گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

تهرانگردی؛ کجا فلافل بخوریم؟!


اگر یک روز سخت و پرفشار را گذراندید و در کنار مشغله بالا، گرسنگی هم بر شما مستولی گشته و همچنین خیلی نمیخواهید خود را به خرج بیاندازید، بهترین گزینه برای شما فلافل است! غذایی با اصالت عربی (لبنان و فلسطین) و تهیه شده از آرد نخود که در کنار سایر مخلفات به یک غذای خوش طعم و پر انرژی و کاملاً سیر کن تبدیل شده است!

 صبح بخیر: اگر یک روز سخت و پرفشار را گذرانده اید و در کنار مشغله زیاد، گرسنگی هم بر شما مستولی گشته و همچنین خیلی نمی خواهید خود را به خرج بیاندازید، بهترین گزینه برای شما فلافل است! غذایی با اصالت عربی (لبنان و فلسطین) و تهیه شده از آرد نخود که در کنار سایر مخلفات به یک غذای خوش طعم و پر انرژی و کاملاً سیر کن تبدیل شده است!

در تهران تا دلتان بخواهد فلافلی ریخته است. به هر محله و کوچه ای سر میزنید بعید است یک فلافلی در آن پیدا نکنید. بنابراین برای اینکه یک فلافلی بتواند در بین جامعه آماری بالای رقبا نامی برای خودش در کند حتماً ویژگی های مثبت خلی زیادی باید داشته باشد. خیلی کم هستند فلافلی هایی که مشتریان خود را از نقلط مختلف تهران به محله ای خاص صرفا برای چشیدن طعم غذاهایشان بکشانند، ولی در این میان برخی ها موفق تر از رقبا بوده و همیشه برای جوانان وعابران محله های دور و اطراف خود بهترین و دم دست ترین گزینه بوده اند. با ما همراه باشید تا بهترین فلافلی های تهران را به شما معرفی کنیم:

 فلافل مروی

یکی از قدیمی ترین فلافلی های تهران که خیلی ها آن را اولین فلافلی تهران میدانند، جای گرفته در قلب بازار تهران در مقابل کاخ شمسالعماره و ابتدای کوچه مروی. آنقدر کارش خوب بود و مشتری جذب کرد که توانست شعبه دوم فلافل مروی را هم در خیابان کارگر تاسیس کند؛ شعبه ای که به مرور خیلی معروف تر از شعبه اصلی شد و در حال حاضر فلافل مروی شهرت و محبوبیت خود را مدیون شعبه جدیدش است، شاید این موضوع به دلیل محدودیت های ترافیکی بازار هم بوده است که هر کسی دسترسی آسان به آن را در مقایسه با خیابان کارگر، ندارد.

تهرانگردی؛ کجا فلافل بخوریم؟!

فلافل همانند سنبوسه و خیلی از غذاهای محبوب دیگر، یک غذای خیابانی هستند، یعنی شما نباید انتظار محیطی بسیار بهداشتی و خدمات آنچنانی از فلافلی ها داشته باشید. به قول معروف هر چه رستوران کثیف تر، غذایش خوشمزه تر!

تهرانگردی؛ کجا فلافل بخوریم؟!

آدرس: بازار، خیابان ناصر خسرو، ابتدای کوچه مروی

آدرس: میدان انقلاب، ابتدای خیابان کارگر شمالی، رو به روی کوچه رستم.

تهرانگردی؛ کجا فلافل بخوریم؟!



 فست فود دولپی

یک فست فود خیابانیِ معروف در محله آریا شهر که به خاطر فلافل های خوشمزه و متفاوتش شهره شهر شده است. دولپی همیشه ی خدا شلوغ و پر از مشتری است که مشخصا این همه شکم باز به خاطر چشم و ابروی سرآشپز جلوی دولپی جمع نمیشوند، حتماً دلیل دیگری دارد و آن چیزی نیست جز طعم بینظیر و کیفیت خوب فلافل، هات داگ و سایر ساندویج های فوری و ارزان قیمتش.

تهرانگردی؛ کجا فلافل بخوریم؟!

