گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

دانستنی هایی راجع به اصفهان !



شهر اصفهان با دارا بودن صدها اثر تاریخی و طبیعی و طبیعت بکر خود، همه ساله پذیرای مسافران نوروزی است؛ مسافرانی که خیلی از آنها، بیشتر از اصفهانی‌ها مکان‌های دیدنی شهر را می‌شناسند اما خیلیشان هم به دنبال زیباترین مکان‌های گردشگری شهر اصفهان هستند تا نوروز 93 را بهتر از هر سال در اصفهان تاریخی بگذرانند.


برخی دوست دارند به محله های اصفهان سر بزنند و بافت شهری و قدیمی اصفهان را از نزدیک ببینند. برخی علاقه مند به داشتن شبهای به یادماندنی در رستورانها یا اماکن تفریحی اصفهان هستند وتعدادی هم ذوق زاینده رود و قدم زدن در کنار آن را دارند.

لهجه و زبان مردم اصفهان
بدنیست تاقبل اینکه به اصفهان برسیم درموردلهجه وخلق وخوی مردم خونگرم اصفهان آشنابشیم.همونطور که واقفیدمردم اصفهان به زبان فارسی و لهجه اصفهانی صحبت می کنند. از ویژگی‌های لهجه اصفهانی اضافه کردن حرف « س » به آخر واژگان می باشد، که به جای واژه « است » استفاده می‌شود.یکی ازرسوم اصفهانی‌ها ،بردن گلدان‌های شب بو در عید دیدنی‌ها است. نزدیکی‌های عید اصفهان پر از رنگ و بوی شب بوها می‌شود و پای سفره‌های هفت‌سین حتما شب بوهای سفید و صورتی حضور دارند.

در زیر پیشنهادهای برای آنهایی که برای اولین باربه اصفهان سفرمیکنندویا کمتر از بقیه با مکان‌های تاریخی و طبیعی شهر اصفهان آشنایی دارند، می پردازیم

 نقش جهان، شکوه نصف جهان

   اصفهان,جاهای دیدنی اصفهان,مکانهای تفریحی اصفهان,گردشگری اصفهان

  کمتر ایرانی پیدا می شود که حداقل یک بار در طول زندگی‌اش میدان نقش‌جهان اصفهان را ندیده باشد؛ میدانی که هر طرفش را نگاه کنی، زیباترین هاست؛ از مسجد امام و شیخ لطف‌الله گرفته تا عالی‌قاپو و سردر قیصریه تا رستوران‌های زیبای اطراف میدان نقش‌جهان. به آن اضافه کنید مغازه‌ها و بازار سرپوشیده اطراف میدان را تا بتوانید یک روز فوق‌العاده را در میدان نقش‌جهان بگذرانید.


این میدان امام(ره) و بازارهای اطراف به خصوص برای خانمها که عاشق خرید هستند می تواند یک انتخاب فوق العاده باشد هر چند که می تواند برای آقایان که معمولاً از خرید فراری هستند یک انتخاب توام با تردید تلقی شود! راستی اگر به میدان نقش‌جهان رفتید، درشکه‌سواری دور میدان را هم از دست ندهید، می تواند یک انتخاب فوق العاده باشد.

پیک نیک در صفه

  اصفهان,جاهای دیدنی اصفهان,مکانهای تفریحی اصفهان,گردشگری اصفهان

 هر مسافری که از جنوب اصفهان وارد شهر می‌شود ابتدا چشمش به کوه صفه می افتد. کوهی که برای خود اصفهانی‌ها هم از جذابیت ویژه‌ای برخوردار است و توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید یک روز فوق‌العاده را در فضای بکر اصفهان داشته باشید، دیدن آن را از دست ندهید.


صعود به قله و یک صبحانه دبش در حاشیه کوه می تواند روزی متفاوت و خاطره انگیز را برای شما رقم بزند.

ضمناً فراموش نکنید که تله‌کابین، بولینگ و بیلیارد و رستوران‌های دامنه این کوه هم، وسوسه انگیز است.

