گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

جاذبه های گردشگری برازیلیا، پایتخت برزیل



برازیلیا، پایتخت کشور برزیل و مقر دولتی آن است. این شهر در سال 1960 به عنوان یک پایتخت جدید برای این کشور بنا نها شد. طرح و توسعه آن در سال 1956 توسط لوسیو کوستا و اسکار نیمیر انجام شد تا پایتخت کشور از ریو دو ژانیرو به برازیلیا که مرکزی تر است منتقل شود. این شهر به بلوک های شماره دار و بخش هایی برای فعالیت های خاص مانند بخش هتل ها، بخش بانکداری و بخش سفارت ها تقسیم شده است. برازیلیا بخاطر معماری مدرنیستش، میراث جهانی یونسکو اعلام شده است.

این شهر طوری طراحی شده است که نقشه آن شبیه هواپیما یا یک پرنده بزرگ است. این شهر موقعیت منحصر بفردی در برزیل دارد. هر سه شاخه دولت فدرال برزیل یعنی کنگره، ریاست جمهوری و دیوان عالی در این شهر قرار دارند و 124 سفارت خارجی نیز در برازیلیا وجود دارد.

ساختار اولیه برازیلیا ظرف چهار سال و در زمان ریاست جمهوری جوسیلینو کوبیتشیک با شعار "پنجاه سال پیشرفت در پنج سال" تمام شد و گویی این شهر یادبودی از اوست. کلیسای جامع برازیلیا نیز شش ستون دارد که گویی دو دست به سمت آسمان برای دعا دراز شده اند.

با گذشت پنجاه سال از بوجود آمدن این شهر، برازیلیا هنوز در حال توسعه است. البته منتقدین می گویند که این شهر آرمانشهری شکست خورده است که طرح توسعه مدرنیست و عقلانی آن، عنصر انسان را حذف کرده است. ولی با این حال برزیلی ها به پایتخت خود می بالند.

در برازیلیا حوصله شما سر نمی رود و چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد. ضمناً جام جهانی فوتبال 2014 در برزیل برگزار خواهد شد که به همین بهانه جاذبه های گردشگری برزیل را شرح می دهیم و از پایتخت آن آغاز می کنیم:

کلیسای جامع برازیلیا (Cathedral of Brasília)

  جاذبه های گردشگری برازیلیا,جاذبه های گردشگری  برزیل,جاهای دیدنی  برزیل

 جاذبه های گردشگری برازیلیا,جاذبه های گردشگری  برزیل,جاهای دیدنی  برزیل

استادیوم ملی مانه گارینشا (Estádio Nacional Mané Garrincha)

   جاذبه های گردشگری برازیلیا,جاذبه های گردشگری  برزیل,جاهای دیدنی  برزیل

 پالاسیو دو پلانالتو، محل کار رسمی رئیس جمهور برزیل (Palácio do Planalto)

  جاذبه های گردشگری برازیلیا,جاذبه های گردشگری  برزیل,جاهای دیدنی  برزیل

 ساختمان دیوان عالی فدرال (Supreme Federal Court)

  جاذبه های گردشگری برازیلیا,جاذبه های گردشگری  برزیل,جاهای دیدنی  برزیل

 پالاسیو دو ایتاماراتی، ساختمان وزارت امور خارجه برزیل (Palácio do Itamaraty)

  جاذبه های گردشگری برازیلیا,جاذبه های گردشگری  برزیل,جاهای دیدنی  برزیل

 پالاسیو دا الوورادا، محل سکونت رسمی رئیس جمهور برزیل (Palácio da Alvorada)

  جاذبه های گردشگری برازیلیا,جاذبه های گردشگری  برزیل,جاهای دیدنی  برزیل

 دریاچه پارانوآ (Paranoá Lake)

  جاذبه های گردشگری برازیلیا,جاذبه های گردشگری  برزیل,جاهای دیدنی  برزیل

 آبشارهای ایتیکوئیرا (Itiquira Falls)

  جاذبه های گردشگری برازیلیا,جاذبه های گردشگری  برزیل,جاهای دیدنی  برزیل

 پل جوسیلینو کوبیتشیک (Juscelino Kubitschek Bridge)

    جاذبه های گردشگری برازیلیا,جاذبه های گردشگری  برزیل,جاهای دیدنی  برزیل

ورزشگاه سرپوشیده نیلسون نلسون (Nilson Nelson Gymnasium)

   جاذبه های گردشگری برازیلیا,جاذبه های گردشگری  برزیل,جاهای دیدنی  برزیل

 مجموعه فرهنگی ریپابلیک (Cultural Complex of the Republic)

   جاذبه های گردشگری برازیلیا,جاذبه های گردشگری  برزیل,جاهای دیدنی  برزیل

 مانیومنتال اکسیس، خیابان اصلی در طراحی شهری برازیلیا (Monumental Axis)

   جاذبه های گردشگری برازیلیا,جاذبه های گردشگری  برزیل,جاهای دیدنی  برزیل

  منبع:bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
جاذبه های گردشگری پایتخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گردشگری نوروزی در جاذبه های پایتخت


تهران فقط دود و ترافیک و سروصدا و شلوغی نیست. تهران را می شود در ایام نوروز جور دیگر دید با جاذبه هایش با دیدنی هایش از طهران قدیم گرفته تا تهران جدید.

