ چرا که این سخنان بیخود است.

خدمتگزار امام در مورد نقل خاطره در مورد امام از سوی هاشمی گفت: آقای هاشمی در آن زمان در دروازه دولت سکونت داشت و از‌‌ همان زمان خطی را دنبال می‌کرد که این خط غیر از جمهوری اسلامی ایران بود.

 وی اضافه کرد: در آن زمان امام آقای هاشمی را خواست تا هم وی را از ادامه طی مسیر درخطی که دنبالش بود بازدارد و هم اینکه از سیاست وی استفاده کند و به همین دلیل بود که آقای هاشمی به مکان فعلی که متعلق به یک سرهنگ بود نقل مکان کرد تا نزدیک امام باشد.: ما از ریشه همه این مسائلی که مطرح می‌شود آگاه هستیم.

 حاج عیسی با تأکید بر مواضع ضد استکباری امام افزود: امام امریکا را مثل سگ درنده‌ای می‌دانست که اگر پا روی دمش بگذاریم پارس می‌کند و در کل ایشان هیچ اعتقادی به رابطه با آمریکا نداشت و اگر کسی خلاف این بگوید دروغ گفته است./سلام نو