هشت بهشت در باغی دلگشا

  اصفهان,جاهای دیدنی اصفهان,مکانهای تفریحی اصفهان,گردشگری اصفهان

 یک درب آن در خیابان چهارباغ و درب دیگرش در ورودی پارک هشت بهشت قرار گرفته و سبک معماری این بنا به شیوه اصفهانی است. اگر دوست دارید با زیبایی‌های ساخت دست بشر بیشتر آشنا شوید، سری به این کاخ بزنید که اصفهانی‌ها در آن پذیرای شما هستند، مطمئنا وقتی به این باغ سر بزنید خودتان نمی‌خواهید از هشت بهشت بیرون بیایید.

منارجنبان دیگر نمی جنبد ولی هنوز هم دیدنی است

  اصفهان,جاهای دیدنی اصفهان,مکانهای تفریحی اصفهان,گردشگری اصفهان

 در گذشته منارجنبان از شهر جدا و در دهکده‌ای به نام «کارلادان» قرار داشت ولی امروزه این بنا جزو اصفهان به شمار می‌رود و در نزدیکی محلی به نام نصرآباد قرار گرفته است. این ساختمان با کاشی‌های لاجوردی رنگ به شکل ستاره چهارپر و اشکال دیگری به شکل کثیرالاضلاع فیروزه‌ای رنگ زینت یافته و نکته جالب در این بنای تاریخی آن است که با حرکت دادن یک مناره، نه تنها مناره دیگر به حرکت در می‌آید، بلکه تمامی این ساختمان به لرزه درمی‌آید.البته دلیل این مسئله هنوز برای دانشمندان مورد سئوال واقع شده اما مطمئنا اگر شما دوست دارید بدانید منارجنبان اصفهان چگونه تکان می‌خورد، سری به این مکان بزنید.

آتشگاه

  اصفهان,جاهای دیدنی اصفهان,مکانهای تفریحی اصفهان,گردشگری اصفهان

 در امتداد مسیر خیابانی که در آن منارجنبان واقع است کوه زیبا و یادگار دوران کهن آتشگاه قرار دارد. آتشگاه اصفهان یا کوه آتشگاه از بناهای تاریخی اصفهان است. این مجموعه دارای پیشینه تاریخیِ کهنی است و در زمانهای گونه گونی از آن بهره برده‌اند؛ این کوه در غرب اصفهان و ۸ کیلومتری مرکز شهر در خیابان آتشگاه قرار گرفته و در نزدیکی رودخانه زاینده رود، بر روی کوهی قرار دارد.

 

  چهلستون، کاخی با شکوه

 اصفهان,جاهای دیدنی اصفهان,مکانهای تفریحی اصفهان,گردشگری اصفهان

 باغ چهلستون بالغ بر ۶۷۰۰۰ متر مربع مساحت دارد؛ تالار آینه، تالار ۱۸ ستون، دو اتاق بزرگ شمالی و جنوبی تالار آینه، ایوانهای طرفین سالن پادشاهی و حوض بزرگ مقابل تالار با تمام تزیینات نقاشی و آئینه کاری و کاشی کاری دیوارها و سقفها از قسمت‌های دیدنی این باغ به شمار می‌روداگرچه این باغ به دلیل انعکاس تصویر ۲۰ ستون آن به این نام نامگذاری شده اما برخی می‌گویند که علت نامگذاری چهلستون بازتاب در استخر مقابل نبوده بلکه تخریب ۲۰ ستون از ۴۰ ستون در اثر آتش سوزی بوده که آثارش را در بخش سقف در سمت چپ عمارت در جلوی وردی قابل ملاحظه است.

باغ پرندگان، سرگرمی ویژه برای بچه ها

  اصفهان,جاهای دیدنی اصفهان,مکانهای تفریحی اصفهان,گردشگری اصفهان

  جنگل ناژوان از مناطق خوش آب و هوای حاشیه زایند‌ه‌رود به شمار می‌رود که تا پیش از بسته شدن آب زاینده‌رود، آب و هوای خوب آن نوید یک روز فوق‌العاده را به اصفهانی‌ها می‌داد. باغ پرندگان در امتداد مسیر ناژوان به خصوص برای بچه هایی که از دیدن پرنده های رنگ و وارنگ ذوق می کنند، یک روز خوب وهیجان انگیزرا رقم خواهد زد.

