گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

جشن لاله های ایران


جشنواره لاله ها (جشنواره گلهای لاله) یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری کرج به شمار می رود که هرساله در کیلومتر 53 جاده کرج - چالوس- روستای گرماب بخش آسارا (نزدیک گچسر) در باغ لاله این روستا برگزار می شود.

این نمایشگاه که  با مشارکت بخش خصوصی برگزار می شود بخشی از زیبایی های طبیعت کشور را به نمایش می گذارد. در این نمایشگاه تلاش می شود انواع گل لاله به همراه تنوع رنگی زیبا در معرض دید عموم قرار بگیرد. جشنواره لاله ها هم اکنون در حال برگزاری است و پیش بینی می شود تا پایان جشنواره میزبان 700 هزار بازدید کننده مشتاق باشد.

گل لاله
لاله (نام علمی: Tulipa) نوعی گل است. بر طبق روایاتی این گل اصالتاً متعلق به ایران  و آسیای میانه بوده‌است. بیش از صد نوع لاله امروزه در جهان طبقه بندی شده‌است. به نظر می‌رسد نام گل لاله از کلمه لال یا همان لعل از زبان سانسکریت به معنی قرمز گرفته شده باشد. در این صورت یا نام این گل منشأ هندی دارد یا کلمه لال در فارسی هم به این معنی به کار می‌رفته‌است. علیرغم اینکه گل لاله به طور طبیعی در دشتها و کوهستانهای ایران  میروید ولی مردم با ذکر گل لاله در واقع گل شقایق  در ذهنشان نقش می‌بندد. حتی گل لالهٔ شعر ترکی «لاله لر» همان شقایق است که در نماهنگ آن آشکار است.












منبع : Banki.ir


ویدیو مرتبط :
جشن بزرگ عید ولایت در پارک لاله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جشن منتقدان، پایان اردیبهشت تئاتر ایران



 

 

جشن منتقدان، پایان اردیبهشت تئاتر ایران

 

جشن منتقدان خانه تئاتر، آخرین جشن از این دوره «اردیبهشت تئاتر ایران» بود که چهارشنبه شب گذشته، به کار خود پایان داد.به گزارش خراسان، در این مراسم ابتدا محمدرسول صادقی عضو هیئت مدیره انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر ایران، ضمن تبریک روز جهانی تئاتر گفت: امیدوارم که به زودی روز ملی تئاتر را جشن بگیریم.



در ادامه با حضور ایرج راد، کتاب «ده سال خانه تئاتر» رونمایی شد.ایرج راد گفت: از مدت ها قبل به دنبال انجام این کار مهم بودیم و بهترین زمان ممکن برای انتشار این کتاب، ده سال بعد از فعالیت خانه تئاتر بود.رئیس هیئت مدیره خانه تئاتر ضمن تقدیر از تلاش های حمید مظفری و منوچهر اکبرلو در گردآوری این کتاب افزود: نمی توان همه موارد را در یک کتاب گنجاند. اما به هر حال تا حدود زیادی، مسائل مربوط به خانه تئاتر در این کتاب گنجانده شده است. مهم ترین بحث در انتشار این کتاب سند بودن آن است. بدین ترتیب این کتاب ماندگار خواهد بود و می تواند منبع بسیار خوبی برای تجربه های آینده ما باشد.



سپس حمید مظفری اظهار داشت: شایعات نادرستی درباره خانه تئاتر وجود داشت که خواندن این کتاب، ما را در شناخت واقعی خانه تئاتر کمک می کند. ویژگی این کتاب این است که گاه شماری سرد و خشک نیست، بلکه نیمه دراماتیک و جذاب می باشد، منوچهر اکبرلو نیز گفت: متاسفانه در کشور ما گردآوری اسناد مرسوم نیست. به همین دلیل نوعی گسست فرهنگی وجود دارد. در حالی که لازم است با شکل گیری «مرکز اسناد» تجربه های پیشین را تکرار نکنیم، بلکه از آن ها به نحو درستی استفاده کنیم. متاسفانه در این کتاب چند اشکال کوچک وجود دارد که در چاپ های بعدی تصحیح می شود. این اشکال به دلیل نبود اسناد و مدارک لازم در نخستین سال های فعالیت خانه تئاتر است.در ادامه برنامه ، فیلمی درخصوص مطبوعات و نظرخواهی از اعضای خانه تئاتر و فعالان تئاتری به نمایش درآمد. سپس از فروغ سجادی به عنوان عضو فعال انجمن و مهدی میرمحمدی به عنوان منتقد فعال خارج از انجمن تقدیر شد.در پایان این مراسم مرکز نمایش رادیو، با حضور محمود زنده نام مدیر این مرکز از محمد امیریاراحمدی و نسیم خراشادی زاده به عنوان دو نمایش نامه نویس تقدیر کرد.زنده نام گفت: همواره به تئاتر عشق ورزیده ایم و خوشحالم این عشق ورزی در یکی دوسال گذشته، با نوعی مسئولیت در برگزاری هفته بزرگداشت روز جهانی تئاتر همراه بوده است..../ یادداشت : روزنامه خراسان