گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

تهرانگردی؛ فست فودِ خوب کجا بخوریم؟! (2)


فَست فود (Fast food) یا غذای فوری عنوانی است برای غذاهایی که به سرعت طبخ و آماده می‌شوند. انواع ساندویچ ها و خوراک ها از فست فودهای رایج هستند. فست فود در مورد غذاهای خانگی به کار نمی‌رود. بلکه بیش تر اشاره به غذاهایی می‌کند که در رستوران‌ها تهیه می‌شوند.


ویدیو مرتبط :
فست فود بخوریم تا زودتر بمیریم خخخ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تهرانگردی؛ فست فودِ خوب کجا بخوریم؟! (1)


فَست فود (Fast food) یا غذای فوری عنوانی است برای غذاهایی که به سرعت طبخ و آماده می‌شوند. انواع ساندویچ ها و خوراک ها از فست فودهای رایج هستند. فست فود در مورد غذاهای خانگی به کار نمی‌رود. بلکه بیش تر اشاره به غذاهایی می‌کند که در رستوران‌ها تهیه می‌شوند.

صبح بخیر: فَست فود (Fast food) یا غذای فوری عنوانی است برای غذاهایی که به سرعت طبخ و آماده می‌شوند. انواع ساندویچ ها و خوراک ها از فست فودهای رایج هستند. فست فود در مورد غذاهای خانگی به کار نمی‌رود. بلکه بیش تر اشاره به غذاهایی می‌کند که در رستوران‌ها تهیه می‌شوند. مک دونالد و کی اف سی از رستوران‌های مشهوری هستند که در سراسر دنیا غذای سریع ارائه می‌دهند. یک غذای سریع در خیلی از کشورها شامل یک ساندویچ (همبرگر، مرغ و مانند آن)، سیب زمینی سرخ کرده و یک نوشابه گازدار است. قیمت مواد غذایی در رستوران‌های فست فود ارزان تر از سایر رستوران‌ها است.

در این رستوران‌ها، غذای از پیش آماده را در مدت کوتاهی بعد از سفارش، به مشتری تحویل می‌دهند. خیلی از این رستوران‌ها، رستوران‌های واقعی نیستند، چون جایی برای نشستن و غذا خوردن ندارند. از این نظر بیشتر شبیه یک فروشگاه عرضهٔ مواد غذایی هستند. خیلی از رستوران‌های فست فود بخشی از یک سازمان زنجیره‌ای هستند. از آنجایی که راه اندازی فروشگاه‌های فست فود نیاز به امکانات چندانی ندارد و فضای بزرگی هم نمی‌خواهد، نمونه‌های شخصی و مستقل آن، مخصوصا در کشورهای درحال توسعه مثل کشور خودمان، رو به افزایش است. در مقابله با موج حملاتی که علیه صنعت فست فود صورت می‌گیرد، صاحبان این صنعت پُرسود خیلی سعی کرده‌اند تا عبارت فست فود (fast food) را از ذهن مردم پاک کنند و به جای آن عبارت "رستوران‌های خدمات فوری" را جا بیندازند، اما مردم در سرتاسر دنیا به این نوع غذا می گویند: "فست فود". اگرچه ترجمه این عبارت به فارسی همان "غذای حاضری" است، اما در این مطلب از همان عبارت آشنای فست فود استفاده کرده‌ایم. عبارت فست فود تبدیل به نماد زندگی مدرن و ماشینی شده است.

بد نیست کمی هم به تاریخچه ی فست فود بپردازیم. اگر سری به تاریخ ملل مختلف بزنیم خواهیم دید که در روم باستان، دکه‌های فروش نان و زیتون وجود داشته است. در شرق آسیا مغازه‌هایی بوده‌اند که رشته فرنگی آماده عرضه می‌کردند. در خاورمیانه، از سال‌های دور تا امروز دکه‌های فروش فلافل را داشته‌ایم. در هند قدیم انواع اغذیهٔ آماده وجود داشته است. در کشورهای غرب آفریقا نیز از قدیم‌الایام، بروشت می‌فروختند که نوعی کباب چوبی است. اما فست فود به شکل امروزی دقیقاً در هفتم ژوئیه ۱۹۱۲ و در آمریکا متولد شد. در این روز رستورانی با نام "اتومات" در نیویورک افتتاح شد که در واقع نوعی کافه تریا بود. آنها غذاهای از پیش آماده را در محفظه‌های گرم کنندهٔ شیشه‌ای قرار می‌دادند و مشتریان از طریق دستگاه‌های سکه‌ای اقدام به خرید آن می‌کردند. اتومات خیلی زود شعبات متعددی در گوشه و کنار آمریکا افتتاح کرد و ۲۰ سال بی رقیب باقی‌ماند. بالای در ورودی رستوران‌های اتومات نوشته بود: "ما کار مادران را کم کرده‌ایم." بعد از اتومات نوبت به شرکت آمریکایی "وایت‌کسل "(قلعهٔ سفید) رسید که همبرگرهایش فقط پنج سنت قیمت داشت که برای مشتریان واقعاً به صرفه بود. آنها علاوه بر اینکه قیمت را حسابی پایین آورده بودند، نوآوری دیگری هم داشتند: خط تولید غذا را به شکلی تعبیه کرده بودند که تمام مشتریان می‌توانستند خیلی راحت شیوهٔ آماده کردن غذا را ببینند. در سال ۱۹۴۰ سر و کلهٔ "مک‌دونالد" پیدا شد که امروزه نامش مترادف با صنعت فست فود است.