محله رمانتیک جلفا

  اصفهان,جاهای دیدنی اصفهان,مکانهای تفریحی اصفهان,گردشگری اصفهان

 محله ارمنی‌های اصفهان که بیش از آنکه به بافت زیبای آن شهرت داشته باشد، با کافی‌شاپ‌هایش مورد توجه قرار گرفته است.جلفا پنج كوچه بزرگ دارد كه امتداد آنها از مشرق به مغرب است. بازاری خوب با چند حمام و دو كاروانسرا و یك میدان و یازده كلیسا دارد. داشتن یک شب رمانتیک و خاص برای زوج های مسافر و بازدید از کوچه پس کوچه هایی که هنوز جزو انتخابهای شهرگردی خود اصفهانی ها هم هست بی نظیر خواهد بود.

زایندرود

  اصفهان,جاهای دیدنی اصفهان,مکانهای تفریحی اصفهان,گردشگری اصفهان

 آنقدر زیبا و دوست‌داشتنی است که هر کس به اصفهان سفر کند، دلش نمی‌آید چند ساعت را در کنار این رودخانه و پل های زیبای آن نگذراند، جایی که تا پیش از بسته شدن آب از زاینده‌رود، تا پاسی از شب پذیرای مهمانانی بود که از گوشه و کنار ایران به اصفهان سر می‌زدند و حالا هم با وجود غمی که از نبود آب در آن موج می‌زند، روزانه جمعیت عظیمی را به چشم خود می‌بیند.سی‌وسه پل اصفهان در کنار پل خواجو، مارنان، پل شهرستان و ده‌ها پل دیگر زاینده‌رود اصفهان از آثار تاریخی زیبای مرکز شهر به شمار می‌رود.

صنایع دستی و سوغات اصفهان را هم ازدست ندهید
در میان شیرینی های اصفهان گز و پولکی اصفهان از همه معروفتر هستند؛ ازمهمترین غذای محلی اصفهان ؛ که بسیار مورد توجه مسافران و گردشگران است "بریانی" (بریونی) نام دارد که خوراکی گوشتی و بسیار چرب بوده و در بیشتر نقاط شهر می توان آن را تهیه کرد.عمده آثار باستانی اصفهان مربوط به دوره صفویه و مهمترین مناطق گردشگری آن در حاشیه زاینده رود قرار دارد.اصفهان را مهد صنایع دستى ایران نامیده اند. در دوره صفوى صنایع دستى در این شهر رونق خاصى یافت و هنر و مهارت استادان و هنرمندان بزرگ نسل به نسل و با روش استاد و شاگردى به زمان حال منتقل شده است.صنایع دستى این استان که جذب کننده هر مسافرى است عبارت است از:خاتم کارى، مینا کارى، مینیاتور، قلمزنى، پارچه هاى قلمکار، پارچه هاى زرباف و آثار خوشنویسى. البته آثار هنرى دیگرى مانند منبت کارى، کاشى سازى،گچبرى و گره چینى و مشبک نیز در آثار تاریخى و بناهاى زیباى این شهر چشم نواز هر مسافرى است.

منبع:salamatnews.com


ویدیو مرتبط :
دانستنی های دانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دانستنی هایی راجع به نوزادان



نوزاد,سلامت نوزاد,دانستنی های نوزاد

نوزاد در بدو تولد باوجود زیبایی منحصر به فردش ظاهر متغیری دارد و مدام در حال تغییر شكل است؛ شاید نتواند به‌خاطر پف زیاد پلك‌ها، چشمانش را در روزهای اول به‌طور كامل باز كند یا اینكه با بدن پوشیده از كرك و مویش شما را متعجب كند، اما هر كدام از این موارد طبیعی می‌تواند برای تازه پدر و مادرها نگران‌كننده به‌نظر برسد و ذهن‌شان را درگیر كند.

به همین بهانه تصمیم گرفتیم  شما را با وضعیت‌های ظاهری عجیب اما بی‌خطری كه احتمالا نوزادتان آنها را تجربه می‌كند آشنا كنیم تا به‌جای تلاش برای برطرف كردن‌شان، انرژی خود را برای به سلامت گذشتن از روزهای پرمشغله‌ای كه كودك‌تان به زندگی شما هدیه كرده، صرف كنید.

