گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

جاده‌های خطرناک ایران را بشناسیم


مسافت 900 کیلومتری تهران - مشهد از دو نظر معبر حادثه سازی است؛ اولین دلیل آن تردد زیادی است که در آن انجام می شود. بیابانی و یکنواخت بودن مسیر هم باعث خستگی، کسلی و خواب آلودگی رانندگان می شود که علت بخشی از سوانح است.

 
 
 

هفته نامه سلامت:

تهران - سمنان - مشهد

مسافت 900 کیلومتری تهران - مشهد از دو نظر معبر حادثه سازی است؛ اولین دلیل آن تردد زیادی است که در آن انجام می شود. بیابانی و یکنواخت بودن مسیر هم باعث خستگی، کسلی و خواب آلودگی رانندگان می شود که علت بخشی از سوانح است.

جاده های خطرناک ایران را بشناسیم

تهران - قم - شیراز

برای اینکه از تهران به شیراز بروید، باید از جاده قم - تهران بگذرید که شلوغ ترین جاده است. اتوبان قم - اصفهان به دلیل سرعت بالای اتومبیل های عبوری هم یکی از معابر حادثه ساز است.

جاده های خطرناک ایران را بشناسیم

تهران - خوزستان

گردنه های استان چهارمحال و بختیاری از خطرناکترین گذرگاه ها هستند. برای همین برخی از افراد ترجیح می دهند که از سمت شیراز به اهواز و آبادان بروند که خطرش کمتر است، نه از این راه.

جاده چالوس

عرض کم جاده، تردد بسیار زیاد در روزهای تعطیل، قدیمی بودن جاده، کوهستانی بودن و خطر ریزش سنگ و بهمن، جاده چالوس را به یکی از ترسناکترین جاده های کشور تبدیل کرده است.

جاده های خطرناک ایران را بشناسیم

هر چند 3 محور شمالی اتوبان رشت، محور فیروزکوه و جاده هراز هم در نوع خود خطرناک هستند، اما خطرشان از جاده چالوس کمتر و رانندگی در این مسیر برای رانندگانی که تجربه کمتری دارند، راحت تر است.

سیرجان - بندرعباس

کیلومتر 300 این جاده، بسیار حادثه خیز است چون عرض کمی دارد و کامیون ها و تریلرهای بزرگ و ترانزیتی هم در آن رفت و آمد می کنند. بنابراین باید در این محدوده ضمن حفظ آرامش خود، سرعت مجاز و حتی کمتر از آن را با توجه به ایمنی اتومبیل خود رعایت کنید.

جاده وهن آباد

وهن آباد شهری در حوالی رباط کریم در استان تهران است. محور مواصلاتی این جاده به اتوبان قم که تردد بسیار بالایی دارد، یکی از معابر پرخطر است. عرض کم و تعریض نیمه کاره و همچنین دید کم در شب به دلیل وجود نداشتن نور کافی از دلایل حادثه خیز بودن محور وهن آباد است. اگر قصد گذر از این منطقه را دارید، حتما زمان سفرتان را طوری تنظیم کنید که به شب و تاریکی نخورید.

جاده های خطرناک ایران را بشناسیم

اتوبان پردیس

اتوبان پردیس تهران هم یکی از معابر حادثه ساز در کشور است. قبل از افتتاح رسمی این پروژه، وجود نداشتن معابر و برخی اشکالات فنی باعث شده بود این اتوبان حتی برای مدتی بسته شود. با اینحال، این روزها خبرهایی از تصادف هایی در این معبر به گوش می رسد. رعایت نکات ایمنی و سرعت مجاز می تواند سلامت شما را در این جاده تضمین کند.

جاده های خطرناک ایران را بشناسیم

بندرعباس - لار

در این جاده 300 کیلومتری هیچ تعمیرگاه یا آبادی و حتی پمپ بنزینی وجود ندارد. جاده ای که در برخی نقاط آن علائم خط کشی شده هم وجود ندارد و تیرهای برق چوبی هم در کناره جاده دیده می شود.

همه اینها معبر بندرعباس به لار را به یکی از معابر خطرناک در شب تبدیل کرده است، بنابراین در گذر از این راه باید تمام مسائل ایمنی را رعایت و قبلا مسائل فنی و بنزین اتومبیل تان را بررسی کنید.

قم - گرمسار

میزان تلفات این معبر تازه تاسیس به حدی بوده که فرمانده انتظامی قم از این میزان ابراز نگرانی کرده و استاندارد نبودن جاده بارها مورد انتقاد قرار گرفته. با اینحال در آن تردد می شود و نهایت دقت شما را طلب می کند.

گردنه اسدآباد همدان

گردنه اسدآباد همدان بین دو شهر همدان و کرمانشاه قرار گرفته و ارتفاع آن به حدود 2000 متر می رسد. اغلب روزها شرایط نامناسب جوی و کوهستانی بودن این مسیر باعث به وجود آمدن تصادف های سختی شده. قبل از گذر از این مسیر حتما شرایط جوی و آب و هوایی را بررسی کنید.

جاده اصفهان

این جاده کفی و یکنواخت است و تردد خودروهای ناهمگونی مثل کامپیون و خودروی سواری در آن زیاد است و باید ضمن حفظ آرامش، سرعت مجاز را رعایت و در مواقع خستگی حتما جایی را برای استراحت انتخاب کنید تا یکنواختی جاده باعث پرت شدن حواس شما نشود.