خبرگزاری مهر: تهران فقط دود و ترافیک و سروصدا و شلوغی نیست. تهران را می شود در ایام نوروز جور دیگر دید با جاذبه هایش با دیدنی هایش از طهران قدیم گرفته تا تهران جدید.

فصل کوچ تهرانی ها از پایتخت رسید و اکنون که اداره ها و وزارت خانه های آن آرام گرفته اند می شود در خیابانها چرخی زد و از فرصتی که دیگران بهره برده اند تا به شهرهای دیگر بروند برای دیدن پایتخت استفاده کرد هم برای افرادی که تهران را برای سفر انتخاب کرده اند و هم برای آن دسته از افرادی که در مهمترین شهر سیاسی ایران مانده اند و قصد سفر ندارند جز تهران گردی و بازدید از بناهای تاریخی، پارک ها و فضاهای تفریحی و بازی.

طهران قدیم را با کاخ موزه هایش بهتر می شناسند کاخ موزه های گلستان سعدآباد و نیاوران بهترین گزینه برای روزهایی است که گردشگران می خواهند یک صبح تا عصر خود را در فضای بزرگ آنها سپری کنند. چون به طور حتم نمی توان دو کاخ را با حوصله زیاد در یک روز دید. بنابراین برای دیدن هر کدام از این کاخ ها باید یک روز وقت گذاشت. چه کاخ گلستان که در میدان ارگ یا همان 15 خرداد رو به روی بازار تاریخی تهران و پارک شهر قرار دارد و چه کاخ سعدآباد که در نزدیکی آن میدان تجریش و امام زاده صالح، دربند و گورستان ظهیر الدوله نیز جزو مکان های دیدنی به حساب می آیند.



کاخ موزه گلستان

کاخ موزه های با صفای تهران

جدا از این دو کاخ که هر کدامشان دارای موزه های متعددی هستند و تنها نشستن در فضای سبز کاخ سعدآباد با 50 هزار درخت کهنسالش که این روزها بهاری شده اند حتی نشستن در کاخ نیاوران هم خالی از لطف نیست فقط باید همت کرد و تا نیاوران، میدان باهنر رفت. اگر به نیاوران رفتید حتما به حوضخانه آن هم سری بزنید چون اگر با چم و خم کاخ آشنا نباشید یادتان می رود زیر بنای کاخ یک فضای تاریخی زیبا هم وجود دارد.

حتی اگر خواستید می توانید از راهنماهای قدیمی کاخ هم که همانجا حضور دارند داستان فتح نیاوران به دست نیروهای انقلابی و داستان هر کدام از اشیای موجود در کاخ را از آقای گرجی و شاه حسینی بپرسید.

گرانترین خانه جهان

غیر از کاخ موزه ها، موزه های کوچک تر دیگری هم هستند که چند ساعت از وقت نوروزی تان را می گیرند مثل موزه مقدم که از آن به عنوان گران ترین خانه تاریخی جهان در دهه 40 به دلیل آثار تاریخی موجود در آن یاد می شد. این خانه که زیر نظر دانشگاه تهران است در نزدیکی میدان حسن آباد، ضلع شمالی خیابان امام خمینی، خیابان شیخ هادی واقع شده منتها باید حواستان باشد آن را رد نکنید چون در موزه کوچک است و تابلوی سردرآن نیز کوچکتر!  از اتاق صدف این خانه هم نگذرید که دیدن آن و چگونگی ساختش توسط آقای مقدم بسیار جالب است.



موزه مقدم

در راسته میدان امام خمینی و خیابان سی تیر و محله های تهران قدیم کم نیستند جاذبه های تاریخی که می توان برای دیدن آنها ساعت ها وقت گذاشت و یک دل سیر تاریخ تهران را با آنها مرور کرد مثل موزه پست و تلگراف و تلفن و سکه که در میدان امام خمینی رو به روی مترو واقع شده و یا کمی بالاتر از آن سردر باغ ملی و موزه ملی ملک که البته از روزهای 5 فروردین به بعد باز است و موزه ملی ایران که از آن به عنوان موزه ایران باستان هم یاد می شود و یا خیابان سی تیر که زیباترین و مهمترین خیابان تهران هست با همه موزه ها و کلیساهایش. مثل موزه آبگینه و یا کلیسای حضرت مریم.