ما در سری مطالب شکم گردی مان تا به اینجا، بار ها پرشی  به رستوران هایی که ماهیت فست فود داشته اند (برگر ها، پیتزا ها، فلافل ها و ...) داشته ایم، ولی رستوران های شاخص زیادی وجود دارند که یا شامل همه این موارد می‌شوند و یا در هیچ کدام در این دسته بندی ها نمی‌گنجیدند، در حالی که استحقاق معرفی شدن و تقدیر از کیفیت بالایشان را داشتند. این بخش جدید تهرانگردی دقیقاً همین هدف را در پیش دارد، معرفی رستوران هایی که با عنوان فست فود و ساندویچی به ارائه انواع فست فود های خوشمزه و با کیفیت می پردازند و توانسته اند خود را از رقبا جدا کنند. پس با ما همراه باشید تا بهترین فست فود های تهران را بهتر بشناسیم و حتی شاید آن ها را به انتخاب های آینده خود اضافه کنیم.

ساندویچ یگانه

یک فست فود قدیمی در محله آپادانای تهران که با حفظِ کاراکترِ اصیل خود، چه در محیط و چه در طعم ساندویچ ها، توانسته محبوبیت خود را در این سال ها حفظ کند و حتی با تحریک هوشمندانه ی حس نوستالژی پسندِ ایرانیان، به محبوبیت و موفقیت خود اضافه کند. ساندویچ هایی در نان بولکی در کنار خیار شور و پیاز و جعفری تازه با همان طعم روز های کودکی، موردی که همانندش خیلی کم یافت می‌شود.

تهرانگردی؛ کجا فست فود بخوریم؟! (1)

 در منوی یگانه همه چیز یافت میشود. برگر، ژامبون، مرغ، مغز، بندری، زبان، انواع سوسیس ها و بیکن ها و بعید است ساندویچ مد نظر شما در این رستوران وجود نداشته باشد. اگر مسیرتان به میدان نیلوفر خورد و تصمیم داشتید چیز دیگری جز فری کثیف را امتحان کنید، یگانه را فراموش نکنید، شاید حتی مشتری دائمی اش شدید!

تهرانگردی؛ کجا فست فود بخوریم؟! (1)

آدرس: سهروردی شمالی، خیابان خرمشهر، خیابان عشقیار، نیلوفر پلاک ۶۱

تهرانگردی؛ کجا فست فود بخوریم؟! (1)



ساندویچ کباب شمرون  

شمرون نامی آشنا برای علاقه مندان به کباب های ایرانی در تهران است و رستوران شمرون در محله تجریش با قاطعیت توانسته خود را به عنوان یکی از بهترین کبابی های تهران اثبات کند. همین موفقیت، مدیران شمرون را به این فکر انداخت که دست به خلاقیت بزنند و کباب های خود را شکل ساندویچ های متنوعی به مشتری ارائه بدهند. ابداعی که با استقبال خوبی رو به رو شد و روند موفقیت های برند شمرون را ادامه داد.

تهرانگردی؛ کجا فست فود بخوریم؟! (1)

 تاسیس شعبه اختصاصی "ساندویچ کباب" در بلوار اندرزگو اقدامی به جا در تکمیل این روند بود و توانست ساندویچ کباب را به عنوان اولین ساندویچ با اصالت کاملاً ایرانی به سلیقه غذایی مشتری ها اضافه کند و مشتریان را کاملاً راضی از آنچه که خورده اند راهی منزل کند. ساندویج کباب گوشت و کباب مرغ با تنوع قابل قبولی در این رستوران برای شما مهیا شده است که می‌توانید با تجربه آن یک طعم جدید را امتحان کنید و از آن لذت ببرید.

تهرانگردی؛ کجا فست فود بخوریم؟! (1)

آدرس: بلوار اندرزگو، پلاک ۹۸

تهرانگردی؛ کجا فست فود بخوریم؟! (1)



هایدا

حتما برای همه شما عزیزان پیش آمده که پس از یک روز سخت و پرفشار کاری یا غیر کاری در بیرون از خانه، بدون اینکه دسترسی به غذای مفصلِ مامان پز داشته باشید، با ساندویچ های سرد و پر و پیمان هایدا دلی از غذا درآورده باشید و از اینکه سیر شده اید خوشحال شده باشید! ماهیت هایدا همین است و همین موضوع به هایدا ارزش داده است. در دسترس ترین و سالم ترین غذایی که در مواقع بحرانی میتوانید به آن دسترسی داشته باشید و همچنین از طعم خوب آن لذت ببرید!