روی پوستش چه می‌بینید؟
- حتما چین و چروك و خشكی پوست نوزاد توجه‌تان را جلب می‌كند. در دوران جنینی سطح پوست نوزاد در احاطه مایع آمنیوتیك قرار دارد كه سرشار از مواد ایمنی است. اما بعد از بیرون آمدن از چنین محیطی پوست دچار خشكی می‌شود كه یك امر طبیعی است و به مرور زمان با محیط جدید سازگار می‌شود. باز هم اگر دل‌تان نمی‌خواهد نوزاد در این وضعیت باشد، می‌توانید با روغن‌های گیاهی مثل روغن بادام شیرین سطح پوست را آغشته كنید.

- لكه‌های سرخ رنگی روی پلك نوزاد دیده می‌شود كه به آن آنژیوم می‌گویند. آنژیوم درواقع مویرگ‌هایی هستند كه به چشم می‌آیند. مشابه سرخی پشت پلك در نواحی دیگر بدن مثلا بین دو ابرو و در پیشانی هم ایجاد می‌شود كه به مرور زمان خودبه‌خود از بین می‌رود.

 
- توده‌های سرخ‌رنگ عروقی یا آنژیوم‌های توده‌ای تقریبا تا دو سالگی كودك از بین می‌روند. تنها درصورتی كه این توده‌ها در نواحی حساس بدن مثل روی پلك و روی لب نوزاد ظاهر شده یا در جاهای مختلف بدن گسترده شوند، باید نوزاد تحت‌درمان پزشك قرار بگیرد.

- روی باسن و پایین كمر نوزاد نوعی كبودی طبیعی به اسم لكه مغولی وجود دارد كه خود به‌خود تا سه، چهار سالگی از بین می‌رود. ممكن است این لكه حتی در ساق پا شكل بگیرد. در هر صورت مسئله مهمی نیست و عموما ژنتیكی است.

- در روزهای اول بعد از تولد روی بینی هر نوزادی جوش‌های ریز سفیدرنگی باعنوان milia دیده می‌شود كه همان چربی‌های زیر پوست نوزاد است و هیچ خطری ندارد. این جوش‌ها تا پایان هفته اول زندگی ناپدید می‌شود.

- آكنه‌های نوزادی همان جوش‌های سفید هستند كه در یك زمینه سرخ‌رنگ قرار دارند و به درمان یا مراقبت خاصی نیاز ندارند. وقتی هورمون‌های دریافتی از طریق بند ناف از بدن دفع شوند، آكنه‌ها نیز ظرف سه تا چهار ماه برطرف خواهند شد و هیچ رد و اثری روی پوست باقی نمی‌گذارند.

- عرق جوش همان‌طور كه از اسمش برمی‌آید، بر اثر تعریق زیاد بدن نوزاد به‌وجود می‌آید. این یكی را می‌توانید خودتان كنترل كنید. بیش از حد لازم به نوزاد لباس نپوشانید. این روزها دیگر همه خانه‌ها گرم هستند و نیازی به پوشاندن لباس‌های ضخیم نیست. دمای خانه را هم گرم نگه دارید ولی در این مورد هم زیاده‌روی نكنید. همچنین می‌توانید روزی یك‌بار بدن نوزاد را بدون استفاده از صابون، بشویید. قدیمی‌ها به بدن نوزاد تالك می‌زدند كه به‌دلیل آسیب‌هایی كه برای سلامت دارد به هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود.

روی سرش چه می‌بینید؟
- به‌طور طبیعی قسمت جلوی سر و ملاج نوزاد بسیار نرم است، چون زیر پوست سر جای استخوان، غضروف وجود دارد. به این ترتیب رشد طبیعی سر به‌راحتی انجام می‌شود. بعضی والدین نگران آسیب دیدن مغز نوزاد می‌شوند، درحالی‌كه مغز او زیر پوست سرش نیست و محافظت می‌شود. به مرور زمان از 9ماهگی تا 18ماهگی سر نوزاد سفت خواهد شد و جایی برای نگرانی نیست.

- قرینه نبودن دو طرف سر نوزاد هم از مواردی است كه ظاهر ناخوشایندی دارد ولی مشكل جدی برای سلامت نوزاد ایجاد نمی‌كند. غضروف‌ها انعطاف‌پذیر هستند. وقتی نوزاد مدام در یك جهت خوابانده شود، دو طرف سرش قرینه نخواهد بود. این مسئله را با تغییر وضعیت نحوه خوابیدن نوزاد می‌شود حل كرد.

