گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

جشنواره های بزرگ و شگفت انگیز جهان (1)


در این پست قصد داریم شما را با ۱۰ جشنواره بزرگ آشنا کنیم.

ایران آتا: بسیاری از کشورهای جهان دارای جشن‌های بزرگی هستند که به صورت سالانه اجرا می‌شوند. احتمالا شما هم نام بسیاری از این جشن‌ها را شنیده اید و حتی شاید آرزو کرده اید که "کاش من هم می‌توانستم در این جشن شرکت کنم”. در این پست  قصد داریم شما را با ۱۰ جشنواره بزرگ آشنا کنیم.

۱. کارناوال – ریو دو ژانیرو، برزیل – ۲۸ فوریه تا ۴ مارس (۲۰۱۴)


این رژه بزرگ سازمان یافته یکی از معروف‌ترین رویدادهای برزیل است که عموم مردم در آن شرکت می‌کنند و به رقص و آوازخوانی می‌پردازند. رقص و موسیقی سامبا یکی از نمادهای این کارناوال است و مردم در این جشن لباس‌های رنگارنگ می‌پوشند.




۲. جشن اکتبر – مونیخ، آلمان – آخرین هفته از ماه سپتامبر و آغاز اکتبر

سالانه بیش از شش میلیون نفر در اکتبرفست شرکت می‌کنند، در سال ۲۰۱۳ به ارزش بیش از ۹۶ میلیون دلار آبجو در این مراسم مصرف شد.



۳. جشنواره برف و یخ – هاربین، چین – ۵ ژانویه تا ۵ فوریه


جشنواره هاربین بزرگترین جشنواره برف و یخ در جهان است. در این جشنواره تندیس‌هایی با طول بیش از ۲۰ فوت و نیز ساختمان‌های بزرگ یخی ساخته می‌شود.



۴. هولی – از اعیاد رسمی هندوها در سراسر جهان – ۲۷ مارس (۲۰۱۴)


هولی، همچنین به عنوان جشنواره رنگ نیز شناخته شده است، در این جشن بر اساس یک سنت قدیمی، اهالی هر منطقه با پاشیدن آب و رنگدانه‌های مخصوص به سوی یکدیگر، و نیز اجرای موسیقی و رقص، به سرور و پای‌کوبی می‌پردازند.



۵. کارناوال – ونیز، ایتالیا – ۱۴ فوریه تا ۴ مارس (۲۰۱۴)

یکی از جشن‌های کهن جهان است که سابقه آن به قرن ۱۳ میلادی بازمی‌گردد. در این جشن مردم از لباس‌ها و ماسک‌های تمثیلی استفاده می‌کنند.



۶. جشنواره آتش Up Helly Aa – شتلند، اسکاتلند – آخرین سه شنبه در ژانویه

Up Helly Aa نام بزرگترین جشنواره آتش سوزی در اروپا است که در آن کشتی وایکینگ را به آتش می‌کشند.



۷. تومارولند – بوم، بلژیک – ۲۷ تا ۲۹ ژوئن (۲۰۱۴)


تومارولند طی چندین سال گذشته که اجرا می‌شود به سرعت رشد کرده است و در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین جشنواره های موسیقی و رقص الکترونیکی جهان (EDM) است. هر سال بیش از ۱۰۰.۰۰۰ بازدید کننده، به صورت گروهی به رقص و شادی در این مراسم می‌پردازند.



۸. ماردی گرا – نیواورلئان، ایالات متحده – سه شنبه قبل از چهارشنبه خاکستری ۴ مارس (۲۰۱۴)

ماردی گرا عنوان سری جشن‌های سنتی سالیانه‌است که در بسیاری کشورهای مسیحی انجام می‌شود. در این جشن ها گروه‌هایی به صورت کارناوال‌های خیابانی با لباس و ماسک‌های خاص به اجرای مراسم می‌پردازند.



۹. توماتینا – بونول، اسپانیا – آخرین چهارشنبه ماه اوت

این جشنواره هر سال صرفا برای تفریح ​​برگزار می‌شود، به این معنی است که با هیچ سنت باستانی گره نخورده است. ده‌ها هزار نفر از اقصی نقاط جهان در این جشنواره گرد هم می‌آیند و در یک نبرد خیابانی به سوی یکدیگر گوجه فرنگی پرتاب می‌کنند.



۱۰. جشنواره بین المللی بالون البوکرکی – البوکرکی، ایالات متحده – ۴ تا ۱۲ اکتبر (۲۰۱۴)

جشنواره بین المللی بالون البوکرکی، بزرگترین تجمع پروازی بالن‌های هوای داغ در جهان است.



ویدیو مرتبط :
‫10 تا از جشنواره های شگفت انگیز جهان‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جشنواره های بزرگ و شگفت انگیز جهان (2)


چندی پیش با ۱۰ جشنواره بزرگ و شگفت انگیز از سراسر جهان آشنا شدیم. حال دراین پست قصد داریم شما را با ۱۰ جشن بزرگ و جذاب دیگر آشنا کنیم.

