گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

تهرانگردی؛ بهترین دیزی سراهای تهران


«دیزی» یکی از غذاهای سنتی و پرطرفدار در بین ایرانیان سراسر کشور است. غذایی چرب و سنگین و البته بسیار لذیذ که از گوشت تازه گوسفند و حبوبات در کنار گوجه، سیب زمینی، دمبه و ادویه های مخصوصش تهیه می‌شود.

 
 
 
 
 صبح بخیر: «دیزی» یکی از غذاهای سنتی و پرطرفدار در بین ایرانیان سراسر کشور است. غذایی چرب و سنگین و البته بسیار لذیذ که از گوشت تازه گوسفند و حبوبات در کنار گوجه، سیب زمینی، دمبه و ادویه های مخصوصش تهیه می‌شود.

 هنر درست کردن دیزی خوشمزه کار هر شخص و هر رستورانی نیست و باید کاربلد باشی تا بتوانی بهترین دیزی را  اماده کنی. برای طبخ دیزی معمولا از ظرف های سفالی (سنگی) و یا از ظروف فلزی استوانه ای استفاده می‌شود و در کنار نان سنگک، سبزی خوردن، پیاز و پیازچه و انواع ترشیجات نوش جان میشود. لطفاً آب دهان خود را قورت دهید و با ما همراه باشید تا در گزارشی بهترین دیزی سرا های پایتخت را برایتان معرفی کنیم.

رستوارن «دیزی»

تقریبا اکثر دیزی باز های تهران بر این موضوع اتفاق نظر دارند که رستوران دیزی ایرانشهر خوشمزه ترین دیزی سرای تهران است. رستورانی که منو و لیست غذا ندارد و فقط دیزی سرو میکند. همراه با مخلفات فراوان و خوشمزه. فضای سنتی و نوستالژیک این رستوران در کنار ظروف و محیط پذیرایی سنتی حس خوب و دلنشینی را به مشتری القا میکند.

تهرانگردی؛ بهترین دیزی سرا های تهران

 فقط توجه داشته باشید که این رستوران تنها ظهر ها و برای ناهار باز است، پس زمانی راهی «دیزی» نشوید که تیرتان به سنگ بخورد. اگر آخر هفته تصمیم به رفتن به این رستوران را دارید، مطمئناً خیلی باید انتظار بکشید، حتی شاید ازدحام مشتری باعث شود گرسنه به خانه بازگردید! ولی هر چه که هست ارزش صف ایستادن و معطل شدن را دارد. ناگفته نماند دوغ محلی این رستوران را حتما امتحان کنید. چای و بامیه آخرش هم فراموش نشود.

تهرانگردی؛ بهترین دیزی سرا های تهران

آدرس: خیابان ایرانشهر، بالاتر از پارک هنرمندان، خیابان کلانتری، نرسیده به خیابان قرنی

تهرانگردی؛ بهترین دیزی سرا های تهران


رستوران «آذری»

رستورانی فوق العاده معروف در جنوب تهران که تمامی شهرتش بخاطر دیزی های فوق العاده اش است. دیزی های رستوران آذری طوری باقی غذاهایش را تحت الشعاع قرار داده که انگار غذای دیگری در این رستوران وجود ندارد! فضای سنتی دلنشین همراه با پرسنل خوب و مشتری مدار که سفارشتان را در اسرع وقت آماده کرده و در مقابلتان میچینند.

تهرانگردی؛ بهترین دیزی سرا های تهران

مشتریانی که اهل قلیان هستند میتوانند پس از خوردن یک دیزی لذیذ با یک قلیان خوب و چای قندپهلو روز خوب خود را عالی کنند. این رستوران هم همانند باقی رستوران های معروف در روزهای جمعه و تعطیل از ازدحام بیش از حدی برخوردار است.

تهرانگردی؛ بهترین دیزی سرا های تهران

آدرس: میدان راه آهن، ابتدای خیابان ولی عصر

تهرانگردی؛ بهترین دیزی سرا های تهران


دیزی سرای طرشت

اکثر اهالی محله طرشت آن را به نام دیزی «ناصر قهرمانی» میشناسند. یک دیزی فوق العاده لذیذ در محیطی بسیار زیبا و نوستالژیک پر از عکس های قدیمی و خاطره انگیز از کاراکتر های مختلف و قهرمان های طهران قدیم. آقا ناصر با شما تعارف ندارد لذا چنین انتظاری نیز از شما دارد، پس «نمیخورم» و «میل ندارم» را در مقابل آقا ناصر قهرمانی کنار بگذارید و از دیزی خوشمزه لذت ببرید. توصیه دیگر این است که در این محیط کوچک جنبه بالایی به خرج دهید و از تکه کلام ها و شوخی های آقا ناصر ناراحت نشوید!

تهرانگردی؛ بهترین دیزی سرا های تهران

آدرس: طرشت، بلوار شهید صالحی، خیابان شهدای طرشت شمالی

تهرانگردی؛ بهترین دیزی سرا های تهران


رستوران «تیلیت»

برای عزیزانی که فاکتوری به نام «بهداشت» در انتخاب هایشان تاثیر گذار است و به این باور که «هرچه رستوران کثیف تر، خوشمزه تر!» اعتقادی ندارد، رستوران «تیلیت» بهترین انتخاب است. یک رستوران شیک و پیک برای دیزی دوست هایی که میخواهند از یک دیزی خوشمزه لذت ببرند. دکور مدرن-سنتی در کنار محیطی آرام و پرسنلی خوش برخورد با خدمت رسانی عالی این رستوران را به یکی از بهترین و محبوب ترین رستوران های مرکز شهر تبدیل کرده است. فقط حتماً پیش از رفتن به این رستوران، جا رزرو کنید تا دست خالی به خانه بازنگردید.

تهرانگردی؛ بهترین دیزی سرا های تهران

آدرس: خیابان سعدی، پایین تر از خیابان انقلاب، ابتدای خیابان مصباح

تهرانگردی؛ بهترین دیزی سرا های تهران


رستوران «دیزی بار»

این رستوران به عزیزانی توصیه میشود که نگران «جیب درد» خود پس از خارج شدن از رستوران نیستند و مهم نیست چقدر قرار است پیاده شوند! رستورانی بسیار شیک با دیزی ها و قلیان های فوق العاده با خدماتی عالی. دیزی بار یک رستوران لوکس است و برای عزیزانی که میخواهند در عین رفتن به محیطی شیک، غذایی سنتی و خوشمزه بخورند توصیه میشود. در ضمن منوی کافه و نوشیدنی های این رستوران هم میتواند انتخاب خوبی برای پیش غذا باشد.

تهرانگردی؛ بهترین دیزی سرا های تهران

آدرس: خیابان ملاصدرا، بعد از شیخ بهایی، رو به روی بیمارستان بقیه الله

تهرانگردی؛ بهترین دیزی سرا های تهران



ویدیو مرتبط :
گزارش خبرنگاران جوان نوروز ۹۱ تهرانگردی گردش تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تهرانگردی؛ بهترین املت های تهران، به به!


در ادامه شکم گردی جذابمان در پایتخت، می‌رسیم به یکی از محبوب ترین صبحانه ها و میان وعده ها در بین تمامی عشقِ شکم ها، یعنی املت.