- حتی اگر دمای اتاق یا بدن نوزاد متعادل باشد باز هم ممكن است سر و كف دستان نوزاد عرق كند كه طبیعی است. معمولا تعریق دست و سر نوزاد ارثی است و ربطی به ناراحتی خاصی ندارد. 

نوزاد,سلامت نوزاد,دانستنی های نوزاد

 در چشم‌هایش چه می‌بینید؟
- در یكی، دو ماهه اول بعد از تولد، سفیدی چشم نوزاد آبی كمرنگ می‌شود. بعضی مادران با دیدن این حالت فوری نوزاد را پیش چشم‌پزشك می‌برند، در حالی‌كه این آبی كمرنگ یك امر طبیعی است و دلیل بر مشكل بینایی نیست. طولی نمی‌كشد كه سفیدی چشم رنگ طبیعی خود را باز می‌یابد.

- تنگی خفیف مجاری اشك باعث می‌شود گریه‌های نوزاد بدون اشك باشد. این مسئله هیچ ارتباطی با خشكی چشم یا ناراحتی چشمی ندارد و تا یك‌سالگی خودبه‌خود برطرف می‌شود.

- قی چشم نوزاد هر قدر هم كه زیاد باشد، طبیعی است. برای پاك كردن آن از یك دستمال تمیز و مرطوب ساده (بدون مواد شیمیایی) استفاده كنید. مراقب باشید برای این كار از دستمال‌های مرطوب در بازار استفاده نكنید. دستمال كاغذی كمی مرطوب هم كارتان را راه می‌اندازد.

این  بیماری مربوط به چشم‌هایش نیست!
-با شروع زردی نوزاد سفیدی چشم او هم زرد می‌شود. شكی نیست كه زردی را باید جدی گرفت و به‌موقع آن را درمان كرد. اما باور بر این است كه هر چه چشم نوزاد زردتر باشد، یعنی شدت بیماری زردی هم بیشتر است و خطر بیشتری نوزاد را تهدید می‌كند، در حالی‌كه چنین نیست. میزان زردی چشم نوزاد زیاد یا كم ربطی به اصل بیماری ندارد.

-برای درمان چنین مشکلی، دلیلی برای معاینه چشم نوزاد توسط چشم پزشک و مداوای چشم‌هایش نیست. زردی نوزاد که می‌تواند رنگ پوست یا سفیدی چشم نوزاد را تغییر دهد، نیاز به درمان از طریق راه‌های دیگری دارد و دیدن چنین نشانه‌ای، تنها می‌تواند به والدین و متخصصان امکان آگاه شدن از مشکل اصلی را بدهد.

روی سینه و شكمش چه می‌بینید؟
- در هشت هفته اول تنفس نوزاد از راه بینی انجام می‌شود. درصورتی كه بینی گرفته باشد به‌خصوص حین مكیدن شیر تنفس نوزاد صدا‌دار می‌شود و این تصور را به‌وجود می‌آورد كه نوزاد نمی‌تواند نفس بكشد. برای رفع این مشكل باید بینی نوزاد را تمیز كنید. همچنین قطره‌های سدیم كلراید كه در داروخانه به‌همین منظور ارائه می‌شوند، حلال مشكل هستند. اما اگر این حالت بعد از استفاده از سدیم كلراید هم ادامه پیدا كرد، آن وقت باید به پزشك مراجعه كنید.

- در دو ماهه اول تولد ضربان قلب نوزاد، بالا است و قلبش تندتند می‌زند. ضربان قلب نوزاد در این زمان، بین 40 تا 60 ضربان در دقیقه است. به‌تدریج و همراه با رشد نوزاد این میزان به 40 تا 45 ضربان در دقیقه كاهش پیدا خواهد كرد، بنابراین فكر اینكه نوزاد دچار مشكل قلبی است را از سر بیرون كنید.

- عطسه كردن نوزاد كاملا طبیعی است، ولی والدین خیال می‌كنند بچه‌شان هنوز از راه نرسیده، سرما خورده است! حتی عطسه‌های پی‌درپی نوزاد الزاما دلیل بر ابتلا به سرماخوردگی نیست. مجاری تنفسی نوزاد ظریف هستند و نسبت به هوا و عطرها واكنش نشان می‌دهند. همین و بس!

