گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

دالان یخی در دل یخچال طبیعی



 جالبترین غارهای جهان,یخچال های طبیعی

 محیط داخل تونل یخی و دالان های آن به شدت سرد است

 

 آیا تا به حال به این فکر کرده اید که اگر در عصر یخبندان به سر می بردید زندگی تان به چه صورت بود؟ اکنون موقعیت برای پاسخ به این سوال فراهم شده است.

در تاریخ اول ژوئن امسال قرار است غاری یخی در ایسلند گردشگران را حسابی به وجد آورد. توری موسوم به «سفر به اعماق یخسار» قرار است گردشگران را به داخل این غار که از دل یخچال طبیعی لانگ جکول (Langjokull) می گذرد، هدایت کند.

گفتنی است این تونل بلند حداکثر تا عمق هزار پایی نسبت به سطح یخچال ادامه می یابد که البته به گفته متخصصان همچنان هزار و نهصد فوت یخ فشرده تا رسیدن به پوسته اصلی زمین باقی است. 

غار های یخی جهان,زیباترین غار های یخی

با پیمودن حدود نیم مایل  از غار یخی شاهد تغییر رنگ غار از سفید به آبی خیره کننده خواهید بود

 

   هنگام ورود به غار نباید انتظار دالان شیک و عظیمی داشته باشید و در واقع باید تا رسیدن به دالان های زیبای آبی آن صبر کنید. با پیمودن حدود نیم مایل شاهد تغییر رنگ غار از سفید به آبی خیره کننده خواهید بود.

یکی دیگر از موارد جالب در خصوص این دالان یخی کلیسای کوچکی است که جهت برگزاری مجالس عروسی در نظر گرفته شده است. در این قسمت فضای کافی برای رقص، گردهمایی و… وجود دارد. توجه شود محیط داخل تونل و دالان های آن به شدت سرد است و لباس های نازک تر از کت های پشمی در آنجا اصلا به کارتان نمی آید، بنابراین پیش از انتخاب این مکان برای برگزاری جشن عروسی کمی بیشتر فکر کنید!

 

هزینه بازدید از این مکان توریستی به مدت دو تا سه ساعت 87 پوند اعلام شده است. همچنین گشت و گذارِ بدون محدودیت زمانی در آن حدود 1306 پوند برایتان آب می خورد! 

 

جالبترین غار های یخی جهان,زیباترین غار های یخی دنیا

داخل دالان یخی کلیسای کوچکی است که جهت برگزاری مجالس عروسی در نظر گرفته شده است

  دالان یخی در دل یخچال طبیعی,غار یخی در ایسلند

 هزینه بازدید از این غار یخی به مدت دو تا سه ساعت 87 پوند اعلام شده

 

 منبع:nikoo.com


ویدیو مرتبط :
دالان بهشت2 - عمیقترین چشمه آب سرد طبیعی دنیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یخچال‌های طبیعی چند هزار ساله/توریستی‌ترین نقطه جهان



اخبار گوناگون - یخچال‌های طبیعی چند هزار ساله/توریستی‌ترین نقطه جهان

کشور آرژانتین به لطف زیرساخت‌های پیچیده گردشگری و برخورداری از تعداد زیادی هتل، رستوران، سالن تئاتر و دیگر جاذبه‌های دیدنی، در صدر لیست برترین نقطه توریست پذیر جهان ثبت شده است.

در آمریکای لاتین، کشورهای حوزه آمریکای لاتین دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی می‌باشد که سالانه میلیون‌ها گردشگر را به سوی خود جذب می‌کنند.

بر همین مبنا بر آن شدیم تا در سلسله گزارش‌هایی جاذبه‌های گردشگری برخی از این کشورها را معرفی کنیم.
در این قسمت کشور آرژانتین به عنوان جذابترین کشور آمریکای جنوبی و دومین کشور پذیرنده توریست در آمریکای لاتین به خوانندگان معرفی می‌شود.

 

بعد از نام بردن برخی دیگر از مناطق دیدنی و پرطرفدار در کشور آرژانتین به بررسی جزئی‌تر مناطق توریستی در ایالت‌های این کشور خواهیم پرداخت.

 

پارک ملی یخچال‌های طبیعی: پاتاگونیا، منطقه‌ای در جنوب آرژانتین، اغلب "انتهای دنیا" نامیده می شود و پر از عجایب طبیعی است. این منطقه بر چندین استان آرژانتین گسترده شده است و بخشی از مجمع الجزایر تیرا دل فوئگو و بخشی از شیلی را تشکیل می‌دهد و مکانی فوق‌العاده جادویی و زیباست.