تهرانگردی؛ کجا فست فود بخوریم؟! (1)

 هایدا یکی از پیشگامان فست فود در ایران بود واز همان ابتدا مسیرش را با ارائه ساندویچ های سرد از سایر رقبای گرم فروش جدا کرد، شاید همین یکه و خاص بودن از دلایل محبوبیت بی حد و حصر هایدا باشد. بعید است کسی به هایدا نه بگوید. نان تازه، ژامبون با کیفیت و خوشمزه در کنار کاهو و مخلفات تازه و سسِ کافی و زیاد! هایدا همیشه بهترین است!

تهرانگردی؛ کجا فست فود بخوریم؟! (1)

هایدا در همه جای تهران و ایران شعبه دارد، پس هر گاه چشمتان به نام و لوگوی آشنای هایدا خورد، پس از اطمینان از اصل بودن آن شعبه، با خیال راحت وارد شوید و با شکم سیر و بدون هزینه های غیر منطقی، با رضایت کامل از آن خارج شوید!

تهرانگردی؛ کجا فست فود بخوریم؟! (1)



آشپزخانه برادران

یکی از متفاوت ترین فست فود های پایتخت که در آن خبر چندانی از ساندویچ نیست، بلکه خوراک ها، املت ها و غذاهای فوریِ متفاوتی را با خلاقیت و ترکیبات خاصی آماده میکند و با نان بربری تازه و آب میوه طبیعی عرضه میکند. فضای داخلی آشپزخانه برادران خیلی شیک و دلنشین است و با استفاده از میز و صندلی های چوبی به خوبی توانسته فضای کاملاً هماهنگ با ماهیت سالم غذاهایش ایجاد کند.

تهرانگردی؛ کجا فست فود بخوریم؟! (1)

املت های این رستوران شباهتی با تصور غالب ما از املت ندارد و ترکیبات متنوع و خلاقانه از سبزیجات و فرآورده های گوشتی نظیر ژامبون و سوسیس ها با تخم مرغ است که املت های واقعاً خوشمزه و اشتها برانگیزی را شامل می‌شود که یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت این رستوران شده است. لقمه ها و پیتزاهای این رستوران هم کاملاً متفاوت هستند و ارزش امتحان را دارند. انواع سالاد های خوشمزه و متنوع را هم به این لیست جذاب اضافه کنید. خلاصه ما تضمین میکنیم، از رفتن به این رستوران صمیمی پشیمان نخواهید شد.

تهرانگردی؛ کجا فست فود بخوریم؟! (1)

آدرس: میدان شیخ بهایی، به سمت خیابان ونك، ابتدای سئول جنوبی، نبش كوچه نسترن، پلاك ٩

تهرانگردی؛ کجا فست فود بخوریم؟! (1)



ساندویچی آرزو

فست فودی قدیمی و نام آشنا برای علاقه مندان به هات داگ که سالیان سال است در خیابان قائم مقام جا خوش کرده است و به یکی از قطب های هات داگ تهران تبدیل شده است. هات داگ هایی واقعاً خوشمزه و لذیذ که همانندش در سرتاسر تهران یافت نمی‌شود و هیچگاه کیفیت و کمیتش فدای اتفاقات روز و تصمیماتِ رایج میان سایر رستوران ها نشده است. مدیر و سرآشپز این رستوران قدیمی از هموطنان ارامنه مان هستند و فطعاً ذات و سلیقه بی نظیر ارامنه در پخت غذاهای خوشمزه را به این ساندویچ ها تزریق کرده اند.

تهرانگردی؛ کجا فست فود بخوریم؟! (1)

علاوه بر هات داگ ها، ساندویچ های ژامبون آرزو هم طرفداران زیادی دارد و بدون هیچ خساستی نان های خود را پر از ژامبون و سس و مخلفات می‌کنند و با رفتار خوب خود روز به روز به مشتری های خود می‌افزایند. سس خردل روسی این فست فود را به هیچ وجه فراموش نکنید! سسی که به تنهایی طعم روتین یک ساندویچ را به صورت فوق العاده ای تغییر می‌دهد و بینظیر می‌کند. در یک کلام، طبع و سلیقه غذایی هموطنان ارامنه مان حرف ندارد.

تهرانگردی؛ کجا فست فود بخوریم؟! (1)

آدرس: خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، تقاطع غفاری، پلاک ۳۸

تهرانگردی؛ کجا فست فود بخوریم؟! (1)

ادامه دارد...