گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

تعطیلات عید به دیشموک سفر کنید


دیشموک یکی از مناطق بکر و زیبای دیار چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد است که دشت‌های زیبا و آثار تاریخی آن مسافران را به سوی خود می‌طلبد.

خبرگزاری ایسنا: مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دیشموک یکی از مناطق بکر و زیبای دیار چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد است که دشت‌های زیبا و آثار تاریخی آن مسافران را به سوی خود می‌طلبد.

تعطیلات عید به دیشموک سفر کنید+عکس

سید حمید موسوی اصل:منطقه کهگیلویه و بویراحمد- امامزاده میرسالار(ع)، قلعه تاریخی دیشموک، قلعه شاه منصور، دریاچه دیشموک، سد خاکی گراب، گوردخمه یا گوردالو و دیگر جاذبه‌های گردشگری دیشموک این روزها گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است.

وی بیان کرد:‌ این جاذبه‌های همه از یک سو و عطر دل‌انگیز گل‌های بهاری و شکوفه‌های زیبا هر انسان با احساسی را در منطقه زیبای دیشموک به خود می‌طلبد.

مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این مناطق بکر آن‌چنان مسحور کننده است که خاطره سفر هر گردشگری به نقاط گردشگری شهر دیشموک و بخش دیشموک همواره در دل او خواهد ماند.

موسوی تصریح کرد: استقبال گردشگران نوروزی از دگرگونی طبیعت همواره در نخستین روزهای سال نو به چشم می‌خورد و طبیعت خدادادی و مناظر دیدنی باشکوه بخش دیشموک خاطرات فراموش نشدنی را در دفتر خاطرات سفرهای مهمانان نوروزی ثبت می‌کند.

وی ادامه داد: طبیعت بکر و تپه‌های پوشیده از گل‌های رنگارنگ چشم‌اندازهای بسیار زیبایی را طراحی کرده است. آنان که مشتاق دیدار از طبیعت خدادادی و آب‌های خروشان در کنار شالیزارهای سرسبز هستند، با سفر به بخش دیشموک قلعه تاریخی دیشموک و قلعه شاه منصور روستای لیراب ضمن دیدار از این مناطق و بهره‌مندی از طبیعت دل‌انگیز از مهمان‌نوازی مردم خونگرم این بخش برخوردار خواهند شد.

مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:‌ کوهستان‌ها به گلستانی پر از گل‌های وحشی رنگارنگ تبدیل شده و گل‌های زرد، آبی و قرمز در میان چمن‌های سرسبز دشت‌ها جلوه‌ای خاص به طبیعت شهر دیشموک و روستاهای اطراف آن بخشیده است.

موسوی اصل افزود: مناطق روستایی از جاذبه‌های خوب گردشگری برخوردار هستند. فعالیت کشاورزی در این مناطق می‌تواند برای مهمانان دیدنی باشد. مناظر و چشم‌اندازهای طبیعی در روستاهای بخش دیشموک بی‌نظیر است، درختان و گونه‌های مختلف گیاهی، رودخانه‌های خروشان و اماکن تاریخی در روستاهای لیراب، فارتق و اسفندان و درغک همه ساله پذیرای مسافران و گردشگران زیادی از سراسر کشور است.

وی گفت: شهر دیشموک با اقلیمی سردسیری و با ارتفاع ۱۹۰۰ متر از سطح دریا، دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌نظیری است که متأسفانه آنچنان که باید معرفی نشده‌اند.آب خروشان رودخانه معروف تنگ فارتق در دامنه کوه‌های پوشیده از گل و گیاه این منطقه چشم‌انداز بی‌نظیری را خلق کرده است.

مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:‌ همه ساله در ایام نوروز مهمانان و گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور راهی این دیار می‌شوند و در دل شهر دیشموک سفر به شمال کشور را تجربه می‌کنند.

موسوی اصل بیان کرد: امامزاده میرسالار (ع)، قلعه تاریخی دیشموک، قلعه شاه منصور، دریاچه دیشموک، سد خاکی گراب، گوردخمه یا گوردالو و دیگر جاذبه‌های گردشگری دیشموک این روزها گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از روی کار آمدن بنی‌امیه و پس از آن بنی‌عباس، شیعیان به ویژه سادات که در واقع فرزندان ائمه اطهار بودند مورد ستم فراوان قرار گرفتند که تاریخ شرح حال این اجحافات را در خاطر دارد. ایران به جهت آنکه از ابتدا از پایگاه‌های شیعی بوده است خود زمینه مناسبی برای مهاجرت سادات و امامزادگان به شمار می‌رود.

مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: امامزاده میرسالار (ع) از نوادگان امام موسی کاظم (ع)، از جمله این تبعید شدگان حکومت‌های بنی‌عباس بوده که وجود مبارک ایشان از سویی مورد استقبال ایرانیان و بعدها مایه خیر و برکت معنوی و مذهبی برای مردمان این دیار بوده است.

موسوی بیان کرد: مکانی که این امامزاده واقع شده از زیباترین مکان‌های دیدنی و فرح‌بخش بوده به طوری که زیبایی‌های رودخانه و کوهساران تنگ فارتق هر گردشگری را به وجد و طرب در می‌آورد.

تعطیلات عید به دیشموک سفر کنید+عکس

وی افزود: قلعه دیشموک از مکان‌های تاریخی است که قدمت لایه‌های زیرین آن به دوره اشکانی و ساسانی می‌رسد به ویژه سازه غربی صخره آن مرتبط با دوره اشکانی است. بافت معماری جدید آن به دوره‌های زندیه و قاجاریه می‌رسد. حیاط شرقی آن مربوط به دوره زندیه و قاجاریه و حیاط غربی آن به دوره اول پهلوی برمی‌گردد.

مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: به علت اینکه قلعه از راهروهایی زیرزمینی در دو قسمت شرقی و غربی برخوردار بود بنابراین به مثابه دژی محکم و استوار بود که در دنیای گذشته تصرف آن کاری سخت و دشوار بوده است.

موسوی یادآورشد: مردم منطقه معتقدند که واژه دیشموک برگرفته از دژ(دش) محکم است. اینکه چه کسانی در طول قدمت این قلعه در منطقه حکومت می‌کردند باید گفت غبار گرفتگی پهنه تحقیق و پژوهش پاسخ دادن به این پرسش را ناکام گذاشته است.تنها می‌توان گفت که در دوره معاصر به ویژه از عصر قاجاریه تا انقلاب 57 این قلعه سکونت گاه کلانترنشینان بهمئی سردسیری از طایفه خلیل‌خان به ویژه تیره جعفرخانی آن بوده است.

وی گفت: در این مکان وجود سفال‌ها و همچنین بافت معماری حکایت از آن دارد که از عصر اشکانی و ساسانیان این قلعه وجود داشته است. معماری مرتبط با دوره سلجوقی نیز در آن یافت شده که این احتمال وجود دارد قلعه شاه منصور در دوره سلجوقیان دژی محکم بوده است.

مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شبیه آنچه که شیعیان اسماعیلیه در مناطق دیگر چون الموت قهستان داشته‌اند و این احتمال نیز وجود دارد که شاید شاه منصور مظفری هنگامی که امیر تیمور گورکانی متواری شده بود و حتی قبل از آن نیز که بین حوزه مرکزی ایران و غرب مراوداتی داشته است در این محل نیز به ایجاد پایگاهی اقدام کرده باشد و هر چند که تاریخ دقیق حضور شاه منصور را در این محل ذکر نکرده است.این سنگ از نوع سنگ‌های استودان و استخوان‌دان است که در دوره پیش از اسلام طبق فرهنگ آریایی‌ها مردگان را در آن دفن می‌کردند.

موسوی ادامه داد: از آنجاکه آنان معتقد بودند اگر اجساد را بعد از مردن بلافاصله در خاک دفن می‌کردند باعث آلوده شدن زمین و سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود و گیاهانی که در زمین‌های محل دفن مردگان می‌رویند مورد استفاده حیوانات اهلی از جمله گاو و گوسفند می‌شوند و انسان هم به دلیل استفاده از شیر و گوشت آن حیوانات دچار امراض می‌شوند به این دلیل هنگام مردن اجساد را در این سنگ که در ارتفاع بلند بود دفن می‌کردند.

وی اضافه کرد:‌ پس از تجزیه اجساد استخوان‌های مردگان را در محلی نزدیک به خانه‌ها دفن می‌کردند. در گذشته این گوردخمه دربی سنگی داشته است که به مرور زمان تخریب شده و سنگ مذکور ظرفیت همزمان سه جسد را داشته است.


