گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

جاذبه های میلان؛ قلب طراحی و مد


میلان در شمال ایتالیا واقع شده و مرکز استان میلان و دومین شهر بزرگ کشور ایتالیا است. این شهر از نظر مالی و اقتصادی در دنیا شهرت بسیاری دارد.





صبح بخیر: میلان در شمال ایتالیا واقع شده و مرکز استان میلان و دومین شهر بزرگ کشور ایتالیا است. این شهر  از نظر مالی و اقتصادی در دنیا شهرت بسیاری دارد.

میلان را باید ترکیب زیبایی از مدرنیته و تاریخ دانست. در این شهر علاوه بر ساختمان ها و معماری های معاصر و مدرن، می توانید بناهای بازمانده از قرن ها و سال ها پیش را نیز پیدا کنید. شهر میلان در ایتالیا را به عنوان مهم ترین مرکز مد و طراحی می شناسند. به طوری که این قلب طراحی و مد روی هنرهای موسیقی، ادبیات و حتی تجارت در سراسر جهان تاثیر گذاشته است.



آب و هوای میلان شرجی و نیمه گرمسیری است. البته گاهی اوقات می توان گفت هوای قاره ای نیز دارد. تابستان های میلان بیشتر مواقع مرطوب و گرم است. زمستان ها نیز مرطوب و سرد است. میلان، دو فرودگاه بین المللی بزرگ به نام های لینات و مالپنزا دارد و از طریق ترن و قطارهای سریع السیر با دیگر شهرهای ایتالیا در ارتباط است. میلان یکی از بهترین سیستم های حمل و نقل کشور ایتالیا را دارد. بهترین و سریع ترین وسیله نیز مترو است.

در میلان موزه های متعددی و آثار تاریخی بسیاری می توان دید. برخی از آنها شامل موارد زیر هستند:

•    پیناکوتئا دبرِرا (Pinacoteca di Brera): دارای زیباترین مجموعه های نقاشی و آثار هنری است.




•    پیناکوتئا امبروسیانا (Pinacoteca Ambrosiana): کتابخانه تاریخی و خانه آثار هنری است.




•    موزه پولدی پزولی (Poldi Pezzoli Museum): شامل گران قیمت ترن مجموعه آثار هنری خصوصی در سراسر دنیا است.




•    کلیسای سانتا ماریا دلا گرازی (Santa Maria delle Grazie): دارای تابلوی نقاشی «شام آخر» لئوناردو  داوینچی است.




•    طاق صلح: یکی از آثار تاریخی و معماری بسیار زیبای میلان است. این طاق که در زمان جنگ، نماد صلح اروپایی ها بوده در قرن 19 میلادی افتتاح شده است و در بر گیرنده بلوار اصلی شهر و در کنار پارک سمپیونه و قلعه اسفورزسکو قرار دارد. طاق صلح، دروازه ورودی شهر میلان نیز به شمار می رود.




•    قلعه اسفورزسکو (The Sforzesco Castle)، برای حفاظت از شهر میلان در سال 1368 میلادی ساخته شده است. این قلعه در زمانهای قدیم محل زندگی دوچی میلان بوده است.  در حال حاضر نیز یکی از بزرگ ترین قلعه های نظامی مستقر در اروپا و خانه چند موزه و مجموعه هنری به شمار می رود. ساخت ساختمان اصلی قلعه اسفورزسکو در قرن 14 میلادی آغاز شده است. در سال 1450 میلادی، فرانچسکو اسفورزسکو بازسازی این قلعه را شروع کرد و در سال های بعد توسط افراد دیگری بارها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. اتاق های مختلف این قلعه هر کدام شهرت خود را دارند. اما یکی از مشهورترین آنها، اتاق سالا دلا آسه است که سقف آن توسط نقاش  و هنرمند بزرگ، لئوناردو داوینچی نقاشی شده است. این قلعه برای حفاظت از شهر میلان در سال 1368 میلادی ساخته شده است.




•    کلیسای جامع سانتا ماریا ناسنته (Cathedral of Santa Maria Nascente) یکی از بزرگ ترین کلیساهای مرمرین دنیا است. این کلیسا با نام دوئومو میلان نیز شناخته می شود. مرمرهای سفید نمای ساختمان کلیسا با ستون ها و طراحی بسیار جذاب، حدود 157 متر طول و 93 متر عرض دارند. ارتفاع درونی کلیسا حدود 108 متر است.