خیابان ادیان و موزه هایش

خیابان سی تیر را خیابان ادیان هم می گویند. خیابان 30 تیر بعد از جمهوری به نام  میرزاکوچک خان است که که انتهای آن به ساختمان سفارت روسیه که ساختمان آتشکده زرتشتیان هست می رسدو بدون هیچ محدودیتی می توانید از نزدیک مراسم مذهبی هموطنان زرتشتی و موبدان و قسمت اصلی آتشکده را ببینید، روبروی آتشکده زرتشتیان  ساختمان کلیسای مسیحیان قرار دارد در این قسمت هم ساختمان اصلی کلیسا قرار دارد که مراسم مذهبی در آن برگزار می شود و هم یک موزه که به معرفی  جامعه ارمنی ایران می پردازد. به همین دلیل این خیابان را خیابان ادیان هم می نامند.

اولین پیتزا فروشی ایران

ناهار یک روز عید را می شود در اولین پیتزا فروشی تهران معروف به پیتزا داود خورد آن هم در خیابان نوفل لوشاتو کوچه لولاگر منتها انتظار دیدن یک رستوران شیک و تر و تمیز و با میز و صندلی زیاد برای نشستن های طولانی را نداشته باشید. این مکان به سادگی اش معروف است اگر دو نفری به پیتزا داوود رفتید یک پیتزا سفارش دهید پیش غذای پیتزا شما را سیر می کند پس یک پیتزا برای دو نفر کافی است. این را آقا داوود هم به شما می گوید.

چشمه علی، بی بی شهربانو و حضرت عبدالعظیم

تهران را به شهر ری بیشتر می شناسند پس اگر قصد رفتن به شهرری را داشتید یکی دو روز بیشتر زمان لازم دارید چون زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی، دیدن بازارچه، گورستان تاریخی ابن بابویه، امامزاده ابراهیم، دژ رشکان، چشمه علی،کوه بی بی شهربانو، آرامگاه جوانمرد قصاب، آتشکده بهرام، برج طغرل و ... احتیاج به زمان زیادی دارند.

با این حال شهرداری منطقه 20 برای گردشگران تورهای گردشگری نوروزی ری‌گردی از سوم تا دوازدهم فروردین با محوریت مرکز ری‌شناسی برپا کرده که همه از سرتاسر شهر تهران، زائران و مسافران شهرری می‌توانند از این امکانات فرهنگی به‌صورت رایگان استفاده کنند. فقط باید برای ثبت‌نام در تورهای نوروزی رایگان شهرری به مرکز ری‌شناسی واقع در میدان شهید مدرس و غرفه‌های اطلاع‌رسانی که در میادین اصلی این منطقه برپا می‌شود مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 55972118 تماس بگیرید.

اما جدا از همه جاذبه های تاریخی تهران که از سالها قبل به جا مانده، برخی از مکان های گردشگری در تهران هم به تازگی احداث و یا تجهیز شده اند که می توان از آنها در ایام عید بازدید کرد مثل سورتمه تهران که در  میدان تجریش خبابان دربند خیابان اسد الهی بوستان گلابدره واقع شده و یا دریاچه 12 هزار متر مربعی، باغ گل، اسکیت پارک، آسمان نما، پارک دوستدار کودک و مسیرهای کالسکه و دوچرخه که بوستان نوروز را در اراضی عباس آباد سمت غرب بزرگراه شهید مدرس تشکیل داده اند.



باغ پرندگان

اگر خواستید به باغ پرندگان بروید مراقب باشید کبک‌های آزاد در باغ زیر پا له نشوند و مرغابی‌هایی که در کنارتان و در حاشیه برکه‌ها نشسته‌اند، از صدای قدم‌هایتان نرنجند. بزرگراه شهید بابایی در شمال این محدوده جای گرفته و خیابان کوهستان نیز از کنار آن عبور می‌کند. در شرق نیز این محدوده به بزرگراه شهید باقری منتهی می‌شود.

تهران دو باغ دارد که میراث جهانی ایران در آن مینیاتوری شده اند یکی باغ مینیاتور ایرانی در خیابان جانبازان غربی است و دیگری در بوستان گلبرگ. به عنوان مثال تمام ابهت ستون های تخت جمشید در این باغها در نیم متر خلاصه شده اند!

باغ موزه قصر که همان زندان قصر بوده و زندان سیاسی آن به همراه باغ موزه دفاع مقدس هم از موزه های هستند که به تازگی تغییر کاربری داده اند و به یک جاذبه گردشگری در پایتخت تبدیل شده اند. به همراه دریاچه چیتگر که این روزها پرندگان زیادی در آنجا زندگی می کنند.

آبشار تهران را اگر به عنوان یکی ازجاذبه ها انتخاب کردید حتما کفش مناسب بپوشید و تا نوک آبشار بالا بروید تا از آن بالا تمام شهر زیر پایتان قرار بگیرد کلبه های چوبی بالای آبشار عکس یادگاری شما را زیباتر می کند.

برای دیدن تهران در ایام نوروز اگر اطلاعات بیشتری خواستید و یا نمی دانستید چه ساعتی بهتر  است کجا بروید یا با هر کدام از موزه ها تماس بگیرید و یا اطلاعاتتان را از طریق شماره  137 و یا 09669 بیشتر کنید.