اگر ساکن غرب تهران هستید و هوس یک فلافل مشتی کرده اید، به دو لپی بروید و یک فلافل لذیذ را دولپی نوش جان کنید!

تهرانگردی؛ کجا فلافل بخوریم؟!

آدرس: آریاشهر، خیابان سازمان آب، نبش کوچه نهم.

تهرانگردی؛ کجا فلافل بخوریم؟!



فست فود کوروش

اکثر فلافلی های تهران خود را فقط محدود به ارائه فلافل نکرده اند و سایر ساندویچ هایی نظیرسوسیس بندری، هات داگ، سوسیس آلمانی یا حتی همبرگر هم در آن ها یافت میشود. کوروش هم یکی از فست فود های قدیمی و سنتی در خیابان ایرانشهرِ محله کریمخان است که اکثر این ساندویج های خیابانی خوشمزه در آن یافت مکیشود، اما دلیل اصلی قرار گرفتن در لیست ما، فلافل های منحصر به فرد این فست فود است.

تهرانگردی؛ کجا فلافل بخوریم؟!

 تنوع ساندویج های این رستوران زیاد است، تا جایی که شما انواع ساندویج ماکارونی را هم در منوی دیواری آن مشاهده خاهید کرد، ولی هیچ چیزی جای فلافل های آن را نمیگیرد.

تهرانگردی؛ کجا فلافل بخوریم؟!

آدرس: کریمخان، خیابان ایرانشهر، نبش کوچه ملکیان.

تهرانگردی؛ کجا فلافل بخوریم؟!



فلافلی ابوعلی

یکی دیگر از فلافلی های معروف و سابقه دار تهران که در شمال شرقی ترین نقطه تهران واقع شده است. فلافل ابوعلی بیشتر از سایر فلافلی های معروف به اصالت عرب خود مینازد و نام عربیِ رستوران خود را تضمینی برای لبنانی بودن فلافل های خود میداند که ادعای بی جایی هم نیست! ابو علی هم اکثر مواقع شلوغ و پر از مشتری است و باید برای حضور در آن صبر خود را همراه خود داشته باشید.

تهرانگردی؛ کجا فلافل بخوریم؟!

 سبک متفاوت طبخ فلافل ها در ابوعلی و سایز بزرگتر کوفته های نخودیِ فلافل ها در این رستوران برای خیلی از مشتری ها جذاب تر بوده است و بخاطر همین مشتری دائمی آن شده اند.

تهرانگردی؛ کجا فلافل بخوریم؟!

آدرس: بزرگراه ارتش، شهرک محلاتی، بلوار بسیج شرقی

تهرانگردی؛ کجا فلافل بخوریم؟!



هفت چنار

نامی آشنا برای هر تهرانی! به هر محله تهران که بروی یک فلافلی هفت چنار در آنجا خواهی یافت. با کیفیتی قابل قبول و قیمت هایی باورنکردنی که بهترین غذا برای ظهر هایی است که تصمیم گرفته اید پر خرجی های روزهای قبل را جبران کنید! همین که یک برند توانسته به این تعدادِ غیرقابل باور از شعبات در یک شهر برسد، شک نکنید که بهترین است و در کارش موفق بوده است.

تهرانگردی؛ کجا فلافل بخوریم؟!

 پس هر وقت نام هفت چنار را در بالای یک فلافلی دیدید، بدون نگرانی و دلهره از سلامت و کیفیتش وارد آن شوید و از یک ساندویج خوشمزه و ارزان لذت ببرید.

تهرانگردی؛ کجا فلافل بخوریم؟!


ویدیو مرتبط :
فلافل خوری در لشکرآباد اهواز مهد فلافل دنیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تهرانگردی؛ کبابِ خوب کجا بخوریم؟!


طعم بینظیر کباب و محبوبیت و رواجی که در بین ایرانی ها دارد، باعث شده به نوعی کباب شناسنامه ای از آشپزی و ذائقه ایرانی باشد و به یکی از غذاهای مجلسی و مخصوص پذیرایی مردم تبدیل شود.