گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

خارجی ها چه بستنی هایی می خورند؟


تابستان فصل بستنی است. در اینجا به چند مدل بستنی که در سراسر دنیا تهیه می شود اشاره می کنیم.




صبح بخیر: تابستان فصل بستنی است. در اینجا به چند مدل بستنی که در سراسر دنیا تهیه می شود اشاره می کنیم.


بستنی فرانکینسنس

صلاله، عمان

تریگو هریس 48 ساله، کارآفرین آمریکایی، با اختراع اولین بستنی فراکینسنس دنیا مشهور شد. طعم این بستنی مخلوطی از نعناع، پرتقال و کاج است. از اواخر بهار تا آخر تابستان، مردم شهر صلالح مقابل بزرگترین فروشگاه فراکینسنس صف می بندند تا از این بستنی بخرند.



بستنی تایگر

سنگاپور

در Island Creamery سنگاپور، دوستداران بستنی برای طعم هایی مانند دوریانی، هورلیکس و آناناسی صف می بندند. ولی بستنی تایگر بستنی مخصوص این فروشگاه است.



پاتبینگسو

سئول

این دسر تابستانی کره جنوبی از بستنی، میوه تازه، تکه های شکلات و ... تشکیل شده است. لوتریا، کمپانی فست فود کره ای، به آن تخم کدو حلوایی، آناناس و ... هم اضافه می کند. هر کافی شاپی نسخه خودش را برای این دسر دارد که همه بسیار متنوع و خوشمزه اند.



ژلاتو روغن زیتونی

توسکانی

روغن زیتون، پنیر، میوه های فصلی و انگور جزو مواد لازم برای تهیه این بستنی مخصوص توسکانی هستند. ایگنازیو مورویدوچی آن را اختراع کرده و طعم های متفاوتی همچون فندق را نیز به آن اضافه می کند.



بستنی انبه و برنجی

تایلند

هوای گرم نشانه ظهور بستنی در بیشتر نقاط دنیاست. ولی در تایلند انبه نماد تابستان است. وفور انبه در همه رستوران ها و در اکثر وعده های غذایی و همچنین در بستنی دیده می شود. برنج چسبناک که شیر نارگیل را به خود جذب کرده به همراه انبه دسر خوشمزه تایلندی را تشکیل می دهد.



بستنی پنیر چدار

سیاتل

ترکیب پنیر چدار و بستنی در کنار هم دسر خوشمزه ای را درست می کند. مخترع آن مولی نیتزل مالک بستنی فروشی Molly Moon است.



اسپاگتیس

آلمان

اسپاگتیس یا بستنی اسپاگتی، تابستان ها در آلمان بسیار زیاد است. بستنی وانیلی با رشته های اسپاگتی و شربت قرمز توت فرنگی و تکه های شکلات سفید یا پودر نارگیل مواد اصلی این بستنی هستند.


ویدیو مرتبط :
بستنی- بستنی خانگی با زعفران و سس انار به روش مشهدی. |

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بااجسام خارجی داخل گوش بچه چه کنیم؟



شايعترين اجسام خارجي كه از گوش كودكان خارج مي‌كنند اشياء كوچك مانند مهره‌ها و دانه‌هاي ريزي هستند كه يا خود كودك يا همبازي وي آنرا به داخل گوش فرو كرده‌اند. كمتر اتفاق مي‌افتد كه حشرات كوچك به داخل گوش وارد شوند و يا در آن بدام بيافتند.


آيا خطرناك است؟


هرگونه شيء خارجي در گوش كه به آساني خارج نشود بايد خطرناك تلقي گردد زيرا ممكن است موجب عفونت مجراي خارجي، يا ورم گوش خارجي، شود و يا به پرده صماخ آسيب رساند.

گوش درد

ابتدا چه كار بايد بكنيد؟


1- اگر شيء كوچك و نرم باشد آنرا با يك موچين خارج سازيد. اگر احساس مي‌كنيد گرفتن آن موجب مجروح شدن اطراف گوش ميشود دست به آن نزنيد و فوراً به دكتر مراجعه نمائيد.

2- اگر جسم خارجي يك حشره باشد كودك خود را به بغل بخوابانيد بطوري كه گوش آسيب ديده وي در معرض دست شما و رو به بالا باشد و آب گرم در داخل آن بريزيد. با اين كار حشره در آب شناور ميشود و بيرون مي‌آيد..1

آيا مشورت با دكتر لازم است؟


اگر شيء بيرون نيايد و كودك احساس درد و حساس بودن كند فوراً به دكتر مراجعه كنيد.


دكتر چه اقدامي انجام خواهد داد؟


دكتر بعد از معاينه مجراي گوش خارجي شيء را بيرون آورده و آسيبهاي احتمالي به پوست يا عفونتهاي ايجاد شده بر اثر شيء خارجي را مداوا مي‌كند.

گوش درد

شما چه كمكي مي‌توانيد بكنيد؟


اجازه ندهيد كه كودك كمتر از چهار سال با اشياء كوچكي كه قابل گذاشتن در بيني، گوش و يا دهان است و امكان خفگي نيز دارد بازي كند.

1- البته در صورتيكه كودكتان سابقه پارگي پرده گوش دارد ويا اگر به دليلي از سالم بودن پرده صماخ مطمئن نيستند (مثلاً در مواردي كه سابقه خروج چرك از گوش وجود دارد) از اين روش استفاده نكنيد در اين شرايط به پزشك مراجعه كنيد.