جاده مازندران

این جاده به دلیل مارپیچ بودن و دو بانده نبودن در برخی مسیرها و رعایت نکردن سرعت جزو جاده های پرخطر تلقی می شود. بارندگی هم احتمال خطر را بیشتر می کند؛ بنابراین رعایت سرعت مطمئنه و آگاهی از شرایط جوی در روزی که قصد سفر دارید، ضروری است.

جاده های خطرناک ایران را بشناسیم

جاده خراسان

این جاده هم جزو جاده های یکنواخت و خسته کننده است که تردد در آن زیاد است. رانندگان در آن هر 2 ساعت باید با توقف خودرو، استراحت کوتاهی داشته باشند. همچنین مسافران نوروزی می توانند با مراجعه به پایگاه های هلال احمر برای اسکان در شب اقدام کنند.

جاده سلفچگان

این جاده پر پیچ و خم و پرچاله حتما راننده ای را می طلبد که از رانندگی در جاده آگاهی و تجربه داشته باشد. اگر راننده ای خسته و تازه کار هستید، به هیچ وجه در شب در این جاده حرکت نکنید. از وضعیت آب و هوایی این جاده هم قبل از سفر حتما باخبر شوید.

جاده های خطرناک ایران را بشناسیم


ویدیو مرتبط :
زوم تک -جاده فوق العاده خطرناک Yunas bolivi "جاده مرگ"

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران سومین کشور آلوده هوا و پنجمین کشور دارای جاده‌های خطرناک در جهان



جاده‌های خطرناک در ایران,رتبه ایران دربین کشورهای آلوده,معاینه فنی خودروها

ایران سومین کشور آلوده هوا و پنجمین کشور دارای جاده‌های خطرناک در جهان

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو با اشاره به آمار های سازمان بهداشت جهانی گفت: ایران در میان آلوده ترین کشورهای جهان از لحاظ آلودگی هوا رتبه سوم را داراست. همچنین در میان کشورهای با جاده‌های خطرناک مقام پنجم را کسب کرده است که این موارد لزوم توجه بیشتر به معاینه فنی را تاکید می کند.

به گزارش  مهر، سید علی رضوی در نشستی خبری که پیش از ظهر روز دوشنبه برگزار شد با اشاره به افزایش آلودگی هوای پایتخت پس از 5 ساله شدن معاینه فنی گفت: پیش از این ایران هشتمین کشور جهان از لحاظ آلودگی هوا بود که در سال 2013 به رتبه سوم رسیده است.

ارسال پیامک به دو میلیون خودرو فاقد معاینه فنی
وی در ادامه با اشاره به شناسایی بیش از 2 میلیون خودرو فاقد معاینه فنی که از لحاظ قانون پنج ساله شدن خودرو ها باید به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند گفت: پلیس برای این خودرو ها پیامک ارسال خواهد کرد و آن ها فرصت دارند طی 10 روز به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند در غیر این صورت با آن ها برخورد های قانونی صورت می گیرد.
به گفته رضوی روزانه برای ده هزار خودرو پیامک ارسال می شود.

بیشتر تصادفات به دلیل نقص فنی
مدیر مرکز معاینه فنی مرکزی با اشاره به این که بیشتر تصادفات جاده به دلیل نقص فنی است تا عامل انسانی گفت: با آغاز سفرهای تابستانی ما آمادگی آن را داریم تا روزانه 5 هزار خودرو را در هر شیفت معاینه فنی کنیم و اگر شخصی مشاهده می شود به دلیل بی نظمی است نه نبود ظرفیت در مراکز ما.

وی با اشاره به ظرفیت شبانه روزی شدن مراکز معاینه فنی گفت: ما امکان فعالیت سه شیفت کاری را داریم اما این مستلزم آن است که خودرو ها به صورت مستمر به مراکز ما مراجعه کنند.

وی با اشاره به طرح کاهش معافیت معاینه فنی از 5 سال به دو سال گفت: امیدواریم این قانون هر چه زودتر در مجلس به تصویب برسد و پلیس نیز با تردد هر گونه خودرو فاقد برگه معاینه فنی برخورد کند.

برخورد با مراکز معاینه فنی متخلف
رضوی با بیان این که یکی از مشکلات برگه های فنی صدور برگه های معاینه فنی بدون مراجعه خودرو به این مراکز است گفت: بیشتر این برگه ها توسط مراکز حاشیه شهر صادر می شود که باید این مشکلات حل شود. در تمامی مراکز تهران دوربین های پلاک خوان نصب شده و عکس خودرو به همراه اطلاعات آن به پلیس داده می شود و ما هرچه به سمت مکانیزه شدن پیش رویم دست سودجویان قطع می شود.

رضوی اضافه کرد: پیش از این برای خودرو ها تنها برگه رد یا قبولی در معاینه فنی صادر می شد اما حالا به اضافه کارت و عکس خودرو جدولی که وضعیت تطبیق خودرو با استانداردهای ایمنی را نشان می دهد پیوست این کارت است.
وی تاکید کرد: تمامی مراکز معاینه فنی باید بر اساس استاندارد 9181 فعالیت کنند و تمامی مراجعات با این استاندارد سنجیده شود.

به گفته رضوی کشور هلند با شاخص کشته شدن تصادفات از هر 100 هزار نفر 4.8 نفر و آلایندگی 29 درصد خودروها هر ساله به مراکز فنی مراجعه می کنند یا در کشور آلمان که شاخص کشته شده ها 6 نفر است هر دو سال یک بار چگونه است در کشور ایران که شاخص کشته شدن از هر 100 هزار نفر 34.1 نفر است و شاخص آلودگی هوا 92 درصد ما باید هر 5 سال خودروهایمان به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند./مهر