ویدیو مرتبط :
تعطیلات عید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعطیلات عید را با چه ماشینی سفر کنیم .... ؟


شما کجا میخواهید بروید؟ با چه ماشینی؟ اگه قصد خرید ماشین جدید دارید احتمالا سری به نمایشگاه های اتومبیل زده اید و شاید افزایش قیمتی که تحت تاثیر بازار سکه و دلار در بازار ماشین بوجود آمده را لمس کردید. بازار شب عید نمایشگاه داران با وجود این افزایش قیمت ها داغ است.




صبح بخیر: هر سال دم عید ما ایرانی ها با طبیعت همسو شده و به نو شدن مشتاق می شویم. شما هم سری به بازار شب عید بزنید (شاید هم شروع کرده باشید)، خیلی ها در این روزها دنبال لوازم منزل و مبلمان و فرش و پرده اند و خیلی ها هم به فکر مسافرت ایام تعطیلات. راستی شما کجا میخواهید بروید؟ با چه ماشینی ؟ اگه قصد خرید ماشین جدید دارید احتمالا سری به نمایشگاه های اتومبیل زدید و شاید افزایش قیمتی که تحت تاثیر بازار سکه و دلار در بازار ماشین بوجود آمده را لمس کردید. بازار شب عید نمایشگاه داران با وجود این افزایش قیمت ها داغ است.






وارداتی‌ها

اگه بخواهیم ماشین ساخت داخل مان را تبدیل به وارداتی کنیم چقدر باید هزینه ​کنیم؟

با 35 تا 50 میلیون موافقید...؟ از ماشین های خوش فروش شامل نو و کارکرده در این رده قیمتی می​شود به مگان، ماکسیما، سوناتا، آزرا، سانتافه، کمری، پرادو، iX35 (توسان)، گراند ویتارا و... فکر کرد، مدل های 2012 این خودروها با امکانات کامل تر و قیمت های چشمگیرتری در بازار باعث کندتر قدم زدن شما در جلوی شیشه​های تمیزو براق نمایشگاه​ها می​شود، امیدوارم ماشین سفر عید امسال شما هم پشت یکی از همین شیشه های تمیز پارک شده باشد.





تویوتای سیل زده 

با اینکه کمری 2012 موجود نیست ولی نمی‌توان از مدل‌های کارکرده که روزگاری رقیب سرسختی برای ماکسیمای خوش فروش بوده‌اند صحبت نکرد. کمری با طراحی خاص هنوز طرفداران خاص خودش را در بازار دارد. برای آنهایی که دنبال کمری تمیز می‌گردند باید گفت که آماده خرج کردن 40 تا 50 میلیون تومان باید باشند. برای تصاحب پرادو‌ کار کرده بعنوان یک شاسی‌بلند مطمئن در مسافرت‌های نوروزی هم باید گفت که بازار دست دوم آن به شدت به تمیز بودن این خودرو مرتبط است. اگر هم می خواهید مدل 2012 آن‌ را تهیه کنید باید حاضر به کم شدن رقمی در حدود 150 میلیون تومان از حساب بانکی‌تان باشید. گران‌ترین تویوتای بازار طبق معمول لندکروز2012 آفرود لوکسی‌ است که همیشه جایگاه خود را حفظ کرده و حرف‌های زیادی برای گفتن داره با موتور خورجینی 8 سیلندر 7/4 لیتری و قیمتی حدود 162 میلیون. البته لکسوس RX350 هم از خانواده تویوتا با قیمتی معادل 170 تا 180 میلیون یکی از محبوب ترین شاسی بلندهای بازار است.





مزدا3 نیو با قیمتی نیووووو.........

مزدا به 60 میلیون رسید. این خودروی دیگر ژاپنی هم طرفداران پر و پا قرصی دارد با موتور 4 سیلندر و 2000 سی‌سی و طراحی زیبا و مدرن بازار داغ خود را حفظ کرده شادابی و نشاط در چهره این خودرو شما را به شیطنت و امتحان دور موتور بالا وسوسه می‌کند. با قیمت پایین‌تر هم مدل‌های کارکرده  ار نسل قبلی قابل ابتیاع خواهد بود.