 

این منطقه متشکل از قله‌های کوهستانی، یخچال‌های طبیعی، دهکده های خوش منظره کنار آب، استپ های غنی و دریاچه‌های بلوری است که در کل دنیا منحصر بفرد هستند.

 

زیبایی دست نخورده این منطقه از هزاران سال قدمت سخن می گوید و به شکل چندین پارک ملی، از آن حفاظت می شود.

 

اخبار , اخبار گوناگون , جاذبه‌های گردشگری

 

یخچال پریتو مورنو تشکیل شده از حجم زیادی یخ است که در پارک ملی یخچال‌های طبیعی در استان سانتا کروز واقع شده است.
این یخچال‌های عظیم الجثه،‌جنوبی‌ترین دریاچه از سری دریاچه‌های پاتاگونیا را به دو قسمت، تقسیم می کند.

 

در تمام فصول سال می‌توان مناظر باشکوه ایجاد شده از همسایگی این یخچال‌ها با کوه‌های ناهموار و چشم انداز بی‌نظیری از یخ‌های شناور در آب‌های پاتاگونیا را مشاهده کرد.

 

مار دل پلاتا: مار دل پلاتا (Mar del Plata) شهری شگفت انگیز و دیدنی در آرژانتین واقع در 400 کیلومتری جنوب بوئنوس آیرس در ساحل اقیانوس اطلس است.

 

این شهر که زمانی به عنوان یکی از کانون‌های برگزاری مسابقات ورزشی و جشنواره‌های سینمایی شناخته می‌شد، اکنون به لطف زیرساخت‌های پیچیده گردشگری و برخورداری از تعداد زیادی هتل، رستوران، سالن تئاتر و دیگر جاذبه های دیدنی، در صدر لیست برترین نقطه توریست پذیر جهان ثبت شده است.

 

این شهر یکی از بزرگترین بنادر ماهیگیری و دارای پر رفت و آمدترین ساحل در آرژانتین می باشد.
ساحل شنی این شهر که 10 مایل طول دارد، مکان بسیار مناسبی برای گشت و گذار و لذت بردن از هوای پاک است.
آب و هوای معتدل مار دل پلاتا، این شهر را به یک مکان گردشگری برتر در تمام فصول سال تبدیل کرده است.

 

مرتفع‌ترین قله آمریکای‌جنوبی نیز، کوه آکونکاگوا در این ناحیه جذابیت بیشتری به این منطقه بخشیده است.

از دیگر مناطق دیدنی در مار دل پلاتا می‌توانیم به پارک ملی تالامپیا، منطقه ی اسکی لاس لنیاس،  استان مندوزا با طبیعت اعجاب انگیزش و دره ی بارآل و ... نام برد.

 

اخبار , اخبار گوناگون , جاذبه‌های گردشگری

 

سانتیاگو دل استرو: شهر سانتیگو دل استرو یکی از با قدمت‌ترین شهرهای آرژانتین است که سالانه مسافران داخلی و خارجی قابل توجهی را به سوی خود می کشاند.

 

سالانه کارناوال‌های گوناگونی در آرژانتین در اواخر ماه فوریه که اغلب آن ها از کشورهای اسپانیا و ایتالیا برگرفته شده است، برگزار می‌شود و علاقمندان خاص خود را دارد.

 

اخبار , اخبار گوناگون , جاذبه‌های گردشگری

 

ایالات آرژانتین به همراه ذکر مناطق گردشگری
ایالت کاتامارکا: در شمال غرب آرژانتین واقع شده است.
هرچند با ضعفی زیر‌ساختی روبه‌روست ولی قله‌های برفی آکونکیخا، گردنه سان فرانسیسکو و پارک باستان شناسی لاس اوئلاس دل اینکا دارای طرفداران فراوانی می باشد.

 

اخبار , اخبار گوناگون , جاذبه‌های گردشگری

 

ایالت چاکو: واقع در شمال کشور آرژانتین است که پارک ملی چاکو، معروفترین بخش این ایالت می‌باشد.

 

اخبار , اخبار گوناگون , جاذبه‌های گردشگری

 

ایالت چوبوت: واقع در بخش جنوبی کشور می‌باشد و جاذبه‌های توریستی آن عبارتند از:

شبه جزیره والدز، گونه‌های جانوری آبزی، پارک ملی لوس آلرسس ( در بخش اندی) ، قطار بخار قدیمی در شهر اسکوئل، مرکز اسکیینگ اویا در اسکوئل و جنگل موحش نزدیک سارمینتو.

 

اخبار , اخبار گوناگون , جاذبه‌های گردشگری

 

اخبار , اخبار گوناگون , جاذبه‌های گردشگری


اخبار گوناگون - فارس