نمای بیرونی ساختمان به طور کامل از شیشه و مرمرهای براق پوشیده شده است که در شب درخشندگی خاصی به آن می بخشد. علاوه بر اینها، کلیسای دوئومو میلان، هزاران مجسمه بزرگ و کوچک در خود جای داده است که منظره کاریزماتیک بسیار خیره کننده به آن می بخشد. سه تغییر باشکوه، دادگاه شرعی، بنای تاریخی آرسیمبولدی و لامپ قرمز گنبد کلیسا مکان های دیدنی کلیسای جامع سانتا ماریا ناسنته هستند.


•    کلیسای جامع دومو (The Duomo): دوموی میلان دومین کلیسای جامع کاتولیک در جهان به شمار می رود. فقط کلیسای جامع سویل از دومو بزرگ تر است. کلیسای جامع میلان حدود 157 متر بلندی دارد و ظرفیت آن حدود 40  هزار نفر است. معماری این بنا، ترکیبی از طراحی گوتیک و نئو گوتیک است. نمای بیرونی و فضای داخلی این ساختمان بسیار خیره کننده و زیباست. با بالا رفتن از 463 پله باریک می توانید گنبد کلیسا و نقاشی های دیواری زیبایی ببینید.را تماشا کنید.




رودخانه مگیور (maggiore lake): رودخانه مگیور بزرگ ترین رودخانه میلان است. این رودخانه زیبا در بخش جنوبی کوه های آلپ واقع شده است و از نفس گیرترین مناظر طبیعی ایتالیا به شمار می رود. باید بدانید، قسمت شمالی رودخانه مگیور در سوئیس و بخش شرقی آن در مرز میلان واقع شده است. از مکان های دیدنی رودخانه مگیور باید به جزیره بورومین،  ایزولا بلا (یکی از زیباترین قصرهای سلطنتی)، ایزولا مادره (باغ زیبا و منحصر به فرد) و ساکرو مونه د قیفا (ساختمان کاتولیک رومی) اشاره کرد.




•    پارک سمپیونه (Sempione park): یا پارک سیمپلون یکی  از بزرگ ترین پارک های شهر میلان است. این پارک در سال 1888 میلادی در فضایی به مساحت بیش از 386 متر مربع ساخته شده است. طراحی داخلی این پارک توسط معمار و هنرمندی به نام امیلیو آلماگنا صورت گرفته است. طراحی این به گونه ای ست که نمایی 360 درجه از قلعه اسفورزا و طاق صلح را در خود دارد و گردشگر از این پارک می توان به خوبی آنها را نیز مشاهده کند. سومین بنای زیبای این پارک، خانه هنرمندان به نام پالازا  دلارته است. این خانه در سال 1933 میلادی توسط جیوانی موزیو ساخته شده است. از دیگر جاذبه های این پارک نیز می توان به آکواریوم عمومی آرنا سیویکا و برج توره برانکا اشاره کرد.



ویدیو مرتبط :
مد اسلحه ی جاذبه در gta sa

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برلوسکونی: باشگاه را نمی‌فروشیم/ میلان بخشی از قلب ما است



برلوسکونی,باشگاه میلان

برلوسکونی: باشگاه را نمی‌فروشیم/ میلان بخشی از قلب ما است

مدیر میلان تاکید کرده به هیچ وجه خانواده وی قصد فروش باشگاه را نداشته و میلان بخشی از قلب آنها است.

به گزارش  فارس، باشگاه میلان که مدت‌ها است توسط خانواده برلوسکونی خریداری شده است، تاکنون به افتخارهای زیادی با این خانواده رسیده و در لیگ قهرمانان و سری A جام‌های قهرمانی را بالای سر برده است.

باربارا برلوسکونی در گفت‌وگویی با نشریه گازتا دلو اسپورت در مورد ادامه حضور خانواده‌اش در مالکیت باشگاه گفت: پدرم به همه اعضای خانواده آموخته که میلان بخشی از قلب ما است. خانواده برلوسکونی به هیچ وجه باشگاه را نخواهند فروخت. بستن قرارداد با اسپانسرها و حضور دیگر سرمایه‌داران در باشگاه برای بالا بردن سطح و توسعه باشگاه یک مساله است و فروش آن به شخص دیگر یک مساله دیگر. مطمئن باشید این اتفاق نخواهد افتاد.

میلان در دهه 90 و اوایل هزاره جدید، تیمی بسیار پر قدرت بود ولی اکنون به دلیل مشکل‌های مالی و برای کاهش هزینه‌های خود، به تیمی متوسط بدل شده است.

باربارا برلوسکونی در ادامه گفت: می‌خواهیم تراز مالی درستی داشته باشیم. در این اوضاع بهتر است که عاقلانه رفتار کنیم زیرا می‌خواهیم بر اساس قوانین «فیر پلی مالی» عمل کرده تا به مشکل نخوریم. البته همواره دوست داریم در بالاترین سطح باشیم و بهترین نتیجه‌ها را نیز بگیریم./فارس