ژاپنی لوکس

  ماکسیما یکی از خودروهای همیشه موفق در بازار ایران است، این ژاپنی لوکس علی‌رغم طراحی ظاهری و موتوری قدیمی و مصرف سوخت بالا همواره محبوبیت خود را در بین خریداران حفظ کرده و راحتی یک سفر طولانی را تضمین می‌کند. با اطاقی جادار و موتور 6 سیلندر 3000 سی‌سی، ماکسیمای جدید با افزوده شدن سیستم رهیاب (نویگیشن) با قیمتی در حدود 48 میلیون در بازار موجود است و اگر به فکر مدل‌های کارکرده آن هستید باز هم فکر بدی نیست.





از سامورایی‌ جدید چه خبر؟

سوزوکی سال‌ها پیش 4WD کوچکی معروف به جیپ سامورایی  را روانه بازار کرد که با وجود شاسی بلند‌های آمریکایی و ژاپنی که هنوز پر فروش بودند و پاجرو که خیلی جلوتر از فناوری روز به بازار آمده بود موفقیت خوبی نداشت.

در سال‌های اخیر هم با گرند ‌ویتارا از تولیدات این شرکت آشنا شدیم. گرند ویتارا ماشینی است که نمی شود در موردش نظر داد اما اگر در حد توان و جثه اش از آن انتظار داشته باشیم انتخاب خوبی است.

مدل 2012 گرند ویتارا کلاس 8 هم با قیمت 55 میلیون در بازار آماده تحویل به مشتریان میانه رو است که هم می‌خواهند شاسی بلند داشته باشند و هم به فکر ابعاد کوچک‌تر و مصرف کم‌تر هستند. اما خبر جدیدی هم که سوزوکی برای بازار ایران داشت مدل لوکسی بنام کیزاشی بود که هنوز حضور پرتعدادی در نمایشگاه ها نداشته است.





کیزاشی جدید‌ترین و لوکس‌ترین محصول شرکت سوزوکی ژاپن

کیزاشی واژه‌ای ژاپنی به معنای خوش یمنی ونشانه‌ای است برای رخدادهای خوبی که در راه است .

با آپشن‌های خود از یک خودرو لوکس چهار‌در مژده ای از راحتی و ایمنی را برای شما به ارمغان می‌آورد، رادیو و پخش با قابلییت استفاده از فرمت Mp3  و چهار عدد بلندگوی اصلی, دو عدد تویتر, یک عدد بلندگوی مرکزی,  USB و یک عدد ساب ووفر، چراغ‌های اتوماتیک، تنظیم اتوماتیک سطح روشنایی وسیستم شست و شوی چراغ‌های جلو، صندلی راننده  10 حالته و سرنشین 4 حالته با تنظیم برقی, هفت عدد کیسه هوا و سیستم کمک پارک جلو وعقب, برف پاک کن اتوماتیک مجهز به حسگر باران, سیستم ضدسرقت immobilizer، سانروف و دنده اتومات با قابلیت تبدیل به حالت دستی و سیستم برودتی مجزا برای سرنشینان عقب شما را به داشتن یک همسفر راحت دلگرم می‌کند .  





کره‌ای‌های پرطرفدار شب عید

سوناتای طرح قدیم  با موتورهای 4 و 6 سیلندر و هیوندای iX35 یا همان توسان معروف وسانتافه کارکرده را هم می‌توان در جدول قیمتی مورد بحث جا داد خودروهایی خوش فروش با طراحی زیبا و قابلیت‌های قابل توجه که می‌توانند باعث امنیت خاطر شما در این بهار زیبا شوند.

آزرا خودروی دیگر شرکت هیوندای که با استقبال خوبی که از سوناتا شده بود به راحتی بازار خود را پیدا کرد و فروشندگان هم این خودرو را در سال جدید به نام گرنجور  با قیمت شرکتی حدود 100 میلیون تومان به پول نزدیک کردند. هیوندای سوناتا در حالت صفر کیلومتر هم تا نزدیکی 80 میلیون تومان بالا رفته است.

شاسی بلندهای کره‌ای در سال 2012 با طراحی جدید و همچنین قیمت جدید و آپشن‌های جدید مثل شیب‌سنج دیجیتال مانیتور و دوربین، رینگ‌های چشم‌نواز و فلاپ‌های اضافه شده بر روی سپرها روانه بازار شده اند و این وسط سانتافه 2012 با حدود 81 میلیون، توسان 2012 با 88 میلیون و وراکروز 2012 با قیمت شرکتی 97 میلیون از فریبنده ترین محصولات بازار بوده اند.