گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

جزیره‌ای ‌به‌ شكل ‌بستنی



جزیره لویتلا دویمون

 

جزیره‌ای ‌به‌ شكل ‌بستنی

دیدنی‌های این دنیای شگفت‌انگیز در شمار نمی‌گنجد. هر گوشه این كره خاكی در دل خود صدها و هزارها دیدنی و جاذبه دارد كه سال‌هاست گردشگران و جهانگردان از راه‌های دور ره‌توشه برداشته و برای دیدن آنها قدم در راه می‌گذارند.
امروزه با این‌ كه کمتر مكانی ناشناخته در كره زمین برای بشر وجود دارد، ولی هنوز دنیای دریاها سرشار از شگفتی و عجایب است. شاید تا به حال نشنیده باشید كه در گوشه‌ای از این كره خاكی و در میان آب‌های خروشان دریاها جزیره‌ای كوچك وجود دارد كه به دلیل موقعیت خاص خود و این‌ كه تقریبا همواره قطعات بزرگی از ابر سپید روی آن قرار گرفته، بسیار شبیه به بستنی است.
این جزیره زیبا و شگفت‌انگیز، جزیره لویتلا دویمون یكی از جزایر نوزده‌گانه‌ای است كه در میان اسكاتلند و ایسلند واقع شده است. گرچه این جزیره غیرمسكونی است و از نظر اندازه نیز بسیار كوچك است ، ولی به‌دلیل نوع ساختار جغرافیایی و فرم خاصی كه شبیه بستنی است، همواره مورد توجه گردشگران و اهالی بومی منطقه بوده و از سوی مردم محلی با نام‌های جزیره بستنی و جزیره قارچی خوانده می‌شود و البته گروهی نیز به‌دلیل‌شكل این جزیره و ابرهای سفید بالایش، آن را جزیره اتمی می‌نامند.


ساختار طبیعی جزیره بستنی به گونه‌ای است كه دارای نقشه‌ای دایره‌ای بوده و به صورت مستقیم از آب بیرون آمده است و در چند متر نخستین و قسمت‌هایی كه از آب خارج شده، جزیره به صورت دیواره‌ای عمودی از جنس سنگ در همه طرف در برابر ضربات همیشگی امواج سر برافراشته است.

پس از این دیواره عمودی كه كاملا از سنگ بوده و هیچ گیاهی روی آن رشد نمی‌كند، جزیره به صورت مخروطی شكل انحنا پیدا كرده و دارای پوششی از جنس چمن است. ‌

فاصله جزیره از نزدیك‌ترین ساحل نسبتا كم بوده و بخوبی می‌توان آن را از سواحل اسكاتلند و جزیره‌های مجاور آن مشاهده كرد و به همین دلیل است كه برخی گردشگران تنها به تماشای آن از سواحل اطراف اكتفا كرده و برخی دیگر ترجیح می‌دهند كمی بیشتر ماجراجویی به خرج داده و به داخل جزیره بروند.

البته زمان دیدن جزیره نیز بسیار مهم است، برای نمونه گردشگران در فصل زمستان با یك مخروط پوشیده از برف و شبیه بستنی قیفی رو‌به‌رو می‌شوند كه از دل آب‌های نیلگون دریا بیرون زده است و در فصول گرم سال با وجود توده‌های ابر‌پنبه‌ای‌شكل بر فراز جزیره، این جزیره بسیار شبیه ظرفی سبزرنگ با پوششی از كرم و بستنی روی آن است.‌ در بسیاری از روزهای سال به‌دلیل‌وجود مه روی سطح دریا امكان دیدن جزیره از سواحل اطراف امكان‌پذیر نیست.

منبع:jamejamonline.ir

 

 

 


ویدیو مرتبط :
بستنی- بستنی خانگی با زعفران و سس انار به روش مشهدی. |

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزیره قلب شكل هدیه تولد «جولی» به «پیت» + تصاویر



اخبار فرهنگی - جزیره قلب شكل هدیه تولد «جولی» به «پیت» + تصاویر

این هدیه چیزی نیست جز یك جزیره قلب شكل 20 میلیون دلاری !‌

  اخبار ,اخبار فرهنگی, آنجلیا جولی و برد پیت

 

در حالی كه كمتر از یك ماه به تولد 50 سالگی «برد پیت» باقی مانده است ، نامزد او «آنجلینا جولی» هدیه ای فوق العاده برای او در نظر گرفته است .

این هدیه چیزی نیست جز یك جزیره قلب شكل 20 میلیون دلاری !‌

 

 این جزیره زیبا «پترا» (Petra) نام دارد و در 50 كیلومتری شمال شهر نیویورك در اقیانوس اطلس قرار دارد. «پترا» حدود 45 هزار متر مربع (11 جریب) وسعت دارد و شامل عمارتی بزرگ متعلق به سال 1950 است كه معمار معروف «فرانك لوید رایت» آن را طراحی كرده است.

از دیگر جزئیات این جزیره اسكله برای قایق و باند هلی كوپتر است.

 

جولی اعلام كرده : برد تنها مرد ایده آل زندگی من است و خرید این جزیره قلب شكل حكم باقی ماندن آن در قلب مرا دارد.

 

 اخبار ,اخبار فرهنگی, آنجلیا جولی و برد پیت

 

 اخبار ,اخبار فرهنگی, آنجلیا جولی و برد پیت

 

 اخبار ,اخبار فرهنگی, آنجلیا جولی و برد پیت

 

 اخبار ,اخبار فرهنگی, آنجلیا جولی و برد پیت

 

 اخبار ,اخبار فرهنگی, آنجلیا جولی و برد پیت

 

 اخبار ,اخبار فرهنگی, آنجلیا جولی و برد پیت

اخبار فرهنگی - سینما خبر