- شكم نوزاد شكل برجسته‌ای دارد كه ناشی از ضعف طبیعی عضلات شكمی است و دلیل بر وجود بیماری خاصی نیست. این حالت به مرور زمان و با تقویت عضلات خودبه‌خود اصلاح خواهد شد.

- تغییر رنگ و شكل ناف نه‌تنها نگران‌كننده نیست بلكه نشانه بهبود زخم است. ناف نوزاد باید به‌طور طبیعی ظرف یك هفته تا 10روز رنگ و شكلش عوض شود و بیفتد، ضمن اینكه حتی بعد از افتادن ناف در آن قسمت ترشحات رقیقی هم ممكن است دیده شود كه باز بی‌خطر است، چون زخم ناف درواقع یك زخم باز است. كافی است ناف و محیط پیرامون آن را خشك و تمیز نگه دارید تا نوزاد آسیبی نبیند.

- گاهی نوزاد پستان‌های متورمی دارد. نگران نباشید. این حالت تحت‌تاثیر هورمون‌های مادر به‌وجود می‌آید. در نوزادان دختر حتی ممكن است پستان ترشحات كمی هم داشته باشد. این هم جای نگرانی ندارد و طبیعی است. درمورد نوزاد دختر یك نشانه دیگر هم هست كه مادر را خیلی ناراحت می‌كند؛ اگر لكه خون در پوشك دیدید، وحشت نكنید، چون این هم از هورمون‌های باقی‌مانده از مادر در بدن نوزاد نشات می‌گیرد. اما اگر تكرار شود، می‌توانید به پزشك مراجعه كنید. 

نوزاد,سلامت نوزاد,دانستنی های نوزاد

در دهانش چه می‌بینید؟
- اگر تیغه زیر زبان نوزاد تا نوك زبان پیش بیاید در اصطلاح می‌گویند زبانش گره خورده است. در زمان قدیم این قسمت را با تیغ تیزی می‌بریدند كه كار وحشتناكی است و این روزها دیگر انجام نمی‌شود. اگر شیر خوردن و وزن‌گیری نوزاد بر اثر بلند بودن تیغه زیر زبان مختل شود، می‌توانید به پزشك مراجعه كنید، در غیر این صورت هیچ مشكلی به‌وجود نخواهد آمد.

- در دوره نوزادی، گاهی كیست‌های كوچك در كام یا لثه نوزاد دیده می‌شود كه اسم‌شان كیست‌های موكوسی است. این كیست‌ها اهمیتی ندارند و وجود آنها در ماه‌های اول كاملا طبیعی است. علاوه بر این شاید روی لب نوزاد هم كیست كوچكی دیده می‌شود كه به مرور زمان بهبود پیدا خواهد كرد. شاید وجود چنین نشانه‌هایی والدین را نگران کند، اما دلیلی برای دخالت‌های پزشکی و مداوای این کیست‌ها وجود ندارد و تنها به کمی صبوری از سوی والدین برای برطرف شدن این مشکل نیاز است.

- هر نوزادی در زمان تولد، ممکن است شرایط جسمی متفاوتی از دیگران را داشته باشد. برای مثال درحالی که اغلب کودکان بعد از 5 ماهگی صاحب دندان می‌شوند، نوزادانی هم هستند که گاهی با یك دندان به‌دنیا می‌آیند و در شکم مادر اولین دندانشان سر می‌زند. گرچه ممکن است وجود چنین تفاوتی والدین را نگران کند اما باید گفت که  اگر این دندان لق نباشد، لازم به هیچ‌گونه اقدامی نیست. ولی اگر بررسی كردید و مطمئن شدید كه دندان لق است، می‌توانید به پزشك مراجعه كنید. دندان‌دار بودن در زمان تولد، اتفاقی است که نوزادان محدودی آن را تجربه می‌کنند و اگر شما با این اتفاق نادر روبه‌رو شدید، هرگز برای برطرف کردن نگرانی‌های‌تان اقدام‌های خودسرانه را انجام ندهید و از عمل کردن به توصیه‌های افرادی که تخصصی در این مورد ندارند، پرهیز کنید.

 

منبع:مجله سیب سبز/برترین ها