ایران آتا: چندی پیش با ۱۰ جشنواره بزرگ و شگفت انگیز از سراسر جهان آشنا شدیم. حال دراین پست قصد داریم شما را با ۱۰ جشن بزرگ و جذاب دیگر آشنا کنیم.

جشنواره پنیرنوردی در تپه کوپر – گلاستر، انگلستان – ۲۶ مه (۲۰۱۴)

در این جشنواره صدها نفر از بالای تپه ای تا پایین آن را به دنبال قالب‌های پنیر چرخ مانند به راه می‌افتند. این جشنواره که مسابقه ای جذاب نیز هست با جیغ و داد تماشاگران همراه است.

مطلب مرتبط:

جشنواره های بزرگ و شگفت انگیز جهان (1)




کوچلا – کالیفرنیا،ایالات متحده – ۱۱ تا ۲۰ آوریل (۲۰۱۴)

هر ساله جشنواره موسیقی و هنر Coachella شاهد حضور بزرگترین نامها در موسیقی و مشاهیر هالیوود است. ویژگی‌های این جشنواره اجرای موسیقی زنده در سبک‌های مختلف و مجسمه سازی و نیز صحرانوردی است.



جشن روز مردگان – جشن ملی مکزیک – اول نوامبر

در روز مردگان یا "Dia de los Muertos” مردم برای گرامی‌داشت یاد تمام کسانی که قبل از آنها فوت کرده اند، جشن می گیرد. این جشنواره توسط مکزیکی‌ها در سراسر جهان برگزار می‌شود.



جشنواره گاوهای وحشی – پامپلونا، اسپانیا – ۶ تا ۱۴ جولای

در این سنت اسپانیایی گاوهای وحشی در سطح شهر و مسیرهای مشخص رها می‌شوند و کسانی که می‌خواهند سطح آدرنالین خود را بالا ببرند با این گاوهای وحشی شاخ به شاخ می‌شوند.



جشنواره آب سونگکران – چیانگ مای، تایلند – ۱۳ تا ۱۵ آوریل (۲۰۱۴)

افراد زیادی از سراسر کشور برای شرکت در این جشن دور هم گرد می‌آیند و به همدیگر آب می‌پاشند، تا بداقبالی‌های یکدیگر را با این آب بشویند.



جشنواره فانوس - نیوتایپه، تایوان – ۲۳ فوریه (۲۰۱۴)

یکی از بزرگترین جشنواره‌های فانوس در جهان و نمایانگر پایان سال نوی چینی است. در این جشن هزاران فانوس روشن به آسمان فرستاده می‌شود.



جشنواره گلاستونبری- گلاستونبری، انگلستان – ۲۵ تا ۲۹ ژوئن (۲۰۱۴)

گلاستو بزرگترین جشنواره هوای آزاد هنرهای اجرایی جهان است که به صورت سالانه در انگلستان برپا می‌شود. گلاستونبری بیشتر برای اجراهای موسیقی‌اش معروف است اما در این جشنواره رقص، تئاتر، سیرک، کمدی و بسیاری هنرهای اجرایی دیگر نیز به نمایش درمی‌آید.



جشن پاراچیکو – چیپا د کورزو، مکزیک – ۲۲ ژانویه

در جشن پاراچیکو، افراد ماسک‌های چوبی که ویژگی‌های نژاد سفید مانند پوست روشن و چشمان آبی در آن نمایان است و در تقابل با ویژگی‌های مردم بومی است، به صورت می‌زنند. آن‌ها همچنین لباس‌های رنگارنگ می‌پوشند و کلاه به سر می‌گذارند و با استفاده از جغجغه که به روبان‌های رنگی متصل است، تولید صدا کرده و با آن می‌رقصند.



کارناوال – بازل، سوییس – ۱۰ تا ۱۳ فوریه (۲۰۱۴)

کارناوال یا جشن شهر بازل بزرگ ترین جشن در کشور سوییس محسوب می‌شود که هر ساله بین ماه‌های مارس و فوریه در بازل برپا می‌شود. شرکت کنندگان در این جشن لباس‌های مختلفی می‌پوشند که نشان دهنده افراد معروف، مانند سیاستمداران، و یا حتی شخصیت های کمیک و یا حیوانات است.



چهارشنبه سوری – جشن ملی ایرانیان – ۱۹ مارس (۲۰۱۴)


چهارشنبه سوری یکی از جشن‌های باستانی ایرانیان است. در آخرین چهارشنبه شب سال خورشیدی ایرانیان در جای جای جهان گرد هم می‌آیند و آتش روشن می‌کنند و از روی آن می‌پرند و به جشن و شادی می‌پردازند.